Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Beklentiler Veriler asla kaybolmasın, işler hiç durmasın!

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Beklentiler Veriler asla kaybolmasın, işler hiç durmasın!"— Sunum transkripti:

1

2 Beklentiler Veriler asla kaybolmasın, işler hiç durmasın!
Şirket kullanıcıları uygulamalarına her zaman her yerden ulaşabilsin. BT’den talepler, beklentiler.. Verimliliği artırmak Yeni iş taleplerine cevap vermek Zaman ve prestij kayıplarını önlemek Kurumun geleceğini güven altına almak Kurumsal maliyetleri azaltmak Müşteri memnuniyetini artırmak Dijital Dönüşümün öncüsü olmak BT uygulamaları ve altyapısını tüm bunlara paralel olarak geliştirmek

3 İş kesintileri dijital felaketler nedeniyle oluşuyor.
Felaketler Olur İş kesintileri dijital felaketler nedeniyle oluşuyor. %3 %97 Dijital felaketler, genellikle doğal afetlerle özdeşleştirilir. Oysa şirketlerin doğal bir afete uğrama olasılığı yalnızca %3. Veri kaybı, veri bozulması, sunucu problemi, sistem odası arızası, insan hatası, hırsızlık, siber saldırı, güç kaybı gibi operasyonel sebeplerle dijital bir felaketle karşılaşma olasılığı ise %97. Dijital Riskler Güç Kesintisi Donanım ve Yazılım Sorunu Sistem Hatası Siber Saldırı Kullanıcı Hatası Veri Bozulması Doğal Felaketler Deprem Yangın Sel

4 İşiniz Durmasın İş kesintileri dijital felaketler nedeniyle oluşuyor
FELAKETLER OLUR Dijital bir felaketin sonrasında da kesintisiz hizmet verebilmek için etkin bir iş sürekliliği çözümü: - En kısa sürede veri, sistem ve uygulamaları erişilebilir ve çalışır hale getirebilmeli, - Para kaybını önleyebilmeli, - Yasal düzenlemelerle uyumlu olmalı, - Müşteri kaybının önüne geçebilmeli, - Ve böylece kurumun itibar kaybını önleyebilmelidir. Clonera Felaket Kurtarma ve İş Sürekliliği Güvencesi Dijitalleşme ve Dönüşüm

5 Clonera ile IT’nin şirkete katacağı en önemli güvence: Clonera .
Tedbir Veri Bozulması Sistem Odası Problemleri Virüsler Donanım Arızası Yazılım Arızası Uzun Enerji Kesintileri Gereksinim Minimum Veri Kaybı Çok Hızlı Restoration Lokasyon Yedekliliği Granüler Felaket Kurtarma IP Değişikliğine İhtiyaç Yok Servis Seviyesi 0 RPO 15 dk. RTO 3 Gün Offsite Backup (30 güne kadar yükseltilebilir.) Layer 2 Extention Hangi tedbirlere önlem alırsınız Hanig gereksinimlerinizi karşılar Hangi servis seviyelerinde hizmet verilir IT’nin şirkete katacağı en önemli güvence: Clonera .

6 Replikasyon ve Veri Koruma
FKM Planı Clonera Sanal Replikasyon Offsite Back Up İzleme Replikasyon ve Veri Koruma Sanal Diskler ESXi Bütünsel koruma Tek çözüm

7 Disaster Recovery’de En Düşük RPO Seviyesi
Türkiye’de ilk ve tek!

8 Offsite Backup ve Geri Dönüş Noktası

9 Aynı IP ile Kurtarma! Türkiye’de ilk ve tek! İnternet
Network Network Sunucu odaklı ağınızı Felaket Kurtarma Veri Merkezi’ne uzatma işlemi Tek IP üzerinden çalışmaya devam edebilme olanağı Hypervizor Hypervizor İnternet Virtualized data center 1 Virtualized data center 2 Network Extension (L2 Site to Site) Felaket kurtarma süreçlerini hızlandırır. Sunucularınızın aynen kendi ortamındaymışcasına çalışmasını sağlar. Olası bir felaket senaryosunda FKM (Clonera) tarafını kısa sürede etkin duruma geçirmeye olanak sağlar.

10 Servislerimiz Paket Servisler Yönetilen Servisler
Bulut Felaket Kurtarma ve İş Sürekliliği Programı - CDRP Bulut Veri Yedekleme – CBP Bulut End-Point Yedekleme Programı - CEP Yönetilen Servisler Yönetilen Felaket Kurtarma ve İş Sürekliliği Programı - MDRP Yönetilen Yedekleme Programı - MBP Yönetilen Network Programı - MNP Yönetilen Güvenlik Programı - MSP Yönetilen Altyapı Programı – MIP Yönetilen İzleme Programı - MMP Profesyonel Servisler Süreç Danışmalığı – ISO 27031 Teknoloji Danışmanlığı – Kullanıcı/Müşteri Erişimi Her geçen gün değişen bilgi teknolojileri ürünleri ve uygulamalarını takip ediyor, güncelleşme adına gerekli yatırımları yapıyor ve test ortamlarında çözümlerimizi test ederek müşterilerimize süreli ve sözleşmeli olarak hizmet veriyoruz. Sistemlerinin BT standartlarına uygun bir biçimde ve kurumun ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarlanması için konusunda uzman ve sertifikalı sistem mühendislerimiz çalışıyor. Çalışmalarımızda kurum ihtiyaçları göz önüne alarak, müşterimizin BT altyapısının detaylı bir analizini yapıyor, BT sistemlerini amaca yönelik olarak en güncel teknoloji seviyesinde iyileştiriyor ve tüm hizmetlerimizi raporluyoruz.

11 Granüler Restore Türkiye’de ilk ve tek! 0 RPO 15 dk. RTO
Offsite backup+ Aynı IP ile felaket kurtarma Diyelim ki 6 server var. Bu 6 taneden sadece 1 tanesi bozuldu. O bir taneyi de ayağa kaldırıyor

12 Güvenlik En üst seviyede sistem güvenliği
Güvenli ve kriptolu iletişim ağı ISO standardına göre kullanıcı kimlik ve erişim yönetimi Clonera servis sürekliliğinizin yanı sıra, sistemlerinizin güvenliğini de en üst seviyede sağlar Herhangi bir felaket anında sistemlerinize iki bölge arasında kurulan güvenli ve kriptolu iletişim ağı ile erişirsiniz. Yetki verdiğiniz kullanıcılar dışında kimse erişemez. Clonera ile sistemleriniz alanında uzman kişilerce ISO Bilgi Güvenliği politikası kapsamında 7/24 güven altındadır. İki farklı bölgede Tier-3 sertifikalı fiziksel güvenlikli veri merkezi üzerinden yönetilen sistemleriniz,  Gelişmiş Şifreleme Standardı (AES - Advanced Encryption Standard) ile 256 bit şifrelenerek replike edilmektedir

13 Sistem ve Ağ Bileşenleri Proaktif İzleme Dashboard
Proaktif Servis Yönetimi / Monitoring Proaktif Servis Yönetimi / Monitoring 7/24 Mühendislik Desteği Sistem ve Ağ Bileşenleri S C M Proaktif İzleme Dashboard Service Manager APP Sistem Destek Uzmanı Mühendislik Ekibi Üretici Müşteri Müşterinin replike ettiği Clonera ortamındaki sunucularını proaktif olarak 7/24 izliyoruz. Gelen alarmlar (CMDB=Configuration Management Database) Service Manager uygulaması üzerinden kayıt açılarak takibi ve müdahalesi yapılıyor. Müşteriye bilgilendirme gidiyor. NOT: Managed Program olursa aynısı müşteri üretim ortamında da yapılıyor.

14 Referanslarımız 2.400+ Sanal Sunucu

15 Türkiye’nin İşi Durmasın

16 Clonera Dijibela’ya Karşı

17 Sonraki Adımlar DEMO Soru-Cevap

18 Teşekkürler…

19 Yedek slaytlar

20 Clonera Nasıl Çalışır? Test Planlama Kurulum
Felaket Anı Planlama Kurulum Geri Dönüş Planlama Süreç Danışmanlığı Teknoloji Danışmanlığı İşe etki analiziyle kritik servislerin belirlenmesi Teknolojik ihtiyaçların detaylı analizi Kurulum Clonera’nın uzman ekipleri müsteri lokasyonuyla Clonera arasında internet üzerinden güvenli bir bağlantı oluşturur. Müşteri lokasyonundaki sanallaştırma platformu üzerine Clonera Replication Agent’ı kurulur. Replikasyon başlatılır. İlk replikasyonun süresi sunucu büyüklüğü ve internet kapasitesine göre belirlenir. Test Müşteri Clonera’daki sunucusunu 7 gün 24 saat test modunda açabilir, test raporunu alabilir. Felaket Anı Herhangi bir felaketle karşılaşıldığında, müşteri Clonera’nın çağrı merkezini arayarak sunucuların açılmasını talep eder. Clonera mühendisleri sistemi dakikalar içerisinde ayağa kaldırır ve müşterinin sunucularına nasıl erişeceğine ilişkin bilgilendirme yapar. Geri Dönüş Felaket yönetim süreci tamamlandığında ve müşteri lokasyonundaki sistemler yeniden ulaşılabilir olduğunda, Clonera sisteminden ana lokasyona ters replikasyon başlar ve felaket süresince yapılmış değişiklikler ana sisteme taşınır. Replikasyon tamamlandığında sistemler yine müşterinin orijinal lokasyonundan ayağa kaldırılır. Kurtarma Müşteri lokasyonu ile Clonera arasında internet üzerinden güvenli bir bağlantı oluşturulması İsteğe bağlı olarak, tek IP üzerinden çalışmaya devam edebilmek için, sunucu odaklı ağın Felaket Kurtarma Veri Merkezi’ne uzatma işleminin yapılması Müşteri lokasyonundaki sanallaştırma platformu üzerine Clonera Replication Agent’ının kurulması Replikasyonun başlatılması Felaket Senaryosu’nun hazırlanması İşe etki analizi ile kritik servislerin belirlenmesi Teknolojik ihtiyaçların detaylı analizi • Test hedef ve kriterlerine göre sonuçların analiz edilmesi • Açıkların tespit edilmesi ve tanımlanması • Aksiyonların belirlenmesi ve zaman planları yapılarak sahiplerine atanması • Test raporunun oluşturulması

21 Clonera Nasıl Çalışır? %99,99 Süreklilik Felaket Anı Geri Dönüş
Müşterimiz Clonera’yı arayarak sunucuların açılmasını talep eder. Clonera mühendisleri sistemleri dakikalar içerisinde çalışır hale getirir Off Site Backup yöntemi ile geriye dönük olarak istenilen zamanda sunucular yeniden çalıştırılır Müşterimizin sunucularına nasıl erişeceğine ilişkin bilgilendirme yapılır. Müşteri lokasyonundaki sistemler yeniden ulaşılabilir olduğunda Clonera sisteminden ana lokasyona ters replikasyon başlar ve felaket süresince yapılmış değişiklikler ana sisteme taşınır. Replikasyon tamamlandığında sistemler yine müşterinin orjinal lokasyonundan ayağa kaldırılır. 3 gün min. Müşteri ile anlaşılarak off site back up süresi 30 güne kadar uzatılabilir Ayrıca müşterimiz ortamını kaybederse dış dünyaya verdiği servisler için reel IP de gerekirse internet üzerinden verilir 4 Farklı Lokasyon %99,99 Süreklilik

22 Yöntem Business Business Continuity / Disaster Recovery Strategy
Business Impact Analysis Implement BCP / DRP Testing Kesinti durumunda karşılaşılacak maliyet (Her servis için ayrı) Kurulan yapının tasarlanan RPO/RTO değerlerine uygunluğunun tespiti Servisin sürdürülebilirliği Replikasyon Regulatif ceza miktarları, kullanıcı aylık maliyeti, doğrudan etki maliyeti, müşteri kaybı maliyeti İş etki analizi Business Continuity / Disaster Recovery Strategy Dökümanı Felaket senaryosu Clonera’ya replike edilecek servisler ve RPO/RTO değerleri Felaket Senaryoları / Kurulum / Dökümantasyon / Proje Yönetimi Kurtarma Dökümanı / Felaket Emulasyonu / Aksiyon Servis Kritiklik Seviyeleri

23 Clonera Hizmet Seviyeleri
Managed Program sorulursa yedek slayt

24 Dijitalleşme ve Dönüşüm
Yalnız ürün ve hizmetlerle değil; müşteriler, operasyonlar ve hatta tüm iş yapış şekilleriyle dijital olan bir döneme girdik. (Harvard Business Review ) Geleneksel yöntemlerle ilerleyen şirketler, dönüşmek ve yeni sistemlere ayak uydurmak zorunda. Artık yeni kavramlar var: Fijital dünya (Fiziksel ile dijitalin yakınlaşması), nesnelerin interneti (IoT), bulut depolama, omni-channel, big data, data transaction Hepsini ortak bir paydada toplarsak: Her bilgi dijitalleşebilir ve entegre olduğunda, tüm servis ve cihazlar birbirleriyle iletişim kurabilir. Dolayısıyla şirketler de artık dijitalleşiyor. Dijitalleşme yolculuğuna çıkan şirketlerin dönüşüm sürecinde BT’nin rolü giderek artıyor. Peki dijitalleşen veriyi anlamlı hale getiren, bize zaman ve para kazandıran sistemleri ve uygulamalarımızı ne kadar koruyoruz? Dijital felaketlere hazır mıyız? İşimiz durmasın diye önlem alıyor muyuz? Yalnız ürün ve hizmetlerle değil; müşteriler, operasyonlar ve hatta tüm iş yapış şekilleriyle dijital olan bir döneme girdik. (Harvard Business Review ) Geleneksel yöntemlerle ilerleyen şirketler, dönüşmek ve yeni sistemlere ayak uydurmak zorunda. Artık yeni kavramlar var: Fijital dünya (Fiziksel ile dijitalin yakınlaşması), nesnelerin interneti (IoT), bulut depolama, omni-channel, big data, data transaction Hepsini ortak bir paydada toplarsak: Her bilgi dijitalleşebilir ve entegre olduğunda, tüm servis ve cihazlar birbirleriyle iletişim kurabilir. Dolayısıyla şirketler de artık dijitalleşiyor. Dijitalleşme yolculuğuna çıkan şirketlerin dönüşüm sürecinde BT’nin rolü giderek artıyor. Peki dijitalleşen veriyi anlamlı hale getiren, bize zaman ve para kazandıran sistemleri ve uygulamalarımızı ne kadar koruyoruz? Dijital felaketlere hazır mıyız? İşimiz durmasın diye önlem alıyor muyuz?


"Beklentiler Veriler asla kaybolmasın, işler hiç durmasın!" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları