Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSi̇mge Yazar Değiştirilmiş 6 yıl önce
2
hakkında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2 Ekim 1979 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ne bağlı olarak kurulmuştur. Ülkemizde nitelikli sağlık hizmeti sunan kurumlar arasında yer alan hastane aynı zamanda, sağlık bilimleri alanında önemli bir eğitim ve araştırma merkezidir. İmzalanan bir protokol ile Dr. Muhittin Ülker Acil Yardım ve Travmatoloji Hastanesi'nde, Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi'nin Uygulama ve Araştırma Hastanesi olarak hizmete girmiştir. Hastane 1986 yılında Beşevler yerleşkesine, şu anda B Blok olarak hizmet veren binasına taşınmıştır yılında C Blok poliklinik binası, 1997 yılında D Blok; yataklı servisler, laboratuarlar ve görüntüleme ünitelerinin yer aldığı binası hizmete girmiştir yılında A Bloğun hizmete açılmasıyla birlikte Acil Servisi daha geniş bir alana sahip olmuş ve aynı blokta Ayaktan Kemoterapi Ünitesi hizmet vermeye başlamıştır yılında E Blok hizmet birimlerinin faaliyete geçmesiyle birlikte hastane 5 blok kapasitesine ulaşmıştır.
3
1028 (aktif 960) yatak kapasitesine sahip hastanede, 2016 yılında; yaklaşık 1 milyonun üzerinde hastaya ayaktan, hastaya yatarak tedavi hizmeti verilmiş ve cerrahi branşlarında yaklaşık ameliyat gerçekleştirilmiştir.
4
VİZYONU Modern tıbbın ışığında, tıp ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeleri takip eden, etik ilke ve değerlere bağlı, hasta ve çalışan güvenliği ve memnuniyetini sağlamaya odaklı, etkin, verimli ve kaliteli hizmet anlayışıyla ülkemizde öncü ve uluslararası alanda örnek bir "Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi" olmaktır.
5
MİSYONU Gazi Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi Gazi Hastanesi olarak temel hedefi, tıp ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeleri takip ederek, toplumun ihtiyacı olan kaliteli tanı ve tedavi hizmetlerini sunmak yanında; alanında nitelikli eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerinin yürütülmesine olanak sağlamaktır.
6
DEĞERLERİ Dürüstlük Sorumluluk Duyarlılık Saygı Özveri Şeffaflık
Liderlik Ekip Ruhu Çalışkanlık Güleryüz Hakkaniyet Eşitlik Hasta Memnuniyeti
7
ÜSTÜNLÜKLER 1997 yılından itibaren hastanenin ISO Kalite Belgesi bulunmaktadır. Nicelik olarak büyük bir kurumdur. Binaların diğer merkezlere nazaran genç olması, Şehir merkezinde olup, ulaşım kolaylığı nedeniyle zaman tasarrufu sağlamakta ve de maddi kayıpları azaltmaktadır. Bilgi ve yüksek teknolojik kaynaklara sahip olan merkezi bu sayede, erken teşhis ve tanı koyma olanağına sahiptir. Deneyimli, konusunda uzman öğretim elemanları sayesinde tedavi alanında da başarılı ve etkilidir. Bu üstünlükler eğitim kalitesini de olumlu yönde geliştirmektedir.
8
ZAYIFLIKLAR Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezinin hala devam etmekte olan inşaatları nedeniyle bazı bölümlerinin, hastane içinde kendilerine ait yerlere henüz geçememiş olması, Gün geçtikçe artan hasta sayısına uygun otopark alanın olmaması, Hasta sayısının ve talebinin her geçen gün artmasına karşılık mevcut kapasitenin yetmemesinden dolayı, başvuruda bulunan hastalara zamanında hizmet verilememektedir Artan hasta sayısına bağlı olarak ihtiyaç duyulan eğitimli personel eksikliği .
9
ÖNERİ VE TEDBİRLER Çalışanların motive edilerek sürece katılmaları sağlanmalı. Personel sayısının artırılması ve buna paralel olarak gerekli kaynakların sağlanması gerekmektedir. Stok sistemiyle ilgili sorunların çözülmesi.
10
KALİTE POLİTİKASI Gazi Hastanesinde çalışmaktan mutluluk duyan,güler yüzlü, yetenekli,konusunda bilgili ve deneyimli,ekip ile hizmet vermek, Hastaneye başvuranların sağlık ile ilgili her türlü sorununu güvenli bir şekilde ve kısa sürede çözümlemek, Bilim ve Teknolojideki yeniliklere uygun olarak hizmet kalitesinin etkinliğini sürekli geliştirmek,ve en iyi olmak kalite politikası hedeflerindendir.
11
KALİTE YOLCULUĞU Hastanede kalite çalışmaları; Ocak 1997 tarihinde başlamıştır. 29 Mayıs 1998 tarihinde; hastanede Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından Belgelendirme Tetkiki gerçekleştirilmiş ve 29 Mayıs 1998 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere hastane TS- EN-ISO 9001 Kalite Sistem Belgesi ile belgelendirilmiştir. Bu vesileyle hastane, Kalite Güvence Sistem Belgesini almaya hak kazanan ilk devlet Üniversite Hastanesi olmuştur. Mayıs 2001 tarihinden itibaren hastanede Kalite Yönetim Sistemlerinden ISO 9000? in geliştirilmiş son revizyonu olan TS EN ISO 9001:2000 uygulanmaya başlamıştır. Hastane 2010 yılında alınan TS-EN-ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEM BELGESİ ile çalışmalarına devam etmektedir. Sağlık Bakanlığı tarafından 01 Mart 2011 tarihinde yayımlanan Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi kapsamında, Hastane Hizmet Kalite Standartları çalışmaları, hastane kalite çalışmalarına eklenmiştir.
12
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İlk defada, zamanında ve doğru hizmeti gerçekleştirebilmek, Hizmet sunumu esnasında hata olasılığını yok etmek, Olabilecek hataların tespiti ve bir daha tekrarlanmasını önlemek, Hasta ihtiyaç ve beklentileri ile uluslararası standartlar doğrultusunda sağlık hizmeti sunmak, Hastaları, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi ve Sağlıkta Kalite Standartları-Hastane şartlarına göre yeterli düzeyde güvence vermek için yürütülen tüm faaliyetleri tasarlamak, planlamak, uygulamak, ölçmek, izlemek, geliştirmek ve iyileştirmek,Gazi Hastanesinin kalite yönetim amaçlarıdır.
13
Gazi Hastanesi kalite yönetim sistemi, müşteri ihtiyaçlarından, politika ve hedeflerinden, sunmuş olduğu hizmetlerinden, proses ve iş deneyimlerinden yola çıkılarak tasarlanmış ve uygulamaya konulmuştur.
14
GAZİ HASTANESİ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Hastanede,Kalite Yönetim Sistemini uygulamak için,3 ana proses belirlenmiştir. 1)YÖNETİM SORUMLULUĞU ANA PROSESİ 2)HİZMET GERÇEKLEŞTİRME ANA PROSESİ 3)DESTEK HİZMETLER ANA PROSESİ
15
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Hasta ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanması Hasta ve Çalışan Memnuniyetinin Sağlanması Etkinlik ve Etkililiğin Sağlanması olmak üzere 3 ana hedefe odaklanmış ve sürekli iyileşmeyi ilke edinmiştir.
17
TEŞEKKÜRLER ZEYNEP TEK SAĞLIK YÖNETİMİ (II.Ö)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.