Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇAN İBRAHİM BODUR ANADOLU LİSESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇAN İBRAHİM BODUR ANADOLU LİSESİ"— Sunum transkripti:

1 ÇAN İBRAHİM BODUR ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK SERVİSİ

2 ANNE BABA ERGEN ÜÇGENİNDE İLETİŞİM

3 Ergenlerle Nasıl İletişim Kurmalıyız???

4 “Bana doğru bir ses çıkarman, benimle iletişim kurduğun anlamına gelmez” David Gordon

5 En uzak mesafe ne Afrika’dır Ne Çin, ne Hindistan, Ne seyyareler,
Ne de yıldızlar geceleri ışıldayan… En uzak mesafe; iki kafa arasındaki mesafedir Birbirini anlamayan... Can YÜCEL

6 İletişim Bileşenleri

7 İletişim kurarken ben dilini kullanmaya özen gösterin.

8 BEN DİLİNİN KULLANIMI Durum: Çocuğunuz odasını toplamıyor.
Tepki (Sen Dili): Şu odanı topla artık. Bıktım senin bu dağınıklığından. Hizmetçiniz yok sizin. Tepki: (Ben Dili): “Kızım gün boyu yapmam gereken bir çok iş var. Sen odanı toplamadığın için senin odanı da toplamak zorunda kalıyorum. Yoruluyorum. Senden kendi odanı toplayarak, bana yardımcı olmanı bekliyorum. Böyle olmayınca da üzülüyorum.”

9 BEN DİLİNİN KULLANIMI Durum: Çocuğunuz sürekli geç yatıyor.
Tepki (Sen Dili):Hadi yatağa saat kaç oldu bilmiyor musun! Her gün aynı şey oluyor. Sabah yataktan kalkmak bilmiyorsun. Tepki (Ben Dili) “Oğlum geç yattığında sabah seni uyandıramıyoruz bu da bizi üzüyor.”

10 Durum: Çocuğunuz yeterince ders çalışmıyor.
Tepki (Sen Dili): Hiç ders çalışmıyorsun!! Bu gidişle üniversiteyi zor kazanırsın. Tepki (Ben Dili): “Bu sene önemli bir sene biliyorsun. Hiç ders çalışmadığını gördüğümde endişeleniyorum. Ne yapmayı düşünüyorsun?”

11 Neden Ben dili kullanalım diyoruz? Çünkü,
Ailede kullanılan “Sen Dili” çatışmalara ve güç kavgalarına dönüşür.

12 İLETİŞİM ENGELLERİ 1.EMİR VERME, YÖNETME “Yapman gerekir…yapacaksın… Yapmak zorundasın…” 2. YÖNLENDİRME “Üzüleceğine, otur da dersine çalış.”

13 İLETİŞİM ENGELLERİ 3. UYARMA,TEHDİT ETME
“…yapamazsın, ya yaparsan… , yoksa, sen görürsün…”

14 İLETİŞİM ENGELLERİ 4.Ahlak Dersİ Verme: “…yapmalıydın… senin sorumluluğun… şöyle yapman gerekirdi…”

15 İLETİŞİM ENGELLERİ 5- YargIlama, eleştİrme, suçlama: “Olgunca düşünmüyorsun”; “Sen zaten tembelsin.”

16 Anne-babaların ; güçlerini arttırıp, daha fazla baskı ve ceza yöntemlerine başvurmaları nedeniyle, gençlerde otoriteye başkaldırma, isyan duyguları iyice gelişip sorun haline gelebilmektedir..

17 Çocuğunuzun karşısında değil yanında olduğunuzu hissettirin…

18 Dünyada gerçekleştirilmesi en zor en önemli üç meslek vardır:
Anne-baba olmak Psikolog-psikolojik danışman olmak Öğretmen olmak (Sigmund Freud) PEKİ NEDEN?

19 Çünkü, Bir insanın gelişmesine,biçimlenmesine ve kendini gerçekleştirmesine etki ederler!..

20 YANLIŞ ANNE-BABA TUTUMLARI
1. Koruyuculuk 2. Yüksek beklenti 3. Otoriter tutum 4. İlgisizlik, ihmal etme 5. Pasif tutum

21 SAĞLIKLI İLİŞKİ DEMOKRATİK TUTUM Kabul Güven Destek Teşvik Sınırları birlikte kararlaştırılmış bir özgürlük alanı (Sana nasıl yardım edebilirim? MESAJI) Tutarlı ve anlamlı kurallar

22 ERGENİMİZLE İELTİŞİM ANAHTARIMIZ NE OLMALI?
Emir vermek (yapacaksın, zorundasın..) *Otorite kurmak *Haklarını sınırlamak *Öğüt vermek *Yargılamak *Sorunları bastırmak GİBİ TUTUM VE DAVRANIŞLARDAN KAÇINMAK

23 ERGENİMİZLE İLETİŞİM ANAHTARLARI
Çocuğunuzu anlamaya çalışmak İletişim kanallarını açık tutmak Değer vermek Kabul etmek Sabırlı olmak Etkin dinlemek

24 Ergenlik çağındaki çocuk davranışıyla şunu söyler: “Sizden farklıyım.
Annemin kuzusu, olmak istemiyorum. KENDİM OLMAK İSTİYORUM… Ama bunu nasıl yapacağımı bilmiyorum...”

25 Karşılıklı empati (kendini karşındakinin yerine koyarak anlayabilme) için yeterince çaba gösteriyor muyuz? Bunu kendimize sormalıyız…

26 Onlar hiç YETİŞKİN olmadı Siz EVLAT oldunuz Onlar hiç ANNE-BABA olmadı
Siz GENÇ oldunuz Onlar hiç YETİŞKİN olmadı Siz EVLAT oldunuz Onlar hiç ANNE-BABA olmadı

27 ERGENLİK NEDİR? Bireyde biyolojik , psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe) geçiş dönemidir.

28 ERGENLİĞİN TANIMI Gençlik Çağı Genç Kızlık Delikanlılık Dönemi
Buluğ Çağı

29 ERGENLİĞİN TANIMI Sosyal Psikolojik Fiziksel değişimlerin bir arada yaşandığı Çocuklukla yetişkinlik arasında yer alan Hızlı bir BÜYÜME, GELİŞME ve OLGUNLAŞMANIN olduğu Gelecekteki yaşantıyı belirleyen dönem olarak tanımlayabiliriz.

30 ERGENLERİN EN SIK YAŞADIKLARI DUYGULAR
KORKU ENDİŞE ÖFKE SEVGİ

31 ERGENLİKTE ZİHİNSEL GELİŞİM
Ergenlik döneminde zeka, gelişmesini sürdürse de boy uzaması gibi birden sıçrama göstermez. Ergenlik çağına kadar dik bir eğri boyunca hızla geliştiği, yaşlarında doruğa ulaştığı, ondan sonra daha yatık bir eğri izleyerek 20 yaşına kadar yavaş bir gelişme gösterdiği kabul edilmektedir.

32 12 yaşlarından başlayarak ergenlerde soyut düşünme yeteneği hızlı bir gelişme gösterir.
Yani bu dönemde kavramları kullanarak yeni kavramlar ve düşünceler üretebilme yeteneği,yaratıcı ve üretici düşünme biçimi gelişir.

33 Yalnız Kalma İsteği Çalışmaya Karşı İsteksizlik Çabuk Heyecanlanma Tedirgin ve Huzursuz Olma

34 ERGENLERDE EN SIK RASTLANAN TUTUM VE DAVRANIŞLAR
YALNIZLIK İSTEĞİ ÇALIŞMA İSTEKSİZLİĞİ DİSİPLİNE KARŞI DİRENİŞ ÇEKİNGENLİK FAZLA HAYAL KURMA DUYGUSALLIĞIN ARTMASI

35 AİLELERİN ŞİKAYETLERİ
Hırçınlaştı. Ders çalışmıyor. Sorumluluk duygusu yok. Canım sıkılıyor, diyor. En küçük isteklerini sert bir dille bildiriyor. Kardeşini kızdırmaktan zevk alıyor. Okuduğunu anlamıyor gibi. Durgunlaştı, dalgınlaştı. Çabuk karamsarlığa düşüyor. Ara sıra hiç yoktan huysuzlaşıyor. Sert karşılıklar veriyor.

36 İleri derecede alıngan
Derslerinde gene başarılı; ama oyuna, eğlenceye çok düştü. Olur olmaz her şeye ağlıyor. Evde huzursuz, dışarıda sıkılgan… Her istediğini yaptırmak istiyor. Bir yere giderken çok süsleniyor, ayna karşısında çok vakit harcıyor. Karışmamızı istemiyor.

37 Spora, bilgisayar veya televizyona çok düştü.
Derslerine boş veriyor. Banyoya sokamıyoruz, ellerini bile yıkatamıyoruz, saçını kestiremiyoruz


"ÇAN İBRAHİM BODUR ANADOLU LİSESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları