Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
MAN 341T 06/11/2017 Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme Kaynaklar: Pazarlamanın Temelleri (Perreault, Jr., Cannon & McCarthy), Pazarlama Yönetimi (Gazanfer Erbaş), Pazarlama Yönetimine Giriş (Peter & Donelly, Jr.)
3
Pazarlamada Ürünlerin Sınıflandırılması
Ürünleri iki ana ölçüte göre sınıflandırabiliriz. Bunlar: Somutluk ve dayanıklılık derecesi yönünden Kullanıcıların çeşitleri yönünden Ürünleri dayanıklılık derecesi yönünden üç ayrı sınıfta inceleriz: 1. Dayanıksız Ürünler: 2. Dayanıklı Ürünler: 3. Hizmetler Ürünler, alıcıların çeşitleri ve kullanma amaçlarına göre iki kümeye ayrılır: 1. Tüketim Ürünleri 2. Endüstriyel Ürünler (Örgütsel Ürünler)
4
Hizmet Kavramı ve Pazarlama Stratejileri
Hizmet temelde soyut olan, elle tutulur gözle görülür bir özellik taşımayan ve üreticisinin tüketicisine bir yarar ya da etkinlik sunması biçiminde gerçekleşen bir üretimdir. Başka bir deyişle, hizmet dokunulamayan, belli bir mülkiyet aktarımı ile sonuçlanmayan, fiziksel bir ürüne bağlı olarak ya da olmayarak sunulan alıcıların gereksinme ve isteklerini karşılayan bir yarardır.
5
Hizmetlerin Ortak Özellikleri
Hizmetlerin özelliklerini dört ayrı sınıfta ele alabiliriz: Hizmetlerin Dokunulmazlık (Elle Tutulamama) Özelliği Hizmetlerin Dayanıksızlık (Bekletilememe) Özelliği Hizmetlerin Ayrılmazlık (Eşzamanlı Üretme ve Tüketme) Özelliği Hizmetlerin Özdeş Olmama (Türdeş Olmama) Özelliği
6
Ürünlerin Yaşam Süreci Stratejileri
Ürünler, tüm canlılar gibi belirli bir ömre sahiptirler. Doğarlar ve belli bir yaşam çizgisi izleyerek sonunda yok olurlar. Pazarlamacılar yaşam çizgisi kavramını, bir ürünün pazara girişinden yok oluşuna dek geçen bir süreç olarak tanımlarlar. Bu yaşam çizgisi içerisinde ürünler, değişik dönemlerde değişik rekabet ortamları yaşarlar. Yaşadıkları bu rekabet ortamlarındaki başarıları, ürünün yaşamının hangi ölçüde olumlu geçtiğini ortaya koyar.
9
Yeni Ürün Geliştirme Süreci
10
Markalama Kararları Marka bir satıcının ya da bir grup satıcının mal ve hizmetlerini rakiplerinden ayırt etmek için kullandığı ad, terim, işaret, simge, biçim ya da bunların karmasıdır. Marka bir ürünün üreticisini ya da sunucusunu belirler. Markalama yalnızca günümüzün uygulaması değildir. Çok eski dönemlerde de ürünlerin birbirinden ayırt edilmesini sağlayıcı resimler, simgeler kullanılmıştır. Ürüne ilişkin sorumluluğunu belirlenmesi gerekçesiyle başlatılan markalama, zamanla işletmelerin birbirlerinden üstünlüklerini vurguladıkları bir rekabet konusuna dönüşmüştür.
11
Marka Sermayesinin Unsurları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.