Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
2
İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ
3
AMAÇ BELİRLEMENİZ: Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza
Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder.
4
AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ
ÇALIŞMAK İSTEYİP DE ÇALIŞAMAYANLAR VE YA ÇALIŞMAK YERİNE BAŞKA ŞEYLER YAPMAK İSTEYENLER, BİR AYLIK,BİR YILLIK VE YAŞAM AMAÇLARI PLANLA RINI ÇIKARIP LİSTELEMEK VE LİSTELER ÜZERİNDE YORUMDA BULUNMA, ALİ’Yİ TANIYOR MUSUNUZ ?
5
İnandığın değerler için
adalet ahlak hak İnandığın değerler için insanlık
6
ŞİDDETLİ İSTEMEK Öğrenme istek ve arzusunu taşımayan, ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen yardımcı olamaz. Arzu ve istek olmadığı zaman ilgi ve dikkat kolayca dağılır. Bu da başarıyı etkileyen en önemli engeldir.
7
NE İÇİN YAŞIYORSUNUZ İDEALİNİZ NE?
KENDİ KENDİNİZE HAYATTA GAYEM NEDİR? SORUSUNA TAM CEVAP VERMELİSİNİZ. BU TÜR SORULARIN CEVABINI BULDUĞUNUZDA İŞİNİZİ DAHA MÜKEMMEL BİR ŞEKİLDE YAPABİLİRSİNİZ ÇOK DAHA BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ.
8
Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil,
etkili çalışmaktan geçmektedir.
9
! Unutmamak gerekir ki başarılı bir insan belirlediği
amaçlarına belirli bir zaman diliminde ulaşmış insandır.
10
ZAMANI DÜZENLEMEK VE PROGRAM YAPMAK
*BİR TATİL GÜNÜ NE YAPMAK İSTERSİNİZ ? *ETKİNLİKLERİN KİŞİSEL ÖNEM DERECESİ, *HAFTALAK VE AYLIK PROGRAMLARIN ÖNEMİ, *EN ÇOK ZAMAN İSRAFINA YOL AÇAN FAKTÖRLER VE TASARRUF ÖNERİLERİ, *ÖDEV OLARAK ; ÖĞRENCİLERİN HAYAT AMAÇLARI İLE YILLIK AMAÇLARININ LİSTELENMESİNİN İSTENMESİ , *BU AMAÇLARA UYGUN OLARAK HAFTALIK VE GÜNLÜK PLANLARIN YAPILMASI
11
Öğrenme tekrarlayarak ve yaşantı yoluyla davranışta ve düşünce
düzeyinde meydana gelen oldukça devamlı bir değişikliktir.
12
En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır.
13
40 dakikalık ders çalışmasından
sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.
14
40’ ders çalışma + 10’tekrar+10’dinlenme
15
10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.
16
En dinç olduğun zaman : En zor derslere çalış O HALDE İYİ DİNLENMEN
GEREK En zor derslere çalış
17
Öğrenciler öğrendiklerinin %50’sini 20dk.sonra
Gün sonunda %80 ini unutmaktadırlar.
18
Neleri unuturuz? Adlar,tarihler,rakamlar İstenmeyen şeyler
Zorla öğrenilmiş tam öğrenilmemişler Kısa sürede öğrenilenler Öğrendikten sonra tekrar etmediklerimiz Yorgun,hasta ve isteksiz öğrenilenler Müzik ,tv eşliğinde öğrenilenler
19
UNUTMA! BAŞARMAK İÇİN UNUTMAYI UNUTMALISIN!!!
Unutmanın önüne geçebilmek için düzenli tekrarlar UNUTMA! BAŞARMAK İÇİN UNUTMAYI UNUTMALISIN!!!
20
Unutmanın önüne geçebilmek için düzenli tekrarlar yoluyla Uzun Süreli
Hafızaya geçirmek gerekmektedir.
21
Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.
22
Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.
23
Öğrenilen konu Tekrar yoksa bilgi unutulur Kısa Süreli Hafıza
Uzun Süreli Hafıza Tekrar yoksa bilgi unutulur
24
Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz
Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz
25
İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır.
Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar.
26
Hafta sonu konunun 10 dakikalık üçüncü kere tekrarı bilginin bir ay
süreyle hafızada kalmasını sağlar.
27
Bir ay sonra aynı konunun 4. Kere 10 dakikalık tekrarı o bilginin uzun
süreli hafızaya kaydedilmesinden dolayı çok uzun saklanmasını sağlar.
28
Unutulmamalıdır ki;yapılan bu tekrarlar ders çalışma programının
temelini oluşturmaktadır. Amaç.öğrenilen bilginin düzenli tekrarlarla K.S.H.’da U.S.H. ya aktarılmasıdır.
29
ETKİN OKUMA ETKİN DİNLEME NOT TUTMA VE TEKRAR
30
İNSAN OKUDUKLARININ %20 SİNİ
OKUYUP DİNLEDİKLERİNİN%40 INI OKUYUP,DİNLEDİKTEN SONRA YAZDIKLARININ % 60’INI ÖĞRENİR
31
ETKİN DİNLEME İFİKAN İLERİYE BAK:Öğretmenin anlattıklarından yola çıkarak neler söyleceğini tahmin et. FİKİR:Ders boyunca konunun ana fikrini sor İŞARETLER:”BAŞLICA,ŞUNU UNUTMAYINKİ,BU SEBEPTEN,ÖZETLE KATIL:DERSE KATIL.Gülümseyerek,başını sallayarak ARAŞTIR:Ders sonunda soru sor NOT TUTMA:
32
NOT TUTMA!!! Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlar
Ödevlerin kolayca yapılmasını Sınavlara daha kolay hazırlanmayı Düşünen eleştiren bir kişi olmayı
33
Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil anlaşıldığı gibi yazılmalı(kendi ifadelerinizle
Öğretmenin anlatacağı konunun ana fikri kavranıncaya kadar beklenilmeli Zamanın çoğu yazmakla geçirilmemeli Önemli fikir ve paragraflar aynen yazılmalı Yazılanların düzgün olmasına önem verilmeli
34
Araç ve gereçler kullanılmalı(resim,harita
Küçük kağıda not tutulmamalı Boşluk bırakın eksik kalan bilgileri öğretmene sorun Not tutmaya ilk günden başlayın Anlayacağınız şekilde kısaltmalar yapın,yüzyıl-yy, matematik-mat gibi Notları mutlaka temize çekin
35
İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR
36
ETKİN OKUMA İ-İZLE S-SOR 0-SORULARA CEVAP İÇİN OKU
A-SADECE NOTLARA BAKARAK ÖNEMLİ YERLERİ ANLAT T-HAFIZADAN TEKRAR ET.4-5 DK HIZLI VE SESSİZ OKU
37
*KONUYLA İLGİLİ ÖN OKUMA YAPILMALI
*SORULAR ÇIKAR VE ANAFİKİR ÜZERİNDE YORUM YAP *ÖĞRETMENİN NELER SÖYLEYECEĞİNİ TAHMİN ET *ÖĞRETMENİN VERECEĞİ İPUÇLARINI KAÇIRMA *SORU SOR
38
DERS ÇALIŞIRKEN YAPILAN YANLIŞLIKLAR
MÜZİK DİNLEME Öğrenciler arasında yaygın bir ifade ders çalışırken müzik dinlemenin ders çalışmalarına engel olmadığını tam tersine daha da kolaylaştırdığını söylerler. GERÇEK maalesef böyle değil araştırmalar aynı anda beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir,ancak dikkatini ancak bir noktaya odaklayabilir. O halde insan o anda ya ders çalışıyordur yada müzik dinliyordur.
39
SINAV HEYECANI VE SINAV STRESİ
**TEMEL NEFES EGZERSİZİ ***ADIM ADIM GEVŞEME-KASLARI GEVŞETME ***OLUMSUZ DİYALOGLARI BIRAK **OLUMLU DİYALOGLAR KUR
40
TELEVİZYON * Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. * Televizyon odasına girinceye kadar veya televizyon düğmesine basıncaya kadar kontrol sizin elinizde daha sonra kontrol televizyonun eline geçer. * Bu yüzden ders çalışma esnasında televizyondan uzak durmak gerekir. * Televizyon da mutlaka izlemek istediğimizi günlük programımız içersine alalım.
41
YATARAK DERS ÇALIŞMA Ders çalışmak için en uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır. Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uymak için hormon salgılar. Böylece öğrenmenin ilk şartı UYANIK OLMA HALİ bozulmuş olur.
42
BAŞARIYA ULAŞANLAR ASLA PES ETMETENLERDİR.
43
. DİKKATLİ VE UYANIK OLUN HERKESTEN ÖĞRENİLECEK BİRŞEYLER VARDIR. SİZE VERİLEN ÖĞÜTLERE KULAK ASIN.
44
İNANCINIZI HER ZAMAN CANLI TUTUN
. DUANIN GÜCÜNE İNANIN İNANCINIZI HER ZAMAN CANLI TUTUN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.