Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

8. TAM REKABET PİYASASI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "8. TAM REKABET PİYASASI."— Sunum transkripti:

1 8. TAM REKABET PİYASASI

2 TAM REKABET PİYASASI Firmaların nasıl davranacağı, piyasa yapılarına bağlı Piyasalar Tam rekabet Monopol (tekel) Monopolcü (tekelci) rekabet Oligopol piyasası Son ikiye eksik rekabet

3 Tam rekabet piyasasının özellikleri
Piyasada çok sayıda alıcı ve satıcının bulunması, ör. Prinç piyasası, tek başına fiyat belirlenemez Piyasa fiyatı veri alır, maliyet yapısına göre karını maksimum yapacak şekilde üretir, o fiyattan satar

4 2. Malın homojen olması, satıcı ayırt edilmez, piyasa fiyatından düşük veya yüksek kimse satamaz
3. Alıcı ve satıcıların piyasaya ilişkin tam bilgiye sahip olması, tam rekabet, Ör: prinç, tam bilgi, asimetrik (eksik) bilgi 4. Piyasaya giriş ve çıkışın serbest olması, ekonomik, yasal, teknolojik bir engel yok Ör: Gerçek hayatta fazla rastlanmaz, tarım ve hayvan ürünleri

5 Tam rekabetçi firmanın kısa dönem dengesi
Amaç: karı maksimum yapmak Toplam hasılat (TR)= PxQ Marjinal hasılat (MR)= ∆𝑇𝑅 ∆𝑄 Ortalama Hasılat (AR) = 𝑇𝑅 𝑄 P=AR=MR Piyasada fiyat belirlenir, firma bu fiyattan satar

6 Tam rekabetçi firmanın kısa dönem dengesi

7 Firmanın Kısa dönem kar maksimizasyonu

8 Kar Maksimizasyonu MC=MR ye denk düşen miktar Q

9

10

11 Firma için Üç olası Denge: pozitif kar, 0 kar, zarar,

12 Firma Arz Eğrisi ve Piyasa Arz eğrisi

13 P1 ve Q1 firmanın kapatma noktası
P<P1 ise firma üretim yapmayacak P1 ve P2 arası zarar Fiyat P2 iken P=ATC sıfır kar Fiyat P2’den büyükse kar edilecek

14 Firmanın uzun dönem dengesi
Piyasadaki rekabet uzun dönemde firmaları en düşük ortalama maliyet ve sıfır kar ile üretim yapmaya zorlar. P=MR=MC=ATC Sıfır kar ile yeni firmaların piyasaya girmesi, mevcut firmaların piyasadan çıkması teşvik edilmez.


"8. TAM REKABET PİYASASI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları