Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
2
ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR
EĞER BİR ÇOCUK SÜREKLİ ELEŞTİRİLMİŞSE, KINAMA VE AYIPLAMAYI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK ALAY EDİLİP AŞAĞILANMAIŞSA, SIKILIP UTANMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DEVAMLI UTANÇ DUYGUSU İLE EĞİTİLMİŞSE, KENDİSİNİ SUÇLAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK HOGÖRÜ İLE YETİŞTİRİLMİŞSE, SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DESTEKLENİP YÜREKLENDİRİLMİŞSE, KENDİNE GÜVEN DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK ÖVÜLMÜŞ VE TAKDİR EDİLMİŞSE, TAKDİR ETMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK HAKKINA SAYGI DUYULARAK BÜYÜTÜLMÜŞSE, ADİL OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK KABUL VE ONAYI GÖRMÜŞSE, KENDİNİ SEVMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK AİLE İÇİNDE DOSTLUK VE ARKADAŞLIK GÖRMÜŞSE, BU DÜNYADA MUTLU OLMAYI ÖĞRENİR. NOLTE
3
ÖZGÜVEN NEDİR? ÇOK BASİT MANADA ÖZGÜVEN:
”BİREYİN KENDİ DEĞERİNİN FARKINA VARMASIDIR.”
4
Özgüven Ne Zaman Oluşur?
Özgüven bir anda oluşan bir kavram değildir, zaman içerisinde yaşanan olaylar çocuğun özgüveninin oluşumunu ve gelişimini sağlar. Çocuğun özgüvenin gelişmesinde öğretmenler de en az aile ve arkadaş çevresi kadar etkilidir.
5
Çocukta Özgüvenin Oluşmasını Neler Engeller?
Çok yüksek beklentiler Umursamama Olumsuz beklentiler Öğrenilmiş çaresizlik Çifte standartlar
6
Çok Yüksek Beklentiler:
Çocuklardan çok yüksek beklentiler içerisine girdiğimiz zaman eğer çocuk bizim beklentilerimizi cevap veremezse hiçbir şeyi başaramayacağına inanır. Beklentilerimizi çocukların başarabileceği gerçekçi hedefler üzerine kurmalıyız.
7
Umursamamak Çocuğu en az yüksek beklentiler kadar olumsuz etkiler, çünkü çocuk değer verdiği insanlar tarafından önemsenmek ister.
8
Olumsuz Beklentiler: Eğer yapabileceğini düşünüyorsan yapabilirsin, eğer yapamayacağını düşünürsen haklısın. Çocuğa bir iş veriyorsunuz ve bu işi onun zaten başarabileceğine inanmıyorsunuz, böyle bir durumda çocuk o işi yapamayacaktır
9
Çifte standart: Büyükler değişik hak ve ayrıcalıklara sahip olduğunu düşünürler. Yanlış olduğunu düşündükleri şeylerin çocuklar tarafından yapılmasını istemezler ama kendileri büyük oldukları için yapabileceklerini düşünürler. Unutulmamalıdır ki çocuk söylediklerimizi değil yaptıklarımızı öğrenir.
10
Öğrenilmiş Çaresizlik:
Çocuğa sürekli sen yapamazsın beceremezsin dersek veya bu düşüncelerimizi ona hissettirirsek çocuk bir müddet sonra buna gerçekten inanacaktır.
11
Öğretim Yoluyla Özgüven Geliştirme
Öğrencilerin özgüvenleri psikolojik danışma ve drama yöntemiyle geliştirilebilir. Ayrıca öğretmenler de öğretim teknikleri ve öğrencilerle kuracakları ilişkiler ile öğrencilerin özgüvenlerini geliştirebilir.
12
Kaliteli Bir Öğretmen Öğrenci Etkileşiminde Olması Gerekenler
Kabul İçtenlik Empati
13
KABUL Öğrencinin kişiliğini yargılamadan ve eleştirmeden olduğu gibi kabul etmektir, çocuğu olduğu gibi sevebilmektir.
14
İÇTENLİK Kendimiz olmayı gerektirir.Maskelerin arkasına sığınmadan kendimiz olmaktır.
15
EMPATİ Bir kimsenin diğer bir kişinin duygularını ve hislerini yakalaması, bireyin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak, tıpkı onun gibi yaşaması ve bir ayna gibi karşısındaki kişiye yansıtmasıdır.
16
ÖZGÜVEN VE İLETİŞİM Sözsüz iletişim Sözel iletişim
Öğretmen beklentileri Günlük temas
17
SÖZSÜZ İLETİŞİMİM GÜCÜ
Öğretmen öğrenci iletişiminde öğrenciler için sözel olmayan ipuçları (jestler, mimikler, vücudun duruşu, göz kontağı, sesin tonu ve hızı) oldukça önemlidir.
18
SÖZEL İLETİŞİM Öğretmenlerin öğrencilere karşı kullandıkları güdüleyici ve moral verici sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini yükselttiği gibi, aksi sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini düşürür.
19
ÖĞRETMEN BEKLENTİLERİNİN ETKİSİ
Öğrenciler öğretmenlerinin beklentilerine kendilerini ayarlamaktadır.
20
GÜNLÜK TEMESIN ÖNEMİ Öğrencinin özgüvenini en çok etkileyen etmenlerden bir tanesi günlük temastır. Hal hatır sorma, gülümseme, ismiyle hitap etme vb. güdüleyici davranışlar çocuğun kendini önemli ve değerli hissetmesine neden olur.
21
ÖĞRETMENLERİN KENDİ ÖZGÜVENLERİ
Özgüveni yüksek öğretmenlerin özgüveni yüksek öğrenciler yetiştirdikleri gözlenmiştir. Eğer öğretmelerin özgüveni yeterince yüksek değilse öğrencilerine yeterince ilgi gösteremezler ve öğrencilerinin özgüvenlerini yükseltme çalışmalarında başarılı olamazlar. Böyle bir durumda öğretmen önce kendi ruhsal yapısını sağlıklı hale getirmek için çalışmalıdır. Unutulmamalıdır ki ne kadar güç olursa olsun, insanın kendini değiştirebileceği ve bu potansiyele sahip olduğunu bilmek gerekir.
22
Olumlu Geri Bildirim Verme
Uygunluk düzeyi:her yaş grubu Bir halka oluşturulur ve öğrencilerden biri seçilerek hedefe alınır. Daha sonra bu öğrenci hakkında grubun geri kalan üyelerinin sırayla hedefteki öğrenci hakkında olumlu şeyler söylemeleri istenir.olumlu şeyler gelmeye devam ettiği sürece bu öğrenci hedefte kalmaya devam eder, kimsenin söyleyecek olumlu bir şeyi kalmayınca en son olumlu şeyi söyleyen öğrenci oyunu kazanmış olur. Daha sonra diğer öğrencilerde hedef olur ve grubun diğer üyeleri tarafından olumlu geri bildirimler alılar. Böylece gruptaki herkes kendilerine ilişkin olumlu düşünceleri almış olurlar
23
Kaynakça Yılmaz, H.Gençler Bu Kitap Sizin İçin
Editör Kuzgun, Y. İlköğretimde Rehberlik Kalkınç, F. Okul Evde Başlar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.