Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Intel Öğretmen Programı
Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı Modül 5 – Projelerle Öğrenme 14 Ocak Mersin Kıdemli Uzman Formatör Öğretmenler –
2
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Neredeyiz DEĞERLENDİRMEK Konu : Öğrenci Projelerini Değerlendirmek Temel Etkinlikler - Proje tabanlı öğrenmede öğrencileri değerlendirme stratejilerini inceleyin ve belirleyin - Değerlendirme stratejileri ve araçlarını planlayarak geliştirin . - Öğrenme örneğinizi değerlendirin ve gerekli düzenlemeleri yapın. - Ünite planınızı düzeltin. - Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın. Ürünler Değerlendirme zaman çizelgesi Değerlendirme özeti Değerlendirme araçları
3
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Giriş Modül 5 Öncesi Yapılacaklar Bir önceki modülleri açık bırakarak Modül 5‘i açmalıyız. Katılımcılarınız attıkları adımları ve gelişimlerini takip etmeniz oldukça önemlidir. Özellikler grup çalışanların giriş saatlerine bakarak ortak çalışma için imkân bulabiliyorlar mı? Kontrol etmeliyiz. Gönderdiğimiz her mesaj ve her duyuruda yapıcı ve kibar olmaya özen göstermeliyiz. Doğruluğundan emin olmak için Kurs Takvimini gözden geçirmeliyiz. Kurs ana sayfasına çevrimiçi olacağınız saatleri hatırlatan bir duyuru bırakmalıyız. Giriş yaptıklarında ilk gördükleri bu duyuru olacaktır. Gruplar asenkron zamanlarda çevrimiçi olabilirler. Bu durumun önüne geçmek içine her gün saatleri kaydırarak çevrimiçi sohbet odasında olmalıyız. Mesajlarına muhakkak cevap vereceğinizi belirtmeliyiz.
4
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Giriş Modül 5 Öncesi Yapılacaklar Modül 5‘i ve Rehberlik İpuçlarını gözden geçirmeliyiz. Wiki sekmesinden Kuramdan Uygulamaya ve Modül 5 “Öğrencilerin Değerlendirme Sürecine Etkin Katılımını Sağlamak” alanını seçin ve kursunuzdaki katılımcı sayısı kadar tabloya sıra eklemeliyiz. Wiki sayfasında kontrol için açtığınızda satırlar yetersiz ise Editörü Büyüt düğmesi ile editörün yeni bir sayfada açılmasını sağlamalıyız. Editörü büyüttüğünüzde satır ve sütun kontrolü için daha çok araca erişebilirsiniz.
5
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Giriş Modül 5 Öncesi Yapılacaklar Katılımcılarımıza tüm adımları, duyuruları ve mesajları takip etmeleri gerektiğini hatırlatmalıyız. Ayrıca Rehberin köşesinin okunmasının onlara yapacaklarını anlamaları konusunda yardımcı olacağını tekrarlamalıyız. Geri bildirimlerimiz bu aşamada oldukça önem taşıyor. Katılımcılarımız bizlerin vereceği geri bildirime göre düzenleme yapacak ve ilerleyeceklerdir. Rehberlik Kaynaklarını incelemeyi unutmamalıyız.
6
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Giriş Modül 5 Öncesi Yapılacaklar Aşağıdaki özellikleri taşıyan bir duyuru hazırlamalı ve yayınlamalıyız. - Bir önceki modülde tamamlamış olmaları gerekenler, - Modül 5’in ilk günü için hedefi. - Daha önce yapılan çalışmalardan gözden kaçmasını istemediğimiz hususlar. - Modül 5’in o günkü çalışmasında özellikle katılımcılarımızın dikkat etmesini istediğimiz hususlar. - Bu süreçte ne yapacaksınız ve neler yaptınız. Örnek Duyuru
7
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Giriş Modül 5 Öncesi Yapılacaklar Aşağıdaki mesajı yollamalıyız: Örnek Mesaj
8
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Katılımcı Öğretmen Eğitim Dağılımı …./…./2009 2 Modül 5: Projeleri Değerlendirme 25 Eşleş ve Paylaş Öğrenme Örneğini Geliştirmek için Geribildirim Almak 45 20 E1: Değerlendirme Stratejileri 15 Adım 1: Kullanılmakta Olan Değerlendirme Strateji ve Araçlarını Değerlendirme 10 Adım 2: Değerlendirme Planı Örneklerini İnceleme 110 5 E2: Değerlendirme Araçları Geliştirmek Adım 1: Değerlendirme Planına Odaklanma Adım 2: Öğrenme Örneği için Değerlendirme Stratejisi ve Aracı Planlama 70 Adım 3: Öğrenme Örneği için Bir Değerlendirme Aracı Hazırlama 30 E3: Öğrenme Örneğini ve Ünite Planını Gözden Geçirmek Adım 1: Öğrenme Örneğini Gözden Geçirme Adım 2: Ünite Planını Gözden Geçirme E4: Kuramdan Uygulamaya E5: Öğrendiklerimi Yansıtmak Adım 1: Deneyimleri Web Günlüğüme Yazma Tamamlama Sonraki Aşamayı Planlama Öğrenme Örneğini ve Değerlendirme Aracını Gözden Geçirmek
9
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Öğrenme Örneğini Geliştirmek için Geribildirim Almak Eşleş – Paylaş Modül 5 Eşleş – Paylaş etkinliğinde herkesin geri bildirim yaptığını gördükten sonra bizde geri bildirim yapmalıyız. Geri bildirim yapmayan katılımcı varsa kendisine ulaşarak eşleş paylaş etkinliği için arkadaşının kendisini beklediğini hatırlatabilirsiniz. Modülün başında katılımcılara bir mesaj göndererek her grupta kimlerin çalışacağını hatırlatmalıyız. Katılımcılara Modül 4: Eşleş ve Paylaş etkinliğinde birlikte çalıştıkları grup ile Öğrenme Örneğini Geliştirmek için görüş alışverişinde bulunacaklarını belirtmeliyiz.
10
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Öğrenme Örneğini Geliştirmek için Geribildirim Almak Eşleş – Paylaş Etkinlikten sonra Öğrenme örneklerini ve geribildirimleri incelemeliyiz. Bazı katılımcıların geribildirimlerini daha açık hale getirmek, bazı katılımcıları ise uygun ve yapıcı olmayan geribildirimleri konusunda uyarmak durumunda kalabilirsiniz. Bu durumlarda da uygun geribildirim vermenin nasıl olması gerektiğine ilişkin model olmalısınız. Katılımcılara, geribildirim verirken değerlendirme tablolarındaki türde bir dil kullanmalarını önermeliyiz. Katılımcıların Ünite Planlarını incelemeli ve öğrenme amaçları ile Öğretim Programı Tasarım Sorularına odaklanarak geribildirim vermeliyiz.
11
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Etkinlik 1 - Değerlendirme Stratejileri 1.Adım Kullanılmakta Olan Değerlendirme Strateji ve Araçlarını Değerlendirme Mevcut Değerlendirme Uygulamaları anket sonuçlarını inceleyin. Katılımcıların bireysel değerlendirmeleri yanı sıra tüm sınıfın değerlendirmelerini bir bütün olarak da incelemeliyiz. Böylece değerlendirme planlarını geliştirirken hem her katılımcıya özel rehberlik yapabilir hem de tüm gruba yapacağınız genel açıklamalarda vurgulamanız gereken noktaları belirlemiş olursunuz.
12
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Etkinlik 1 - Değerlendirme Stratejileri Değerlendirme Planı Örneklerini İnceleme 2. Adım Proje değerlendirme sitesinde var olan örnekleri incelemeleri katılımcıların son değerlendirme sistemini oluşturmaları konusunda yardımcı olacaktır. Modül 3 başından beri grup olarak ortak bir ünite üzerine çalışan katılımcılara mesaj ile ulaşabilirsiniz. Değerlendirme planlarını geliştirirken farklı araçlardan farklı süreçlerde yararlandıklarına emin olun. Değerlendirme araçları için mevcut örneklerden yola çıkabilir ve kendilerine göre uyarlayabilirler. Bire bir aynı aracı kullanan katılımcılara bu değerlendirme planının kendi ünitesi için neden uygun olduğunu sorgulamasını isteyin. Ünite Planında yer alan Değerlendirme Zaman Çizelgesine yeni araçlar ekleyebileceklerini ve geliştirebileceklerini hatırlatın. Ünite zaman çizelgesi üzerine yazdıkları araçları bir sonraki etkinlikte kendi aralarında paylaşacaklar.
13
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Etkinlik 2 – Değerlendirme Araçları Geliştirmek Değerlendirme araçlarını hazırlayacakları bu süreçte her katılımcıdan Proje Başlamadan Önce, Öğrenciler Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken, Proje Tamamlandıktan Sonra üç ayrı alandan farklı araçlar seçmelerini ve bu araçları geliştirmelerini isteyin. Araçların paylaşımını ekipler kendi aralarında yapacak. Örnek olarak 4 kişilik bir ekipte toplam 12 tane araç hazırlanacak. Değerlendirme araçlarını geliştirirken onların sürece ve öğrenme örneklerine yoğunlaşmasına sağlayın. Değerlendirme Planı Denetim Listesi belgesini incelemelerini ve buna göre ilerlemelerini isteyin.
14
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
10. Gün Etkinlik 2 – Değerlendirme Araçları Geliştirmek 1.Adım Değerlendirme Planına Odaklanma Değerlendirme araçlarını hazırlarken katılımcıların kafası karışabilir. Bu durumda onlara daha somut bilgilere yönlendirmek veya araştırmaya teşvik etmeniz gerekebilir. Bu açıdan Proje Değerlendirme Sitesinde Değerlendirme Stratejilerindeki araçları ve örnekleri incelemeliyiz. Projeleri Değerlendirme sitesindeki Örnek Değerlendirme Planlarını incelemeliyiz. Katılımcılarınızdan soru geldiğinde onları ilgili kaynağa yönlendirebilmek için önceden bilmeniz yararlı olabilir.
15
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
11. Gün Etkinlik 2 – Değerlendirme Araçları Geliştirmek 2.Adım -Öğrenme Örneği için Değerlendirme Stratejisi ve Aracı Planlama Projeleri Değerlendirme kaynağında değerlendirme tablosu ve notlandırma rehberi arasında bir fark olduğu vurgulanmaktadır. Bu farka ilişkin açıklamaları dikkatlice okumalıyız. Böylece katılımcılardan gelebilecek soruları cevaplamanız kolaylaşacaktır. Değerlendirme planları, araçları ve stratejileri ile ilgili ihtiyaç duyduklarında rehberlik yapmaya devam etmeliyiz.
16
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
11. Gün Etkinlik 2 – Değerlendirme Araçları Geliştirmek 3.Adım Öğrenme Örneği için Bir Değerlendirme Aracı Hazırlama Katılımcılar eğer geribildirim istiyorlarsa değerlendirme araçlarını size ya da diğer katılımcılara doğrudan Projeleri Değerlendirme kaynağını kullanarak yollayabilirler. Değerlendirme araçlarıyla ilgili geribildirim almak için katılımcılara Projeleri Değerlendirme kaynağındaki e-posta özelliğini kullanmalarını ve aşağıdaki yönergeleri takip etmelerini söyleyin. Değerlendirme aracınızı kişisel kütüphanenizden seçin. Kişisel Kütüphanelerinin sağ bölmesindeki Değerlendirme Aracını Gönder düğmesine tıklayın.
17
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
11. Gün Etkinlik 2 – Değerlendirme Araçları Geliştirmek 3.Adım Öğrenme Örneği için Bir Değerlendirme Aracı Hazırlama Değerlendirme Aracını Gönder penceresi açıldığında gönderdiğiniz kişinin Öğretmen Sisteme Giriş bilgisini girin. Değerlendirme araçlarını yalnızca Çalışma Alanına bağlanabilen öğretmenlere gönderebilirler. Gönder düğmesine tıklayın. Meslektaşınızdan bir değerlendirme aracı geldiğinde Kişisel Kütüphanenizde bir Gelen Kutusu belirir. Gelen kutusunu büyütmek ya da küçültmek için Göster ya da Saklaya tıklayın. Size gönderilen bu değerlendirme aracında gerekli düzenlemeleri yapmak ya da tamamen silmek için Kişisel Kütüphanenize atın. Modül 5‘in ortasında aşağıdaki duyuruyu yollayınız: “Ünite planınızı ve öğrenme örneğinizi şimdi gözden geçirdim. Paylaşım sekmesindeki yorum ve önerilerime bakın. “
18
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
12. Gün Etkinlik 3 – Öğrenme Örneğini Ve Ünite Planını Gözden Geçirmek 1. Adım Öğrenme örneğini gözden geçirin Öğrenme örneklerini açmalarını ve geliştirilebilecek alanları gözden geçirmelerini sağlamalıyız. - Paylaşım sekmesindeki Modül 5 Eşleş ve Paylaş etkinliğinde meslektaşlarının öğrenme örneklerine verdikleri geribildirimleri incelemeliler. Öğrenme örneklerini değerlendirmek için öğrenme örneği değerlendirme aracını kullanmalılar. Örneklerinin, öğrenme amaçlarıyla (kazanımlarla) ne ölçüde uyumlu olduğunu, Öğretim Programı Tasarım Sorularını ne ölçüde cevaplayabildiğini, üst düzey düşünme ve 21. Yüzyıl becerilerinin kullanımını ne ölçüde gösterdiğini belirlemeye çalışmalılar. Örneklerinde yapılması gereken değişiklikleri Defter alanlarına yazmalarını sağlayın. Sonraki Aşamayı Planlama etkinliğinde, değerlendirme araçlarını ve öğrenme örneklerini değiştirme ve düzeltme fırsatı bulacaklarını belirtiniz.
19
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
12. Gün Etkinlik 3 – Öğrenme Örneğini ve Ünite Planını Gözden Geçirmek 2. Adım Ünite Planını Gözden Geçirme Değerlendirme araçlarının ünitelerde nasıl kullanıldığını görmek için tüm katılımcıların Değerlendirme Özetlerini ve Öğretim Süreçlerini incelemeliyiz. Katılımcılardan değerlendirme planlarını ve araçlarını kendilerinin değerlendirmesi için Değerlendirme Planı Denetim Listesini kullanmaları gerektiğini vurgulamalıyız. Gerektiğinde bazı katılımcılara geribildirim vermeliyiz.
20
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
12. Gün Etkinlik 4 – Kuramdan Uygulamaya Etkinliğe başlamadan önce Wiki sayfasını inceleyerek katılımcı sayısı kadar satırlar eklemeliyiz. Wiki sayfasında kontrol için açtığınızda satırlar yetersiz ise Editörü Büyüt düğmesi ile editörün yeni bir sayfada açılmasını sağlayın. Editörü büyüttüğünüzde satır ve sütun kontrolü için daha çok araca erişebilirsiniz. Gerekirse bu işlemi katılımcılara da mesajla bildirmeliyiz.
21
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
12. Gün Etkinlik 6 – Öğrendiklerimi Yansıtma 1.Adım Deneyimleri Web Günlüğüme Yazma Katılımcılar bu aşamada adımda yer alan soruya ve modül sorularına cevap vermelerini, yer vermek istedikleri diğer iç görülerini, sorularını, düşüncelerini web günlüğüne yansıtacaklar. Katılımcıların Web günlüklerine yazdıklarını incelemeliyiz. Özellikle katılımcıların akıllarına takılan ya da anlamadıklarını düşündüğünüz noktaları belirlemeye çalışmalıyız. Yardımcı olmayı ya da diğer katılımcılardan yardım almayı önermeliyiz. Katılımcılara iletişim kurmak için başka araçlara da sahip olduklarını hatırlatmalıyız. Örneğin: • Öğretmenler Odasındaki tartışma forumları • Sohbet Odası • Anında İleti • E-posta
22
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
12. Gün Tamamlama Katılımcıların modül sonu anketini tamamladıklarından emin olun. Aşağıdaki mesajı Modül 5‘in sonunda göndermeliyiz. Örnek Mesaj
23
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
12. Gün Sonraki Aşamayı Planlama Modül 6 hakkında ön bilgi verilmesi, ilgi çekilmesi için yapılan bir çalışmadır. Katılımcılardan araştırmak istedikleri konularda geçerli ve güvenilir kaynaklara ulaşmak için neler yapabileceklerini düşünmelerini istemeliyiz.
24
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
12. Gün Modül 5 Sonrası Yapılacak İşlemler Katılımcıların Kursta İlerleme durumlarını gözden geçirin ve Katılımcıların Erişimini İzleme bağlantısını incelemeliyiz. Kişisel Web günlüklerini gözden geçirin ve onlara geribildirim vermeliyiz. Modül 5 Modül Sonu Anketi sonuçlarını gözden geçirmeliyiz. Modül 5'e ilişkin önemli noktaları ve katılımcıların yorumlarını özetleyerek kurs web günlüğünde paylaşmalıyız. Katılımcıların Web günlüklerine yazdıklarını incelemeliyiz. Özellikle katılımcıların akıllarına takılan ya da anlamadıklarını düşündüğünüz noktaları belirlemeye çalışmalıyız. Yardımcı olmayı ya da diğer katılımcılardan yardım almayı önermeliyiz.
25
Modül 5 – Projeleri Değerlendirme
12. Gün Modül 5 Sonrası Yapılacak İşlemler Katılımcıların modül sonu anketini tamamladıklarından emin olmalıyız. Ayrıca katılımcıları Öğretmenler Odasında iletişim kurmaları için teşvik etmeliyiz. Bunu bir görev gibi algılamamaları gerektiğini, bir uygulama fırsatı olarak algılamalarını önermeliyiz. Kurs boyunca gerçekleştirecekleri bu tür etkinliklere gönüllü katılımın, hızla yaygınlaşan çevrimiçi iletişim ve öğrenme olanaklarından daha etkili ve gerçekçi yararlanmalarını sağlayacak yeterlikleri kazanmalarına yardımcı olacağını vurgulamalıyız. Bir önceki modülleri açık bırakarak Modül 6‘yı açmalıyız.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.