Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇALIŞMA İZİN İŞLEMLERİ OTOMASYON PROJESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇALIŞMA İZİN İŞLEMLERİ OTOMASYON PROJESİ"— Sunum transkripti:

1 ÇALIŞMA İZİN İŞLEMLERİ OTOMASYON PROJESİ

2 YURTDIŞINDAN İŞÇİ GETİRMEK İÇİN ÖNİZİN BAŞVURU İŞLEMLERİNDE İZLENEN PROSEDÜR
MEVCUT UYGULAMADA Önizinle işçi getirmek isteyen işveren veya işveren vekili, tüm başvuru belgelerini (istihdam talep formu ile önizin başvuru formu) elde yazılı olarak doldurup , işverenin borcu olmadığına dair Sosyal Sigortalar Dairesi, İhtiyat Sandığı Dairesi ile Vergi Dairesinden elden alınan yazılar ile birlikte Çalışma Dairesi Bölge amirliklerine veya Çalışma İzin Merkezi’ne başvuru yapılmaktadır.

3 YENİ SİSTEMDE Önizin başvuru işlemi internet üzerinden online olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının web adresinde yer alan ilgili başvuru formu işveren veya işveren vekili tarafından doldurulmak suretiyle yapılır

4 Telefona gelen doğrulama şifresi ile ilk başvuru işlemini tamamlar.

5 İşveren veya işveren vekili başvuru sonrası sistemden otomatik olarak verilen başvuru numarası ile ilgili Çalışma Dairesi Bölge Amirliğine veya Çalışma İzin Merkezi’ne önizin başvuru onayı için şahsen başvurur. Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi borcu sistemden otomatik olarak sorgulanır. Herhangi bir sakınca bulunmaması durumunda talep edilen önizin için onay belgesi verilir.

6 ÖNİZİN BAŞVURUSU İŞLEMLERİNDE
MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE İstihdam talep formu (2 sayfa) Önizin başvuru formu (3 sayfa) Sosyal Sigortadan yazı (1 sayfa) İhtiyat Sandığından yazı (1 sayfa) Vergiden yazı (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (9 SAYFA) İstihdam talep formu (1 sayfa) Online önizin onay formu (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (3 SAYFA)

7 ÖNİZİNLE GELİP ÇALIŞMA İZNİ ALACAK KİŞİLER İÇİN YAPILAN İŞLEMLERDE İZLENEN PROSEDÜR
MEVCUT UYGULAMADA İşveren veya işveren vekili, işlemlerde talep edilen belgeler (onaylı önizin başvuru formu, hizmet akdi, işçi kartı, Sosyal Sigortalar Dairesi işçi kayıt formu, İhtiyat Sandığı Dairesi işçi kayıt formu, Vergi Dairesi işçi kayıt formu, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, işçinin pasaportuna çalışma izin mühürü vurulur. Daha sonra mühürlenen pasaport Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi’ne götürülerek ilgili dairelerin sistemine işletilir.

8 YENİ SİSTEMDE İşveren veya işveren vekili, işlemlerde aranılan belgeler (hizmet akdi, işçi kartı, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, çalışma izin kartı verilir. İşçi çalışma izin kartının basımının ardından işçi adına Sosyal Sigortalar Dairesi ve İhtiyat Sandığı Dairesi sisteminde otomatik kayıt açılır.

9 ÖNİZİN SONRASI ÇALIŞMA İZNİ MÜHÜR İŞLEMLERİ
MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE Onaylı önizin başvuru formu (1 sayfa) Hizmet Akdi (3 sayfa) İşçi Kartı (3 sayfa) İhtiyat Sandığı kayıt formu (5 sayfa) Sosyal Sigortalar kayıt formu (6 sayfa) Vergi kayıt formu (4 sayfa) Sağlık Raporu (1 sayfa) TOPLAM (23 SAYFA) Hizmet akdi (3 sayfa) İşçi Kartı (3 sayfa) Sağlık raporu (1 sayfa) TOPLAM (7 sayfa)

10 İŞÇİLERİN SÜRELİ ÇALIŞMA İZNİ (YATAY GEÇİŞ) BAŞVURU İŞLEMLERİNDE İZLENEN PROSEDÜR
MEVCUT UYGULAMADA Yatay geçişle işçi istihdam etmek isteyen işveren veya işveren vekili, tüm başvuru belgelerini (istihdam talep formu ve süreli çalışma izin başvuru formunu) elde yazılı olarak doldurup , işverenin borcu olmadığına dair Sosyal Sigortalar Dairesi, İhtiyat Sandığı Dairesi ile Vergi Dairesinden elden alınan yazılar ile birlikte Çalışma Dairesi Bölge amirliklerine veya Çalışma İzin Merkezi’ne başvuru yapılmaktadır.

11 YENİ SİSTEMDE Süreli çalışma izni başvuru işlemi internet üzerinden online olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının web adresinde yer alan ilgili başvuru formu işveren veya işveren vekili tarafından doldurulmak suretiyle yapılır.

12 Telefona gelen doğrulama şifresi ile ilk başvuru işlemini tamamlar.

13 İşveren veya işveren vekili başvuru sonrası sistemden otomatik olarak verilen başvuru numarası ile ilgili Çalışma Dairesi Bölge Amirliğine veya Çalışma İzin Merkezi’ne süreli çalışma izni başvuru onayı için şahsen gidilir. Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi borcu sistemden otomatik olarak sorgulanır. Herhangi bir sakınca bulunmaması durumunda talep edilen yatay geçiş için onay belgesi verilir.

14 SÜRELİ ÇALIŞMA İZNİ (YATAY GEÇİŞ) BAŞVURUSU İŞLEMLERİNDE
MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE İstihdam talep formu (2 sayfa) Süreli çalışma izni formu (3 sayfa) Sosyal Sigortadan yazı (1 sayfa) İhtiyat Sandığından yazı (1 sayfa) Vergiden yazı (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (9 SAYFA) Online süreli çalışma onay (1 sayfa) formu Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (2 SAYFA)

15 SÜRELİ ÇALIŞMA İZNİ (YATAY GEÇİŞ) İLE ÇALIŞMA İZNİ ALACAK KİŞİLER İÇİN YAPILAN İŞLEMLERDE İZLENEN PROSEDÜR MEVCUT UYGULAMADA İşveren veya işveren vekili, işlemlerde talep edilen belgeler (onaylı süreli çalışma izin başvuru formu, hizmet akdi, işçi kartı, Sosyal Sigortalar Dairesi işçi kayıt formu, İhtiyat Sandığı Dairesi işçi kayıt formu, Vergi Dairesi işçi kayıt formu, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, işçinin pasaportuna çalışma izin mühürü vurulur. Daha sonra mühürlenen pasaport Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi’ne götürülerek ilgili dairelerin sistemine işletilir.

16 YENİ SİSTEMDE İşveren veya işveren vekili, işlemlerde aranılan belgeler (hizmet akdi, işçi kartı, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, çalışma izin kartı verilir. İşçi çalışma izin kartının basımının ardından işçi adına Sosyal Sigortalar Dairesi ve İhtiyat Sandığı Dairesi sisteminde otomatik kayıt açılır.

17 SÜRELİ ÇALIŞMA İZNİ (YATAY GEÇİŞ) MÜHÜR İŞLEMLERİ
MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE Onaylı süreli çalışma izin form(1 sayfa) Hizmet Akdi (3 sayfa) İşçi Kartı (3 sayfa) İhtiyat Sandığı kayıt formu (5 sayfa) Sosyal Sigortalar kayıt formu (6 sayfa) Vergi kayıt formu (4 sayfa) Sağlık Raporu (1 sayfa) TOPLAM (23 SAYFA) Hizmet akdi (3 sayfa) İşçi Kartı (3 sayfa) Sağlık raporu (1 sayfa) TOPLAM (7 sayfa)

18 ÇALIŞMA İZNİ UZATMA BAŞVURU İŞLEMLERİNDE İZLENEN PROSEDÜR
MEVCUT UYGULAMADA Mevcut işçisinin çalışma iznini yenilemek isteyen işveren veya işveren vekili, tüm başvuru belgelerini (çalışma izni uzatma başvuru formunu) elde yazılı olarak doldurup , işverenin veya işçinin prim borcu olmadığına dair Sosyal Sigortalar Dairesi, İhtiyat Sandığı Dairesi ile Vergi Dairesinden elden alınan yazılar ile birlikte Çalışma Dairesi Bölge amirliklerine veya Çalışma İzin Merkezi’ne başvuru yapar.

19 YENİ SİSTEMDE Çalışma izni uzatma işlemi internet üzerinden online olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının web adresinde yer alan ilgili başvuru formu işveren veya işveren vekili tarafından doldurulmak suretiyle yapılır

20 Telefona gelen doğrulama şifresi ile ilk başvuru işlemini tamamlar.

21 İşveren veya işveren vekili başvuru sonrası sistemden otomatik olarak verilen başvuru numarası ile ilgili Çalışma Dairesi Bölge Amirliğine veya Çalışma İzin Merkezi’ne çalışma izni uzatma başvuru onayı için şahsen başvurulur. İşçi veya işveren için Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi borcu sistemden otomatik olarak sorgulanır. Herhangi bir sakınca bulunmaması durumunda talep edilen çalışma izninin uzatılması için onay belgesi verilir.

22 ÇALIŞMA İZNİ UZATMA BAŞVURUSU İŞLEMLERİNDE
MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE Çalışma izni uzatma başvuru (3 sayfa) formu Sosyal Sigortadan yazı (1 sayfa) İhtiyat Sandığından yazı (1 sayfa) Vergiden işçi için taahüt (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (7 SAYFA) Çalışma izni uzatma formu (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (2 SAYFA)

23 ÇALIŞMA İZNİ UZATMA MÜHÜR İŞLEMLERİNDE İZLENEN PROSEDÜR
MEVCUT UYGULAMADA İşveren veya işveren vekili, işlemlerde talep edilen belgeler (onaylı çalışma izni uzatma başvuru formu, hizmet akdi, Sosyal Sigortalar Dairesi işçi veya işveren adına borcu olmadığına dair yazı, İhtiyat Sandığı Dairesi işçi veya işveren adına borcu olmadığına dair yazı, Vergi Dairesi işçi adına taahütname belgesi, sağlık raporu, yabancı uyruklu işçiler için teminat mektubu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, işçinin pasaportuna çalışma izin mühürü vurulur. Daha sonra mühürlenen pasaport Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi’ne götürülerek ilgili dairelerin sistemine işletilir.

24 YENİ SİSTEMDE İşveren veya işveren vekili, işlemlerde aranılan belgeler (hizmet akdi, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, çalışma izin kartı verilir. İşçi çalışma izin kartının basımının ardından işçi adına Sosyal Sigortalar Dairesi ve İhtiyat Sandığı Dairesi sisteminde otomatik kayıt açılır.

25 ÇALIŞMA İZİN UZATMA MÜHÜR İŞLEMLERİ
MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE Onaylı çalışma izin form (1 sayfa) Hizmet Akdi (3 sayfa) İhtiyat Sandığı borç yok yazısı (1 sayfa) Sosyal Sigortalar borç yok yazısı(1 sayfa) Vergi taahütname belgesi (1 sayfa) Sağlık Raporu (1 sayfa) TOPLAM (8 SAYFA) Hizmet akdi (3 sayfa) Sağlık raporu (1 sayfa) TOPLAM (4 sayfa)

26 YENİ ÇALIŞMA İZİN KARTI VE ÖZELLİKLERİ
Yeni çalışma izin kartı ile işçi denetimleri hızlanıyor ve kontrol altına alınıyor. İşçi kartının arka yüzünde bulunan karekod ile müfettişlerimiz telefonlarına yüklenmiş olan yazılımla işçinin tüm bilgilerine anında ulaşabiliyor.

27


"ÇALIŞMA İZİN İŞLEMLERİ OTOMASYON PROJESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları