Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı"— Sunum transkripti:

1 Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı

2 PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? Pazarlama sadece satış değildir
Pazarlamayı bir bütün olarak ele aldığımızda Satış pazarlamanın sadece bir adımını oluşturmaktadır. Halbuki pazarlama üretimden tutunda son, yani nihai tüketiciye ulaşana üretilen ürünlerin geçtiği tüm aşamaları ifade eder.

3 PAZARLAMA O ZAMAN NEDİR?
İnsanların ihtiyaçlarını belirleme aşamasından ürünün nasıl tasarlanacağı , hangi fiyatın uygulanacağını hangi yollarla dağıtılacağını satışını ve satış sonrası hizmetleri kapsayan ciddi yönetim becerisi gerektiren faaliyetlerin bütünüdür. Bizde Pazarlama alanı olarak bu sektöre istihdam sağlamak için deneyimli personel yetiştiriyoruz

4 PAZARLAMA O ZAMAN NEDİR?
PAZARLAMA STRATEJİK DÜŞÜNME KABİLİYETİ GEREKTİREN ALANDIR !!! ARAŞTIRMALARA GÖRE ! GÜNÜMÜZDE EN FAZLA İŞ İLANI YAYINLANAN İŞ SEKTÖRÜDÜR !!! YENİ BİR ALAN OLMASINDAN ve BU ALANDA UZMANLAMIŞ ELEMAN OLMAMASINDAN DOLAYI FAZLASIYLA ÇALIŞAN İHTİYACI OLAN YENİ BİR SEKTÖRDÜR!!!

5 İŞKUR 2016 ARALIK VE 2017 OCAK VERİLERİNE GÖRE
ARALIK AYINDA TOPLAMDA 7402 VE OCAK AYINDA 6691

6 Pazarlama ve Perakende Bölümü Olarak Hedefimiz:
1.Özgüveni yüksek başarıya istekli 2. Ders başarısını yüksek tutarak iyi bir meslek yüksek okulu ve ya üniversiteye yönlendirme sınıfta iyi staj yerlerine göndererek iş hayatına atılmalarına yardımcı olma 4. Sadece okulu bitirene kadar değil okul bittikten sonrada iş imkanını sağlayana kadar takipte kalma.

7 Derslerimizin işleniş şekli
Pazarlama günlük hayattan oldukça etkilenir ve hayatın çoğu alanından örnekler derslerimizde yer alır. Derslerimizde video, resim, reklam gibi materyallerden, uygulamalı öğretim yöntemlerinden sıkça yararlanılır. Okulumuzda yer alan modern bilgisayar laboratuvarları ve akıllı tahtalar öğretime yardımcı olacak artılarımızdandır. Derslerimiz sadece okul içerisinde değil bazı zamanlar okul dışıda işlenir.

8

9 ALMANYA VE FRANSA GEZİSİ

10 DEFACTO PERAKENDE TİC. A.Ş.
Defacto ile Staj ve Staj sonrası iş için protokol imzaladık

11 4 YILLIK LİSANS PROGRAMLARI
PAZARLAMA - PERAKENDE ALANI MEZUNLARIMIZIN TERCİH EDEBİLECEĞİ YÜKSEK ÖĞRETİM PROGRAMLARI 4 YILLIK LİSANS PROGRAMLARI   Pazarlama  (Antalya- Akdeniz Üniv.2012 de açıldı.) Bankacılık     Bankacılık ve Finans   Bankacılık ve Sigortacılık     Sermaye piyasası     Sigortacılık    Sigortacılık risk yönetimi     Uluslararası ticaret    Sivil hava ulaştırma işletmeciliği    Başta olmak üzere diğer tüm bölümler

12 PAZARLAMA - PERAKENDE ALANI MEZUNLARIMIZIN TERCİH EDEBİLECEĞİ YÜKSEK ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Lise eğitiminden sonra ÖSYM’nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde (4 yıllık ) eğitim de alabilirler. 2011 yılından itibaren diğer 4 yıllık ( Lisans ) programlarını ( Öğretmenlik, Hukuk, Tıp, Kamu yönetimi, Sağlık ) okumaktaki engeller kalkmış olup katsayı sorunu çözüme kavuşturulmuştur. Öğrencilerimiz alanları dışında da üniversite okuma fırsatına kavuşmuşlardır.

13 2 yıllık meslek yüksekokulları
Pazarlama   İşletme yönetimi Perakende satış ve Pazar yönetimi - Hava lojistiği Dış ticaret Kooperatifçilik Deniz ve liman İşletmeciliği - Lojistik Emlak ve emlak yönetimi  - Marina ve yat işletmeciliği Bankacılık ve Sigortacılık -  Marka iletişimi Havacılıkta yer hizmetleri yönetimi - Sosyal Güvenlik İnsan kaynakları yönetimi - Moda tasarım Turizm ve seyahat hizmetleri Muhasebe ve vergi uygulamaları Enerji tesisleri işletmeciliği Menkul kıymetler ve sermaye piyasası Sağlık kurumları işletmeciliği Sivil hava ulaştırma işletmeciliği

14 2 yıllık meslek yüksekokulları
Pazarlama bölümünden mezun olanlar Meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine yerleşirlerse ön lisans düzeyinde( 2 Yıllık) eğitim alırlar. ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavı’nda başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler.

15

16 BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???
Şirketlerin araştırma geliştirme (AR-GE ) bölümlerinde Alışveriş merkezlerinde (AVM), mağaza yöneticisi konumunda İşletmelerde Satış danışmanı olarak İşletmelerde ürün geliştirme bölümlerinde çalışabilirsiniz

17 BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???
Tüm gıda sektörlerinin satış birimlerinde ve Kamu sektöründe devlet dairelerinde Şirketlerin Halkla ilişkiler birimlerinde Reklam Sektöründe Organizasyon Şirketlerinde

18 BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???
Tüm sektörlerin satış birimlerinde ve depolarında yönetici olarak Sigorta Şirketlerinde ve acentelerinde masa başı işlerde Bankalardaki tüm birimlerde Emlak Şirketlerinde ve acentelerinde,

19 Neden Pazarlama Bölümü?
Pazarlama ve perakende sektörü dünya trendleri doğrultusunda son yirmi yıldır ülkemizde de önemli gelişmeler göstermiştir. Tüketim ihtiyacının her geçen gün artması, sektörün organize olması gerekliliğini doğurmuş ve bunun sonucu olarak da bu iş kolunda kalifiye çalışan açığı meydana gelmiştir.

20 Unutmayın. Dünyada yeteneksiz insan yoktur
Unutmayın!! Dünyada yeteneksiz insan yoktur. Sadece iyi eğitilmemiş ve iyi yönlendirilmemiş insanlar vardır. Çocuklarınız işlenmemiş birer maden birer hazine gibidir, doğru sanatkârların elinde kıymet kazanır.

21 SADECE PAZARLAMA ALANINA GELEN DEĞİL; OKULUMUZA GELEN HER ÖĞRENCİ BİZİM İÇİN ÖZELDİR. PAZARLAMA VE PERAKENDE ALAN ŞEFİ BİRDİNÇ TOPCU


"Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları