Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ."— Sunum transkripti:

1

2 VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ

3 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞINI NASIL KAZANABİLİRİZ ?

4 VERİMLİ ÇALIŞMA ÖN OKUMA ÖN OKUMA OKUMA OKUMA ANLATMA ANLATMA DİNLEME DİNLEME NOT TUTMA NOT TUTMA TEKRAR TEKRAR TEST TEKNİĞİ TEST TEKNİĞİ

5 ÖN OKUMA-ÖN HAZIRLIK Konu başlıklarını gözden geçirmek Tablo ve grafikleri incelemek En önemli ana kavramları belirlemek

6 OKUMA Metni gözden geçirmek Metni gözden geçirmek Tanımlara, benzerliklere, farklılıklara, kurallara dikkat etmek Tanımlara, benzerliklere, farklılıklara, kurallara dikkat etmek Renkli kalemle önemli bilgilerin altını çizmek Renkli kalemle önemli bilgilerin altını çizmek Ana fikri belirlemek Ana fikri belirlemek Not almak Not almak Anlaşılmayan yerleri belirlemek Anlaşılmayan yerleri belirlemek

7 ANLATMAK Bir kişiye öğretmek amacıyla anlatmak Bir kişiye öğretmek amacıyla anlatmak Soru – cevap şeklinde ilerlemek Soru – cevap şeklinde ilerlemek Kendi ifadelerimiz ve örneklerimizle anlatmak Kendi ifadelerimiz ve örneklerimizle anlatmak

8 ETKİN DİNLEME Derse katılımı sürekli kılmak Derse katılımı sürekli kılmak Anlatılan konuya odaklanmak Anlatılan konuya odaklanmak Anlaşılmayan konuları sormak Anlaşılmayan konuları sormak Dersle ilgili not tutmak Dersle ilgili not tutmak Dersten sonra, dershanede ve evde öğrenilen konuyu tekrar etmek Dersten sonra, dershanede ve evde öğrenilen konuyu tekrar etmek

9 NOT TUTMAK  Anlaşılamayan yerleri belirlemek  Sonra gözden geçirmek.

10 TEKRARLAR YAPMAK  Tekrarı belirli periyotlarla yapmak  Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar yapmak

11 TEST TEKNİĞİ  Öğrenilmeyen konudan soru çözülmemeli  Önce konu öğrenilip tekrar edilmeli  Sonra çözülecek sorular belirlenmeli  Sorular zaman tutularak çözülmeli  Cevaplar en son kontrol edilmeli  Yanlışlar belirlenmeli  Belirlenen yanlışlar mutlaka öğretmene sorulmalı

12 ETKİLİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ

13 BÜTÜN - PARÇA- BÜTÜN ÖĞRENME SÜRECİ BÜTÜN – PARÇA – BÜTÜN ŞEKLİNDE İLERLEMELİDİR.

14 ÖĞRETECEK GİBİ ÖĞREN ÖĞRENMENİN EN İYİ YOLLARINDAN BİRİ DE ÖĞRETMEKTİR. BAŞKALARINA “ÖĞRETECEKMİŞ GİBİ ÖĞRENMEK” VERİMİ ARTIRIR.

15 KENDİ İFADELERİNLE TEKRARLA ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ KENDİ İFADELERİYLE TEKRARLAMASI ÖĞRENME VERİMİNİ ARTIRIR

16 BAĞLANTI KUR BENZERLİKLER FARLILILIKLAR, TANIMLAR, ÖRNEKLER, KURALLAR- İSTİSNALAR, ANA FİKİRLER-YAN FİKİRLER BİLİNÇLİ OLARAK AYRILMALI VE ARALARINDA BİLİNÇLİ BAĞLANTILAR KURULMALI.

17 İŞARETLE ÖNEMLİ YERLERİ VE ANA FİKİRLERİ İŞARETLEMEK (ALTINI ÇİZMEK VEYA ÖZEL İŞARETLER) ÖĞRENME DİKKATİNİ YÖNLENDİREREK VERİMİ ARTIRIR.

18 YIĞILMA ETKİSİ KONUYU ÖĞRENME ORANI; DERSTE DİNLEMEKLE %20’YE, KONUYU BİR KERE OKUMAKLA %40’A, ÖZETİNİ ÇIKARTMAKLA %60’A, BAŞKASINA ANLATMAKLA %80’E, ÖĞRENMENİN HEMEN ARDINDAN TEKRAR YAPMAKLA %90’A ULAŞIR.

19 ADIM ADIM İLERLE ÖĞRENİLECEK KONULARI KÜÇÜK PARÇALARA BÖLMEK VE BASAMAKLARDAN ADIM ADIM İLERLEMEK, HEMEN GERİ BİLDİRİM SAĞLAYARAK MOTİVASYONU, DOLAYISIYLA ÖĞRENME KALİTESİNİ ARTIRIR.

20 MANTIĞINI KAVRA KELİMELERİ DEĞİL DÜŞÜNCELERİ OKUYUN. YAZININ MANTIĞINI DEĞERLENDİREREK OKUMAK, ÖĞRENME VERİMİNİ ARTIRIR.

21 NEDEN ÖĞRENDİĞİNİ BİL ÖĞRENİLEN BİLGİNİN NEREDE, HANGİ SORULARA KARŞI, NASIL KULLANILACAĞINI BİLMEK ÖĞRENME VERİMİNİ ARTIRIR.

22 PLANLI ÇALIŞIN PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK REHBERLİK SERVİSİ

23 Plansızlık: Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, ve dalgınlığa neden olur. REHBERLİK SERVİSİ

24 Plan Hazırlarken Hangi dersin, hangi saatte çalışılacağı belirlenmeli 1 2 Genellikle zor dersleri en iyi anlaşılan saatlerde çalışmak gerekir 3 En verimli saatler sabah saatleridir 4 O gün gördüğünüz dersleri çalışın,tekrar edin 5 Yemekten yarım saat sonra çalışın 6 Ara vererek çalışın ve bol bol kitap okuyun REHBERLİK SERVİSİ

25 ZAMANI AYARLA DİKKATİN ZAYIFLAMASI VE SÜRDÜRÜLEMEMESİ DURUMUYLA KARŞILAŞMAMAK İÇİN ÇALIŞMA SÜRELERİNİZİ 45 DK DERS +5 DK TEKRAR+10 DK DİNLENME OLARAK AYARLAYINIZ

26 Bir Dersi Bir Günde 9 Saat Çalışmaktansa, O Dersi 9 Gün Birer Saat Çalışmak Daha İyidir. REHBERLİK SERVİSİ

27 Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın 10 REHBERLİK SERVİSİ

28 YORGUNLUKSTRESFAZLA HEYECANAİLE DERTLERİ UYKUSUZLUKKORKUENDİŞEACELECİLİK NORMALİN ALTINDA YA DA ÜSTÜNDEKİ FİZİKİ ŞARTLAR ( ÇOK SOĞUK, ÇOK SICAK) ARAÇ GEREÇ NOKSANLIĞI BAŞKA YERDE OLMA DÜŞÜNCESİ DİKKATİ DAĞITACAK POSTER, RESİM, MÜZİK AĞRIÖFKEAÇLIKAŞIRI TOKLUK SIZIAŞIRI KAYGITELAŞ ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN FAKTÖRLER

29  TELEVİZYONUN OLDUĞU ORTAMDA DERS ÇALIŞMAK  BİLGİSAYAR ALIŞKANLIKLARIMIZ. İNTERNETTE ZAMAN ÖLDÜRMEK  MÜZİK DİNLEYEREK DERS ÇALIŞMAK  TELEFONLA KONUŞMAK  YATARAK DERS ÇALIŞMAK DERS ÇALIŞIRKEN YAPILAN YANLIŞLIKLAR

30 “ İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar. REHBERLİK SERVİSİ

31 ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN REHBERLİK SERVİSİ

32 HEMEN HAREKETE GEÇ, DUYGULARININ DEĞİŞMESİNİ BEKLEME! EYLEM, KORKUYU HEMEN TEDAVİ EDER. REHBERLİK SERVİSİ

33 POZİTİF DÜŞÜNÜN! BAŞARACAĞINIZA KESİNLİKLE İNANIN. BAŞARACAĞINIZA KESİNLİKLE İNANIN.VE KENDİNİZE GÜVENİN.

34

35 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ


"VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları