Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAĞITHANE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI REHBER ÖĞRETMEN TOPLANTISI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAĞITHANE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI REHBER ÖĞRETMEN TOPLANTISI."— Sunum transkripti:

1 KAĞITHANE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI REHBER ÖĞRETMEN TOPLANTISI

2 İLGİLİ YÖNETMELİKLER

3 MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE
İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ ( RG) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ve sosyal etkinlikler MADDE 9 – (1) İlkokul, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında; rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütmek amacıyla rehberlik ve psikolojik danışma servisi oluşturulur. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ve sosyal etkinlikler ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülür.

4 İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
Kayıt zamanı ve kayıt yaşı MADDE 11 –(4) Şehit, harp malûlü ve muharip gazi çocukları ile rehberlik araştırma merkezi raporu ile yönlendirilmesi yapılan özel eğitime ihtiyacı olan çocukların yeni kayıtları, durumlarını belgelendirmeleri şartıyla ulusal adres veri tabanındaki adreslerine bakılmaksızın istedikleri okula yapılır. (25HAZİRAN Madde ¾ Adreslerine bakılmaksızın istedikleri okullara nakli yapılır.) ç) Rehberlik ve araştırma merkezlerinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca hazırlanan rapor doğrultusunda tam zamanlı kaynaştırma yoluyla okul öncesi eğitim kurumlarına yönlendirilen aylık çocuklar bu kurumlara kaydedilir. Bu sınıfların mevcutları 10 çocuk bulunan sınıflarda iki, 20 çocuk bulunan sınıflarda ise bir çocuk olacak şekilde oluşturulur. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

5 İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
d) Özel eğitim değerlendirme kurulu raporu doğrultusunda, tam zamanlı kaynaştırma yoluyla eğitimlerini sürdüremeyecek durumda olan ağır düzeyde yetersizliği bulunanlar ile birden çok yetersizliği olan çocuklar, bu kurumlarda fiziki mekânın uygun olması ve özel eğitim öğretmeni istihdam edilmesi kaydıyla açılan özel eğitim sınıflarına kaydedilirler. Ölçme ve değerlendirmenin genel esasları MADDE 20 – c) Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için; Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır ve bu öğrencilerin başarıları, bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilir. 2008/60 nolu genelge yol haritamız…. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

6 İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
Sağlık durumu engeline göre dersler MADDE 24 – (1) Sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle uygulamalı derslere giremeyecek durumda olan öğrenciler, bu durumlarını sağlık kurum ve kuruluşlarından alacakları raporla belgelendirmek zorundadır. Bu durumdaki öğrenciler, rapor süresince bu derslerde raporda belirtilen faaliyetlerden sorumlu tutulmazlar. Dersin özelliğine ve katıldıkları etkinliklere göre değerlendirilerek gerekli yerlerde raporlu oldukları belirtilir. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

7 İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
Öğrenci başarısının değerlendirilmesi MADDE 31 (3) Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam eden öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz. Ancak; a) Velinin yazılı talebi ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Biriminin kararı doğrultusunda, ilkokulda kaynaştırma öğrencilerine bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarı yaptırılabilir. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

8 Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği sayı 28758
8-(3) Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, bireysel yeterliliklerine dayalı gelişim özellikleri dikkate alınarak yaşam becerilerini geliştirmek ve öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak üzere ortaöğretim kurumlarında açılan programlardan yararlandırılır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

9 Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
10-f) Bakanlıkça hazırlanan eğitim programları esas alınarak özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere ilgi, istek, yetenek ve yeterlilikleri doğrultusunda 31/5/2006 tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre okulda kurulan bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimince bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır. Bu öğrencilerin başarıları, bu Yönetmeliğin sınıf geçme ve sınavlarla ilgili hükümlerine göre belirlenir. 21-(6) Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin kayıtlarında millî eğitim müdürlüklerince gerekli tedbirler alınır. BEP Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

10 Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ Ceza takdirinde dikkat edilecek hususlar MADDE 168 (Değ: 28/10/ RG) Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerden zihinsel yetersizliğe ya da otizme sahip öğrencilerin yaptırım gerektiren davranış ve fiilleri gerçekleştirmesi halinde disiplin cezası uygulanmaz. Bu tür davranışlarda bulunan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi gerekli tedbirleri alır. Ancak görme, işitme ve ortopedik yetersizliği olan öğrencilere ise yetersizliği olmayan öğrencilere uygulanan hükümler uygulanır.” Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

11 Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
DEVAMSIZLIK Madde 36/2 fıkra “b” bendi ve ve 7. fıkralar: Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 30 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır ve durumları yazılı olarak velilerine bildirilir. Ancak üniversite hastaneleri, eğitim ve araştırma hastaneleri veya tam teşekküllü devlet hastanelerinde kontrol kayıtlı sürekli tedaviyi ya da organ naklini gerektiren hastalığı bulunanlar, kaynaştırma ve özel eğitim gerektirenler ile tutuklu öğrencilerin özürsüz devamsızlık süresi 10 günü geçmemek kaydıyla toplam devamsızlık süresi 60 gün olarak uygulanır. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan ve öğrenim hakkı bulunan öğrenciler takip eden öğretim yılında okula devam ettirilir. Öğrenim hakkı bulunmayanlar ise okulla ilişikleri kesilerek Açık Öğretim Lisesi veya Mesleki Açık Öğretim Lisesine gönderilir. (1 TEMMUZ RG ) Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

12 Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
23-ç) Rehberlik ve araştırma merkezleri bünyesinde hizmet veren özel eğitim değerlendirme kurulu kararına göre özel eğitime ihtiyacı olan ve kaynaştırma yoluyla eğitim alacak öğrencileri; yetenek ,sağlık durumları ve ikamet adreslerini dikkate alarak ortaöğretim kurumlarının kontenjanlarına göre her bir şubede iki öğrenciyi geçmeyecek şekilde İl/ilçe özel eğitim hizmetleri kurulu ve ilgili okul müdürlükleri ile işbirliği yaparak dengeli bir şekilde yerleştirilmesini sağlar. Ancak ,beceri / yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara yerleştirilecek öğrenciler ilgili okul müdürlüklerince oluşturulan komisyon tarafından kendi aralarında beceri/yetenek sınavına alınır ve başarılı olanların kayıtlı yapılır.(1Temmuz RG ) 23-d) Özel eğitim gerektiren öğrencilerin yerleştirileceği sınıf mevcudunun azaltılmasına, aynı sınıfta iki ayrı özel eğitim gerektiren öğrenci grubundan öğrenci bulunmamasına ve öğrencilerin özel durumlarına göre gerekli fizikî düzenlemelerin yapılmasına yönelik tedbirleri alır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

13 Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
43-g) Kaynaştırma yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme değerlendirmede Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) esas alınır. 45-ğ) Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında (BEP) yer alan amaçlar esas alınır. 78-h) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesini sağlar. Özel eğitim gerektiren öğrencilerin yetiştirilmesi ve kaynaştırma eğitimiyle ilgili gerekli tedbirleri alır.(Okul Müdürü) 85-f) İş kazası, meslek hastalıkları, yangın ve diğer tehlikelere karşı iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması konusunda özel eğitimi gerektiren öğrencileri de dikkate alarak gerekli önlemlerin alınmasını sağlar. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

14 Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
89-e) İşletme yetkilileriyle işbirliği yaparak işyerine uyum sağlayamayan öğrencileri belirler, özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için işletme ve okul arasında yapılan işbirliği gereği uygulamaya yönelik iş ve işlemleri takip eder, alınacak önlemleri okul müdürlüğüne bildirir. MADDE 98- (1) Alan, dal ve derslerin özelliklerine göre okullarda, atölye ve laboratuvar kurulur, eğitim ve öğretime hazır bulundurulur. Atölye ve laboratuvarlar, özel eğitimi gerektiren öğrencilerin de yararlanabilecekleri şekilde düzenlenir. Bu bölümlerde bulunması gerekli araç- gereç ve donatım listesi Bakanlıkça belirlenir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

15 Okul Rehber Öğretmenleri tarafından yapılan grup çalışmaları
MADDE 90/3 Rehber öğretmenler,öğrencilerle birlikte yapacakları grup çalışmalarını herhangi bir nedenle ders öğretmenlerinin bulunmadığı ders saatlerini de değerlendirerek yaparlar. Okul Rehber Öğretmenleri tarafından yapılan grup çalışmaları Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

16 28 360 sayılı ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
EGİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA sayılı ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ MADDE 7; Eğitimin her tür ve kademesindeki geçişler ile bireylerin eğitim performansı ve eğitim ihtiyaçları dikkate alınarak veli ya da okulun/ kurumun isteği üzere gerektiğinde tekrarlanır.

17 Özel Eğitim incelemesi( ilk inceleme)
RAM’a ilk müracatlarda okulun yazılı başvurusu (Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu) ya da velinin / vasinin bizzat dilekçeyle başvurusu ile RAM’larda randevu verilir.

18 Eğitsel Değerlendirme formu doldurulmasında dikkat edilecekler (Ram’a Gönderme Formu)
Öğrenci rehber öğretmen tarafından incelenir ve gerekli görülürse tanılama için RAM’a gönderilir. RAM’a okul tarafından gönderilen çocuklara rehber öğretmen ve sınıf öğretmeni tarafından gözlem formu doldurulur. Performansı, Şüphelenilen durum, Resmi yazı şeklinde (okul müdürü imzalı ve sayılı) Rama neden gönderildiği okul ne istiyor?(Okul yöneltmesi mi? Tanılama mı? Kaynaştırmasının kaldırılması mı?)

19 10 sayfalık yenilenmiş «eğitsel değerlendirme isteği formu»
4 sayfalık yenilenmiş «bireysel gelişim raporu»

20 Eğitsel Değerlendirme formu doldurulmasında dikkat edilecekler (Ram’a Gönderme Formu)
Bu form olmadan inceleme yapılamaz. (2 Ekim itibariyle zorunlu) Formda RAM’a gönderme amacı açıkça yazılır. Formlar web sayfamızda ve de vardır. *Öğrencinin ve velinin kimlik fotokopileri **Lütfen eski formları göndermeyin! kagithaneram.meb.k12.tr

21 TANILAMA SÜRECİ Rapor Teslimi Kurul Toplantısı İnceleme Süreci
Randevu Verme TANILAMA SÜRECİ

22 Yenileme Randevusu RAMDEVU üzerinden veli randevu alabilir. Bununla birlikte okulun yazılı başvurusu (Bireysel gelişim raporu) ya da velinin / vasinin bizzat başvurusu ile RAM’larda randevu verilir. Okul Rehber Öğretmeninin Destek Eğitim İçin Yenileme Randevusu almasına gerek yoktur. Ancak «bireysel gelişim raporu» okuldan veli ile gönderilecektir. Veli RAM’a randevu için başvurduğu gün yanında mutlaka hastane raporunun aslı ve fotokopisi ve önceki yıla ait ramdan aldığı destek eğitim raporu bulunacak.

23 Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama
Performans Belirleme Tıbbi tanı Test Sonucu Veli görüşme Okul Bilgi KURUL KARARI Özel eğitim kurum formları

24 1. sınıf öğrencilerinin Ram’a gönderilmesi
1.Sınıf öğrencileri mart ayından sonra incelenmek üzere rehberlik araştırma merkezine yönlendirilebilir. Mart ayına kadar kendi sınıfında gözlenmesi gerekmektedir. Ancak?

25 20 TEMMUZ 2015 TARİHLİ UYGULAMA KLAVUZU
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM 20 TEMMUZ TARİHLİ UYGULAMA KLAVUZU

26 KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM
sayılı ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ MADDE 23; Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler kaynaştırma yoluyla eğitimlerini, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte aynı sınıfta TAM ZAMANLI KAYNAŞTIRMA sürdürebilecekleri gibi;özel eğitim sınıflarında YARI ZAMANLI KAYNAŞTIRMA olarak da sürdürebilirler. Yarı zamanlı kaynaştırma ; öğrencilerin bazı derslere yetersizliği olmayan akranları ile birlikte aynı sınıfta ya da ders dışı etkinliklere birlikte katılması yoluyla yapılır.

27 KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM
Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden bireylerin bulunduğu sınıflarda sınıf mevcutları; Okul öncesi; 2 birey varsa 10 1 birey varsa 20 öğrenci Diğer kademelerde; 2 birey varsa 25 1 birey varsa 35 öğrenciyi geçmeyecek şekilde planlanır.

28 EVDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
27 TEMMUZ TARİHLİ UYGULAMA KLAVUZU

29 EVDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
MADDE 34; Okulöncesi, ilkokul ,ortaokul ve lise çağındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerden eğitim ve öğretim kurumlarından doğrudan yararlanamayacak durumda olanlara evde eğitim hizmeti verilmesi esastır. Evde eğitim hizmetleri özel eğitim hizmetleri kurulu tarafından “bir” yıl için planlanır. “En az 4 ay süreyle evden çıkamaz.Evde Eğitim alması uygundur.” ibaresi bulunmalıdır. !!! Mesleki ve teknik eğitime devam eden öğrencilere 10., 11. ve 12. sınıflar için evde eğitim önerilemez.

30 EVDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ (25/HAZİRAN/2015 tarih ve sayı 29397) MADDE 8; Evde veya hastanede eğitim alan öğrencilerin sadece eğitimini gördüğü derslerin puanları esas alınır.

31 HASTANEDE EĞİTİM HİZMETLERİ
29 TEMMUZ TARİHLİ UYGULAMA KLAVUZU

32 DESTEK EĞİTİM ODASI 03 AĞUSTOS 2016 TARİHİNDE DESTEK EĞİTİM ODASI
UYGULAMA KLAVUZU Güncellendi.

33 Destek Eğitim Odası e) Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamaları yapılan okul ve kurumlarda öğrencinin yetersizliğine uygun fiziksel, sosyal, psikolojik ortam düzenlemeleri yapılır. Bu okul ve kurumlarda öğrenciye verilen eğitim hizmetlerinin etkin bir biçimde yürütülebilmesi amacıyla özel araç-gereç ile eğitim materyalleri sağlanır ve destek eğitim odası açılır. Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği Madde 23

34 Özel eğitim sınıflarından faydalanmayan “kaynaştırma öğrencileri” ile “özel yetenekli öğrencilerin” ihtiyaç duydukları alanlarda destek eğitim hizmeti verilmesi için düzenlenmiş ortamlara denir. DESTEK EĞİTİM ODASI

35 DESTEK EĞİTİM ODASI NASIL AÇILIR?
1-OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ YÜRÜTME KURULU KOMİSYONU DESTEK EĞİTİM ODASI NASIL AÇILIR?

36 DESTEK EĞİTİM ODASI NASIL AÇILIR?
2- İLÇE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KURULUNA

37 DESTEK EĞİTİM ODASI NASIL AÇILIR?
3- İL ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜNE GÖNDERİLİR. DESTEK EĞİTİM ODASI NASIL AÇILIR?

38 DESTEK EĞİTİM ODASI NASIL AÇILIR?
4- VALİLİK ONAYI AÇILIŞLARI İLÇELERE BIRAKILDIĞINDAN KAYMAKAMLIK ONAYI İLE AÇILIR. Destek eğitim odasında çalışan öğretmenler %25 fazla ek ders alırlar.

39 BİREYSEL VEYA GRUP EĞİTİMİ YAPILABİLİR.
EĞİTİM PERFORMANSLARI DİKKATE ALINARAK BİREBİR EĞİTİM YAPILIR. ANCAK;GRUP SAYISI 3’ü GEÇMEYECEK ŞEKİLDE PLANLANIR.

40 DESTEK EĞİTİM ODASINDA
BEP yapılır…. Haftalık toplam ders saatinin % 40’ını aşmayacak şekilde planlanır. OKUL VE YA KURUMUN DERS SAATLERİ İÇİNDE YAPILIR. DESTEK EĞİTİM ODASINDA

41 Kullanılacak materyaller ;
çocuğun yaşına, Performansına, Yetersizliğine göre çeşitlendirilmelidir. Kullanılacak materyaller ;

42 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
MADDE 29; 37-66 ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak; bu bireyler için okul öncesi eğitim Özel Eğitim Değerlendirme Kurul raporu ile velisinin yazılı onayı doğrultusunda EYLÜL ayı sonu esas alınarak 78 aya kadar uzatılabilir. ANCAK;

43 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
25/06/2015 TARİHLİ MEB.OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ’ndeki değişiklik ile; 11/ç- Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca hazırlanan rapor doğrultusunda tam zamanlı kaynaştırma yoluyla okul öncesi eğitim kurumlarına yönlendirilen aylık çocuklar bu kurumlara kaydedilir. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ

44 ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI 03 AĞUSTOS TARİHİNDE DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KLAVUZU Güncellendi.

45 Tam Zamanlı Kaynaştırma-Özel Eğitim Sınıfı- Oçem Sınıfı
Öğrencinin kendi sınıfında eğitim görmesi uygunsa (Performansına göre) Tam Zamanlı Kaynaştırma raporu Eğer öğrenci Özel eğitim sınıfında eğitim görüyorsa özel eğitim sınıfı raporu verilir. Otistik tanısı olan bir öğrenci performansına göre ya Tam Zamanlı Kaynaştırma Ya da Oçem(Hafif) ve ya Oçem (Orta-Ağır) sınıfına yönlendirilir.

46

47

48 E-Okul sistemi 2009 dan sonra Ram modülü ile e okul entegre olmuştur.
Özel Eğitim gereksinimli öğrenciler listesinden ulaşılabilir. Özel bilgiler sekmesi

49 BAŞARININ DEĞERLENDiRİLMESİ
MADDE 24; Bulunduğu okulun eğitim programını ve ya denkliği olan bir program izleyen öğrencilerin başarıları; devam ettikleri okulun «sınıf geçme ve sınavlarla» ilgili hükümlerine göre değerlendirilir. Ancak; öğrencinin BEP’leri dikkate alınır.

50 BAŞARININ DEĞERLENDRİLMESİ
MADDE 24/9; İşitme ve Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ilköğretim ve ortaöğretimde istekleri doğrultusunda yabancı dil programında bazı bilgi ve becerilerin öğretiminden ve ya dersin tamamından muaf tutulurlar.

51 BEP Kaynaştırma öğrencileri için bep hazırlanması zorunludur.
Bep hazırlanırken öğrencinin yetersiz olduğu alanlar göz önünde bulundurulur.

52 ORTAOKUL SONRASI YÖNLENDİRME
Hafif düzey zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ortaokul sonrası mezun olduktan sonra Özel Eğitim Meslek Eğitim Merkezi’ne yönlendirilebilir. Yöneltme yapılabilmesi için öğrencinin DİPLOMASININ ( ve 8 sınıf transkript not çizelgesi) olması şarttır. Şişli Saadet Eyüp Ahmet Edip Önder Gültepe Meslek Lisesi-Özel Eğitim Sınıfı Orta düzey zihinsel yetersizliği olan öğrenciler İş Uygulama Merkezlerine yönlendirilirler. (Selahattin Korkmaz)

53 ÖZEL EĞİTİM İŞ UYGULAMA MERKEZİ (okulu)
MADDE 46; Genel ve mesleki ortaöğretim eğitim programlarından yararlanamayacak durumda ve 23 yaşından gün almamış özel eğitime ihtiyacı olan bireyler devam ederler.

54 Özel yetenekli bireyler
… tarihli Genel Müdürlüğün yazısı ile Bilim Sanat Merkezleri (BİLSEM) için Sınıf Öğrencileri alım süreci ………….. tarihinde E-okuldan açılmış olup gerekli bilgilendirmelerin sınıf ve branş öğretmenlerine yapılması ……. BİLİM SANAT MERKEZİ’NE ÖĞRENCİ SEÇME SINAVI ………. TARİHİNDE YAPILACAKTIR.

55 PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
VE REHBERLİK

56

57 https://orgm.meb.gov.tr/

58

59 1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
Bakanlık tarafından, her eğitim öğretim yılı için rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin öncelikler doğrultusunda belirlenen ve okul/kurumlardan yerine getirilmesi istenen hedeflerdir. Bakanlık tarafından genel düzeyde iki hedef belirlenir eğitim öğretim yılı için belirlenen hedefler aşağıda belirtilmiştir: 1- Bağımlılıkla Mücadele 2- İhmal ve İstismardan Korunma 2. YEREL DÜZEYDE HEDEF NEDİR? RPD Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği çerçevesinde, ilin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen ve okul/kurumlardan yerine getirilmesi istenen hedeflerdir. İller her eğitim öğretim yılı için Bakanlığın belirlediği hedeflerden farklı iki hedef belirler. 3. ÖZEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR? Okul/kurumlar tarafından genel ve yerel düzeyde belirlenen hedeflere ek olarak ihtiyaçları doğrultusunda belirledikleri hedeflerdir. RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu okul/kurumun tür, kademe ve her türlü özelliğine göre iki hedef belirler. Hedefler belirlenirken, önceki eğitim öğretim yılına ait çalışma verilerinden, ihtiyaç analizlerinden, paydaş öneri ve görüşlerinden yararlanılır. GENEL HEDEFLER 1- Bağımlıkla Mücadele 2- İhmal ve İstismardan Korunma YEREL HEDEFLER 1- “Güvenli Okul- Şiddetin Önlenmesi ve Barışçıl Okul Ortamı Sağlanması”  2- “Mesleki Gelişim Süreci ve Kendini Tanıma” ÖZEL HEDEFLER 1- 2-

60

61

62

63 «REHBERLİK HİZMETLERİ İHTİYAÇ BELİRLEME FORMU» (Okul personeli için ve veliler için)

64 OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA KILAVUZU
19 AĞUSTOS 2015 TARİHLİ UYGULAMA KLAVUZU

65 İÇERİK Eğitim-Öğretim Yılı Başı ve Sonunda Yapılacak PDR Hizmetleri
Eğitsel, Mesleki ve Kişisel Rehberlik Alanlarında Yürütülecek PDR Hizmetleri Psikososyal Müdahale Hizmetleri Kapsamında Risk Gruplarına Yönelik Hizmetler Adli Makamlarca Danışmanlık ve Eğitim Tedbir Kararı Verilen Öğrenciler İle Yürütülecek PDR Hizmetleri RAM PDR Hizmetleri Bölümüne Öğrenci Yönlendirme İÇERİK

66 Eğitim-Öğretim Yılı Başında Yapılacak PDR Hizmetleri
Rehberlik servisinin ihtiyaçlarını belirlenir. Okul PDR Hizmetleri Yürütme Komisyonu kurulur ve toplantılar yapılır. Yıllık çalışma programı hazırlanarak, görüş alınmak üzere Okul PDR Hizmetleri Yürütme Komisyonuna sunulur ve son şekli verilir. Hazırlanan yıllık çalışma programını okulun bağlı olduğu Rehberlik ve Araştırma Merkezine (RAM) ELDEN TESLİM EDİLMEK üzere hazırlanır. (son 13 Ekim 2017) Sınıf risk haritaları oluşturulur. Okul Psikososyal Müdahale Ekibi kurulur ve planı hazırlanır. Krize müdahale eylem planı hazırlanır. Şiddet önleme okul eylem planı hazırlanır.

67 Eğitim-Öğretim Yılı Sonunda Yapılacak PDR Hizmetleri
Öğrencilerin ders seçimi sürecinde görüş bildirilir. Bu doğrultuda öğrenci ve velilerle görüşmeler yapılır. Sınıf/şube öğretmenlerinden eğitim öğretim yılı sonu sınıf çalışma raporları alınarak dosyalanır. Okul yılsonu rehberlik çalışma raporu “MEBBİS” üzerinden okul şifreleri ile girilir.

68 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonunun Kurulması
Yılda en az 3 defa toplanır. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin yürütülmesi sırasında hizmetlere ilişkin çalışmaları ve ortaya çıkan sorunları inceler. Eğitim ortamında öğrenciler ,aileler yöneticiler, öğretmenler ve psikolojik danışmanlar sağlıklı ve uyumlu ilişkiler kurulabilmesi için gerekli önlemleri görüşür.

69 Psikososyal Müdahale Hizmetleri Kapsamında Risk Gruplarına
Yönelik Hizmetler Cinsel İstismara Uğrayan Öğrencilere Yönelik Hizmetler İhmal Edilen Öğrencilere Yönelik Hizmetler Şiddete Maruz Kalan ve Şiddet Uygulayan Öğrenciler İle Karşılaşıldığında Yapılması Gerekenler Madde Bağımlılığı Olduğu Düşünülen Öğrencilerle Yapılması Gerekenler

70 Kriz Müdahalede Bilgili Olmak
Kriz oluşturabilecek durumların farkında olmak Yapılacak iş ve işlemler….

71 Olası Kriz Durumları Kazalar Şiddet, Taciz Deprem-Yangın
Kavgalar (Yaralanmalar) İntihar

72 Cinsel İstismara Uğrayan Öğrenciler Konusunda Yapılabilecekler
Çocuğun beyanının doğruluğu sorgulanmadan, beyanı esas kabul edilerek süreç yürütülür. Adli ve kolluk birimlerine ivedi bir şekilde yüz yüze ya da telefon yoluyla yapılır. Çocuğun beyanını tutanak altına alır. Bildirim sürecinde ailenin onayı aranmaz. Tutanaklar ilgili kuruma elden ulaştırılır ve ‘GİZLİDİR’ ibaresi ile belge gönderimleri yapılır.

73 Madde Bağımlılığı Konusunda Yapılabilecekler
Öğrenci takibi Öğrencileri bilgilendirme Veli ve öğretmen eğitimleri

74 DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI EL KİTABI
28 AĞUSTOS 2015 TARİHLİ UYGULAMA KLAVUZU

75 Eğitim almayan rehber öğretmenlerin sayısı ve
Adli Makamlarca Danışmanlık ve Eğitim Tedbir Kararı Verilen Öğrenciler İle Yürütülecek PDR Hizmetleri Mahkeme tarafından danışmanlık ve eğitim tedbir kararı okula ulaşmış olan fakat okula devam etmeyen ya da okula hiç başlamamış öğrencilerin işlemlerinde ilk olarak randevu tarihini belirten resmi yazı veliye ulaştırılır. Veliye ulaşılamayan hallerde en son ikamet edilen adres tespit edilerek aileye ulaşılır ve randevu tarihi veliye iletilir. Veliye hiçbir şekilde ulaşılamaması (posta, telefon ve muhtarlık) halinde, adrese bağlı muhtarlıkla beraber tutanak altına alınır. Veli görüşmesi sırasında (EK-4)doldurulur. Öğrenci ile yapılan her bir görüşme için (EK-5) doldurulur. Danışmanlık tedbiri uygulama planı (EK-6) hazırlanarak uygulanır. Yapılan görüşmeler ve çalışmalar üçer aylık dönemlerde danışmanlık tedbiri değerlendirme sonuç raporu (EK-7) doldurularak, ilgili mahkemeye gönderilmek üzere il/ilçe MEM’ e “GİZLİ” ibaresi ve kapalı zarfla gönderilir. Açık lise kaydı olan öğrencilerin danışmanlık tedbiri halk eğitim merkezlerinde bulunan rehberlik öğretmenleri tarafından yerine getirilir. Eğitim almayan rehber öğretmenlerin sayısı ve talebe göre yeni eğitim grupları oluşturulacaktır.

76 Rehberlik Bölümü; Psikolojik Danışma amaçlı Ram’a öğrenci Yönlendirme,
Resmi Yazılar

77 SEMİNER ÇALIŞMALARI

78 PROJE ÇALIŞMALARI

79 DİLEK VE TEMENNİLER


"KAĞITHANE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI REHBER ÖĞRETMEN TOPLANTISI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları