Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
FLAMAN SANATI PETER PAUL RUBENS 1577-1640
Güney Hollanda’yı içine alan bölge. 16. yüzyılda İspanya kralı V. Carlos’un idaresinde. Flandra ve Hollanda İspanya’nın parçasıyken Hollanda ayrılır. Hollanda Protestan olur, Belçika ise Reform’a karşı akım içinde yer alır. Belçika’da 17. yüzyılda aristokrat ların egemenliği. PETER PAUL RUBENS İlk eğitim Köln’de Koyu Katolik temellere dayanan eğitimi annesinin isteği Babası Protestan olduğu için Köln’e kaçmış Öğleye kadar dini, öğleden sonra resim eğitimi 1600 Venedik, Tintoretto, Titian’dan renk Mantua’da Dük Gonzaga’nın saray ressamı, Roma, Cenova çalışmaları Venedik’ten rengi, Raphaello’dan çizgiyi, Michelangelo’dan ifade gücünü öğrenip Flaman resminden duygu yoğunluğu
2
Peter Paul Rubens (1577-1640) Flaman Barok Flandra Katolik
Rubens ve eşi, 1609
3
Çarmıhtan İndiriliş, 1600’lü yıllarda İtalyan resmine ilgisi var.
4
Rubens, Venüs’le Adonis, 1610’lu yıllar, derli toplu anlatım
Rubens, Venüs’le Adonis, 1610’lu yıllar, derli toplu anlatım.Kadın vücudunun plastisitesi
5
Rubens, Hipopotam ve Timsah Avı, 1615- 1616, 248x321 cm.
6
Rubens, Leucippus Kızlarının Kaçırılışı, , 224x211, Flaman Diagonal çizgi, kümelenme İtalyan etkisi.
7
Rubens, Amazonlar Savaşı, 1618, 121x166.
8
Rubens, Amazonlar Savaşı, 1618
Zengin renk, dinamizm, kahramanlık havası
9
Rubens, Aslan Avı, 1621, 249x377 cm.
10
Rubens Maria Medici Serisi Olgunluk dönemi, Lüxemburg Sarayı duvarlarına seri olarak IV. Henry ile Maria Medici öyküleri
11
Rubens Maria Medici Serisi Maria Medici’nin Marsilya’ya gelişi
13
Maria Medici’nin Taç Giymesi
14
Maria Medici ile IV. Henry’nin evlenmesi
15
Rubens, Kahin Kralların Secdesi, 1624, 447x336
16
Rubens, Helen Fourment,1636-37,yumuşak fırça kullanımı
17
Eşi ve oğlu,1639 Rubens, eşi ve çocukları,
18
Gökkuşaklı manzara,
19
Rubens,Gökkuşaklı manzara, 1636, kırsal kesim ve atmosfer yoğunluğu, durağan bir türde bile devingenlik
20
Rubens, Küçük Kürk, 1638, 176x83 cm.
22
Anthony Van Dyck ( ) Rubens’in öğrencisi, Flandra ve İngiltere’de portre ressamı olarak ün yapmış. İtalya dönemi Kendi portresi, Portre ressamı, renkçi, Rubens’in öğrencisi ama onun kadar tipik Barok değil, daha aristokrat, zarif bir üslup
23
Van Dyck, Markiz, 1623, anıtsal portre tipi,
24
Atlı Charles I c x 289 cm
25
Van Dyck, Ayçiçekli otoportre, c. 163260 x 73 cm
26
Van Dyck, Evli çift, , 112 x 131 cm
27
Aile portresi, ,5 x 93,5 cm
28
Van Dyck, I. Charles Avda, 1635, 266x207.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.