Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam Fotoğrafında Uzmanlık Alanları LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV
2
Reklam Fotoğrafında Uzmanlık Alanları? Reklam Fotoğrafında Türler?
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam Fotoğrafında Uzmanlık Alanları? Reklam Fotoğrafında Türler?
3
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam fotoğrafçılığında farklı uzmanlıklar gerektiren çeşitli türler bulunmaktadır. Uzmanlaşmanın, ürün gruplarına bağlı olarak fotoğrafçının çoğunlukla iş aldığı, deneyim kazandığı, çalışmayı tercih ettiği, tarz ve stil yaratabildiği alanlara göre belirlendiği söylenebilir.
4
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Çoğu reklam fotoğrafçısı, tek bir alanda uzmanlaşarak çalışmalarını sadece bu alanlarda sürdürürler.
5
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam Fotoğrafı Uzmanlık Alanları 1. Still Life - Ürün 2. Moda 3. Endüstri 4. Mimari 5. Turizm 6. Gıda
6
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
7
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
8
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
9
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
10
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Still Life – Ürün Reklam fotoğraflarının büyük bir çoğunluğu mekan olarak fotoğraf stüdyolarında gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle still life ve ürün fotoğrafçılı aynı kapsamda değerlendirilebilir.
11
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Resim sanatının önemli konularından biri olan natürmortun (ölüdoğa) fotoğraftaki yansıması olarak da kabul edebileceğimiz still life (durağan yaşam) başlığı altında aynı zamanda moda ile de ilişkilendirilebilecek ürün grubu olan modelsiz tekstil ürünleri ve kozmetik ürünleri, endüstri fotoğrafı içerisinde de değerlendirilebilecek çeşitli endüstriyel ürünlerini de bu kapsamda ele almak daha doğru olacaktır.
12
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
13
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
14
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
15
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
16
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
17
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Moda Reklam fotoğrafçılığı içinde en popüler uzmanlık alanlarından biri moda fotoğrafçılığıdır.
18
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Moda Nedir ?
19
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Moda Nedir ? Belirli bir süre etkin olan toplumsal beğeni, bir şeye karşı gösterilen aşırı düşkünlüktür. Değişiklik gereksinimi veya süslenme özentisiyle toplum yaşamına giren geçici yeniliklerdir
20
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Moda fotoğraflarında, kıyafetler kadar onları taşıyan modeller de moda fotoğraflarının en önemli görsel bileşenleridir. Modeller, kıyafetlerin arzu nesnesi haline gelmesinde önemli bir faktör olarak kullanılmaktadır. Modeller, beden ve yüz gibi fiziki özellikleri nedeniyle güzel kadın ve erkeklerden seçilseler de yüz ifadelerini ve beden dillerini kullanma biçimleri ile reklam fotoğrafların başarısını etkilemektedir.
21
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Modelin ifade ve bakışlardaki anlam, modelin kendinden emin ve güçlü görünmesi modellerin söz konusu fotoğraflara yaptığı en önemli katkılarıdır.
22
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
23
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
24
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
25
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
26
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Endüstri Endüstri fotoğrafçılığı dendiği zaman günümüzde daha çok orta ve büyük ölçekli mal ve hizmet üreten, satan sanayi kuruluşlarının fotoğraf ihtiyaçlarını gidermek için yapılan fotoğraf çalışmaları akla gelmektedir.
27
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
28
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
29
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Mimari Konu ve çalışma alanını temel olarak bina, otel, alışveriş merkezi, köprü, fabrika, okul, ibadet alanları vb. Her türlü mimari yapıların iç ve dış görünümlerini, mimari özelliklerini, detaylarını, kullanımını, işlevsel ve biçimsel özelliklerini anlatan fotoğraflardır.
30
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Mimari fotoğrafçılığını, reklam fotoğrafçılığı mesleğinin turizm ve endüstri gibi farklı uygulama alanları içerisinde olduğu gibi ayrı bir uzmanlık alanı olarak da değerlendirmek mümkündür. Mimari yapının özelliklerinin yanısıra, yapının çevre ile ilişkileri de bu fotoğrafta betimlenebilir.
31
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
32
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
33
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
34
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
35
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Turizm Turizmi artırmaya yönelik olarak yapılan her türlü reklam ve pazarlama faaliyetinde kullanılan fotoğraflar ve bu konudaki uzmanlık alanıdır. - Otel, pansiyon, tatil köyü, restorant vb. yerler. Turizm kuruluşlarının müşterilerine sundukları hizmetler. Tarihi anıtlar ve ören yerleri. - Doğal güzellikler.
36
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Turistik bölgelerde ve aktivitelerde çekilmiş turizm fotoğraflarının çoğunluğu tüketicilerin tatil öncesinde seçeneklerini belirlemesinde önemli bir rol oynamaktadır. Turizm fotoğrafları seyahat acentaları, turizm büroları, web sayfaları, medya reklamları, rehber kitaplar, seyahat broşürleri, kartpostallar vb. birçok araçta kullanılmaktadır
37
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
38
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
39
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
40
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
41
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
42
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Gıda Çeşitli besin maddeleri ile her türlü yiyecek ve içecek ürünlerini kapsayan reklam fotoğrafı türü ve uzmanlık alanıdır. Kendi içinde de uzmanlık alanlarına ayrıldığı görülmektedir. Sıvı gıda fotoğrafçılığı gibi.
43
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Bu reklamlarda, ürünlerin kalitesi, ucuzluğu, kendine has özellikleri, tadı, özel pişirme yöntemleri, pratikliği vb. nitelikler ön plana çıkarılmaktadır
44
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Marketlerde yapılan alışveriş tercihlerinde, sofraya konulan birçok gıda ürününde ve tüketilmesinde gıda fotoğrafların önemli katkısı olduğu araştırmalarla kanıtlanmıştır.
45
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Gıda sektöründe kullanılan bu fotoğraflarda temel olarak fotoğrafı gören tüketicilerin reklamı yapılan gıda ürününe yönelik yeme ya da içme güdülerini harekete geçirmesi istenmektedir.
46
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Yeme içgüdüsünü harekete geçirecek etkili görseller kullanan birçok endüstriyel ve yapay gıda ürünü bile ihtiyaç haline gelebilmekte ve kitlelerin yeme içme alışkanlıkları değişebilmektedir.
47
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Susayınca su ve meyve suyu gibi doğal içecekler yerine bira, gazoz, kolalı içecekler, enerji içecekleri gibi endüstriyel ve yapay içecekler, reklamlarda bu ihtiyacı gidermek için ideal çözüm olarak sunulmaktadır. Bu ürünler, yaratıcı reklam uygulamaları, ürünle birlikte cazip bir biçimde gösterilen yaşam tarzı sunumları ve etkili sloganlar aracılığıyla hedef kitleye temel ihtiyaç ürünleriymiş gibi sunulmakta ve onların davranış ve tutumlarını etkilemede oldukça başarılı olmaktadır.
48
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
49
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
50
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
51
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
52
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Gıda maddelerinin fotoğraflarında kullanılan ürünler taze, canlı, parlak görünmeli, ürünün türüne göre sıcak ya da soğuk hissini vermelidir. Çekimlerin belli bir süreçte gerçekleştirildiği göz önüne alındığında çekim süresinde geçen zaman ve kullanılan ışıklar normal koşullarda bu niteliklere sahip bir görüntüyü elde edebilmeyi engellemektedir.
53
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Gıda maddelerinin fotoğraflarında kullanılan ürünler taze, canlı, parlak görünmeli, ürünün türüne göre sıcak ya da soğuk hissini vermelidir. Fotoğrafı çekilecek gıda bu anlamda bazı pratik teknikler de kullanılabilmektedir: - Tavuk etini deterjan ile yıkanmak - Gıda boyası kullanmak - İçecekleri su ile karıştırmak - Soğuk ürünler üzerindeki damlacıklar için gliserin kullanmak - Dondurma gibi çabuk eriyen gıdalar için maketini kullanmak
54
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
55
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
56
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
57
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
58
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
59
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
KAYNAKÇA KİTAP Ürper O. (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları WEB MDG Blog, Foto Community, Deviantart, Strobox, Photoworld, Mediacollege, 2 Photo, Adamlar Yapıyor, FOTOĞRAFLAR Fotokritik, Deviantart, Bascek.com, Senel Foto, Strobox, Fotocommunity, Photoworld ve yukarıda adı geçen kitap ve internet sitelerinde fotoğrafı yayınlanan kişiler.
60
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Dinlediğiniz için teşekkürler Levent Duranlı Kıdemli Öğretim Görevlisi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.