Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ"— Sunum transkripti:

1 İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ

2 İŞLETMELERİN BÜYÜME NEDENLERİ (1)
Piyasalardaki etkinliğini arttırarak kar elde etme olanaklarını arttırma, Optimum büyüklüğe ulaşma, Yeni teknoloji ve bilgileri elde etme, Değişen pazar koşullarına daha iyi uyum sağlama,

3 İŞLETMELERİN BÜYÜME NEDENLERİ (2)
Büyüklüğün sağlayacağı ekonomik olanaklardan yararlanma, Rekabet gücünü arttırma ve üstün duruma geçme, Aranan, tercih edilen ve güvenilen bir işletme olma, Bölgesel plandan ulusal, ulusal plandan uluslararası plana faaliyetlerini yayma.

4 İŞLETMELERİN BÜYÜME ŞEKİLLERİ
İşletmelerin büyümeleri iki şekilde olmaktadır: İç Büyüme Dış Büyüme Yatay Dikey Karma

5 İŞLETMELER ARASI ORTAK HAREKET ETME VE STRATEJİK İŞBİRLİKLERİ
Centilmenlik Anlaşmaları Kartel Anlaşmaları Miktar Karteli Bölge Karteli Fiyat Karteli Satın Alma Karteli Konsorsiyum Anlaşmaları Stratejik İşbirlikleri Lisans Anlaşmaları Franchising Anlaşmaları Yönetim Sözleşmeleri Üretim Sözleşmeleri Ortak Girişim

6 İŞLETMELERİN BİRLEŞEREK BÜYÜMELERİ
Tröstler Tam Birleşmeler Kaynaşma (Merge) Türü Birleşmeler Katılma Türü Birleşmeler Satın Alma Türü Birleşmeler Holdingler

7 Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Demet Varoğlu , Genel İşletmecilik Bilgileri Siyasal Kitabevi Dilaver Tengilimoğlu, Atilla, Bektaş, İşletme Yönetimi, Seçkin Kitabevi Halil Can, Semra Güney Genel İşletme Siyasal Kitabevi


"İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları