Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
TEOG SÜRECİ
2
SUNUM PLANI 11. OMS Sınavları III. TEOG Tercih ve Yerleştirme Dönemi
1. OMS Sınavları Öncesi ı. a. Okul Yönetiminin Görevleri ı. b. Rehberlik Servisleri Görevleri ı. c. Ebeveynlerin Görevleri 11. OMS Sınavları ıı. a. Okul Yönetiminin Görevleri ıı. b. Rehberlik Servislerinin Görevleri ıı.c. Ebeveynlerin Görevleri III. TEOG Tercih ve Yerleştirme Dönemi ııı. a. Okul Yönetiminin Görevleri ııı. b. Rehberlik Servislerinin Rolü ııı. c. Ebeveynlerin Sorumlulukları
3
I. I. TEOG SInavlarI TEOG: Sistemin temeli ilköğretim 8. sınıfta okuyan öğrencilerin ilgili eğitim yılında yılda iki kez merkezi ortak sınav yapılmasına dayanmaktadır. -Ortak merkezi sınavlar, Türkçe, matematik, Fen ve Teknoloji, TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı dil ile Din Kültürü ve Ahlak bilgisi derslerinde; bir dönemde iki sınav yapılan derslerin birinci sınavı, üç sınav yapılan derslerin ise ikinci sınavı ortak sınav şeklinde uygulanacaktır Eğitim yılı TEOG sınavları I. Dönemde; Kasım ayında,(23-24 Kasım), II. Dönemde; Nisan ayında (26-27 Nisan) uygulanacaktır.
4
I. I. TEOG OMS Sınavları Takvim
5
I. I. TEOG OMS SInavlarI
6
I. TEOG OMS SInavlarI Kısa Kısa …: *Sınav ücreti yok *Başvuru Yok.
*Birinci günde 3 oturum, İkinci günde 3 oturum olmak üzere 6 oturumda yapılacaktır. *Her ders için tek oturum ve 40 dakika süre verilecektir. *Hesap makinası, cetvel, telefon, bilgisayar vb. cihazların kullanımı yasak olacak. *Her öğrenci yoklama listesindeki sıraya göre oturtulacak. *Sınavlarda A-B-C-D kitapçıkları olacaktır * Sınavda yanlışlar, doğruları etkilemiyor. * Öğretim yılında 8. sınıfta olan her öğrenci sınava girebilir (MEB, 2016).
7
I.TEOG OMS Sınavları Öncesi Görevler
Okul Yönetimi Öğrenci bilgilerini e-Okul üzerinden güncellemek. Öğrenci ve velileri bilgilendirmek, Sınavlara girecek öğrencilerin listesini ilan etmek. Engelli, kaynaştırma öğrencilerinin sınav tedbirleri için RAM’a yönlendirmek. Zorunlu yabacı dil bilgisini işlemek, Mazeret bildiren öğrencilerin durumunu bildirmek . Rehberlik Servisleri Sınav ile ilgili öğrencilere bilgi aktarmak (konferans, afiş, broşür vb.) Engelli öğrenciler ile ilgili alınacak ‘sınav tedbirleri’ ile ilgili ilgili aileye rehberlik etmek. Sınavların yapısı, dersler, süre vb. bilgileri öğrencilere aktarmak, Sınav ders kazanımlarının listesini yayınlamak. Öğrenci Velileri Çocuğunun sınav listesinde olup olmadığını kontrol etmek, Öğrencinin yasal mazeretini okul yönetimine zamanında bildirmek, TEOG puanının nasıl oluştuğunu öğrenmek, Çocuğunun ‘çalışma stratejisinin’ uygunluğunu denetlemek,
8
I.TEOG OMS Sınavlar Sınav Tedbirleri
Engel (Hastalık) Türü Sınav Tedbirleri Az Görenler Tek kişilik sınıf, Her ders için 15’er dakika ek süre Ayrıca,; Okuyucu kodlayıcı, 18 Punto yazılı soru ve cevap kağıdı, a. b birlikte seçeneklerinden birisini alabilecekler İşitme Engelliler a. Tek kişilik sınıf, b. Her ders için 15’er dakika ek süre Ruhsal ve Duygusal Bozukluğu Olan (DEHAB) Otizm b. Her ders için 15’er dakika ek süre Bedensel Engeli Olanlar a. Tek kişilik sınıf, b. Her ders için 15’er dakika ek süre ayrıca; Zihinsel Engelliler Tek kişilik sınıf, 15’er dakika ek süre b. Okuyucu kodlayıcı (MEB, 2016).
9
II. TEOG OMS Sınavları
10
II. TEOG OMS (Ortak Merkezi Sınavlar)
Sınavın Uygulanması: Sınavlarda her oturum sadece bir dersi içerecek 20 soru ve 40 dk. Süre olacaktır. Öğrenciler sınıf yoklama listesine göre oturtulacak gerektiğinde öğrencinin yerini değiştirme yetkisi görevli öğretmende olacaktır. İlk 15 dk. gelenler sınava alınacaktır. Öğrenciler sınav başlamadan önce sınav soru kitapçığını inceleme hakları vardır. İlk 20 dk. Sınavdan çıkış yoktur. Son 5 dk. çıkış yoktur Öğrenci tükenmez kalem ile cevap kağıdını imzalayacak, kitapçık türünü (A-B-C-D) olarak kodlayacaktır. Ek Puan var ( TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen uluslar arası bilim olimpiyatlarında madalya kazananlar) (bakınız: MEB Kılavuz 19. sayfa) Sınavdan sonra değerlendirmede aynı salonda sınava giren, aynı soru kitapçık türünü kullananlar arasında bilgisayar ortamında değerlendirme yapılacaktır (MEB, 2016).
11
II. TEOG OMS (Ortak Merkezi Sınavlar)
Sınavın Değerlendirilmesi: Tek bir puan türünde hesaplama yapılacaktır, Her soru eşit ağırlığa sahip olacaktır, (Matematik 7. sorusu ile 20. sorusu). Her test için sadece doğru sayıları dikkate alınacaktır, Dönem puanı hesaplamasında kullanılacak olan sınav puanı: [(Doğru sayısı/ soru sayısı) x 100] formülü ile hesaplanacaktır. Örnek: Türkçe; (15/20) x100=75
12
II. TEOG OMS (Ortak Merkezi Sınavlar)
TEOG Hesaplaması; Her bir öğrencinin 6.7. ve 8. sınıf yıl sonu başarı puanları ile 8.sınıfta yapılan ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacaktır. Elde edilen puan ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan (YEP) elde edilecektir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılacaktır.
14
II. TEOG OMS (Ortak Merkezi Sınavlar)
15
II. TEOG OMS (Ortak Merkezi Sınavlar) SInavlarI
TOPLAM YEP İÇİNDE % 30’U DERS BAŞARI PUANI % 70’İ ORTAK MERKEZİ SINAV PUANI OLUŞTURMAKTADIR.
16
II. TEOG OMS (Ortak Merkezi Sınavlar) Sınavları
17
II.TEOG OMS (Ortak Merkezi Sınavlar)
Okul Yönetimi Okulda OMS ‘ların sağlıklı şekilde yapılmasını sağlamak, Öğrencilerin 6. ve 7. sınıf ders başarı ortalamalarını ilan etmek, Sınavda, sınıf oturma düzeni, kitapçık türü gibi önemli bilgileri öğrencilere aktarmak, Mazeret sınavı ile ilgili işlemleri zamanında yapmak, Sınavlarda görevli öğretmenlere rehberlik yapmak. Rehberlik Servisleri Sınavlarda dikkat edilecek hususlar konusunda konferans , seminer gibi etkinlikler yapmak, Sınav kaygısı ile ilgili grup danışmanlığı çalışması yapmak, OMS temel yapısı ile ilgili bilgi aktarmak, broşür afişler hazırlamak, Yıl sonu başarı ort. AOSP ve YEP oluşumunu gösteren afişler hazırlamak. Özel eğitim alan öğrencileri K.P raporunu haz. Öğrenci Velileri OMS’ların temel yapısını öğrenmek, Çocuğunun 6.7. sınıf ders başarı ort. Bilmek, OMS derslerin ağırlıklarını öğrenmek, Çocuğunun doğru bir OMS stratejisi oluşmasını sağlamak, Sınav sonuçlarını uzmanlarla değerlendirmek, (rehberlik) Sağlıklı bir sınav dönemi için fiziki, duygusal hazırlık yapmak.
18
III. TEOG TERCİH VE YERLEŞTİRME DÖNEMİ
Sınavlara Giren her öğrencinin tercih hakkı oluyor, Önce Özel Ortaöğretim Okulları tercihleri alınıyor. Tercih döneminde toplam 25 okul tercih ediliyor, ‘Tercih yapmak’, ‘tercih yapmamaya’ oranla öğrenci için daha avantajlı. Tercih listesi istek listesidir, Tercih edilen okul sayısının çok olması, az olmasından daha avantajlıdır. Tercihlerdeki en yaygın kullanılan veri “TÜRKİYE GENELİ % lik DİLİM” dir. Tercih yapmayan veya hiçbir tercihine yerleşemeyenler AÇIK LİSE’ye yerleştirilecek.
19
III. TEOG TERCİH VE YERLEŞTİRME DÖNEMİ
Gizli Tercih : X
20
III. TEOG TERCİH VE YERLEŞTİRME DÖNEMİ
Başvuru yerleşilen okul müdürlüğüne yapılacak. Nakiller benzer bir sistemde Eylül ayı son haftasına kadar haftalık periyotlarla yapıldı. Tüm gelişmeler (nakil, boş kontenjan vb.) e-okul üzerinden takip ediliyor… Öğren Kayıtlı Olduğu Okul Nakil Talebinin olduğu Okul Tarih Ahmet Mobil Anadolu Lisesi Mustafa Kemal Anadolu Lisesi 25 Ağustos Ayşe Celal Yardımcı AL. Mobil Anadolu L. 2 Eylül
21
III. TEOG TERCİH VE YERLEŞTİRME DÖNEMİ
Sorunlar: Öğrenci ve aileler sistemi yeterince tanımıyor, Sınav sonuçlarını okuma becerisi oldukça zayıf, Okul türleri yeterince tanınmıyor, Mesleki program uygulayan okul bölümleri yeteri kadar tanınmıyor, Birçok öğrencinin A ve B planı yok… Taban puan, yüzdelik dilim, kontenjan vb. veriler yanlış yorumlanıyor, Özel eğitim alan öğrencilere yeterince yardım edilmiyor, Tercih listesi hazırlamayı yeteri kadar bilmiyorlar, Taban puana gereğinden fazla değer atfediliyor, ‘Ölü tercih’ efsanesine hala inanan çok fazla.. Birçok öğrencinin bir kariyer planı yok… Kariyer seçimi ‘rastlantısal’ yapılıyor….
22
2010-2016 YILLARI ARASI İŞSİZLİK ORANLARI
İŞSİZLİK ORANI (%) 2010 11.9 2011 9.1 2012 8.4 2013 9.0 2014 9.9 2015 10.3 2016 10.7 * *:Temmuz 2016 Kaynak: TÜİK
23
OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) 1961 Fransa
Toplam 35 Ülke Vardır Kaynak: globalpse.org/turkiyede-issizlik-sorunu
24
Kaynak: TÜİK
25
III. TEOG TERCİH VE YERLEŞTİRME DÖNEMİ
Dünya Rekabet Gücü Endeksi, (Kurumlar, altyapı, sağlık, temel eğitim, mesleki eğitim) Sıra no Ülke Puanı 1 İsviçre 5,67 2 Singapur 5,61 3 Finlandiya 5,54 …. 44 Türkiye 4,45 Kaynak, Sala- I- Martin vd. 2013/ SDE (Ekonomik Özgürlükler ve Türk Dünyası Raporu) 2014;53-54
26
Türkiye, 2,732 puan
27
İnovasyon performansı (Maastricht Üniversitesi)
Avrupa 2020 İnovasyon Birliği vizyonuna dayalı İnovasyon Birliği Sıralaması aracı geliştirilmiştir. 1.İnovasyon liderleri: Denmark, Finland, Germany, Sweden (performance well above that of the EU27). 2.İnovasyon takipçileri: Austria, Belgium, Cyprus, Estonia, France, Ireland, Luxembourg, Netherlands, Slovenia and the UK (performance close to that of the EU27). 3.Ilımlı düzeyde inovasyon yapanlar: Czech Republic, Greece, Hungary, Italy, Malta, Poland, Portugal, Slovakia and Spain is (performance below that of the EU27). 4.Zayıf düzeyde inovasyon yapanlar: Bulgaria, Latvia, Lithuania and Romania (performance well below that of the EU27). “İnovasyon, yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün (mal ya da hizmet), veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır.” Türkiye, zayıf düzeyde yer almaktadır, 2010
28
III.TEOG TERCİH VE YERLEŞTİRME DÖNEMİ
Okul Yönetimi Sınav sonuçları, tercih dönemi bilgilerini öğrencilerine aktarmak, Şifre, tercih işlemi bilgilerinin her öğrencisine ulaşmasını sağlamak, Tercih dönemi okulun çalışma saatlerini ve yetkililerini ilan etmek, TEOG sonuçlarını içeren bir rapor hazırlamak, Yerleştirme sonuçlarını içeren bir rapor hazırlamak, Mezun takip sistemi kurmak. Rehberlik Servisleri TEOG sonucu ve tercihlerle ilgili gerekli bilgileri öğrencilere aktarmak, Her mezun öğrencinin TEOG raporunu hazırlamak, Tercih edilecek, okul veya programların tanıtımını yapmak, Tercih döneminde, fiziki, veya interaktif danışmanlık yapmak, Öğrencilerin A ve B kariyer planı hazırlamasına yardım etmek. Öğrenci Velileri Çocuğunun okul tercihleri ile ilgili temel bilgilere sahip olmak, Çocuğunun kariyer planı hazırlamasına destek olmak, Okul ve program türlerini tanımak, Tercih dönemi takvimini takip etmek, Sonuçları okula ve danışmana bildirmek, Çocuğunun yeni okuluna uyum sağlamasına yardımcı olmak, Son kararı çocuğa bırakmak. Yenimahalle Rehberlik ve Araştırma Merkezi 2016
29
TEOG ÖĞRENCİ RAPORU Öğrenci; Adı Soyadı: TC Kimlik No: 6. Sınıf Ders Başarı Ort. 7.Sınıf Ders Başarı Ort. I.OMS SINAV SONUCU Yaklaşık YEP Puanı: Muhtemel Okul ve Programların mini listesi, Öğrencinin kariyer profili ile ilgili, öğretmen görüşleri (2’ cümle) Ailesinin görüşleri (1-2 cümle) Rehberlik servisi görüşleri, Test anket sonuçları Öğrencinin A ve B planları
30
Süreç ve Sonuç Odaklı Çalışma!!
TEOG SÜRECİNİ ÖLÇELİM TEOG sistem ve süreçle ilgili bilgilendirme çalışmaları sonucunda mevcut durumu ölçmek için ölçeğimizi uygulayalım. a. Velilere Yönelik konferans b. ÖLÇEK Uygulaması c. Raporlaştırma Okulumuzda çıkan sonucu okul yönetimine, ve öğretmenler kuruluna sunalım. Sonuç raporunun bir örneğini RAM’a gönderelim, Eksik noktalar için yeni çalışmalar planlayalım. Süreç ve Sonuç Odaklı Çalışma!!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.