Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜKELLEF HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜKELLEF HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ."— Sunum transkripti:

1 MÜKELLEF HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

2 1- Mükellef Hakları Bildirgesi (2006) VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Bu bildirge, Türk Gelir İdaresinin mükellef odaklı, kaliteli hizmet sunma anlayışı içerisinde, saygılı ve dürüst olma temel ilkesiyle çalışmaya, vergi ödemenin sadece bir yükümlülük değil vatandaş olma ve sorgulama hakkı olduğu bilinciyle kendisinden hizmet alan herkesi memnun etmeye ve sorunları çözmeye olan bağlılığını onaylar. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

3 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
2 – 6009 Sayılı Kanun (2010) - Vergi incelemeleri yasa ile tam ve sınırlı inceleme olarak iki gruba ayrılmıştır. - Vergi inceleme elemanları vergi incelemesine başlanıldığı hususunu bir tutanağa bağlayarak bir örneğini nezdinde vergi incelemesi yapılana verirler. Ayrıca, tutanağın bir örneğini bağlı olduğu birime, diğer örneğini de ilgili vergi dairesine gönderirler. Yasaya göre vergi inceleme elemanları vergi kanunlarıyla ilgili kararname, tüzük yönetmelik, genel tebliğ ve sirkülere aykırı vergi inceleme raporu düzenleyemeyeceklerdir. Düzenlenen vergi inceleme raporları, işleme konulmadan önce rapor değerlendirme komisyonları tarafından vergi mevzuatına uygunluğu yönünden değerlendirilecektir. Takdir Komisyonu'na başvurulmuş olmasının zaman aşımını maksimum bir yıl durdurabileceği hüküm altına alınmıştır. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

4 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
3 – Son Dönem - GİB Mükellefin Hakları ve Ödevleri Rehberi (2014) - VDK Vergi İncelemelerinde Mükellef Hak ve Yükümlülükleri Broşürü (2016) İzaha Davet Taslak Vergi İnceleme Tutanağı - RDK’da Dinlenme Talebi - Rapor Özeti VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

5 Tarihsel Süreç ve Bazı Ülkelere İlişkin Durum
1- Magna Carta (1215): Vergilendirme konusunda ilk kısıtlamanın yapıldığı belgedir. 2- Senedi İttifak (1808): Ağır vergiler konulmayacak, eşit ve adaletli vergi alınacaktır. 3- İngiltere (1986) : İlk kez Mükellef Hakları Bildirgesi İmzalanmıştır. 4- OECD (1990) Tam üyesi olan ülkelerin “mükellef hakları bildirgesi” veya “mükellef hakları imtiyazı” açıklamaları istenmiştir ve bu çağrı ABD, İngiltere ve Avustralya öncülüğünde karşılık bulmuştur. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

6 Tarihsel Süreç ve Bazı Ülkelere İlişkin Durum
5- ABD (1998): Mükellef haklarının açıklanması ve duyurulması diğer ülkelerden farklı olarak kanun şeklinde yapılmıştır. Mükellef haklarının korunmasına yönelik olarak ABD’de farklı bir yapılanmaya gidilerek Mükellefin Avukatı İdaresi kurulmuştur. Ülkelerinin çoğunda ise benzer amaçla Ombudsman görev yapmaktadır. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

7 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
MÜKELLEF HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ ANAYASA VE DİĞER MEVZUATTA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ MEVZUATINDA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜLÜKLER GENEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ İNCELEME SÜRECİNDEKİ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ İNCELEMESİNİN TAMAMLANMASI SONRASI HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

8 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
ANAYASA VE DİĞER MEVZUATTA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER YÜKÜMLÜLÜKLER HAKLAR VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI DİLEKÇE HAKKI BİLGİ EDİNME HAKKI VERGİ ÖDEVİ (Anayasa Madde 73) KAMU DENETÇİSİNE BAŞVURMA HAKKI VERGİLERİN YASALLIĞI İLKESİ DAVA AÇMA HAKKI TEMSİL HAKKI

9 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Hak Türü Başvuru Konusu Başvurulacak Birim Önemli Hususlar Başvuru Süresi İlgili Birimin Cevaplama Süresi (Gün) İtiraz Merci Dilekçe Hakkı Başvuranın Kendisi veya Kamu ile İlgili Dilek/Şikayet Yetkili Makam veya T.B.M.M Dilekçelerde, sahibinin adı-soyadı ve imzası ile iş veya ikametgâh adresinin bulunmalıdır - Yetkili Makam: 30 TBMM:60 Bilgi Edinme Hakkı Başvuranın Kendisi İlgili Bilgi İlgili Kurum Başvurunun reddedilmesi hâlinde bu kararın gerekçesi ve buna karşı başvuru yolları belirtilecektir 15/30 İş Günü Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulu (15 Gün İçinde) Kamu Denetçisine Başvurma İdarenin her türlü eylem ve işlemleri (Menfaati İhlal Edilenler Tarafından ) Kamu Denetçiliği Kurumu -İdari Başvuru Yolları (İYUK) -Özel Kanunlardaki Zorunlu İdari Başvuru Yolları Tüketilmiş Olmalıdır 6 Ay VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI Kamu Denetçiliği Kurumu: Kurum, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlidir. Kurum, başvurana, işleme karşı başvuru yollarını, başvuru süresini ve başvurulacak makamı da gösterir. İlgili merci, Kurumun önerileri doğrultusunda tesis ettiği işlemi veya Kurumun önerdiği çözümü uygulanabilir nitelikte görmediği takdirde bunun gerekçesini 30 gün içinde Kuruma bildirir. Dava açma süresi içinde yapılan başvuru, işlemeye başlamış olan dava açma süresini durdurur. Kamu Denetçisine, dava açma süresi içinde yapılan başvuru, işlemeye başlamış olan dava açma süresini durdurur.

10 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Şikayetçinin, ihbar ettiği firmalar ile ilgili vergi incelemesinde yaşanan gecikmeye ilişkin Kamu Denetçiliği Kurumun almış olduğu 12/03/2014 tarih ve sayılı kararı ile aşağıdaki görüş verilmiştir: “Ödenmesi gereken vergilerin doğruluğunu araştırmak, tespit etmek ve sağlamakla görevli vergi inceleme elemanlarının sayısı ile incelenecek mükellef sayısı karşılaştırıldığında inceleme elemanı sayısının iş yükü karşısında oldukça yetersiz kaldığı gerçeği göz önüne alındığında, incelemelerin kısa sürede sonuçlanması için her ne kadar idarenin daha özenli davranması beklense de, iş yükünün fazlalığından dolayı idarenin herhangi bir kusurunun bulunmadığı düşünüldüğünden ret kararı verilmiştir.” VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

11 Başbakanlık İletişim Merkezi VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
DİLEKÇE VE BİLGİ EDİNME HAKKI Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI TELEFONLA BAŞVURU MEKTUP VE FAKSLA BAŞVURU NOT: Telefonla Bilgi Edinme Hakkından Yararlanılmaz. İNTERNETLE BAŞVURU ( ŞAHSEN BAŞVURU

12 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
KAMU DENETÇİSİNE BAŞVURMA HAKKI Kamu Denetçiliği Kurumu VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI İNTERNETLE BAŞVURU ( E-POSTA VE FAKSLA BAŞVURU ŞAHSEN BAŞVURU

13 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
DAVA AÇMA HAKKI Dava açma süresi, özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde Danıştay’da ve idare mahkemelerinde 60 ve vergi mahkemelerinde 30 gündür. 2577 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesine göre ilgililer, haklarında idari davaya konu olabilecek bir işlem veya eylemin yapılması için idari makamlara başvurabilirler. 60 gün içinde bir cevap verilmezse istek reddedilmiş sayılır. İlgililer 60 günün bittiği tarihten itibaren dava açma süresi içinde, konusuna göre Danıştay’a, idare ve vergi mahkemelerine dava açabilirler. 60 günlük süre içinde idarece verilen cevap kesin değilse ilgili bu cevabı, isteminin reddi sayarak dava açabileceği gibi, kesin cevabı da bekleyebilir. Bu takdirde dava açma süresi işlemez. Ancak, bekleme süresi başvuru tarihinden itibaren 6 ayı geçemez. Dava açılmaması veya davanın süreden reddi hallerinde, 60 günlük sürenin bitmesinden sonra yetkili idari makamlarca cevap verilirse, cevabın tebliğinden itibaren 60 gün içinde dava açabilirler. 2577 sayılı Kanun’un 11’inci maddesine göre ilgililer tarafından idari dava açılmadan önce, idari işlemin kaldırılması, geri alınması değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari dava açma süresi içinde istenebilir. Bu başvurma, işlemeye başlamış olan idari dava açma süresini durdurur. 60 gün içinde bir cevap verilmezse istek reddedilmiş sayılır. İsteğin reddedilmesi veya reddedilmiş sayılması halinde dava açma süresi yeniden işlemeye başlar ve başvurma tarihine kadar geçmiş süre de hesaba katılır. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

14 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
TEMSİL HAKKI 6098 sayılı Borçlar Kanun’un; 502’inci maddesi kapsamında, mükellefler vekâlet sözleşmesi ile belirledikleri kimselere temsil yetkisini verebilecektir. Ayrıca, 3568 sayılı Kanun’a göre kendisine sorumluluk yüklenen serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirler, vergisel işleri belirtilen kanunlarda yer alan sınırlar dâhilinde, mükellefler adına işlemde bulunabilme hakkına sahiptirler. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

15 VERGİLERİN YASALLIĞI İLKESİ ANAYASA 73. MADDE
Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, malî gücüne göre, vergi ödemekle yükümlüdür. Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı, maliye politikasının sosyal amacıdır. Vergi, resim, harç ve benzeri malî yükümlülükler kanunla konulur, değiştirilir veya kaldırılır. Vergi, resim, harç ve benzeri malî yükümlülüklerin muaflık, istisnalar ve indirimleriyle oranlarına ilişkin hükümlerinde kanunun belirttiği yukarı ve aşağı sınırlar içinde değişiklik yapmak yetkisi Bakanlar Kuruluna verilebilir. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

16 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
MÜKELLEF HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ ANAYASA VE DİĞER MEVZUATTA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ MEVZUATINDA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜLÜKLER GENEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ İNCELEME SÜRECİNDEKİ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ İNCELEMESİNİN TAMAMLANMASI SONRASI HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

17 GENEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
HAKLAR İSPAT İZAHA DAVET VERGİ MAHREMİYETİNİN KORUNMASI PİŞMANLIK TALEP ETME VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI MÜCBİR SEBEP VE SÜRELERE İLİŞKİN HAKLAR ÖZELGE TALEP HAKKI TECİL FAİZİ TALEP ETME İHTİRAZİ KAYITLA BEYAN DÜZELTME VE ŞİKAYET MALİ TATİL

18 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
İSPAT VERGİ USUL KANUNU MADDE 3 B) İspat: Vergilendirmede vergiyi doğuran olay ve bu olaya, ilişkin muamelelerin gerçek mahiyeti esastır. Vergiyi doğuran olay ve bu olaya ilişkin muamelelerin gerçek mahiyeti yemin hariç her türlü delille ispatlanabilir. Şu kadar ki, vergiyi doğuran olayla ilgisi tabii ve açık bulunmayan şahit ifadesi ispatlama vasıtası olarak kullanılamaz. İktisadi, ticari ve teknik icaplara uymayan veya olayın özelliğine göre normal ve mutad olmayan bir durumun iddia olunması halinde ispat külfeti bunu iddia eden tarafa aittir. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

19 VERGİ MAHREMİYETİNİN KORUNMASI VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
VERGİ USUL KANUNU MADDE 5 Aşağıda yazılı kimseler görevleri dolayısiyle, mükellefin ve mükellefle ilgili kimselerin şahıslarına, muamele ve hesap durumlarına, işlerine, işletmelerine, servetlerine veya mesleklerine mütaallik olmak üzere öğrendikleri sırları veya gizli kalması lazımgelen diğer hususları ifşa edemezler ve kendilerinin veya üçüncü şahısların nef'ine kullanamazlar; 1. Vergi muameleleri ve incelemeleri ile uğraşan memurlar; 2. (Değişik : 23/6/ /1 md.) Vergi mahkemeleri, bölge idare mahkemeleri ve Danıştayda görevli olanlar; 3. Vergi kanunlarına göre kurulan komisyonlara iştirak edenler; 4. Vergi işlerinde kullanılan bilirkişiler. Bu yasak, yukarıda yazılı kimseler, bu görevlerinden ayrılsalar dahi devam eder 3568 SAYILI KANUN MADDE 43 Meslek mensupları ve bunların yanlarında çalışanlar, işleri dolayısıyla öğrendikleri bilgi ve sırları ifşa edemezler, çeşitli kanunlarla muhbirlere tanınan hak ve menfaatlerden faydalanamazlar. Ancak, suç teşkil eden hallerin yetkili mercilere duyurulması mecburidir. Adli veya idari her türlü inceleme veya soruşturma birinci fıkra hükmünün dışındadır. Tanıklık, sırrın ifşası sayılmaz. Yukarıdaki hükümler oda ve birlik personeli hakkında da uygulanır. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

20 MÜCBİR SEBEP VE SÜRELERE İLİŞKİN HAKLAR
VERGİ USUL KANUNU MADDE 13 Mücbir sebepler: , 1. Vergi ödevlerinden her hangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecede ağır kaza, ağır hastalık ve tutukluluk; 2. Vergi ödevlerinin yerine getirilmesine engel olacak yangın, yer sarsıntısı ve su basması gibi afetler; 3. Kişinin iradesi dışında vukua gelen mecburi gaybubetler; 4. Sahibinin iradesi dışındaki sebepler dolayısiyle defter ve vesikalarının elinden çıkmış bulunması; gibi hallerdir. VERGİ USUL KANUNU MADDE 15 13 üncü maddede yazılı mücbir sebeplerden her hangi birinin bulunması halinde bu sebep ortadan kalkıncaya kadar süreler işlemez. Bu takdirde tarh zamanaşımı işlemiyen süreler kadar uzar. Bu hükmün uygulanması için mücbir sebebin malüm olması veya ilgililer tarafından ispat veya tevsik edilmesi lazımdır. Maliye Bakanlığı, mücbir sebep sayılan haller nedeniyle; bölge, il, ilçe, mahal veya afete maruz kalanlar itibarıyla mücbir sebep hali ilân etmeye ve bu sürede vergi ödevlerinden yerine getirilemeyecek olanları tespit etmeye yetkilidir. Bu yetki vergi türleri ve işyerleri itibarıyla; beyannamelerin toplulaştırılması, yeni beyanname verme süreleri belirlenmesi ve beyanname verme zorunluluğunun kaldırılması şeklinde de kullanılabilir. VERGİ USUL KANUNU MADDE 373 Bu kanunda yazılı mücbir sebeplerden her hangi birinin vukua geldiği malüm ise veya tevsik ve ispat olunursa vergi cezası kesilmez. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

21 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
MÜHLET VERME VERGİ USUL KANUNU MADDE 17 Zor durumda bulunmaları hasebiyle vergi muamelelerine müteallik ödevleri süresi içinde yerine getiremeyecek olanlara, kanunî sürenin bir katını, kanunî sürenin bir aydan az olması halinde bir ayı geçmemek üzere, Maliye Bakanlığınca münasip bir mühlet verilebilir. Bu mühletin verilebilmesi için: 1. Mühlet istiyen sürenin bitmesinden evvel yazı ile istemde bulunmalıdır. 2. İstemde gösterilen mazeret, mühlet verecek makam tarafından kabule layık görülmelidir. 3. Mühletin verilmesi halinde verginin alınması tehlikeye girmemelidir. Maliye Bakanlığı mühlet verme yetkisini tamamen veya kısmen mahalline devredebileceği gibi bölgeler, iller, ilçeler veya sektörler ile iş kolları ya da mükellef grupları itibarıyla yazılı başvuru şartı aramaksızın da kullanabilir. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

22 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
PİŞMANLIK ve ISLAH VERGİ USUL KANUNU MADDE 371 Beyana dayanan vergilerde vergi ziyaı cezasını gerektiren fiilleri işleyen mükelleflerle bunların işlenişine iştirak eden diğer kişilerin kanuna aykırı hareketlerini ilgili makamlara kendiliğinden dilekçe ile haber vermesi hâlinde, haklarında aşağıda yazılı kayıt ve şartlarla vergi ziyaı cezası kesilmez. 1. Mükellefin keyfiyeti haber verdiği tarihten önce bir muhbir tarafından her hangi resmi bir makama dilekçe ile veya şifahi beyanı tutanakla tevsik edilmek suretiyle haber verilen husus hakkında ihbarda bulunulmamış olması (Dilekçe veya tutanağın resmi kayıtlara geçirilmiş olması şarttır.). 2. Haber verme dilekçesinin yetkili memurlar tarafından mükellef nezdinde her hangi bir vergi incelemesine başlandığı veya olayın takdir komisyonuna intikal ettirildiği günden evvel (Kaçakçılık suçu teşkil eden fiillerin işlendiğinin tespitinden önce) verilmiş ve resmi kayıtlara geçirilmiş olması. 3. Hiç verilmemiş olan vergi beyannamelerinin mükellefin haber verme dilekçesinin verildiği tarihten başlayarak onbeş gün içinde tevdi olunması. 4. Eksik veya yanlış yapılan vergi beyanının mükellefin keyfiyeti haber verme tarihinden başlayarak onbeş gün içinde tamamlanması veya düzeltilmesi. 5. Mükellefçe haber verilen ve ödeme süresi geçmiş bulunan vergilerin, ödemenin geciktiği her ay ve kesri için, 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen nispette uygulanacak gecikme zammı oranında bir zamla birlikte haber verme tarihinden başlayarak onbeş gün içinde ödenmesi. Bu madde hükümleri, emlak vergisi ile ilgili olarak uygulanmaz. VERGİ USUL KANUNU MADDE 359 371 inci maddedeki pişmanlık şartlarına uygun olarak durumu ilgili makamlara bildirenler hakkında bu madde hükmü uygulanmaz. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

23 DÜZELTME ve ŞİKAYET HAKKI VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Vergi hataları hesap hataları ve vergilendirme hataları başlığı altında 117 ve 118 inci maddelerde iki ayrı grup halinde düzenlenmiştir. Mükellefler, Vergi Usul Kanunu’nun 122’nci maddesi kapsamında vergiye müteallik hesaplarda veya vergilendirmede yapılan hataların düzeltilmesini bağlı bulundukları vergi dairesinden yazı ile isteyebileceklerdir. Mükellefler beyan ettikleri matrahlara ve bu matrahlar üzerinden tarh edilen vergilere karşı dava açamazlar. Ancak Vergi Usul Kanunu’nun 378’inci madde hükmü gereği mezkur Kanun’un vergi hatalarına ait hükümleri mahfuzdur. Vergi mahkemesinde dava süresi geçtikten sonra mükelleflerce yapılan düzeltme taleplerinin reddolunması halinde, mükelleflerin Vergi Usul Kanunu’nun 124’üncü maddesi uyarınca Maliye Bakanlığı’na şikâyet yolu ile başvuru hakları bulunmaktadır. Düzeltme başvurusu vergi dairesince reddolunduktan sonra şikayet yoluyla Maliye Bakanlığı’na başvuran mükelleflere Maliye Bakanlığı’nın açık ret cevabı vermesi veya 60 günlük süresinde cevap vermemek suretiyle zımni ret cevabı vermesi üzerine mükelleflerin yaptıkları düzeltme başvurusunun reddolunması durumunda söz konusu idari işlemin iptal edilmesi hususunu yargıya taşımaları mümkündür. Dava açma süresi, özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde Danıştay’da ve İdare Mahkemelerinde 60 gün, Vergi Mahkemelerinde ise 30 gündür. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

24 KONUYA İLİŞKİN ÖZELGELER VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
tarih ve B.07.4.DEF GVK sayılı özelge; “Öte yandan, 2009 yılına ilişkin olarak 7 aylık kira geliri elde etmenize rağmen sehven 12 ay üzerinden gayrimenkul sermaye iradı beyan etmenize ilişkin düzeltme talebinizle ilgili olarak, bağlı olduğunuz vergi dairesine yazı ile başvurmanız gerekmektedir.’’ tarih ve B.07.0.GEL.0.40/ sayılı özelge; “…uzlaşmaya mevzuu edilmiş ve üzerinde uzlaşılmış olması ve bu hatalı durumun da uzlaşma sırasında dikkate alınmamış olması hallerinde, söz konusu hataların 213 sayılı Vergi Usul Kanununun düzeltme hükümleri çerçevesinde düzeltilmesi mümkün bulunmaktadır.” VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

25 İHTİRAZİ KAYITLA BEYAN VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Vergi Usul Kanununun "Dava Konusu" başlıklı 378. maddesinde; Mükellefler beyan ettikleri matrahlara ve bu matrahlar üzerinden tarh edilen vergilere karşı dava açamazlar. Bu kanunun vergi hatalarına ait hükümleri mahfuzdur." Bununla birlikte İYUK'un 27’nci maddesindeki düzenlemeye göre vergi ihtilaflarında dava açılması ile tahsilat durur. İhtirazi kayıtla beyan edilen matrahlar dolayısıyla açılan davalarda ise tahsilat, dava açılmış olması sebebi ile durmaz. Söz konusu madde hükmünden ihtirazi kayıtla verilen beyannamelere karşı da dava açılabileceği, dolayısıyla yükümlülerin beyan ettikleri matrah için ihtirazi kayıt koymalarının mümkün olduğu görülmektedir. Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu’nun tarih ve E:2011/19, K: 2011/739 sayılı kararı; «Vergi Usul Kanununun 378'inci maddesinin ikinci fıkrasında mükelleflerin, beyan ettikleri matrahlara ve bu matrahlar üzerinden tarh edilen vergilere karşı dava açamayacakları düzenlenmiştir. Beyan üzerinden alınan vergilere ait matrahın ihtirazi kayıtla beyanı, beyannamenin vergi kanunlarında öngörülen zamanlarda verilmesi koşuluna bağlıdır. Beyanname verme süresi geçtikten sonra verilen beyannameye konulan ihtirazi kaydın, beyanname üzerinden yapılan tahakkuka etkisi yoktur. Bu nedenle, yasal süresinden sonra ihtirazi kayıtla verilen beyanname üzerinden tahakkuk eden vergilere karşı Vergi Usul Kanununun 378'inci maddesi uyarınca dava açılmasına olanak bulunmamaktadır.» VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

26 MALİ TATİL (5604 SAYILI KANUN) VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Yapılan düzenlemenin amacı, meslek mensuplarını yoğun iş stresinden uzaklaştırarak, daha verimli ve sağlıklı çalışmalarını sağlamaya yöneliktir. Mali tatil uygulaması ile başta Maliye Bakanlığı olmak üzere, çeşitli kamu kurum ve kuruluşları ile meslek mensupları tatil yapabilecek olup, çalışmaların daha düzenli ve verimli olması sağlanacaktır. Malî Tatil İhdas Edilmesi Hakkında Kanun’un 1’inci maddesinin ikinci fıkrasının; -(a) bendinde, beyana dayalı tarhiyatta, mükelleflerin kanuni süresinde verilmesi gereken beyannamelerinin verilme süresinin son gününün malî tatile rastlaması halinde beyanname süresinin mali tatilin son gününü izleyen tarihten itibaren 7 gün uzayacağı -(b) bendinde, mükellef nezdinde ikmalen, re’sen veya idarece yapılan tarhiyatta, vadesi malî tatile rastlayan vergi, resim ve harçlar ile vergi cezaları ve gecikme faizlerinin ödeme süresinin son günü malî tatile rastlaması halinde, ödeme süresinin mali tatilin son gününü izleyen tarihten itibaren 7 gün uzayacağı, -(c) bendinde, tarh edilen vergilere ve/veya kesilen cezalara karşı uzlaşma talep etme veya cezada indirim hükümlerinden yararlanmak amacıyla yapılacak başvurulara ilişkin sürelerin mali tatilin son gününü izleyen tarihten itibaren 7 gün uzayacağı, -(d) bendinde, devamlı bilgi verme hükümleri kapsamında verilmesi gereken bilgilerin verilmesine ilişkin sürenin son günü malî tatile rastlaması halinde bilgi verme süresinin mali tatilin son gününü izleyen tarihten itibaren 7 gün uzayacağı, hüküm altına alınmıştır. Malî Tatil İhdas Edilmesi Hakkında Kanun’un 1’inci maddesi uyarınca; -Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre belirli sürelerde yapılması gereken muhasebe kayıt süreleri, bildirim süreleri ve vergiyle ilgili işlemlere ilişkin dava açma süreleri malî tatil süresince işlemez. Belirtilen süreler malî tatilin bitiminden itibaren tekrar işlemeye başlar. -Tatil süresince, vergi ve ceza ihbarnameleri ile mahsup taleplerine yönelik olanlar hariç, bilgi isteme talepleri mükelleflere, vergi ve ceza sorumlularına bildirilmez. Ancak tatil süresi içinde gerçekleşen tebligat işlemlerinde süre, malî tatilin son gününden itibaren işlemeye başlar. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

27 KONUYA İLİŞKİN YARGI KARARI VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Danıştay 3’üncü Dairesi’nin tarih ve E: 2015/8282 sayılı kararı; ‘‘…mükelleflerin vergiyle ilgili işlemlerini takip eden 3568 sayılı Kanuna tabi meslek mensuplarına yoğun şekilde ihtiyaç duyulan dönemlerde, bu meslek mensuplarının yeterli ölçüde dinlenmelerinin temin edilmesi amacıyla kanunla öngörüldüğü anlaşılan mali tatil süresince, 5604 sayılı Kanunda açıkça vergiyle ilgili işlemlere ilişkin dava açma sürelerinin işlemeyeceği kurala bağlanmış iken, benzer şekilde bir hükmün öngörülmediği temyiz başvurusuna ilişkin sürenin de işlemeyeceği sonucuna ulaşmaya olanak bulunmamaktadır. Bu durumda, her yılın 1-20 Temmuz tarihleri arasında geçerli olan mali tatil süresince temyiz yoluna başvuru süresi işlemeye devam edeceğinden, Bursa ...Vergi Mahkemesinin sayılı kararının davacıya gününde tebliğ edildiği, temyiz istemine ilişkin dilekçenin ise 30 günlük süre geçirildikten sonra tarihinde Bursa ... Vergi Mahkemesinde kayda geçtiği anlaşıldığından, temyiz isteminin süre aşımı nedeniyle incelenme olanağı bulunmamaktadır.’’ VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

28 GENEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
BEYAN VE ÖDEME BİLGİ VERME VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI DİĞER YÜKÜMLÜLÜKLER İSPAT

29 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
MÜKELLEF HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ ANAYASA VE DİĞER MEVZUATTA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ MEVZUATINDA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜLÜKLER GENEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ İNCELEME SÜRECİNDEKİ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ İNCELEMESİNİN TAMAMLANMASI SONRASI HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

30 VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN
HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ VERGİ İNCELEMESİNDEN MAKSAT ÖDENMESİ GEREKEN VERGİLERİN DOĞRULUĞUNU ARAŞTIRMAK ÖDENMESİ GEREKEN VERGİLERİN DOĞRULUĞUNU SAĞLAMAK ÖDENMESİ GEREKEN VERGİLERİN DOĞRULUĞUNU TESPİT ETMEK VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

31 Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
Vergi incelemelerinde uyulacak temel ilkeler MADDE 5 − (1) Vergi incelemesi yapmaya yetkili olanlar, vergi incelemelerini yürütürken, aşağıda yer alan temel ilkelere uyarlar: f) Amacın, ödenmesi gereken vergi tutarını doğru olarak tespit etmek olduğunu daima göz önünde bulundurmak ve bu çerçevede inceleme sonucunda, gerekmesi halinde, mükellef lehine düzeltmelerin de yapılmasını sağlamak. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

32 VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ Vergi İnceleme Süreci Görevlendirme Yazısının Tebliği İncelemeye Başlama Tutanağının İmzalanması Defter ve Belgelerin İbraz Edilmesi Vergi İnceleme Tutanağının İmzalanması 1 2 3 4 5 9 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI (30 Gün) (En Az 15 Gün) Grup Başkanlığınca Tevdi Edilmesi (En Fazla 60 Gün) (15 Gün) [(6 Ay / 1 Yıl) + Ek Süre] Vergi İnceleme Raporunun Düzenlenmesi Raporun RDK’ya Tevdi Edilmesi Raporun RDK’da Değerlendirilmesi Defter ve Belgelerin İade Edilmesi

33 VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ HAKLAR Vergi İnceleme Yetkilisinin Kimliğini Görme Hakkı Defter ve Belgelerini İbraz Etmek İçin Ek Süre İsteme Hakkı Vergi İncelemesine Başlanıldığı Hususunu Gösteren Tutanağın Bir Örneğinin Verilmesini İsteme Hakkı İncelemenin İş Yerinde Yapılmasını İsteme Hakkı VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI İncelemenin Gerekçesini, Konusunu, Dönemini ve Kapsamını Öğrenme Hakkı Resmi Çalışma Saatleri Dışında İnceleme Yapılmamasını İsteme Hakkı Fiili Envanterin Yapılmasının Gerektirdiği Giderlerin Kendisine Ödenmesini İsteme Hakkı Defter ve Belgelerin Kendisinden Yazılı Olarak İstenilmesi Hakkı İtiraz ve Mülahazalar ile İbraz Ettikleri Özelgelerin Tutanaklara Geçirilmesini İsteme Hakkı

34 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Defter ve Belgelerin Kendisinden Yazılı Olarak İstenilmesi Hakkı VERGİ USUL KANUNU MADDE 139 İncelemenin dairede yapılması halinde istenilen defter veya vesikaları belli edilen zamanda mazeretsiz olarak getirmiyenler, bunları ibraz etmemiş sayılırlar. Haklı bir mazeret gösterenlere, defter ve vesikalarını daireye getirmesi için münasip bir mühlet verilir. VERGİ İNCELEMELERİNDE UYULACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Defter ve belgelerin alınması MADDE 12 − (1) Mükelleflerin defter ve belgeleri yazılı olarak istenir ve tutanakla teslim alınır. (Değişik cüme:RG-25/10/ ) Yazıda, ibraz edilecek defter ve belgeler ile on beş günden az olmamak üzere ibraz süresine, ibraz yerine ve ibraz edilmemesi halinde uygulanacak müeyyidelere yer verilir. (2) Mükellefin yazıya gerek kalmaksızın defter ve belgelerini ibrazı üzerine defter ve belgeler, tutanak düzenlenmek suretiyle alınır. Defter ve belgelerin iadesi MADDE 22 − (1) Mükellefin defter ve belgeleri, ilgili rapor değerlendirme komisyonunun rapora ilişkin nihai değerlendirmesinin incelemeyi yapana iletildiği tarihten itibaren en geç on beş gün içerisinde bir tutanak ile iade edilir. (2) 16 ncı maddenin dört, beş ve altıncı fıkrası hükümleri saklıdır. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

35 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
İtiraz ve Mülahazalar ile İbraz Ettikleri Özelgelerin Tutanaklara Geçirilmesini İsteme Hakkı VERGİ İNCELEMELERİNDE UYULACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK İnceleme tutanaklarında yer alacak unsurlar MADDE 17 − (1) Vergi incelemesi ile ilgili düzenlenecek tutanaklarda; ç) Varsa, ilgililerin itiraz ve mülahazaları ile ibraz ettikleri özelgeleri, yer alır. Raporların mevzuata uygun olması MADDE 18 − (2) (Ek:RG-6/11/ ) Mükelleflerin, inceleme sırasında vergi kanunlarına göre eleştiri konusu yapılacak hususlarla ilgili olarak inceleme elemanına özelge ibraz etmesi durumunda, özelge inceleme tutanağına dâhil edilir. Özelgenin mükellefin durumunu açıklayıp açıklamadığı hususu, inceleme elemanı tarafından düzenlenen raporda değerlendirilir. 425 SIRA NUMARALI VUK GENEL TEBLİĞİ Vergi inceleme raporlarının intikal ettirildiği Merkezi Rapor Değerlendirme Komisyonu ile diğer rapor değerlendirme komisyonlarının, raporları değerlendirirken vergi kanunları ile bunlara ilişkin kararname, tüzük, yönetmelik, genel tebliğ, sirkülere ilave olarak Gelir İdaresi Başkanlığınca verilmiş olan özelgelere uygunluk kıstasını da tatbik edecekleri; bu kapsamda raporları özelgelere uygunluk yönünden değerlendirirken eleştiri konusu yapılan hususla ilgili olan ve Gelir İdaresi Başkanlığınca verilmiş özelgeleri dikkate alacakları ve varsa adına rapor düzenlenen mükellefe verilmiş özelge ile sınırlı kalmayacakları şeklinde düzenleme yapılmıştır. Ayrıca, rapor değerlendirme komisyonunun dikkate alacağı özelgenin ilgili konuda Gelir İdaresi Başkanlığınca verilmiş en güncel özelge olması gerektiği tabiidir.. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

36 VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ HAKLAR İncelemeye Yetkili Olanlarca Hazırlanan Tutanakları İmzalamaktan İmtina Etme Hakkı İnceleme Sırasında Temsilci Bulundurma Hakkı Vergi İncelemesinin Süresinde Bitirilmemesinin Nedenini Öğrenme Hakkı Vergi İnceleme Tutanağın İçerdiği Hususlardan Haberdar Olma Hakkı VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI Taslak Vergi İnceleme Tutanağını Talep Etme Hakkı Rapor Özeti Talep Etme Hakkı Rapor Değerlendirme Komisyonlarınca Dinlenme Talep Hakkı İncelemenin Her Safhasında Bilgi Alabilme Hakkı Vergi İnceleme Raporlarının Mevzuata Uygun Olmasını İsteme Hakkı Müracaat ve Şikâyet Hakkı

37 VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Taslak Vergi İnceleme Tutanağı tarih ve sayılı Resmi Gazete’de Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayınlamıştır. Buna göre, Vergi inceleme tutanaklarının taslakları, mükelleflerin itiraz ve mülahazalarının tutanağa geçirilebilmesini sağlamak amacıyla, mükelleflerin talep etmesi durumunda iki gün önceden mükelleflerin bilgisine sunulur. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

38 VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
RAPOR DEĞERLENDİRME KOMİSYONLARININ OLUŞTURULMASI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK MADDE 14 Mükellef ve inceleme elemanının dinlenmesi (1) Komisyonlar, gerekli gördüğü durumlarda ya da talepleri üzerine mükellefi veya inceleme elemanını dinleyebilir. (2) (Ek:RG-25/10/ )  Dinlenmeden önce raporlarda eleştiri konusu yapılan hususlar hakkında bilgi içeren rapor özetleri mükelleflere verilir. (3) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ilgisine göre Başkanlıkça veya Gelir İdaresi Başkanlığınca belirlenir. VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ Rapor Değerlendirme Komisyonlarınca Dinlenme Talep Hakkı ve Rapor Özeti VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

39 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ üzerinden hizmete açılan «VDK Mükellef Portalı» ile birlikte, mükelleflere inceleme sürecini takip etme imkanı sağlanmıştır. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

40 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

41 VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
İncelemenin Her Safhasında Bilgi Alabilme Hakkı VERGİ İNCELEMELERİNDE UYULACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Vergi inceleme raporlarının düzenlenmesi MADDE 19 – (Değişik:RG-25/10/ ) (5) Yapılan vergi incelemesi sonucunda, inceleme konusu ve dönemine ilişkin eleştiriyi gerektirecek herhangi bir hususun tespit edilememesi halinde bu durum ilgili birim tarafından mükellefe yazı ile bildirilir. VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

42 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
VERGİ İNCELEME SÜRECİNDE MÜKELLEFLERİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI Defter ve Belge İbraz Yükümlülüğü İncelemeye Yetkili Olana Çalışma Yeri Gösterme Ve Resmi Çalışma Saatlerinde İşletmede Çalışmasını Sağlama Yükümlülüğü İnceleme İle İlgili Her Türlü İzahatı Verme Yükümlülüğü İşyerinin İncelemeye Yetkili Tarafından Gezilip Görülmesini Sağlama Yükümlülüğü Defter ve belge ibraz yükümlülüğü eklenecek İnceleme İle İlgili Her Türlü İzahatı Verme Yükümlülüğü Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte yapılan değişikliklerle Vergi incelemesi sırasında mükelleflerden görevlendirme konusu dışında bilgi ve belge istenmemesi ve/veya idarenin bilgisi dışında farklı konularda inceleme yapılmaması sağlandı.

43 Mükelleflerin Hakları VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Aramalı Vergi İncelemesinde Mükellef Hak ve Yükümlülükleri Mükelleflerin Hakları Arama Kararının Gösterilmesini İsteme Hakkı İhbarcının Adını Öğrenebilme Hakkı Aramada Bulunan ve İncelemesine Lüzum Görülen Defter ve Vesikaların Müfredatlı Olarak Tutanağa Bağlanması Aramalı İncelemenin Diğer İşlerden Öncelikli Olarak Tamamlanacağı İnceleme Sırasında Vergi ile İlgisi Olmayan Kişisel Özel Mektup ve Diğer Evrakların İade Edileceği Alıkonulan Defter ve Vesikaları İnceleme Hakkı Arama Yapılan Kişiye İlişkin Beyanname Verme Süresinin Uzaması Aramalı İncelemenin Üç Ay İçinde Tamamlanacağı Mükelleflerin İtiraz ve Mülahazalarının Tutanağa Alınacağı Arama Sonrası Kayıtlar İçin Mükellefe Süre Verileceği VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

44 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
MÜKELLEF HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ ANAYASA VE DİĞER MEVZUATTA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ MEVZUATINDA YER ALAN HAK VE YÜKÜMLÜLÜLÜKLER GENEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ İNCELEME SÜRECİNDEKİ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ İNCELEMESİNİN TAMAMLANMASI SONRASI HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

45 30 GÜN VERGİ İNCELEMESİNİN TAMAMLANMASI SONRASI MÜKELLEFLERİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ Vergi ve Ceza İhbarnamesinin Tebliğ Edilmesi VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI DAVA AÇMA (213 Sayılı VUK Madde 377) Tarhiyat Öncesi Uzlaşma TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA (213 Sayılı VUK Ek Madde 1 – 8) CEZADA İNDİRİM (213 Sayılı VUK Madde 376)

46 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
TARHİYAT ÖNCESİ UZLAŞMA (VUK Ek Madde 11) TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA (VUK Ek Madde 1-8) CEZADAN İNDİRİM (VUK Madde 376) KAPSAMA GİREN Vergi incelemesine dayanan vergi ve cezalar kesilecek cezalar(vergi ziyaı, usulsüzlük ve özel usulsüzlük) İkmalen, re’sen veya idarece salınan bütün vergi, resim ve harçlar ile vergi ziyaı cezaları İkmalen, re’sen veya idarece tarh edilen vergiler, vergi ziyaı, usulsüzlük ve özel usulsüzlük ile vergi aslına tabi olmaksızın kesilen usulsüzlükler Usulsüzlük ve özel usulsüzlük ile 213 sayılı VUK’un 359. maddede yazılı fiillerle vergi ziyaına sebebiyet verilmesi hali KAPSAM DIŞI OLAN 213 sayılı VUK’un 359. maddede yazılı fiillerle vergi ziyaına sebebiyet verilmesi hali Tarh edilen vergiler BAŞVURU SÜRESİ İncelemenin başlangıcından, inceleme ile ilgili son tutanağın düzenlenmesine kadar geçen süre içerisinde Vergi/ceza ihbarnamesinin mükellefe tebliğ tarihini takip eden günden itibaren 30 gün içinde Ceza ihbarnamesinin tebliğinden itibaren 30 gün içinde vergi dairesine Uzlaşma vaki olmadığı veya temin edilemediği durumlar sonrasında; ilgili vergi ve ceza ihbarnamelerinin tebliğinden itibaren genel hükümler çerçevesinde Uzlaşma vaki olmadığı veya temin edilemediği durumlar sonrasında; ilgili vergi ve ceza ihbarnamelerinin tebliğinden itibaren genel hükümler çerçevesinde DAVA AÇMA Mükellef veya sorumlu ödeyeceğini bildirdiği indirimli cezayı, dava konusu yaparsa bu indirimden faydalanamaz.

47

48 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
SORU VE CEVAP


"MÜKELLEF HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları