Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIrmak Denktaş Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
, BİLSEM ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Psikolojik Danışmanlar Helin YARCEL Rıdvan TURUNÇ
2
KONU BAŞLIKLARI Özel Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri
Özel Yetenekli Öğrencilere Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Seçim Süreci
3
Özel Yetenekli Öğrencilerin Genel Zihinsel Özellikleri
1-ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİ Özel Yetenekli Öğrencilerin Genel Zihinsel Özellikleri Bildiklerini, düşündüklerini yaşıtlarından daha iyi ifade edebilirler. Bir öykünün yada paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk bulup çıkarırlar. Karmaşık ve zor problemlerden hoşlanır ve yaşıtlarının çözemediği problemleri çözebilirler. Genellikle ders başarıları yüksektir ancak istisnalarda vardır. Eleştirebilme yetenekleri yüksektir. Yaratıcılık ve mucitlik özellikleri vardır.
4
Fiziksel ve zihinsel enerjileri yüksektir.
5
Bazıları konuşarak kendini daha iyi ifade eder.
6
Sürekli soru sorarlar,kolay ve çabuk öğrenirler.
7
Yaşıtlarına göre daha az uyurlar.
8
Yaşıtlarından farklıdırlar.
9
Liderlik güçleri yüksektir.
10
Kendilerinden büyük çocuklarla veya yetişkinlerle olmaktan hoşlanırlar.
11
Bazı üstün çocuklar çevresi tarafından fark edilmeyebilir.
12
Teknolojiye çok meraklıdırlar.
13
Okuma ve yazmayı genellikle okula başlamadan önce öğrenirler.
14
Kıvrak bir zekâya sahiptirler
Kıvrak bir zekâya sahiptirler. Hareketli ve yaratıcı faaliyetlerde bulunmayı severler.
15
Olayların nedenleri ve sonuçlarI üzerinde çalIşmaktan hoşlanIrlar.
16
Bazı üstün çocukların akademik başarıları, düşük de olabilir.
17
Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri
• Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunurlar, • Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler, • Duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanırlar, • Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı denerler.
18
Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri
Sanatla çok ilgilidirler • Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar, • Çamur, sabun vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu figürler yapmaya özel bir ilgi gösterirler.
19
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER TÜM ALANLARDA BAŞARILI MIDIR?
Özel bir alanda yetenekli olan çocuğun tüm gelişim alanlarında hızlı olması beklenmemelidir. Örneğin; görsel sanat alanında özel yetenekli olan çocuk sadece bu alanda yaşıtlarından özel olma özelliği göstererek diğer gelişim alanlarında standart gelişim ritmi izleyebilir (Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı ).
20
2-ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE SUNULAN ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Üstün veya özel yetenekli öğrenciler için özel eğitim alabilecekleri tek alternatif Bilim ve Sanat Merkezleri değildir. Okulöncesinden lise düzeyine tüm üstün veya özel yetenekli çocuklar, okullarında destek eğitimine yönlendirilebilir. Okullar BİLSEM’lerden her türlü teknik destek alabilir.
21
Destek Eğitim Odası Açmak Zorunlu mudur?
Evet, zorunludur tarih ve sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği gereğince, okul ve kurumlarda özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler ile özel yetenekli öğrenciler için, Destek Eğitim Odası açılması zorunludur. 21
22
ÖZEL YETENEK 1 2 22 DESTEK EĞİTİM ODASI BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Hızlandırma Gruplama Zenginleştirme Uyum Destek BYF ÖYG Proje 22
23
3-BİLİM VE SANAT MERKEZİ(BİLSEM) NEDİR?
Bilim ve sanat merkezleri; okul öncesi eğitim, ilkokul, ortao kul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin (resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) örgün eğitim kurumlarındaki eğiti mlerini aksatmayacak şekilde bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kulla nmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğit im kurumlarıdır.
24
Özel yetenekli öğrencilerin kendi potansiyel lerini anlamaları, kendilerine ve topluma katkı da bulunabilmeleri için okullarda verilen eği timin ötesinde farklılaştırılmış bir eğitim prog ramı sunan bilim ve sanat merkezleri,81 ilde 116 merkezde hizmet vermektedir.
25
BİLSEMİN AMACI NEDİR? Bilim ve Sanat Merkezleri’nin amacı; üstün veya özel yetenekli öğrencilerin; bilimsel düşünce ve davranışlarla estetik değerleri birleştiren, üretken, problem çözen bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.
26
BİLSEM BİLSEM deki eğitim süresi öğrencinin kuruma kayıt yaptırması ile başlamakta olup, orta öğretimi tamamlaması ile sona ermektedir. Eğitim programları sonunda ve eğitimin tamamlanması neticesinde yönerge gereği öğrencinin aldığı eğitimleri gösteren bir belge verilir. BİLSEM’ e öğrenci okul dışı zamanlarda gelir. Bu süre programa göre artabilir. Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri okul saatleri dışındaki zamanlarda BİLSEM’ in belirlediği gün ve saatlerde gelirler. Örneğin okulunda sabahçı olan bir öğrenci öğleden sonra, okulunda öğlenci olan bir öğrenci sabah ve okulunda normal eğitim öğretim gören öğrenci akşam saatlerinde gelirler.
27
BİLSEM NE DEĞİLDİR?
28
BİLSEM Bilim ve Sanat Merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlıdır. İşleyişi 2016 yılında MEB tarafından hazırlanan Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesine bağlıdır. Bilim ve sanat merkezlerine ve özel yetenekli bireylere yönelik bilgileri ve güncellemeleri bu adreslerden takip edebilirsiniz:
29
BİLSEM TANILAMA ALANLARI
3 tanılama alanı vardır: 1.GENEL YETENEK (ZİHİNSEL) ALANI: Bu alanda eğitim gören öğrenciler fen bilimleri, matematik, sosyal bilimler vb. alanlarda özel ilgi ve yeteneklerini geliştirmenin yanı sıra inovasyon, drama, düşünme etkinlikleri, şehir kültürü, ekoloji gibi atölyelerle özel yetenekli öğrenciler topluma duyarlı ve yararlı bireyler olarak yetiştirilmesi amaçlanır. Bu alandan merkezimize gelmeye hak kazanan öğrenciler 5 program basamağını da tamamlayarak mezun olurlar.
30
BİLSEM TANILAMA ALANLARI
2.MÜZİK YETENEK ALANI: Bireysel müzik yetenek alanını geçerek bu alandan merkezimize gelen öğrencilere yönelik müziksel işitme okuma yazma eğitimi (MİYO), bireysel çalgı eğitimi, bireysel ses eğitimi, piyano eğitimi, koro eğitimi ve orkestra çalışmaları yapılmaktadır. Proje program basamağına gelen öğrenciye danışman öğretmeni tarafından proje hazırlama basamakları, bilimsel araştırma yöntem teknikleri ve proje üretim çalışmaları yapılmaktadır. Bu alandan merkezimize gelmeye hak kazanan öğrenciler uyum, özel yetenekleri geliştirici ve proje üretimi/hazırlama program basamaklarını tamamlayarak mezun olurlar.
31
BİLSEM TANILAMA ALANLARI
3.GÖRSEL SANATLAR YETENEK ALANI: Çocuk-öğrencilerin doğuştan sahip oldukları düşünce, hayal gücü ve yaratıcılığı ortaya çıkarmak ve geliştirmek; böylece bu güç çocuğun gelecekteki yaşamında faaliyette bulunacağı her alanda (bilim,teknik,sanat gibi) içinde yaşayacağı topluma yararlı bir kişi haline getirilmesinde etkin rol oynamasını sağlayacaktır. Bu alandan merkezimize gelmeye hak kazanan öğrenciler uyum, özel yetenekleri geliştirici ve proje üretimi/hazırlama program basamaklarını tamamlayarak mezun olurlar.
32
ÖĞRENCİ TANILAMA eğitim öğretim yılında ilkokul 1, 2 ve 3. sınıfa devam edip genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında akranlarından ileri düzeyde farklılık gösterdiği düşünülen öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilmesiyle bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçim süreci başlayacaktır.
33
2017‐2018 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ
35
4-Öğrencilerin Aday Gösterilme Süreci
Sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre bili m ve sanat merkezlerine aday gösterilen öğrencilerin seçimi 3 aşamada gerçekleşecektir: Gözlem formlarının yetenek alanlarına göre doldurulması Grup tarama uygulaması Bireysel değerlendirme
36
Öğrencilerin Aday Gösterilme Süreci
1. 2. ve 3. sınıf düzeyinde olup sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrenciler; velileri, uygulama ücreti olarak KDV dâhil 50 TL’yi (elli Türk lirası) 13‐29 Kasım 2017 tarihleri arasında yatıracaklardır. Uygulama ücreti yatırıldıktan sonra gözlem formları sınıf öğretmeni tarafından e‐okul sistemi üzerin den doldurulacaktır.
38
E-Okul İşlemleri 1, 2 ve 3. sınıf düzeyinde olup sınıf öğr etmenleri tarafından aday gösterilen ve uy gulamaya giriş ücretleri yatırılan öğrencilerin yetenek alanlarına (genel zihinsel, resim, mü zik)göre gözlem formları13‐29 Kasım 2017 tarihleri arasında e‐okul sistemi üzerinden Şekil 1’de belirtilen aşamalar izlenerek doldur ulacaktır.
39
E-Okul İşlemleri 1. Aşama 2. Aşama
40
3. Aşama
41
4. Aşama
42
5. Aşama
43
6. Aşama
45
Gözlem Formu Gözlem formu doldurulduktan ve kaydetme işl emi tamamlandıktan sonra raporlama butonun a tıklanıp öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanları ile ilgili iki çıktı alınacak ve bu belgel er aday gösteren sınıf öğretmeni ile okul idarec isi tarafından imzalanacaktır. Okul idaresi ra porun bir örneğini imza karşılığında veliye teslim edecek, bir örneğini okulda muhafaza edecektir.
46
Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday göste rilebilecektir
Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday göste rilebilecektir. Örneğin genel zihinsel ‐ resim, genel zi hinsel ‐ müzik, resim ‐ müzik. Öğrenci bir önceki eğit im öğretim yılında bir yetenek alanından BİLSEM ’e kayıt hakkı kazanmış ise bu yıl da başka bir yetenek alanından aday gösterilebilir.
47
1, 2 ve 3. sınıfa devam edip yetenek alanlarına göre aday gösterilen ve e‐okul sistemi üzerinden gözlem for mu doldurulan öğrencilerin hangi yetenek alanından aday gösterildiği 04‐08 Aralık 2017 tarihinde internet adresinden duyurulacaktır.
48
ÖĞRENCİ SEÇİM AŞAMALARI
49
Birinci aşama; sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin grup tarama sınavına girmesi, 1. 2. ve 3. Sınıflar Tablet ile
51
İkinci aşama; grup tarama sınavı sonuçlarına göre belirlenen öğrencilerin yetenek alanlarına göre ( resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) bireysel değerlendirmeye alınması ile süreç tamamlanır. Komisyonlar: Müzik ve Resim Yetenek Sınavı RAM: Bireysel Değerlendirme yapar.
52
MERKEZİMİZDEN GÖRÜNTÜLER
62
KATILIMINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.