Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
8. TAM REKABET PİYASASI
2
TAM REKABET PİYASASI Firmaların nasıl davranacağı, piyasa yapılarına bağlı Piyasalar Tam rekabet Monopol (tekel) Monopolcü (tekelci) rekabet Oligopol piyasası Son ikiye eksik rekabet
3
Tam rekabet piyasasının özellikleri
Piyasada çok sayıda alıcı ve satıcının bulunması, ör. Prinç piyasası, tek başına fiyat belirlenemez Piyasa fiyatı veri alır, maliyet yapısına göre karını maksimum yapacak şekilde üretir, o fiyattan satar
4
2. Malın homojen olması, satıcı ayırt edilmez, piyasa fiyatından düşük veya yüksek kimse satamaz
3. Alıcı ve satıcıların piyasaya ilişkin tam bilgiye sahip olması, tam rekabet, Ör: prinç, tam bilgi, asimetrik (eksik) bilgi 4. Piyasaya giriş ve çıkışın serbest olması, ekonomik, yasal, teknolojik bir engel yok Ör: Gerçek hayatta fazla rastlanmaz, tarım ve hayvan ürünleri
5
Tam rekabetçi firmanın kısa dönem dengesi
Amaç: karı maksimum yapmak Toplam hasılat (TR)= PxQ Marjinal hasılat (MR)= ∆𝑇𝑅 ∆𝑄 Ortalama Hasılat (AR) = 𝑇𝑅 𝑄 P=AR=MR Piyasada fiyat belirlenir, firma bu fiyattan satar
6
Tam rekabetçi firmanın kısa dönem dengesi
7
Firmanın Kısa dönem kar maksimizasyonu
8
Kar Maksimizasyonu MC=MR ye denk düşen miktar Q
11
Firma için Üç olası Denge: pozitif kar, 0 kar, zarar,
12
Firma Arz Eğrisi ve Piyasa Arz eğrisi
13
P1 ve Q1 firmanın kapatma noktası
P<P1 ise firma üretim yapmayacak P1 ve P2 arası zarar Fiyat P2 iken P=ATC sıfır kar Fiyat P2’den büyükse kar edilecek
14
Firmanın uzun dönem dengesi
Piyasadaki rekabet uzun dönemde firmaları en düşük ortalama maliyet ve sıfır kar ile üretim yapmaya zorlar. P=MR=MC=ATC Sıfır kar ile yeni firmaların piyasaya girmesi, mevcut firmaların piyasadan çıkması teşvik edilmez.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.