Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİSAYAR NEDİR Hedefler Konu Anlatımı Sorular Kimiz?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİSAYAR NEDİR Hedefler Konu Anlatımı Sorular Kimiz?"— Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYAR NEDİR Hedefler Konu Anlatımı Sorular Kimiz?

2 Ruth Clark’ın e-öğrenme ilkelerini eğitsel oyun formatında öğretilmesi
Hedef Kitle Bilgisayar ve öğretim teknolojileri bölümü 3. sınıf öğrencileri için hazırlanmıştır. Hedefler Ruth Clark’ın e-öğrenme ilkelerini eğitsel oyun formatında öğretilmesi

3 1.Kişilik Kazandırma İlkesi
BİLGİSAYAR NEDİR? 1.Kişilik Kazandırma İlkesi 2.Çoklu Ortam İlkesi 3.Yakınlık İlkesi E-ÖĞRENME İLKELERİ (RUTH CLARK) 4.Yöntem İlkesi 5.Tutarlılık İlkesi 6.Gereksizlik İlkesi

4 Kutuları sırayla tıklayarak donanım parçalarını görebilirsin
Çoklu Ortam İlkesi BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar ;donanım ve yazılım olmak üzere iki kısımdan oluşur. Donanım; bilgisayarı oluşturan her türlü fiziksel parçalara verilen isimdir.Yani görebildiğimiz ve elle tutabildiğimiz tüm parçalar bilgisayarın donanım kısmını oluşturur. BİLGİSAYAR DONANIMI Kutuları sırayla tıklayarak donanım parçalarını görebilirsin 3.Yazıcı (Printer) Ekran (Monitör) 1.Ekran (Monitör) 2.Fare (Mouse) 5.CDROM Sürücü 6.FLASH DİSK/BELLEK 4.Tarayıcı (Scanner)

5 Bilgisayar; donanım ve yazılım olmak üzere iki kısımdan oluşur.
Donanım; bilgisayarı oluşturan her türlü fiziksel parçalara verilen isimdir.Yani görebildiğimiz ve elle tutabildiğimiz tüm parçalar bilgisayarın donanım kısmını oluşturur. Çoklu Ortam İlkesi BİLGİSAYAR NEDİR?

6 DONANIM GİRİŞ BİRİMLERİ ÇIKIŞ BİRİMLERİ
Yakınlık İlkesi DONANIM GİRİŞ BİRİMLERİ ÇIKIŞ BİRİMLERİ GİRİŞ BİRİMLERİ: Bilgisayara dış ortamdan bilgi girilmesini sağlayan birimlerdir. ÇIKIŞ BİRİMLERİ: Bilgisayar ortamında işlenen bilginin dış ortama aktarılmasını sağlayan birimlerdir.

7 GİRİŞ BİRİMLERİ: Bilgisayara dış ortamdan bilgi girilmesini sağlayan birimlerdir.
ÇIKIŞ BİRİMLERİ: Bilgisayar ortamında işlenen bilginin dış ortama aktarılmasını sağlayan birimlerdir. Yakınlık İlkesi DONANIM GİRİŞ BİRİMLERİ ÇIKIŞ BİRİMLERİ 1.EKRAN 2.EKRAN

8 BİLGİSAYAR YAZILIMLARI
Yöntem İlkesi YAZILIM; Bilgisayarda gözle gördüğümüz fakat elle tutamadığımız programlardır. Yazılım donanıma nasıl davranacağını ve hangi işleri yapacağını söyler. BİLGİSAYAR YAZILIMLARI Paint Programı Word Programı Oyun Programı

9 Yöntem İlkesi YAZILIM; Bilgisayarda gözle gördüğümüz fakat elle tutamadığımız programlara dnir. Yazılım donanıma nasıl davranacağını ve hangi işleri yapacağını söyler. Paint Programı Msn Programı

10 Gereksizlik İlkesi Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Acil durumda ekran klavyesine erişim Windows XP'de Başlat -> Tüm Programlar(Programlar) -> Donatılar -> Erişilebilirlik -> Ekran Klavyesi Windows 7'de Başlat -> Tüm Programlar -> Donatılar -> Erişim Kolaylığı -> Ekran Klavyesi yolu izlenerek "Ekran Klavyesi"ne ulaşılabilir. Kulaklık: Teller kadar söndürme olan elektronik cihazdan hareket ses, bir mp3 çalar gibi. Bu teller bir ses bobini bağlanır. Bobin esnek ve plastik bir koni, ekli. Bir mıknatıs kulaklıkları arkasına takılır. Ses telleri üzerinden ve mıknatıs kadar geçer, ses bobini elektromanyetik olur yukarı ve aşağı ses ile hareket eder. NEDİR? Kulaklık Klavye Fare

11 Tutarlılık İlkesi Tutarlılık İlkesi Örneğin; elmanın, hem İngilizcesini hem Türkçesini yazar ve yanına da resmini koyarsak; bu, olayı mantıksızlaştırır. Öğrenenler, öğrendikleri konuyla alakası olmayan sözcüklerin ve resimlerin olmadığı ortamlarda daha iyi öğrenirler Apple = Elma=

12 HEYYY DOSTUM SORULARI MERAK EDİYORSAN BENİ YAKALAMAK ZORUNDASIN!

13

14 BENİ YAKALADIN SORULAR İÇİN TIKLA

15 SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN
Süre=30sn Soru1:Aşağıdaki cümlelerden hangisi çoklu ortam ilkesini destekler niteliktedir? Görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda gelmemelidir. Metin mutlaka görselin bulunduğu ekranda görülmelidir. Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Metinlere görseller eklemek öğrenmeyi geliştirebilir. SÜRENİZ BİTTİ SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN ANA SAYFA TESTİ BİTİR

16 Kutuları sırayla tıklayarak donanım parçalarını görebilirsin
1.Çoklu Ortam İlkesi ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar ;donanım ve yazılım olmak üzere iki kısımdan oluşur. Donanım; bilgisayarı oluşturan her türlü fiziksel parçalara verilen isimdir.Yani görebildiğimiz ve elle tutabildiğimiz tüm parçalar bilgisayarın donanım kısmını oluşturur. BİLGİSAYAR DONANIMI Kutuları sırayla tıklayarak donanım parçalarını görebilirsin 3.Yazıcı (Printer) 1.Ekran (Monitör) Ekran (Monitör) 2.Fare (Mouse) 5.CDROM Sürücü 6.FLASH DİSK/BELLEK 4.Tarayıcı (Scanner)

17 DOĞRU CEVAP ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR

18 YANLIŞ CEVAP ANA SAYFA SORUYA DÖN TESTİ BİTİR

19 SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN
Süre=30sn Soru2: Şekilde de görüldüğü gibi, görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda gelmemeli cümlesi hangi ilkeyi destekler. Çoklu ortam ilkesi Yakınlık ilkesi Yöntem ilkesi Gereksizlik ilkesi SÜRENİZ BİTTİ SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN Bilgisayar giriş birimleri Monitör Tarayıcı 2.sayfa 1.sayfa ANA SAYFA TESTİ BİTİR

20 GİRİŞ BİRİMLERİ: Bilgisayara dış ortamdan bilgi girilmesini sağlayan birimlerdir.
ÇIKIŞ BİRİMLERİ: Bilgisayar ortamında işlenen bilginin dış ortama aktarılmasını sağlayan birimlerdir. 2.Yakınlık İlkesi ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR DONANIM GİRİŞ BİRİMLERİ ÇIKIŞ BİRİMLERİ 1.EKRAN 2.EKRAN

21 DOĞRU CEVAP ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR

22 YANLIŞ CEVAP ANA SAYFA SORUYA DÖN TESTİ BİTİR

23 SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN
Süre=30sn Soru3:Aşağıdaki ilkelerden hangisi,öğrenenlerin, öğrendikleri konuyla alakası olmayan sözcüklerin ve resimlerin olmadığı ortamlarda daha iyi öğrendiklerini söyler. a.Tutarlılık ilkesi b.Yakınlık ilkesi c.Çoklu ortam ilkesi d.Yöntem ilkesi SÜRENİZ BİTTİ SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN ANA SAYFA TESTİ BİTİR

24 Tutarlılık İlkesi Tutarlılık İlkesi Örneğin; elmanın, hem İngilizcesini hem Türkçesini yazar ve yanına da resmini koyarsak; bu, olayı mantıksızlaştırır. Öğrenenler, öğrendikleri konuyla alakası olmayan sözcüklerin ve resimlerin olmadığı ortamlarda daha iyi öğrenirler Apple = Elma= ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR

25 DOĞRU CEVAP ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR

26 YANLIŞ CEVAP ANA SAYFA SORUYA DÖN TESTİ BİTİR

27 SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN
Süre=30sn Soru4: SÜRENİZ BİTTİ SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN Yandaki resimde photoshop programında yüze makyajın nasıl yapıldığı basamak basamak anlatılmıştır. Ancak kullanıcı bu anlatımı algılamakta zorluk çekebilir. Bu durumu ortadan kaldırmak için “görselin ses ile açıklandığı ilke” aşağıdakilerden hangisidir? a.Yöntem ilkesi b.Tutarlılık ilkesi c.Yakınlık ilkesi d.Çoklu ortam ilkesi ANA SAYFA TESTİ BİTİR

28 BİLGİSAYAR YAZILIMLARI
Yöntem İlkesi ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR YAZILIM; Bilgisayarda gözle gördüğümüz fakat elle tutamadığımız programlardır. Yazılım donanıma nasıl davranacağını ve hangi işleri yapacağını söyler. BİLGİSAYAR YAZILIMLARI Paint Programı Word Programı Oyun Programı

29 DOĞRU CEVAP ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR

30 YÖNTEM İLKESİNE GÖRE HAZIRLANMIŞ VİDEOYU İZLEMEK İÇİN ÜZERİNE TIKLAYIN
YANLIŞ CEVAP YÖNTEM İLKESİNE GÖRE HAZIRLANMIŞ VİDEOYU İZLEMEK İÇİN ÜZERİNE TIKLAYIN ANA SAYFA SORUYA DÖN TESTİ BİTİR

31 SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN
Süre=30sn SÜRENİZ BİTTİ SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN SORU 5: ……………………….. İlkesine göre; Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Yukarıdaki boşluğa Ruth Clark’ın e-öğrenme ilkelerinden hangisi yazılmalıdır? a.Tutarlılık ilkesi b.Yakınlık ilkesi c.Yöntem İlkesi d.Gereksizlik ilkesi ANA SAYFA TESTİ BİTİR

32 Gereksizlik İlkesi ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Acil durumda ekran klavyesine erişim Windows XP'de Başlat -> Tüm Programlar(Programlar) -> Donatılar -> Erişilebilirlik -> Ekran Klavyesi Windows 7'de Başlat -> Tüm Programlar -> Donatılar -> Erişim Kolaylığı -> Ekran Klavyesi yolu izlenerek "Ekran Klavyesi"ne ulaşılabilir. Kulaklık: Teller kadar söndürme olan elektronik cihazdan hareket ses, bir mp3 çalar gibi. Bu teller bir ses bobini bağlanır. Bobin esnek ve plastik bir koni, ekli. Bir mıknatıs kulaklıkları arkasına takılır. Ses telleri üzerinden ve mıknatıs kadar geçer, ses bobini elektromanyetik olur yukarı ve aşağı ses ile hareket eder. NEDİR? Kulaklık Klavye Fare

33 DOĞRU CEVAP ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR

34 YANLIŞ CEVAP ANA SAYFA SORUYA DÖN TESTİ BİTİR

35 SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN
Süre=30sn SÜRENİZ BİTTİ SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN SORU 6. Ruth Clark’ ın, öğrenmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanmayı öneren e-öğrenme ilkesi aşağıdakilerden hangisidir? a.Kişilik kazandırma ilkesi b.Yöntem ilkesi c.Yakınlık ilkesi d.Gereksizlik ilkesi ANA SAYFA TESTİ BİTİR

36 Kişilik Kazandırma İlkesi:
*Öğrenmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanın. *Çalışmalar göstermiştir ki; öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcı ile sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha iyi öğrenme gerçekleşmiştir. ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR

37 DOĞRU CEVAP ANA SAYFA SONRAKİ SORU TESTİ BİTİR

38 YANLIŞ CEVAP ANA SAYFA SORUYA DÖN TESTİ BİTİR

39 SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN
Süre=30sn SORU 7. Ekranda gördüğünüz görseller, ses ve gereksiz metinlerle açıklamıştır. Bu durum hangi ilkeyi ihmal eder. a.Tutarlık ilkesi b.Gereksizlik ilkesi c.Yakınlık ilkesi d.Yöntem ilkesi SÜRENİZ BİTTİ SORU İLE İLGİLİ KONUYA GİTMEK İÇİN TIKLAYIN DONANIM(HARDWARE) YAZILIM(SOFTWARE) (İNPUT UNİT) (OUTPUT UNİT) GİRİŞ BİRİMLERİ ÇIKIŞ BİRİMLERİ TARAYICI (SCANNER) YAZICI (PRİNTER) Tarayıcıların masa üstü tipi olduğu gibi el ile tarama yapmayı gerektiren el tipi tarayıcılar da vardır. Tarayıcılar bilgisayara ya SCSI bir kartla bağlanmakta ya da yazıcının takıldığı paralel çıkışa bağlanır. Tarayıcı Çeşitleri El tarayıcıları Düz yataklı tarayıcıları Tamburlu tarayıcılar YAZICI:Her yazıcı, kendine özgü bir mikroişlemci ve sinirli sayıda karakter depolamasına olanak saglayan bir tampon bellek taşir. Baski hizi, saniyede basilan karakter sayisi ya da lazer yazicilarda oldugu gibi, dakikadaki sayfa sayisi ile ölçülür. ANA SAYFA İLK SORUYA GERİ DÖN TESTİ BİTİR

40 Gereksizlik İlkesi ANA SAYFA İLK SORUYA DÖN TESTİ BİTİR Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Acil durumda ekran klavyesine erişim Windows XP'de Başlat -> Tüm Programlar(Programlar) -> Donatılar -> Erişilebilirlik -> Ekran Klavyesi Windows 7'de Başlat -> Tüm Programlar -> Donatılar -> Erişim Kolaylığı -> Ekran Klavyesi yolu izlenerek "Ekran Klavyesi"ne ulaşılabilir. Kulaklık: Teller kadar söndürme olan elektronik cihazdan hareket ses, bir mp3 çalar gibi. Bu teller bir ses bobini bağlanır. Bobin esnek ve plastik bir koni, ekli. Bir mıknatıs kulaklıkları arkasına takılır. Ses telleri üzerinden ve mıknatıs kadar geçer, ses bobini elektromanyetik olur yukarı ve aşağı ses ile hareket eder. NEDİR? Kulaklık Klavye Fare

41 DOĞRU CEVAP ANA SAYFA İLK SORUYA DÖN TESTİ BİTİR

42 YANLIŞ CEVAP ANA SAYFA SORUYA DÖN TESTİ BİTİR

43 ÇOKLU ORTAM VE İLKELERİ
SON AİBU BÖTE3 ÇOKLU ORTAM VE İLKELERİ EMİNE UZ HİLAL AKÇALI


"BİLGİSAYAR NEDİR Hedefler Konu Anlatımı Sorular Kimiz?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları