Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
İÇERİK: Ruth Clark’ın Çoklu Ortam İlkeleri GEREKSİZLİK İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ TUTARLILIK İLKESİ YAKINLIK İLKESİ YÖNTEM İLKESİ KİŞİSELLEŞTİRME İLKESİ DEĞERLENDİRME SORULARI
2
Çoklu Ortam İlkesi İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş kelimeler gibi sözel bilgileri işlerken, diğeri de görsel sunum ya da ses gibi sözel olmayan bilgileri işlemektedir. Duyular yoluyla algılanan bilginin, bu iki kanalda beraberce işlenmesi durumunda, hatırlama daha kolay olur.Yani; öğrenenler, resim ve sözcüklerin birlikte sunulduğu öğrenme ortamlarında, sadece sözcüklerden oluşan öğrenme ortamlarına göre daha iyi öğrenirler. ANASAYFA
3
Çoklu Ortam İlkesi Videosu:
ANASAYFA
4
Yakınlık İlkesi Uzamsal yakınlık ilkesi: Eğer verilmek istenen bilgi resimle desteklenirse, resim ve sözcüklerin birbirine yakın olması gerekir. Bu ilke dikkate alındığında öğrenme aktifleşir, resim ve sözcükler birbirinden uzak olursa öğrenme zorlaşabilir. Zamansal yakınlık ilkesi: Resim ve sözcüklerin aynı anda sunulmasını vurgulayan bu ilkede, verilmek istenen bilgi sözcüklerle ifade edilirken aynı zamanda resimde hemen yanı başında bulunmalıdır ki öğrenme kolaylaşsın. Ardı sıra sunulursa öğrenme karmaşıklaşabilir, öğrenen; resimler ve sözcükler arasında ilişki kurmakta zorlanabilir. ANASAYFA
5
Yakınlık İlkesi Videosu:
ANASAYFA
6
Yöntem İlkesi Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yaramaktadır. ANASAYFA
7
Yöntem İlkesi Videosu:
ANASAYFA
8
Gereksizlik İlkesi Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Görsellerin hem sesle hem metinle anlatılmaya çalışılması, çalışan hafızaya fazla yükleme yapacak ve geriye öğrenme için ayrılması gereken çalışan hafıza kalmayacaktır. ANASAYFA
9
Gereksizlik İlkesi Videosu:
ANASAYFA
10
Tutarlılık İlkesi Öğrenenler, konuyla ilgisi olmayan sözcük, resim ve seslerin ortamın dışında tutulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler. Öğrenme yeni bilginin var olan bilgiyle ilişkilendirilmesiyle gerçekleştiğinden dolayı gereksiz bilgilerin yeniden hatırlanması öğrenmeyi azaltır. ANASAYFA
11
Tutarlılık İlkesi Videosu:
ANASAYFA
12
Kişiselleştirme İlkesi
Öğrenmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılmalıdır. Çalışmalar göstermiştir ki; öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcı ile sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha iyi öğrenme gerçekleşmiştir. ANASAYFA
13
Kişiselleştirme İlkesi Videosu:
ANASAYFA
14
DEĞERLENDİRME SORULARI
ANASAYFA
15
SORU 1 Aşağıdakilerden hangisi Çoklu Ortam İlkesine uygundur?
Metin ön plandadır. Ses ön plandadır. Görsel, öğretimsel mesajla tutarlıdır. Görseller bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda olmamalıdır. ANASAYFA
16
Aşağıdakilerden hangisi Yakınlık İlkesi için doğrudur ?
SORU 2 Aşağıdakilerden hangisi Yakınlık İlkesi için doğrudur ? ANASAYFA
17
Aşağıdakilerden hangisi Yöntem İlkesi göre uygundur ?
SORU 3 Aşağıdakilerden hangisi Yöntem İlkesi göre uygundur ? ANASAYFA
18
Aşağıdakilerden hangisi Gereksizlik İlkesine uygundur ?
SORU 4 Aşağıdakilerden hangisi Gereksizlik İlkesine uygundur ? ANASAYFA
19
Aşağıdakilerden hangisi Tutarlılık İlkesine uymamaktadır ?
SORU 5 Aşağıdakilerden hangisi Tutarlılık İlkesine uymamaktadır ? ANASAYFA
20
Aşağıdakilerden hangisi Kişiselleştirme İlkesine uygundur ?
SORU 6 Aşağıdakilerden hangisi Kişiselleştirme İlkesine uygundur ? Görsel bir ekranda metin farklı bir ekranda gelmemelidir. Metinlere görseller eklemek, öğrenmeyi geliştirebilir. Öğrenmeyi arttırmak için etkili bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılması. Öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcıyla sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha yavaş öğrenme gerçekleşir. ANASAYFA
21
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.