Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Abant İzzet Baysal Üniversitesi"— Sunum transkripti:

1 Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Hazırlayanlar Şeyda ÖZKİŞİ İbrahİm KOCAAYAK Mustafa ASLAN

2

3 Ön Bilgi İKİLİ KODLAMA NEDİR?
İkili Kodlama Kuramı’ na göre algı ve bellek ile davranışsal beceriler ve bilişsel beceriler arasında bir benzerlik, paralellik veya süreklilik vardır. Duyusal algılara paralel olarak gelişen sembolik sistem, kodlama sırasında duyular aracılığıyla gelen uyarıcıların biçimsel özelliklerini koruyacak şekilde, sözel ve sözel olmayan iki alt sisteme ayrılmıştır. Böylece dille ilgili algılar, sözel sisteme kodlanırken veya sözel sistemi etkinleştirirken, sözel olmayan algılar sözel olmayan sisteme kodlanır veya sözel olmayan sistemi etkinleştirir.

4 Coklu Ortam Ilkesi

5 Ilkeler Çoklu Ortam İlkesi Kişiselleştirme İlkesi Yakınlık İlkesi
Bölümleme ve Ön Çalışma İlkesi Yöntem İlkesi Tutarlılık İlkesi Gereksizlik İlkesi

6 Coklu Ortam Ilkesi

7 Coklu Ortam Ilkesi Bireyler, içerik görsellerle desteklenerek sunulduğunda daha iyi öğrenmektedirler. Bu bağlamda eğitimsel içerikler sadece metin olarak değil görseller ile desteklenerek sunulmalıdır. ilkeler

8 Yakinlik Ilkesi

9 Yakinlik Ilkesi Görsellerle sözel anlatımın arka arkaya sunulması yerine eş zamanlı sunulması gerekir. Eş zamanlı sunumlarda bilgiyi ilişkilendirmek daha kolay olmaktadır. ilkeler

10 Yakinlik Ilkesi ilkeler

11 Yöntem Ilkesi

12 Yöntem Ilkesi Görseller, ekrandaki yazılı metinler yerine sesli anlatımlar ile açıklanmalıdır. Bu durumda farklı bilgi işlem kanalları kullanıldığı için insanların öğrenme performansları artmaktadır. ilkeler

13 Gereksizlik Ilkesi

14 Gereksizlik Ilkesi Aynı bilgi, hem yazılı hem de sözlü olarak eş zamanlı verilmemelidir. Öğrenci bir taraftan ekrandaki görseli, bir taratan duyduğu bilgiyi anlamaya çalışırken bir taraftan da ekrandaki yazılı anlatımı okumaya çalıştığında gereksiz bilişsel yük oluşmaktadır. Yandaki resimdeki gibi bir resim ve yazının aynı sayfada olması Gereksizlik ilkesine aykırıdır. ilkeler

15 Kisisellestirme Ilkesi

16 Kisisellestirme Ilkesi
İnsanlar bir makine sesi yerine bir insan sesi ile yapılan anlatımdan daha iyi öğrenirler. Öğrenmede sosyal bulunuşluk faydalarını maksimize etmek için samimi sohbet tarzı konuşma dilini bir araç olarak kullanmak gerekir. ilkeler

17 Tutarlilik Ilkesi

18 Tutarlilik Ilkesi Konu ile alakası olmayan, birbirinden farklı materyallerin kullanılması öğrenenler üzerinde farklı anlamalara, kavram kargaşasına, konu dışına sapmalara neden olabilir. Konu dışı materyalleri öğretim tasarımı dışında tutulduğunda öğrenme daha iyi olur. ilkeler

19 Bölümleme ve Ön calisma Ilkesi

20 Bölümleme ve ön calisma Ilkesi
Ön Çalışma İlkesi: Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olur. Bölümleme İlkesi: Konunun uygun biçimde bölümlere ayrıldığı durumlarda öğrenme, konunun bölümlere ayrılmadan verilmesine göre daha iyi olur. ilkeler

21 Nasil Oynanir NASIL OYNANIR
Cevap vermek için şıkları mause(fare) yardımı ile seçiniz. Verdiğiniz cevap yanlış ise doğru cevabı bulana kadar soruyu çözün. Verdiğiniz cevap doğru ise bir sonraki soruya geçiniz. Takıldığınız yer olduğunu düşünüyorsanız Anasayfada ki ‘Konu Anlatımı’nı tekrar etmenizde fayda var. Bütün soruları cevapladıktan sonra ‘Sonucunuzu Görmeyi’ unutmayın!!! Başarılar… 

22 Oyun

23 1.Aşağıdakilerden hangisi Yakınlık ilkesine aykırıdır?
A) Görsel ve metin birbirinden uzak olmamalıdır. B) Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir. C) Görsel ve metin aynı ekranda/sayfada olmalıdır. D) Görsel ile metin aynı anda gösterilmelidir.

24 2.Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesinin kullanılmasını gerektiren nedenlerden değildir ?
A) Bir taraftan ekrandaki görseli, bir taraftan duyduğu bilgiyi anlamaya çalıştığında gereksiz bilişsel yük oluştuğundan. B) Görsel ve ses dikkati dağıttığı için. C) Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olması için. D) Öğrenmenin daha etkili ve kalıcı olabilmesi için.

25 3.Aşağıdakilerden hangisi bir kişiselleştirme ilkesi örneğidir?
A) Sohbet havasında ders anlatmak. B) Derste görsel ve işitsel materyal kullanmak. C) Öğrencilerin kendi halinde öğrenmeleri için serbest bırakmak. D) Dersi öğrencilere söz vererek anlatmak.

26 4.Aşağıdakilerden hangisi Çoklu Ortam ilkelerinden birisi değildir ?
A) Tutarlılık İlkesi B) Yakınlık İlkesi C) Çoklu Ortam İlkesi D) Yöntem İlkesi

27 B) Kişiselleştirme İlkesi
5.Kelimelerin yazılı olarak değil de sesli olarak sunulduğu zaman daha çok öğrenme ile sonuçlanacağını söyleyen ilke aşağıdakilerden hangisidir? A) Yakınlık İlkesi B) Kişiselleştirme İlkesi C) Yöntem İlkesi* D) Bölümleme İlkesi

28 Sonucunu Görmek Icin Tikla


"Abant İzzet Baysal Üniversitesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları