Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOnur Uğurlu Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ
2
Şirketlerin organizasyon yapısı, kaynak ve yeterliklerinin performansa etkileri.
Finansal kaynaklar Teknik yeterlik Liderlik Kurumsal öğrenme Şirket imajı Araştırma ve geliştirme yeteneği Innovasyon yeteneği
3
Şirketlerin proje yönetimi yeteneklerinin performansa etkileri.
Zaman yönetimi Maliyet yönetimi Kalite yönetimi İnsan kaynakları yönetimi Risk yönetimi Zincir destek yönetimi Bilgi yönetimi İşçi sağlığı ve güvenliği yönetimi
4
Çevresel faktörlerin şirket ve proje performansına etkileri
Uluslararası ilişkiler Makro-ekonomik ortam Politik koşullar Sosyo-kültürel koşullar Yasal koşullar Şirketler arası rekabetlerin yoğunluğu Pazara yeni giren firmalar Tedarikçi firmaların gücü İşveren gücü Talep/iş hacmi
5
Proje katılımcıları ile ilişkilerin performansa etkileri
İşveren ile ilişkiler Hükümet ile ilişkiler Endüstriyel ilişkiler
6
Şirketlerin stratejik kararlarının performansa etkileri
Farklılaşma stratejileri Pazar seçimi Proje seçimi İşveren seçimi Ortak seçimi Proje yönetimi stratejiler Yatırım stratejileri Organizasyonel yönetim stratejileri
7
Proje performansı ve şirket performansı göstergelerinin irdelenmesi.
The Balanced Scorecard (Finansal, iç süreçler, müşteri ve öğrenme perspektifleri) Proje karlılığı, müşteri memnuniyeti, projenin şirkete uzun vadede faydaları.
8
Kullanılmış ve kullanılabilecek analitik yöntemler ve karar destek sistemleri.
SEM (Structural Equation Modeilng) AHP, ANP (Analytical Hierarchical Process, Analytical Network Process) SMART (Simple Multi Attribute Technique) vs.
9
PERFORMANS YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRMESİNE GİRİŞ
Çağdaş performans değerlendirme araçları (The Balanced Scorecard, SMART, performans piramidi vs.) Uluslararası kalite ödülleri (EFQM, MBNQA vs.) Kritik başarı faktörleri Anahtar performans göstergeleri (Key performance indicators) Stratejik performans değerlendirme yöntemlerinin şirketlere faydası.
10
PERFORMANS YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRMESİNE GİRİŞ
İnşaat sektörü SON YİRMİ YILDIR yönetsel açıdan önemli bir DEĞİŞİM göstermiş, ÜRETİM SEKTÖRÜNDE YAYGIN OLARAK KULLANILAN YÖNETİM BİÇİMLERİ VE KONULARI YAPIM SEKTÖRÜNDE DE ETKİN BİR ŞEKİLDE UYGULANMAYA BAŞLANMIŞTIR. Bu bağlamda performans değerlendirme sistemleri ARAŞTIRMACILARIN olduğu kadar SEKTÖR PROFESYONELLERİNİN de ilgisini çekmiştir.
11
Günümüz yapım sektöründe başarıya giden yolda hem
KISA VADELI hedeflerin hem de UZUN VADELI hedeflerin doğru bir şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi gerekmektedir.
12
Yapım alanındaki en uygun ölçüm yolu PERFORMANS GÖSTERGELERI olmaktadır.
Terminoloji Performans göstergesi (performance indicator) Kritik başarı faktörü (critical success factors) Anahtar başarım göstergesi (key performance indicator) Performans ölçütü (performance measure)
13
Performans göstergelerinin belirlenmesinin amacı:
şirketlere ve projelere performans değerlendirme metodu sağlamak, performanslarını kıyaslamaları için açık bir metot geliştirmek, performans hakkında uzun vadeli eğilimleri belirlerken, yapım sektörünün gelişme hedeflerini sağlayıp sağlamadığını kontrol etmek olarak özetlenebilir.
14
Performans değerlendirmesi ve yönetimi var olan durumu iyileştirmek için bir ACIL DURUM PLANI olarak düşünülmektedir. Bu bağlamda, performansI arttırmaya dönük değerlendirme, BAŞARI ve SÜREKLI GELIŞIMin kazanımında yapım sektörü için vazgeçilmez STRATEJIK BIR ARAÇ haline gelmiştir.
15
Neely (1999) performans değerlendirmesinin sebeplerini
Küreselleşme ile beraber artan rekabet, Belirli gelişme girişimleri, Ulusal ve uluslararası kalite ödülleri, Değişen kurumsal roller, Değişen dış talepler ve Bilişim teknolojilerinin gücü olarak sıralamıştır. Bu sebeplerin tümü yapım sektöründe de uygulanabilir niteliktedir.
16
SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE
Performans değerlendirmesi, KURUMLARIN MEVCUT DURUMLARINI ANALİZ EDERKEN SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE GELECEK PLANLARINA DA YÖN VERMESİ AÇISINDAN FAYDALIDIR ve dolayısıyla günümüzde yönetim ajandalarının en üst sıralarında yer alır.
17
Literatür Performans prizması, SMART, EFQM, Balanced Scorecard,
Değer yönetimi gibi çoklu karar verme araçlarının veya Analitik hiyerarşi metodu gibi yöntemlerin üretim sektöründe var oldukları görülmektedir.
18
Avrupa Birliği Komisyonu geçmiş yıllarda bir İnşaat Kıyaslama Pilot Çalışması gerçekleştirmiştir. Son yıllarda özellikle İngiltere, yapım sektöründe bir reform olması gereğini savunan Latham Raporu (1994) ve Egan Raporu (1998)’na dayalı olarak bu konuda öncül çalışmalara imza atmış ve belirli yapım projelerinde anahtar performans göstergelerinin toplanması için bir girişimde bulunmuştur.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.