Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
2
TAŞIYICI ÜNİTE (ARAÇ) Taşıyıcı birim, ulaştırma aracıdır. Araç, hareketi, seyahati kolaylaştırır. Kullanılan yol ulaştırma aracını belirler. Seyahat talebi, teknoloji ve harekete geçirici güç gibi çok sayıda faktör ulaştırma aracının yapısını, özelliklerini belirlemektedir.
3
TAŞIYICI ÜNİTE (ARAÇ) Turizm talebini oluşturan insanların beklentilerinde meydana gelen değişime paralel olarak, taşıyıcılar artan bir şekilde hızlı, esnek ve fiyat bakımından ulaşılabilir olmak durumundadırlar.
4
HAREKETE GEÇİRİCİ GÜÇ Harekete geçirici gücün, gelişen ulaştırma hizmetleri içerisinde çok önemli bir faktör olduğu söylenebilir. Bu kapsamda, buharlı motorların kullanılmaya başlanması, demiryolu ve denizyolu taşımacılığında devrim niteliğinde bir gelişme olarak ifade edilebilir.
5
HAREKETE GEÇİRİCİ GÜÇ Yine bu kapsamda değerlendirildiğinde, jet motorlarının kullanılmaya başlanması havayolu ulaştırması için fiyat ve hız bakımından avantaj sağlamıştır. Harekete geçirici güç taşıyıcı birimin kapasitesini, hızını ve menzilini yakından etkilemektedir.
6
Ulaştırma modelleri büyük sermeye yatırımlarına ihtiyaç duymaktadırlar
Ulaştırma modelleri büyük sermeye yatırımlarına ihtiyaç duymaktadırlar. Yatırımları gerçekleştirebilmek içinde kamu sektöründen finansal destek sağlamak gerekmektedir. Ulaştırmada fiyatlar ciddi miktarlarda düşürüldüğü zaman, ölçek ekonomileri için önemli fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Sabit maliyetler zaman zaman yüksek olabilir, havayollarının havaalanlarında karşılaştıkları maliyetler için bu durum geçerlidir.
7
Turistler tarafından ulaştırma modeli ve aracı belirlenirken, aşağıdaki hususlar etkin olmaktadır;
Uzaklık ve zaman, Statü ve konfor, Güvenlik, Ulaştırma hizmetlerinin fiyatı, Coğrafi konum, Sunulan hizmetlerin sınıflandırılması ve Rekabetin düzeyi.
8
Karayollarının Tarihsel Gelişimi
Bilindiği gibi Türkiye, tarih öncesinden bu yana, çok ve çeşitli uygarlıkların oluştuğu bir yerdir. Günümüze dek bu özelliğini koruyarak gelmiş, doğu-batı arasında “köprü” olmuştur. Bunun bir sonucu olarak da, uzak geçmişten bu yana, değişik doğrultu ve karakterde yol ağlarına sahip olmuştur.
9
Karayollarının Tarihsel Gelişimi
“İpek yolu”, “Baharat yolu”, “Kral yolu” en çok bilinen tarihi yollardır. Türkiye Avrupa, Asya ve Afrika arasındaki önemli konumundan dolayı kendi ulaşım hatlarını ve taşıma filolarını geliştirmek için büyük çaba göstermiştir.
11
Karayollarının Tarihsel Gelişimi
Dünyada karayolu ulaştırmasının yapısındaki yeniliklere İngilizler öncülük etmiştir, daha sonra bu yenilikler Dünyaya yayılmıştır. Karayollarının yapısındaki ilerleme devam etmektedir ve karayolları tüm gelişmiş ülkelerde ulaştırma sistemleri içerisinde merkezi bir rol oynamaktadırlar.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.