Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİ TOPLUMU NEDİR? NE DEĞİLDİR? Mustafa Akgül akgul@bilkent.edu.tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİ TOPLUMU NEDİR? NE DEĞİLDİR? Mustafa Akgül akgul@bilkent.edu.tr."— Sunum transkripti:

1 BİLGİ TOPLUMU NEDİR? NE DEĞİLDİR? Mustafa Akgül

2 ÖZET Bilgi toplumu: Tanım ve İndexler Internet nasıl algılanmalı?
Ne durumdayız ? Yöntem Ulusal boyutta örgütlenme Mekanizmalar Eylem planı modeli Kültürü yayma

3 ÖZET Aşamalar Rekabete açma İnsan gücü Demokrasi

4 BİLGİ TOPLUMU - 1 Sanayi ötesi toplum Tanımlamak mümkün mü?
‘Bilgi’ üretim faktörü Bilim/Teknoloji/AR-GE/Innovasyon Entellektüel emek, entellektüel sermaye Ağ toplumu

5 BİLGİ TOPLUMU - 2 Enformasyon, bilgi, veri, ‘tacit bilgi’, know-how...
Information society Knowledge society Knowledge driven society, economy Knowledge based economy Bilişim toplumu / Bilgi toplumu

6 TANIM/INDEX DENEMELERİ
Masuda’nın bilgi toplum insanı 80’lerin bilgi toplumu: Nüfusun %25’i üniversite mezunu Telefonlaşma, bilgisayarlaşma indexi World Times / IDC indexi Avrupa Birliği indexi

7 IDC DEĞİŞKENLERİ Bilgisayar Altyapısı
PC dağılımı: Kişi, ev, okul, sektörler, kamu Öğrenci / öğrenmen başına PC Ev dışındaki ağa bağlı PC Yazılım ve donanım harcamaları Enformasyon Altyapısı kişi başına kabloTV Kişi başına GSM Telefonun maliyeti Kişi başına faks Kişi başına radyo Telefondaki hata oranı Ev başına telefon hattı Kişi başına TV

8 IDC DEĞİŞKENLER - 2 İnternet Altyapısı Toplumsal Altyapı
Tarım dışı çalışan başına İnternet kullanıcısı Ev başına evdeki İnternet kullanıcısı Öğrenci ve öğretici başına eğitimdeki İnternet kullanıcısı İnternet kullanıcısı başına e-tıcaret miktarı Toplumsal Altyapı Sivil özgürlükler Kişibaşına gazete Basın özgürlüğü Ortaokul okuma oranı Lise okuma oranı

9 E-Evrupa İndexleri Sabit telefonlu hane yüzdesi
İnternet kullanıcılarının nüfus içindeki yüzdesi Bir milyon kişi başına düşen güvenli sunucu sayısı K12’lerde internete bağlı öğrenci oranı Uzaktan çalışan işgücü yüzdesi E-ticaret yapan şirket yüzdesi BT ile ilgili yüksek öğrenim kurumları ve öğrenci sayısı E-devlet hizmet yüzdesi İnternete erişebilen sağlık uzmanı yüzdesi

10 ÖNCELİKLER (-1) BIT ve STK'ların örgütlenmesi
(0) Toplumun gündemine girme (1) Ulusal boyutta örgütlenme (2) Mekanizmalar (3) Eylem planı (?) Mega proje (?) Seferberlik

11 İNTERNET'İ NASIL ALGILAMALI?
Sohbet, e-ticaret ? Devrimsel bir gelişme Stratejik, Generik e-Türkiye = Yeniden yapılanma e-devlet = Yeniden yapılanma Dünya ile bütünleşme de vazgeçilmez araç Internet yaşamdır !

12 NE DURUMDAYIZ ? Türkiye İnternet'i 10. yılında
Siyasal sahip, örgütlenme, mekanizma, eylem planı e-Avrupa+ kriterleri e-Türkiye çalışmaları İnternet-bilim-demokrasi “iyidir”

13 YÖNTEM Nasıl? Nerede hata yaptık? Göstergeler?
1 milyon bilgisayar, Mernis, erken emeklilik ( Süreçler yanlış ! ) İnternet bildirgesi, Bilişim Şurası kararları Süreklilik, kararlılık

14 ULUSAL BOYUTTA ÖRGÜTLENME
Müsteşarlık+ (Kaliteli işgücü, özerk, katılımcı) Politika belirleme Çekirdek teknik ekip KamuNET, Danışmanlık Proje izleme - koordinasyon - standarlar Yasa + Düzenleme Mekanizmalara sekreterya Kamuoyu görüşleri; Araştırma yaptıracak/yapacak

15 MEKANİZMALAR Ciddi bir sekreterya ve çekirdek kadro Katılımcı, saydam
Stratejik - ulusal mekanizma – Eylem planı; “Ulusal bilgi konseyi” Yılda 2-3 kere toplanmak, BTYK bağlantılı Yasa / Yönetmelik çalışma grupları e-Devlet konseyi Teşvik mekanizmaları

16 MEKANİZMALAR IK++, e-Türkiye++ KamuNET konferansı, teknik
Vatandaşa yönelik geri besleme konferansı, anket Yasaları gözden geçirme “konferansı / forumu” Yasa yapma süreci

17 EYLEM PLANI e-Avrupa / e-Avrupa+ Esnek, 6 ayda bir gözden geçirilmeli
Çok genel Daha somut olmalı Esnek, 6 ayda bir gözden geçirilmeli Küçük, uyumlu parçalardan oluşan projeler Pilot proje, geri besleme bol olmalı Tüm süreç katılımcı ve saydam olmalı

18 AŞAMALAR e-Türkiye ve e-Devlet birer yeniden yapılanma süreçleridir
Eşit olmayan gelişme Tanışma / Genel kültür aşaması Otomasyon süreçleri tanımlama “Web”leşme Geri besleme / değerlendirme mekanizmaları

19 KÜLTÜRÜ YAYMA Hedef: Her yurtaş bilgi, bilişim, İnternet okur yazarı olması Emekliler, engelliler, köylüler dahil BT çalışanlarının İnternet kültürü eksik Öğrenmeyi öğrenmek Öğretmen, hukukcu, kamu çalışanı / yöneticisi, sağlık, kobi, tarım..... özel projeler

20 KÜLTÜRÜ YAYMA Okullar Sayısal uçurum Evrensel hizmet İnternet evleri
Halk kütüphaneleri Halk evleri Kamu kioskları

21 REKABETE AÇMA 2003'te çok çalışmak gerekir BIT'de rekabet konferansı ?
Ses dışında VoIP dahil 2003'te rekabete açmak KabloNET'i yeniden düzenlemek xDSL, wireless, uydu RTUK mevzuatını gözden geçirmek Tüketici hakları

22 İNSAN GÜCÜ Kamu'da BT personel politikaları
Sertifikasyon (kamu / ülke) Universite yapısını gözden geçirmek BT önem kazanmalı Hocaları yeniden eğitmek Bölümler kapanabilmeli “Devşirme bilişimci” Üniversiteye giremeyenlere BT Lise / Meslek okulları

23 DEMOKRASİ Bilim / demokrasi / İnternet Öncelikli / Katalizör
Kamu yönetiminde saydamlık Somut öneriler Servet beyannameleri (6 ay / yıl), Özgeçmişler Atamalar / İşten çıkartmalar, İhaleler, şartname taslakları Yasa yapma süreci Her yerde STK ! Yönetime katılım


"BİLGİ TOPLUMU NEDİR? NE DEĞİLDİR? Mustafa Akgül akgul@bilkent.edu.tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları