Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
2
Ürün Ürün: fiziksel malları, fikirleri, hizmetleri kapsar.
3
Malların Sınıflandırılması
Tüketim Mallarının Sınıflandırılması Endüstriyel Malların Sınıflandırılması Somutluk Özelliklerine Göre Mallar
4
Malların Sınıflandırılması
5
Endüstriyel Malların Sınıflandırılması
Üretimde Dolaysız Olarak Kullanılan Mallar Üretime Destek Olan Mallar
6
Somutluk Özelliklerine Göre Mallar
Dayanıksız Mallar Dayanıklı Mallar Hizmetler
7
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması
Koruyucu Sağlık Hizmetleri Tedavi Edici Sağlık Hizmetleri Rehabilite Edici Sağlık Hizmetleri Sağlığın Geliştirilmesi Hizmetleri
8
Sağlık Kurumları için Ürün/Hizmet Karması ya da Bileşimi
Sağlık kurumunun sunduğu hizmetlerin tamamına ürün/ karması ya da bileşimi adı verilir. Hizmet karması belirlenirken şu hususlara dikkat edilmelidir: Hizmet karması pazara yönelik olmalıdır. Hizmet karmasına alınacak hizmetlerin seçiminde rekabet gücü olana öncelik verilmelidir. Hizmet karması pazardaki değişmelere kısa sürede uyum sağlayabilecek biçimde geliştirilmelidir. Hizmet karması belirlenirken işletmenin iç koşulları da dikkate alınmalıdır.
9
Hizmet hattı Bir arada üretildikleri ve /veya dağıtıldıkları ve /veya tüketildikleri için aralarında talep ve/veya maliyetler açısından yakın ilişkiler bulunan hizmetlerdir.
10
Hizmet Hayat Eğrisi Hayat eğrisi modeli bir mal veya hizmetin ömrünü tahmin etmek ve yaşam süresi boyunca karşılaşacağı pazarlama sorunlarını incelemek ve çözmek amacı ile geliştirilmiş bir planlama aracıdır.
11
Hizmet Hayat Eğrisi Hizmet hayat seyrinde ürüne göre bazı aşamaları değişiklik gösterebilse de genelde 4 aşamadan oluşmaktadır. Giriş-sunuş (Tanıtma) Dönemi Büyüme (Gelişme veya Kabul) Dönemi Olgunluk Dönemi Gerileme (Düşüş) Dönemi
12
Yenilik Kabul Eğrisi
13
Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.