Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

. DERS.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: ". DERS."— Sunum transkripti:

1 . DERS

2 AİLE’NİN İŞLEVLERİ İLİŞKİYİ MEŞRULAŞTIRMA
Birçok toplumda –dinde- grupta evlilik dışı birliktelikler olumsuz karşılanır. Evlilik bir meşruiyet kazandırır Ayıplanmadan – öldürülmeye kadar

3 . ÇOCUK SAHİBİ OLMA En temel işlevlerinden birisidir.
Geleneksel toplumlarda oldukça önemlidir TOPLUMSALLAŞTIRMA Çocuğun hayata ilişkin bilgileri öğrendiği ilk kurumdur

4 . TOPLUMSAL STATÜ SAĞLAMA
Evli çiftler toplumsal hayatta daha çabuk kabul görürler, Kolay ilişki kurarlar Farklı çevrelere girmeleri kolaylaşır Yöneticilerin evli olmaları önemsenir

5

6

7 . DUYGUSAL PAYLAŞIM Yalnızlık günümüzdeki en önemli sorunlardan birisidir. Aile duygusal paylaşım sağlar Aile ilişkilerindeki çözülmeler duygusal boşluk ortaya çıkarır GÜVEN VE DESTEK SAĞLAR Kişilere biz duygusunu sağlatır Yaşamın zorlu süreçlerinde güven sağlar Ekonomik konularda aileden destek

8

9 Geniş ve Çekirdek Aile Geçmişten günümüze önemli değişimler yaşandı
Eskiden fiziksel güç ve güvenliğe duyulan ihtiyaç geniş aileler Tarım toplumlarında Geniş Aile: Anne baba ve çocukların yanında çok sayıda akraba

10 . Sanayileşme ailede büyük değişiklikler
Kadınlarda çalışma hayatına girmeye başladılar Geniş ailelerin işlevi azaldı Bireyler kendi geçimlerini sağladılar bireycilik

11 . ÇEKİRDEK AİLE: Anne baba ve çocukların
Aile akrabalık ilişkileri gevşektir Taraflar birbirinden bağımsız Akrabalık sosyal dayanışma işlevini kaybetmiş

12 ATAERKİL AİLE Erkek otoritesinin hakim olduğu aile modelidir.
Sanayileşme ile daha eşitlikçi hale gelmiştir. ANAERKİL AİLE Kadın otoritesinin hakim olduğu Ailede belirleyici olanın kadın olduğu Yaygın bir model değil

13

14

15

16

17

18 Endogami Grup içi evlilik anlamına gelir
Belirli grupların varlıklarını sürdürmek için evliliklerini grup içinde yapmaları Aynı kültür, etnik veya din grubu EGZOGAMİ Farklılığın öne çıktığı evlilik türleri Benzer grupların dışında evlilik MONOGAMİ: tek eşlilik POLİGAMİ: çok eşlilik

19 . PATRİLOKAL AİLE YERLEŞİMİ: evlenen çiftin erkeğin ailesine yakın yerde yaşaması MATRİLOKAL: evlenen çiftin kadının ailesine yakın yerde yaşaması NEOLOKAL: evlenen çiftlerin aileden bağımsız bir yerde yaşamaları

20 . GÜNÜMÜZDE AİLELERDE EVLİLİKLERDE VE İLİŞKİLERDE YAŞANAN DÖNÜŞÜMLER

21 BOŞANMALAR ARTIYOR En temel gelişmelerden birisi
Kadının çalışma hayatına girmesi Aşırı bireycilik İş aile dengesindeki bozulmalar

22 . 10 YILDA 6 MİLYON ÇİFT EVLENDİ, 1 MİLYON ÇİFT BOŞANDI
TÜİK verilerinden yapılan derlemeye göre, dönemini kapsayan 10 yılda Türkiye'de toplam 6 milyon 90 bin 212 çift evlendi, 1 milyon 151 bin 591 çift de boşandı

23 BOŞANAN ÇİFT SAYISI 2006 yılında 93 bin 489, 2007'de 94 bin 219,
2013'te 125 bin 305, 2014'te 130 bin 913, 2015'te 131 bin 830 olarak gerçekleşti.

24 BOŞANMANIN BİRİNCİ NEDENİ
GEÇİMSİZLİK Geçen yıl 131 bin 830 boşanmanın yaklaşık yüzde 97'sinin sebebi "geçimsizlik" olarak kayıtlara girdi. Bunu terk, zina, akıl hastalığı, kötü muamele, cürüm, haysiyetsizlik ve diğer nedenler takip etti.

25 . BOŞANMADA İLK ÜÇTE İSTANBUL, İZMİR, ANKARA VAR
Geçen yıl boşanmanın en fazla yaşandığı illere bakıldığında nüfusa da bağlı olarak ilk sırayı 28 bin 23 boşanma ile İstanbul aldı. İstanbul'u 11 bin 481 boşanma ile İzmir, 10 bin 950 ile Ankara, 6 bin 210 ile Antalya ve 5 bin 216 ile Bursa takip etti. EN AZ BOŞANMA HAKKARİ'DE En az boşanma 47 ile Hakkari'de yaşandı. Hakkari'yi 52 boşanma sayısı ile Ardahan, 53 ile Bayburt, 77 ile Bitlis ve 81 ile Gümüşhane izledi. EVLİLİKTE EN TEHLİKELİ DÖNEM İLK 5 YIL İstatistiki veriler, evlilikte en tehlikeli dönemin ilk 5 yıl olduğunu ortaya koyarken, geçen yıl gerçekleşen boşanmaların yüzde 39,4'ü, 2006 yılında ise yüzde 42,5'i evliliğin ilk 5 yılı içinde gerçekleşti.

26

27

28 . AİLE İÇİ ŞİDDET YÜKSELİYOR

29

30

31

32

33 . TEK EBEVEYNLİ AİLELER ÇOĞALIYOR
ÇOCUKSUZ, AZ ÇOCUKLU AİLELER YAYGINLAŞIYOR EVLİ OLMADAN BİRLİKTE YAŞAMA ARTIYOR EŞ SEÇİMİNDE İNTERNET VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ETKİSİ ARTIYOR


". DERS." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları