Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONU#1 BİLGİSAYARA GİRİŞ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONU#1 BİLGİSAYARA GİRİŞ"— Sunum transkripti:

1 KONU#1 BİLGİSAYARA GİRİŞ
Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Bilgisayara Giriş BTEP103 KONU#1 BİLGİSAYARA GİRİŞ

2 Öğrenme Hedefleri Bilgisayar okur yazarlığının önemlini anlamak, hayatımızın ayrılmaz parçası olan bilgisayarların kullanım alanlarını tartışmak Bilgisayar nedir ve temel işlemleri nelerdir anlamak Bilgisayarın; dünü, bugünü ve yarını hakkında bilgi sahibi olmak Girdi, işlem, çıktı, depolama ve haberleşme donanımı da dahil olmak üzere, kişisel bir bilgisayarın temel işlemlerine giriş Yazılım nedir anlamak

3 Öğrenme Hedefleri Bilgisayarın altı temel türünü, her biri için en az bir örnek vererek listelemek Ağ, Internet ve World Wide Web (www) tanımak Bir Web sayfasına erişmek ve bir Web sitesinde gezinmeyi anlamak Bilgisayarın yararları, riskleri ve toplumsal etkilerini tartışmak

4 Genel Bakış Bu ünite tamamlandığında aşağıdaki yeterliliklere sahip olacaksınız: Bilgisayar nedir, çalışma presibini ve kullanım alanlarını tanımlamak Bilgisayar tarihi hakkında fikir sahibi olmak Günümüzde kullanılan bilgisayar türlerini tanımak Bilgisayar ağları ve Interneti tanımlamak Bilgisayarın toplumsal etkilerini anlamak

5 Bilgisayarlar ve Biz Bilgisayar kullanabilmek neden önemlidir?
Yaygın kullanımı Bilgisayarlarla hayatımızın her alanında karşılaşıyoruz Bu sebepten bilgisayarlar hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir Temel bilgisayar bilgileri Günümüzde, bilgisayar kullanmak ve çalışma prensiplerini anlamak, herkes için temel bir beceridir.

6 Bilgisayarlar ve Biz 1980’den önce
Bilgisayarlar çok büyük ve pahalıydı Ulaşılabilirliği sınırlıydı ve az sayıda insan tarafından erişimleri mümkündü Çoğunlukla, fazla miktardaki (yüksek hacimli) işlemler için kullanılıyordu 80'lerin başında Mikrobilgisayarlar Daha ucuz ve ulaşılabilirdi Kişisel bilgisayarlar kullanılmaya başlandı Kullanımı önemli ölçüde arttı

7 Bilgisayarlar ve Biz Bugün
A.B.D’de % 80'den fazla evde, en az bir bilgisayar bulunmaktadır ve yaklaşık tüm işyerlerinde kullanılmaktadır Elektronik cihazlar birden fazla yeteneğe sahip tek birimler halinde üretilmektedir Bilgisayarlar artık daha verimlidir Bir çok farklı işlemi bulundugumuz yeri değiştirmeden gerçekleştirebiliriz Elektronik postalarımıza oturma odamızdaki televizyon aracılığı ile ulaşabiliriz Cep telefonu ya da diğer taşınabilir cihazlarla internete erişebiliriz

8 Evde Bilgisayar Kullanımı
Kişisel bilgisayarlar çeşitli amaçlarda kullanılabilir: Bilgi ve haber aramak Elektronik posta aracılığı ile haberleşmek Alışveriş yapmak, fatura ödemek Televizyon ya da video izlemek Müzik dinlemek, film seyretmek Dijital fotografları düzenlemek Oyun oynamak Tatil organizyasyonları yapmak...

9 Evde Bilgisayar Kullanımı
Kablosuz Ağ Bilgisayarlar her yerde kablo sınırları olmadan kullanılabilir Akıllı cihazlar Geleneksel cihazlar geliştirildi ve bu sayede, kullanıcı istekleri tek bir cihazla karşılanabilir hale getirildi Akıllı Evler Bilgisayarlar tarafından, ev işleri ve evde bulunan diğer cihazlar kontrol edilebilir ve izlenebilir

10 Evde Bilgisayar Kullanımı

11 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
Hemen her alanda kullanılan bilgisayar teknolojisi, eğitime de girmiş, günümüzde yoğun biçimde kullanılmaktadır. Hepimizin bildiği gibi, eğitimin amaçlarından biri de, bireyleri toplumun gereksinmeleri doğrultusunda yetiştirmektir. Bu nedenle, günümüzde eğitim sistemleri, bilgi çağına uygun, bilgi toplumu üyesinin özelliklerini taşıyan bireyler yetiştirmekle yükümlüdür. Dersler bilgisayarlı ortamlarda işlenmektedir. Çoğu okulda, elektronik kitaplar ve elektronik ders notları kullanılmaktadır. Özellikle kolejlerde ve üniversitelerde kablosuz bağlantı noktaları bulunmaktadır. Bu sayede öğrenciler, kişisel dizüstü bilgisayarları ve/ya diğer akıllı cihazlar ile bu ağa bağlanabilirler.

12 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
Uzaktan Eğitim En temel anlatımla, iletişim teknolojileri kullanılarak zaman ve mekandan bağımsız, öğrencilerin eğitim almalarının sağlanmasıdır. Bu imkan özellikle, yaşadıkları yerlerde eğitim olanakları kısıtlı olanlara, ya da çalıştığı için iş saatlerinde eğitimine, kişisel gelişimine zaman ayıramayan bireylere yöneliktir.

13 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı

14 İşyerinde Bilgisayar Kullanımı
Bilgisayarlar karar verme, üretkenlik ve iletişim için evrensel bir iş aracı haline gelmiştir Farklı konumlardaki tüm personeller tarafından kullanılır Erişim kontrolü ve diğer güvenlik önlemleri için kullanılır Hizmet uzmanları tarafından kullanımı her geçen gün artmaktadır Askeri amaçlar için, ordu tarafından yaygın bir biçimde kullanılmaktadır Teknoloji hızla gelişip değiştiğinden, tüm çalışanlar sürekli olarak, bilgisayar becerilerini yenilemeleri gerekir

15 İşyerinde Bilgisayar Kullanımı

16 Dışarıda Bilgisayar Kullanımı
Bilgisayarlarla günlük yaşamın neredeyse her alanında karşılaşıyoruz Tüketici kioskları Kiosk sistemleri; dokunmatik ekranlı, bilgi ve servis amaçlı kullanılan, elektronik terminallerdir. ATM işlemleri Perakende mağazalarında POS sistemleri Tüketici kimlik doğrulama sistemleri GPS sistemleri Taşınabilir bilgisayarlar

17 Bilgisayar nedir ? Bilgisayar
Verilen bilgileri saklayan, gerektiğinde bu bilgileri hızlı bir şekilde istenilen amaca uygun kullanmayı sağlayan/işleyen, mantıksal ve aritmetiksel işlemleri çok hızlı biçimde yapan bir makinedir. Bilgisayarlar, kendisine verilen komutları izler Bu komutlar bilgisayarın neyi nasıl yapması gerektiğini belirleyen programlardır. Temel işlemler Girdi: Bilgisayara veri girme işlemi İşlem: Veriler üzerinde işlem gerçekleştirme Çıktı: Sonuçların bilgisayardan sunulması Kaydetme: İleride kullanmak için verileri, programları veya çıktıyı saklama Haberleşme: Verileri göndermek veya almak

18 Bilgisayar nedir ?

19 Veri ve Bilgi Veri Bilgi Bilgi İşleme Ham, işlenmemiş gerçektir
Metin, grafik, ses ya da video şeklinde olabilir Bilgi İşlenmiş, anlamlı hale gelmiş veridir Bilgi İşleme Veriyi bilgiye dönüştürme

20 Nesillerle Bilgisayar
Bilgisayarların tarihi genellikle nesiller olarak tanımlanır Her yeni nesil önemli bir teknolojik gelişme ile ayrılır İlk bilgisayarlar(1946’dan önce) Elektro-mekanik Çağ Abaküs, sürgülü cetvel, mekanik hesap makinesi Sürgülü cetvel:Matematik problemlerini çözmek için kullanılan bir çeşit cetveldir. Delikli Kart Makinesi ve Mekanik Ayırma ve Sıralama Cihazı (Punch Card Tabulating Machine and Sorter)

21 Nesillerle Bilgisayar

22 Nesillerle Bilgisayar
Birinci nesil bilgisayarlar( ) Yapımında, lambaların (vakumlu tüpler) kullanıldığı ilk bilgisayarlardır. Kullanılan bu kısa ömürlü lambalar çok yer kaplıyor, çok enerji tüketiyor ve etrafa oldukça fazla ısı yayıyor, pahalı soğutma sistemlerine ihtiyaç duyuyorlardı. Savaş sırasında bilgisayar alanındaki çalışmalar çok daha hızlı bir şekilde geliştirilmiştir. ENIAC ve UNIVAC John von Neumann, 1946 yılında, Eniac’ı (Electronic Numerical Integration and Calculator) geliştirmiştir. İlk olarak 2. dünya savaşında gizli bir proje olarak başladı. Ticari amaçlı ilk bilgisayar aynı teknolojiyle, UNIVAC adıyla yılında piyasaya sürüldü.

23 Nesillerle Bilgisayar
İkinci nesil bilgisayarlar( ) Bu dönem, transistörler kullanılmaya başlandı. Bilgisayarlar birinci nesil bilgisayarlara göre, artık daha küçük, daha güçlü, ucuz, daha verimliydi.

24 Nesillerle Bilgisayar

25 Nesillerle Bilgisayar
Üçüncü nesil bilgisayarlar( ) Bilgisayarlarda üçüncü kuşağın, transistörlerin yerine yüzlerce transistörün işlevini yerine getirebilen Entegre devrelerin (integrated circuits) (ICs) kullanılmasıyla başladığı kabul edilir. Klavyeler ve monitörler kullanılmaya başlandı.

26 Nesillerle Bilgisayar
Dördüncü nesil bilgisayarlar( ) Dördüncü kuşak, mikroişlemcilerin üretilmesiyle birlikte başlayan kuşaktır. IBM PC, Apple Macintosh Günümüzde, bilgisayarlarımızda kullandığımız çevre birimleri olan klavyeler, fareler, monitorler ve yazıcılar geliştirildi. Manyetik diskler, Flash bellekler ve optik diskler verileri saklama ve yedekleme işlemleri için kullanıldı. Bilgisayar ağları, kablosuz teknoloji ve Internet kullanılmaya başlandı. Yapay zekâ kavramı hayata geçirilmiştir.

27 Nesillerle Bilgisayar

28 Nesillerle Bilgisayar
Beşinci nesil bilgisayarlar (şimdi ve sonrası) Bugün tamamen beşinci kuşak bilgisayar olarak tanımlanabilecek bir makine henüz yok. Günümüzdeki mevcut makineler, özellikle de paralel işlem sistemleri, bu kuşak bilgisayarların bazı özelliklerini taşımaya başlamışlardır. Beşinci kuşak bilgisayarlarda ön plana insan gibi düşünebilen (en azından belli bir alanda) ve insan gibi hissedebilen (duyan, gören) makinelerin tasarlanması çıkmaktadır. Bu tür, oldukça zor işlemler yapan bir makinenin geleneksel mimariye değil, paralel mimariye sahip olacağı açıktır. Bundan dolayı paralel işlem yöntemleri ve sistemleri gelişmeli ve denenmelidir.

29 Donanım Donanım: Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. Donanım somut bir kavramdır. Bu nedenle donanımı, elle tutulur, gözle görülür tüm parçalar olarak da tanımlayabiliriz. İç Donanım Bilgisayarın kasasının (sistem ünitesinin) içerisinde bulunan tüm parçalardır. Dış Donanım Sistem ünitesinin dışında bulunan parçalardır. Kablolu veya kablosuz bağlantı ile bilgisayara bağlanır.

30 Temel Bileşenler Bilgisayarı oluşturan ve çalışmasına yardımcı olan öğeler temel bileşenler olarak adlandırılır. Donanım ve Yazılım olarak ikiye ayrılır.

31 Donanım Giriş Aygıtları İşlem Aygıtları Çıkış Aygıtları
Bilgisayarı veri girişi sağlamak için kullanılır Klavyeler, fareler, tarayıcılar, kameralar, mikrofonlar, joystickler, touch pad, dokunmatik ekranlar, parmak izi okuyucular vs.. İşlem Aygıtları Hesaplamaları yapar ve bilgisayarın çalışmasını kontrol eder Central processing unit (CPU) Merkezi işlem birimi ve bellek Çıkış Aygıtları Mevcut sonuçları kullanıcıya sunar Monitörler, yazıcılar, hoparlörler, projektörler vs..

32 Donanım Depolama Aygıtları Haberleşme Aygıtları
Verileri saklamak için kullanılır Sabit diskler, CD / DVD diskleri ve sürücüleri, USB flash sürücüler.. Haberleşme Aygıtları Kullanıcıların, başkaları ile iletişim kurması ve elektronik bilgilere erişmesi için kullanılır Modemler, ağ adaptörleri...

33 Donanım

34 Yazılım Yazılım Donanımı kullanmak için gerekli programlardır.
Bir işi bilgisayara yaptırmak ancak belirli kodların belirli bir sıra doğrultusunda kullanılması ile olanaklıdır. Kullanılan bu koda programlama dili denilir. Yazılan kaynak kod program derleyici veya yorumlayıcı tarafından bilgisayar diline çevrilir. Sistem Yazılımları (işletim sistemi), Uygulama Yazılımları (paket programlar)

35 Yazılım Sistem Yazılımları
Bilgisayarın açılması, bir programın çalışabilmesi, bir belgenin oluşturulabilmesi gibi işlemlerle, kullanıcının klavyeye bastığında bir harfin görülmesi, yazdıklarını disk ya da disket üzerinde saklayabilmesi, dosyalara ad verilmesi, dosyaların silinmesi, yazdırılması ve benzerleri işlemlerin yapılması, işletim sisteminin görevleri arasındadır. İşletim sistemi, bilgisayarların çalışabilmesi için gereken en temel yazılımdır. Windows, Mac OS, Linux, vs.

36 Yazılım

37 Uygulama Yazılımları Uygulama Programları
Belirli bir görevi yapabilmesi amacı ile hazırlanan, çalışmak için bir işletim sistemine ihtiyaç duyan programlardır. Fotograf düzenleme Web sayfası görüntüleme Elektronik posta alma/gönderme CD/DVD yazdırma Tasarım yapma Bilgisayar oyunları Muhasebe programları Programlama dilleri derleyicileri Kelime işlemci vs..

38 Uygulama Yazılımları

39 Uygulama Yazılımları

40 Bilgisayar Kullanıcıları
Bilgisayar alanında bazı bölümler : Sistem analisti Bilgisayar sistemlerini tasalarlar Güvenlik uzmanları Bilgisayarların ve ağların güvenliğinden sorumludurlar Kullanıcı (Son kullanıcı) Programı yazana programcı , tasarımını yapana ön yüz yazılımcısı, programı kullanana da son kullanıcı denir. 

41 Soru 1. Aşağıdakilerden hangisi birinci kuşak bilgisayarlardan değildir? a. IBM PC b. UNIVAC c. ENIAC 2. Doğru/Yanlış: Kullanıcıdan daha fazla bilgi girişi istendiğinde görüntülenen pencereye iletişim kutusu denir 3. Hoparlörler _____________ aygıtlarına örnektir. Cevaplar: 1) a; 2) Doğru; 3) Çıkış

42 Her İhtiyaca Uygun Bilgisayarlar
Altı temel kategoride bilgisayarlar: Gömülü Bilgisayarlar Mobil Cihazlar Kişisel Bilgisayarlar (PC) Midrange Sunucular Mainframe Bilgisayarlar Superbilgisayarlar

43 Gömülü Bilgisayarlar Gömülü Bilgisayarlar
Bir üründe bileşen olarak işlev gören, özel amaçlı bilgisayarlardır. Genel amaçlı bir bilgisayar gibi kullanılamaz. Ev aletleri Sulama sistemleri Termostatlar Dikiş makineleri Otomobiller Kitlenmeyen frenler Hız sabitleyiciler Hava yastığı kontrolörü

44 Mobil Cihazlar Mobil Cihazlar
Elde taşınabilecek kadar küçük cihazlardır Genellikle dokunmatik ekranlı olarak üretilirler Akıllı telefonlar Taşınabilir oyun cihazları Taşınabilen dijital medya oynatıcıları Tabletler

45 Kişisel Bilgisayarlar
Aynı anda tek bir kişi tarafından kullanılmak üzere tasarlanmış küçük bilgisayarlardır. Microbilgisayar olarak da bilinir Farklı boyutlarda ve şekillerde olabilir

46 Kişisel Bilgisayarlar
Masaüstü Bilgisayar Masa üzerine sığacak biçimde tasarlanmışlardır Farklı şekillerde üretilirler PC-Compatible ve Apple ın hepsi bir arada’sı masaüstü bilgisayarlar için, piyasada sıklıkla adı geçen ürünlerdir. Taşınabilir değildirler

47 Taşınabilir Bilgisayarlar
Kolaylıkla taşınabilir şekilde tasarlanmıştır Tamamen işlevsel bilgisayarlardır Dizüstü bilgisayarlar Genellikle, kapaklı (midye) şeklinde üretilirler Tabletler Dijital kalem ve/ya dokunmatik ekranlıdır

48 Taşınabilir Bilgisayarlar
Netbook Geleneksel dizüstü bilgisayarlardan daha küçük, daha hafif ve daha ucuzdur Daha uzun pil ömrü vardır Öğrenciler ve iş seyahatlerine çıkanlar için uygundur

49 İnce İstemci (Thin Client) ve Internet Cihazları
Çok kullanıcı sistemlerin ana unsuru olan sunucu yani ana bilgisayar üzerinden her türlü bilgi paylaşımına (girişi ve çıkışına) olanak sağlayan terminal cihazlarıdır. Sunucu tabanlı bilgi işlem olarak adlandırılan bu yapıda bütün uygulamalar sunucu üzerinde çalışır. Düşük maliyet, yüksek güvenlik ve kolay bakım Sınırlı veya yerel depolama Internet cihazları Internet erişimi ve/ya e-posta alışverişi için tasarlanmış özel bir bilgisayarlardır

50 İnce İstemci (Thin Client) ve Internet Cihazları
Buzdolabı veya telefon konsolu gibi başka bir ürün içine inşaa edilebilir Stand-alone cihazlar olarak da kullanılırlar Internet-enabled oyun konsolları

51 Midrange Sunucular Midrange Sunucu
Küçük ağlardaki programları ve verileri barındırmak için kullanılan orta ölçekli bir bilgisayardır Kullanıcılar mevcut ağa bir bilgisayar, ince istemci ve/ya farklı bir terminalle bağlanabilirler Bilgisayar ortamına aktarma (sayısallaştırma) Verileri sayısallaştırıp bir sunucuda paylaşma verimlilik artışı sağlar.

52 Mainframe Bilgisayarlar
Büyük miktarlarda verileri yönetmek için, birçok büyük kuruluş tarafından kullanılan güçlü bilgisayarlardır 1000'e yakın  kullanıcıyı destekleyebilen, büyük miktarlarda giriş, çıkış ve depolama aktivitelerin yönetim kapasitesine sahiplerdir Isı ve havadaki nem değişikliklerine ve toza  daha duyarlı olduklarından kontrol odalarında bulundurulurlar Büyük hastaneler, üniversiteler, büyük işletmeler, bankalar, devlet daireleri için standart bir seçimdir Daha büyük, daha pahalı ve bir Midrange sunucudan çok daha güçlüdür Genellikle günde 24 saat kesintisiz çalışır

53 Mainframe Bilgisayarlar

54 Superbilgisayarlar Superbilgisayar
Bilgisayarın en hızlı, en pahalı, en güçlü türüdür Bilimsel araştırmalarda, matematiksel işlemler, hesaplamalar, ileri düzey problemleri çözmede ve meteoroloji tahminleri gibi karmaşık uygulamalarda  kullanılırlar Saniyede milyarlarca iş yapabilme özelliğine sahiptirler

55 Superbilgisayarlar

56 Soru 1. Tablet PC bir _____________ örneğidir.
a. Masaüstü bilgisayar b. Taşınabilir bilgisayar c. Internet appliance 2.Doğru/Yanlış:Mainframe bilgisayarlar, superbilgisayarlar ile tamamen aynı özellikleri taşırlar. 3. Akıllı telefon bir _____________ örneğidir. Cevaplar: 1) b; 2) Yanlış; 3) mobil cihaz

57 Bilgisayar Ağları ve Internet
Birden çok bilgisayarın birbirine bağlanarak kaynakları paylaşmasıdır Yapılan çalışmaların çoklu ortamda paylaşılması, bilgisayar kaynaklarının verimli kullanılması, bilgisayarların birbiriyle haberleşmesiyle mümkündür Bu, birçok bilgisayarın birbirlerinin kaynaklarını paylaşacak şekilde bağlanmasıyla oluşturulan bilgisayar ağları ile gerçekleşir Veri Paylaşımı Haberleşme Yazılım Paylaşımı Donanım Paylaşımı Ortak Çalışma Grupları vs.. Ağ sunucusu Ağdaki kaynakları yönetir

58 Bilgisayar Ağları ve Internet
Bilgisayar ağlarının çeşitli boyutları ve türleri vardır Ev Ağları Okul ve Küçük İşyeri Ağları Büyük Kurum Ağları Kablosuz Kamu Ağları Internet

59 Bilgisayar Ağları ve Internet

60 İnternet ve WWW nedir ? İnternet
Dünyadaki en büyük ve en tanınmış bilgisayar ağıdır Kullanıcılar bir İnternet Servis Sağlayıcısı kullanarak Internet'e bağlanabilirler WWW (World Wide Web) - Dünya Çapında Ağ İnternet üzerindeki servislerden biridir Web sözcüğü ile de ifade edilir İnternet üzerinde yazı, grafik, resim, ses ve hareketli görüntülerden oluşan dökümanları uzaktaki bilgisayarlara iletir.  "Web", bu dökümanları bir arada tutan, bir dosyayı diğerine aktaran ve onları internet üzerinden yollayan bir bağlantı sistemidir. Web siteleri, Web sunucularında saklanan Web sayfalarını içerir Web sayfaları (Internet Explorer, Chrome, Safari, Firefox, Opera...) gibi bir Web tarayıcısı kullanarak görüntülenir

61 İnternete ve/ya Ağa Erişim
Bağlanmak için bir modem veya ağ bağdaştırıcısı gerekir Bazı ağlar bir kullanıcı adı ve şifre gerektirir Internet bağlantısı : Doğrudan (her zaman açık) bağlantı Çevirmeli Ağ bağlantısı İnternet adresleri, internet üzerinden kaynaklara erişmek için kullanılır IP (Internet Protocol) adresi Bilgisayarları tanımlayan sayısal adresdir ( )

62 İnternete ve/ya Ağa Erişim
Alan adı Bilgisayarları tanımlayan metin tabanlı adresdir (microsoft.com) Uniform resource locators (URLs) Tekdüzen Kaynak Konum Belirleyicisi Web sayfalarını tanımlar ( Elektronik posta adresi E-posta alışverişi için kullanıcıları tanımlar

63 IP Adresi ve Alan adları
IP adresi numaralardan oluşur ve eşsizdir Alan adı IP adresinin karşılığıdır Üst Seviye Alan Adı {Top- level domain(TLD)} organizasyon türünü veya konumunu tanımlar

64 Uniform Resource Locators (URLs)
Uniform Resource Locators (URLs) adresi İnternet yoluyla insanların kullanımına sunulmuş olan her dökümanın kendine ait ve tek olan bir adresi vardır, buna URL yani özgün kaynak adresi adı verilir. İnternet kaynağın türünü ve konumunu belirler Protokoller veya standartları kullanır

65 Uniform Resource Locators (URLs)
Protokoller: Hypertext Transfer Protocol ( web sayfalarını görüntülemek için kullanılan protokoldür ( Güvenliğin üst düzey kabul edildiği sayfalarda kullanılır) File Transfer Protocol (ftp://) dosya alış verişinde kullanılır

66 E-posta Adresi Bir elektronik adres üç ana bölümden oluşur:
Kullanıcı adı Kişinin alan için kullandığı benzersiz isimdir @ sembolü E-posta hizmetinin adı adı ve Üst Seviye Alan Adı

67 Web Sörfü Web tarayıcısı Ana Sayfa
Web sayfalarını görüntülemek için kullanılır Ana Sayfa Bir web sitesinin ilk giriş sayfasıdır Bir web sayfasına gitmek için kullanılan yöntemler: Adres çubuğuna bir URL yazılır Diğer Web sayfalarına bağlı bir köprüye tıklanır –metin, grafik vs.. olabilir Favorite/Bookmark (sık kullanılan/yer imi verilmiş bir web sayfası ) ve ya History (Geçmiş Listesi) den seçilerek

68 Web Sörfü

69 Web de Bilgi Bulma Arama Motoru
Yazdığınız kelimeleri kullanarak, onları içeren web sayfalarını bulan bir web sitesidir. Referans Siteleri Adresler, telefon numaraları, posta kodları, haritalar vs. içerir

70 Elektronik Posta Elekronik posta (e-mail)
Bilgisayar ağları aracılığıyla mesaj alma ve gönderme yapan bir uygulama yazılımı türüdür. En yaygın kullanılan İnternet uygulamalarından biri

71 Elektronik Posta Resim, ataçlanmış dokümanlar vs.. içerebilir
Diğer mesajlaşma yöntemleri (mobil cihaz kullanarak) Short Message Service (SMS) Kısa Mesaj Servisi Multimedia Message Service (MMS) Multimedya Mesaj Servisi

72 Bilgisayarlar ve Toplum
Geçtiğimiz on yılda, teknoloji önemli ölçüde gelişme göstermiştir Bu da bireylerin evi, iş yeri ve günlük yaşamı üzerinde belirgin bir etki oluşturmuştur Bilgisayarın toplum için bazı faydaları: Bir ürünü tasarlarken üç boyutlu olarak görme imkanı, üzerinde deneme yapma olanağı Erken tıbbi tanı ve daha etkili tedavi Fiziksel engelli bireylerin iş görevlerini gerçekleştirmek için gerekli cihazlar Hızlı ve kolay bilgi alışverişi

73 Bilgisayarlar ve Toplum
Bilgisayarın toplum için bazı riskleri: Stres ve sağlık sorunları İstenmeyen Elektronik Postalar (Spam) Bilgisayar virüsleri ve kötü amaçlı yazılımlar (Malware) Kimlik hırsızlığı ve elektronik dolandırıcılık Gizlilik sorunları

74 Bilgisayarlar ve Toplum
Online iletişim farklılıkları Yüzyüze görüşmeden daha gayriresmidir Network Görgü Kuralları (Netiquette) Kibar ve başkalarına karşı düşünceli olunmalı Saldırgan ifadelerden kaçınılmalı

75 Bilgisayarlar ve Toplum
Kısaltmalar ve ifadeler Kısaltmalar-- mrb bn mhmt yrn okla gly msn. kib Merhaba ben Mehmet yarın okula geliyor musun? Kendine iyi bak. Surat İfadeleri--

76 Bilgisayarlar ve Toplum
Rumuz Birçok bireye özgürlük hissi verir Kötüye kullanılabilir Bilgi Bütünlüğü/Doğruluğu Kaynağınızı kontrol edin- Internet üzerinde tüm bilgilerin doğru olmadığı yada eksik olabileceği unutulmamalı

77 Soru 1. index.html bir _____________ örneğidir.
a. URL b. IP adresi c. Web sayfası dosya adı 2. Doğru/Yanlış:Web sayfalarında yayınlanan tüm bilgiler doğrudur. 3. Bir elektronik posta adresinde örneğin abc.com _____________ olarak bilinir. Cevaplar: 1) c; 2) Yanlış; 3) alan adı

78 Özet Bilgisayarlar ve Biz Bilgisayar nedir? Nesillerle Bilgisayarlar
Her İhtiyaca Uygun Bilgisayarlar Bilgisayar Ağları ve Internet Bilgisayarlar ve Toplum


"KONU#1 BİLGİSAYARA GİRİŞ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları