Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tanıtım Çalışma Grubu www.herkesicinkutuphane.org.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tanıtım Çalışma Grubu www.herkesicinkutuphane.org."— Sunum transkripti:

1 Tanıtım Çalışma Grubu

2 Tanıtım planı hazırlama

3 Tanıtım planı nasıl hazırlanır?
Problem veya ihtiyacın ortaya çıkması Problemin çözümüne yönelik amaç belirleme Hedef kitle kimlerdir? Paydaşlar kimler olabilir? Amacın nasıl gerçekleştirileceği Hedefler Faaliyetler

4 Tanıtım Amacının Belirlenmesi
Amaç, yapılacak faaliyetlerde bir pusula görevi yapar. Bir problem, ihtiyaç ve istekle başlar her şey. Örnek: İngilizce öğrenmek istiyorum (Neler yapmam gerekli?). Dünya turu yapmak istiyorum. Ev sahibi olmak istiyorum. Belediye başkanı olmak istiyorum.

5 Amaç: Belediye Başkanlığı
Hedef 1: X partisinde belediye meclisi üyesi olmak Faaliyet 1: Partiye kayıt olma Faaliyet 2: Parti faaliyetlerinde yer alma Hedef 2: Basınla ilişki kurma Faaliyet 1: Yardımcı olabilecek basın mensupları ile temas Faaliyet 2: Radyo ve TV programlarına katılma Hedef 3: Destek olabilecek kişi ve kuruluşlarla temas kurma Faaliyet 1: Yakın çevremize bu konuyu duyurma Faaliyet 2: ….

6 Tanıtım Amacına Bir Örnek
Problem: Bölgedeki vatandaşlar kütüphaneye ilgi göstermemektedir. Amaç: 2017 yılında yapılacak çeşitli faaliyetlerle vatandaşlarda kütüphane hizmetlerine olan farkındalığını artırmak. Amaçlar için hedefler, Hedefler için faaliyetler saptanmalıdır.

7 Amaç - Hedef - Faaliyetler
Hedef 1: Karar vericilerle olumlu ilişkiler kurmak Faaliyet 1: Sunum yapmak Faaliyet 2: Belirli aralıklarla bilgilendirme Faaliyet 3: Kütüphane destekçilerinden faydalanma Hedef 2: Medya kampanyası gerçekleştirme Faaliyet 1: Medya listesi hazırlama Faaliyet 2: Gazetelere haber gönderme Faaliyet 3: TV ve radyo programlarına katılma

8 Amaç - Hedef - Faaliyetler
Hedef 3: Vatandaşları kütüphane hizmetlerinden haberdar etmek Faaliyet 1: Broşür dağıtma (Kütüphanede neler yapılmakta) Faaliyet 2: Belediyenin anons araçlarını kullanma Faaliyet 3: İlgili toplantılarda kütüphane ile ilgili söz alma Hedef 4: ……………. Faaliyet 1: ………. Faaliyet 2: ……….

9 Amaç Belirlenirken Nelere Dikkat Edilmeli?
Kütüphanenin misyonu ile ilgili olmalıdır. Aşağıdaki özellikleri taşımalıdır: Spesifik Ölçülebilir Gerçekçi Zamanlı

10 Örnekler “Kütüphanenin bilinirliğini artırmak”
“X kütüphanesinin toplumda daha iyi tanınması için 2016 yılı içinde her ay vatandaşlara yönelik bir tanıtım faaliyeti yapılacaktır.” ifadesi kullanılabilir.

11 Örnekler “Kütüphanenin gelirlerini artırmak.”
“X kütüphanesine gelir sağlamak için, bir yıl içinde bölgedeki ticari kuruluşlarla temaslar yapılacaktır.” ifadesi yerine, “X kütüphanesinin gelirlerini artırmak için, bir yıl içinde bölgedeki uygun ticari kuruluşlarla temaslar yapılarak TL yardım alınacaktır.” ifadesi kullanılmalıdır.

12 Örnekler “Belediye nezdinde kütüphaneyi daha önemli hale getirme”
“ döneminde, kütüphaneyi belediye nezdinde tanıtacak faaliyetlere ağırlık verilecektir.” ifadesi yerine, “ döneminde, kütüphaneyi belediye nezdinde daha iyi tanıtmak için her ay bir faaliyet yapılacaktır.” demek daha uygundur.

13 Örnekler “Kütüphaneyi vatandaşlar için bir cazibe merkezi haline getirme” “X kütüphanesi vatandaşlar için bir cazibe merkezi haline getirilecektir.” ifadesi yerine, “X kütüphanesi, 2017 yılı içerisinde, sunulacak bilgisayar hizmeti ve eğitimi ile dezavantajlı bireyler için bir cazibe merkezi haline getirilecektir.” demek daha uygundur.

14 Tanıtım Amacının Gerçekleştirilmesi
Amacın saptanması Amacımıza ulaşmak için kimleri hedeflemeliyiz? (Hedef Kitle) Kimler bize yardımcı olabilir? (Paydaşlar) Ne tür veriler bize yardımcı olur? Hedef kitleye yönelik mesajlar nasıl hazırlanır? Mesajın hedef kitleye ulaştırılması

15 Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar

16 Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir?
Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar a) Hedef Kitle Tanıtım faaliyetleri sonucunda etkilemek istediğimiz kişi ve gruplardır. Hedef Kitle çeşitleri: Birincil Hedef Kitle İkincil Hedef Kitle Kütüphane Destekçileri

17 Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir?
Hedef Kitle Çeşitleri Birincil Hedef Kitle (Karar Vericiler) Kimlerdir? Kütüphanenin amacına ulaşmasına yönelik mevzuat veya mali kaynak sağlama konusunda yetkili olan kişi ve kurumlardır. Belediye başkanları Yerel yönetim birimleri Merkezi yönetim birimleri

18 Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir?
Hedef Kitle Çeşitleri İkincil Hedef Kitle Kimlerdir? Birincil hedef kitleyi etkileyen kişi ve kuruluşlardır. Etkili kamu görevlileri Kütüphane dostları Medya Toplum önderleri

19 Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir?
Hedef Kitle Çeşitleri Kütüphane Destekçileri (Müttefikler) Kimlerdir? Toplum içinde kütüphanenin önemini anlayan ve savunan kişi ve gruplardır.

20 Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar Hedef Kitle Çeşitleri
Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar Hedef Kitle Çeşitleri Birincil Hedef Kitle (Karar vericiler) İkincil Hedef Kitle Kütüphane Destekçileri (Müttefikler)

21 Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar Ortaklıklar (Paydaşlar)
Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar Ortaklıklar (Paydaşlar) Kütüphane Paydaşları Paydaş nedir? Hedefimize ulaşmada bize yardımcı olabilecek, kütüphane olarak bizim de kendilerine yarar sağlayabileceğimiz kişi ve kurumlardır.

22 Kütüphane Paydaşları Kimler Olabilir?
Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Kütüphane Paydaşları Kimler Olabilir? Sivil toplum örgütleri Kütüphane dernekleri Yerel kültür ve meslek örgütleri Konuyla ilgili uluslararası kuruluşlar Kamu kuruluşları Okullar Merkezi ve yerel yöneticiler Özel sektör kuruluşları Bilgisayar ve iletişim firmaları Ticari kuruluşlar Basın ve yayın kuruluşları


"Tanıtım Çalışma Grubu www.herkesicinkutuphane.org." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları