Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sağlık Kurumlarında Pazarlama
2
Ürün Ürün, bir pazarın dikkatini çekmesi, alması, kullanması ya da tüketmesi için sunulan, belirli bir ihtiyacı ve isteği doyurma özelliği bulunan ve değişime konu olan herşeydir. Ürün müşteriye değer sağlayan süreç ve nesnelerdir.
3
Mal Mal ve hizmet ürünün alt kategorileridir.
Mal, insan gereksinimlerini ve isteklerini gidermek amaçlı somut araçlardır.
4
Hizmet Hizmet “bir taraftan diğerine sunulan performanstır”
Hizmet “kişi ve makinelerin, insanların ve araçların çabalarıyla yarattığı, müşterilere direkt fayda sağlayan fiziksel varlığı olmayan ürünlerdir”
5
Amerikan Pazarlama Birliği (AMA) hizmet kavramını,
“bir malın satışına bağlı olmaksızın son tüketicilere ve işletmelere pazarlandığında istek ve ihtiyaç doygunluğu sağlayan ve bağımsız olarak tanımlanabilen eylemlerdir” şeklinde tanımlamıştır
6
Hizmet Sektörünün Büyüme Nedenleri
Gelir artışı Daha fazla boş zaman İşgücünde kadın oranının artışı Yaşama beklentilerinin artması Ürünlerin daha karmaşık oluşu Yaşamın karmaşıklığının artması Ekoloji ve kaynak kıtlığına önem verilmesi Yeni ürünlerin sayısının artması
7
HİZMETİN ÖZELLİKLERİ Hizmetler dokunulmazdır
Üretim ve tüketim eş zamanlıdır Hizmetler değişkendir Hizmetler stoklanamaz
8
Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.