Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Prof. Dr. Selen DOĞAN Dekan V.
T.C. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İLETİŞİM FAKÜLTESİNE Hoşgeldiniz Prof. Dr. Selen DOĞAN Dekan V.
2
SUNUM ÖZETİ TARİHÇE MİSYON VİZYON AKADEMİK YAPI İDARİ YAPI BÖLÜMLER
PROGRAMLAR EĞİTİM DİLİ ÖĞRENCİ KABULÜ SAYILAR İKİLİ ANLAŞMALAR AKREDİTASYON FİZİKİ ALTYAPI
3
TARİHÇE Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi, 24/10/2011 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan, Bakanlar Kurulu Kararı’na dayalı olarak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 09/12/2011 tarihli ve sayılı yazıları gereğince kurulmuştur. İletişim Fakültesi, Halkla ilişkiler ve Reklamcılık, Gazetecilik ile Radyo, Televizyon ve Sinema olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır Eğitim-Öğretim Yılında, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüne ilk defa öğrenci alınmıştır Eğitim-Öğretim Yılında ilk mezunlarını verecek olan Fakültemizin Gazetecilik ile Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümlerine de öğrenci alımı yapılması için çalışmalar sürdürülmektedir.
4
TARİHÇE İletişim Fakültemiz, Şubat 2016 tarihi itibari ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından yaklaşık 1 yıl gibi kısa bir süre içerisinde yapılan ve içerisinde Sinema Salonu, Fotoğraf Odaları, Amfiler, Televizyon ve Radyo Stüdyoları gibi her türlü modern hizmetin de sunulabileceği kendi müstakil binasına geçmiştir. Böylece, paydaşlara daha kaliteli hizmet sunumu yapılabileceği düşünülmektedir.
5
MİSYONUMUZ Bilgi birikimini evrensel değerler doğrultusunda kullanan, iletişim süreçlerini tüm boyutlarıyla bilen, bu süreçleri planlama ve uygulama esnasında etik duruştan ödün vermeyen, çalıştığı kuruma verimli hizmetler sunarken kamusal çıkarları da gözeten, yaratıcı ve eleştirel düşünceye sahip, topluma ve çevreye karşı duyarlı, yaşadığı şehrin, bölgenin ve ülkenin sorunlarına etkin çözümler üreten, çağdaş, demokratik bireyler yetiştirmek.
6
VİZYONUMUZ Sürekli değişen dünyanın ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte mesleki bilgilerle donatılmış, disiplinlerarası eğitim ve araştırma yapabilen, farklılıkların zenginlik olduğunun bilinci ile toplumsal sorunlara çözüm üretebilen, iletişim sektörünün geleceğine yön verebilecek iletişim uzmanları yetiştirerek yerelden evrensele açılan bir iletişim fakültesi olmak.
7
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK YAPI
Dekan Vekili Prof. Dr. Selen DOĞAN Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Prof. Dr. Kazım Özkan ERTÜRK Gazetecilik Yrd. Doç. Dr. Canay UMUNÇ Radyo, Televizyon ve Sinema Gözde GAYDE ZENGİN Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Duygu ÜNALAN Yrd. Doç. Dr. Nesrin CANPOLAT
8
İLETİŞİM FAKÜLTESİ ANABİLİM DALLARI
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Halkla İlişkiler Anabilim Dalı Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı Kişilerarası İletişim Anabilim Dalı
9
İLETİŞİM FAKÜLTESİ ANABİLİM DALLARI
Gazetecilik Bölümü Genel Gazetecilik Anabilim Dalı Basın Yayın Tekniği Anabilim Dalı Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği Anabilim Dalı
10
İLETİŞİM FAKÜLTESİ ANABİLİM DALLARI
Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü Sinema Anabilim Dalı Radyo ve Televizyon Anabilim Dalı Fotoğrafçılık ve Grafik Anabilim Dalı
11
GENEL ORGANİZASYON ŞEMASI
12
AKADEMİK ORGANİZASYON ŞEMASI
13
İDARİ ORGANİZASYON ŞEMASI
14
- ÖĞRENCİ ALIM YILLARI Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Gazetecilik Bölümü - Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
15
PROGRAMLAR x Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Bölümü
Birinci Öğretim İkinci Öğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü x Gazetecilik Bölümü Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
16
EĞİTİM DİLİ x Bölümler Türkçe Türkçe + %30 İngilizce Zorunlu
Hazırlık Sınıfı İsteğe Bağlı Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü x Gazetecilik Bölümü Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
17
MÜFREDAT I. SINIF I. YARIYIL I. SINIF II. YARIYIL Dersin Adı
Dersin Kodu T P AKTS HIR1001 Genel İktisat 2 3 HIR1003 İletişime Giriş 5 HIR1005 Davranış Bilimleri 4 HIR1007 Güzel Sanatlar I 1 6 HIR1009 Temel Hukuk TDL1011 Türk Dili I YDL1013 Yabancı Dil I ATA1015 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ENF1021 Temel Bilgisayar TOPLAM 21 30 I. SINIF II. YARIYIL Dersin Kodu Dersin Adı T P AKTS HIR1002 Halkla İlişkilere Giriş 2 1 5 HIR1004 Reklamcılığa Giriş HIR1006 Sosyoloji HIR1008 Güzel Sanatlar II HIR1010 Pazarlama İletişimi 3 4 HIR1012 İstatistik TDL1012 Türk Dili II YDL1014 Yabancı Dil II ATA1016 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II TOPLAM 19 30
18
II. SINIF III. YARIYIL II. SINIF IV. YARIYIL Dersin Kodu Dersin Adı T
P AKTS HIR2001 Kişiler Arası İletişim 2 1 5 HIR2003 Araştırma Yöntemleri 4 HIR2005 Grafik Tasarım I 6 HIR2007 Reklam Fotoğrafçılığı HIR2009 İletişim Kuramları 3 HIR2011 Tüketici Davranışı TOPLAM 12 30 II. SINIF IV. YARIYIL Dersin Kodu Dersin Adı T P AKTS HIR2002 Kurumsal İletişim 2 1 4 HIR2004 Halkla İlişkiler Uygulamaları 6 HIR2006 Reklam Metin Yazarlığı HIR2008 Grafik Tasarım II HIR2010 Siyasal Düşünceler Tarihi HIR2012 Mesleki Yabancı Dil 3 TOPLAM 11 7 30
19
III. SINIF V. YARIYIL Dersin Kodu Dersin Adı T P AKTS HIR3001
Medya Okuryazarlığı 2 1 5 HIR3003 Sanal Ortamda Reklamcılık HIR3005 İletişim Hukuku ve Etiği 3 HIR3007 Staj Seçmeli Ders III.SINIF V. YARIYIL SEÇMELİ DERSLERİ HIR3021 Popüler Kültür HIR3023 Örgüt Psikolojisi HIR3025 Kriz İletişimi HIR3027 Sosyal Medya HIR3029 Reklam Yapım Teknikleri HIR3031 İmagoloji ve Beden Dili HIR3033 Protokol Yönetimi HIR3035 Yazışma Teknikleri HIR3037 Kamuda Halkla İlişkiler HIR3039 Felsefe HIR3041 Sponsorluk
20
III. SINIF VI. YARIYIL Dersin Kodu Dersin Adı T P AKTS HIR3002
Diksiyon 1 2 5 HIR3004 Medya Planlama HIR3006 Radyo Ve Televizyonda Reklam Teknikleri HIR3008 Staj Seçmeli Ders III.SINIF VI. YARIYIL SEÇMELİ DERSLERİ HIR3018 Reklam Senaryosu HIR3020 Proje Hazırlama HIR3022 Girişimcilik HIR3024 Siyasal İletişim 3 HIR3026 Kültürlerarası İletişim HIR3028 Müşteri İlişkileri Yönetemi HIR3030 İkna Kuramları HIR3032 Kamuoyu Araştırmaları HIR3034 Sosyal Sorumluluk HIR3036 Retorik HIR3038 Etkinlik Yönetimi
21
IV. SINIF VII. YARIYIL Dersin Kodu Dersin Adı T P AKTS HIR4000
Bitirme Tezi 2 5 HIR4003 Ölçme ve Değerlendirme Seçmeli Ders IV.SINIF VII. YARIYIL SEÇMELİ DERSLERİ HIR4021 Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku HIR4023 Mitoloji HIR4025 Göstergebilim HIR4027 Küreselleşme ve Postmodernite HIR4029 Marka Yönetimi HIR4031 Web Tasarımı 1 HIR4033 Haber Sunum Teknikleri HIR4035 İnsan Kaynakları Yönetimi HIR4037 Propaganda Teknikleri HIR4039 Sinemada Reklam HIR4041 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku
22
IV. SINIF VIII. YARIYIL Dersin Kodu Dersin Adı T P AKTS HIR4000
Bitirme Tezi 2 5 HIR4002 Reklam Filmi 1 Seçmeli Ders IV.SINIF VIII. YARIYIL SEÇMELİ DERSLERİ HIR4016 Sanal Ortamda Halkla İlişkiler HIR4020 Uluslararası Halkla İlişkiler HIR4022 Ajans Yönetimi HIR4024 Grafik ve Animasyon HIR4026 Bütünleşik Pazarlama İletişimi HIR4028 Güncel Ekonomik Sorunlar 3 HIR4030 Lobicilik HIR4032 Sosyal Politika HIR4034 Yeni İletişim Teknolojileri HIR4036 Çevre ve Politikaları HIR4038 Türkiye Ekonomisi
23
Çift Ana Dal yapabilirler.
Lisans programlarına başarı ile devam eden öğrenciler (ana dal diploma programındaki genel not ortalaması en az 3,00/4,00), aynı zamanda, üniversitede yürütülen programlar arasında ikinci bir dalda da lisans diploması almak üzere öğrenim görebilirler. Öğrenciler Çift Ana Dal Programında Yükseköğretim Alan Yeterlilikleri dikkate alınarak ilgili bölümlerin ve fakülte kurullarının teklifi üzerine Senatonun onayı ile belirlenen dersleri alırlar. Kayıtlı olduğu Ana Dal Programından mezun olan ve Çift Ana Dal Programını da en az 2,75 genel akademik ortalama ile tamamlayan öğrenciye “Çift Ana Dal Lisans Diploması” verilir. Öğrenciler, yukarıda belirtilen kriterleri yerine getirdikleri takdirde, kabul edildikleri tüm bölümlerde Çift Ana Dal yapabilirler.
24
YAN DAL Lisans programlarını başarıyla yürüten öğrenciler (başvurusu sırasındaki genel akademik ortalamasının en az 2,75/4,00), aynı zamanda ilgi duydukları başka bir bilim dalında öğrenim görebilirler. Ana Dal Programında mezuniyet hakkını elde eden ve Yan Dal Programını en az 2,00 genel akademik ortalama ile tamamlayan öğrenciye “Yan Dal Sertifikası” verilir. Öğrenciler, yukarıda belirtilen kriterleri yerine getirdikleri takdirde, kabul edildikleri tüm bölümlerde Yan Dal yapabilirler.
25
Çİft Ana Dal ve Yan Dal KontenjanlarI
BÖLÜM ÇİFT ANA DAL YAN DAL İŞLETME 2 1 İKTİSAT
26
ÖĞRENCİ KABULÜ Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından Yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) Eşdeğer Diploma Programlarından Yatay Geçiş Ek Madde 1 Başarı Puanı ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans düzeyinde Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesine göre öğrenci kabulü yapılır.
27
İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ SAYILARI
SINIF KIZ ERKEK TOPLAM 1. 30 23 53 2. 27 22 49 3. 16 29 45 4. 21 9 94 83 177
28
MEZUNLAR Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi 2017 yılında 26 mezun vermiştir.
29
İDARİ PERSONEL SAYILARI
UNVANI SAYI Fakülte Sekreteri 1 Özel Kalem Özlük İşleri Muhasebe ve Ayniyat Öğrenci İşleri Bölüm Sekreteri TOPLAM 6
30
ÖĞRETİM ELEMANI SAYILARI
BÖLÜM Profesör Doçent Yardımcı Doçent Araştırma Görevlisi TOPLAM Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 1 - 4 5 10 Gazetecilik Bölümü 2 6 Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü 7 15 23
31
İKİLİ ANLAŞMALAR PROGRAMLAR BÖLGE Erasmus Avrupa Farabi Türkiye
Mevlana Dünya
32
ERASMUS İKİLİ ANLAŞMALAR
ÜLKELER ÜNİVERSİTELER DEPARTMAN BÖLÜM KONTENJAN Polonya Radom Academy of Economics Journalism Public Relations 2 Litvanya Baltijasstarptautis Kaakademija (Baltic International) Slovakya University of SS Cyril and Methodius Trnava Radio and TV Broadcasting Yunanistan Technological Educational Institute (T.E.I) of Athens Photography
33
FARABİ İKİLİ ANLAŞMALAR
ÜNİVERSİTELER ŞEHİRLER BÖLÜMLER KONTENJAN Adnan Menderes Üni. Aydın Halkla İlişkiler ve Reklamcılık 2 Anadolu Üni. Eskişehir Atatürk Üni. Erzurum Cumhuriyet Üni. Sivas Çanakkale 18 Mart Üni. Çanakkale Erciyes Üni. Kayseri Halkla İlişkiler Fırat Üni. Elazığ Gazi Üni. Ankara İnönü Üni. Malatya
34
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) Etiketi, Diploma Eki Etiketi
AKREDİTASYON Akademik Değerlendirme, Kalite İyileştirme, Mesleki Tanınırlık BÖLÜMLER BOLOGNA SÜRECİ Tüm Bölümler Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) Etiketi, Diploma Eki Etiketi
35
İLETİŞİM FAKÜLTESİ BİNASI FİZİKİ ALTYAPI Kapalı Alanlar
SAYI Derslik 12 Amfi 3 Öğrenci Kapasitesi 850 Projeksiyon Odası 1 Kurgu Odası Tasarım Odası Mac Laboratuvarı Film Atölyesi Çatı Laboratuvarı
36
İLETİŞİM FAKÜLTESİ BİNASI FİZİKİ ALTYAPI Kapalı Alanlar
SAYI Sinema Salonu 178 Kişilik Focus Grup Laboratuvarı 1 Halkla İlişkiler Atölyesi Dergi Odası Reklam Atölyesi Fotoğraf Stüdyosu Karanlık Oda TV Stüdyosu Dekor Odası
37
İletİşİm Fakültesİ BİnasI Fİzİkİ AltyapI Kapalı Alanlar
SAYI Haber Merkezi 1 Kantin-Kafeterya Öğretim Elemanı Odası 36 Bölüm Başkan Odası 3 Dekan Yardımcı Odası 2 Dekan Odası Fakülte Sekreteri Odası Özlük Bürosu Öğrenci İşleri Bürosu Muhasebe, Ayniyat Bürosu
38
KAPALI ALAN BİLGİSİ m2 YER BODRUM KAT 3.084,97 m2 ZEMİN KAT
MAKİNA DAİRESİ (ÇATI) 1.81,42 m2 TOPLAM 11.449,68 m2
39
ÖĞRENCİ PROJELERİ Öğrenciler, Fakültelerinin Logosunu Tasarladı Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 4. Sınıf Öğrencileri Ahmet Şamil Gedikoğlu, Faruk Ekin, Kübra Şen, Meryem Tabaş ve Emre Dipdere İletişim Fakültesi Logosunu Tasarladı. Tasarımda; tele-medya, insan formları, film rulosu, sine-medya, kalem gibi İletişim Fakültesinin alanlarını sembolize eden ikonlar kullanıldı. Logoda, İletişim Fakültesinin kuruluş tarihi “tele-medya” ile bütünleştirildi.
40
ÖĞRENCİ PROJELERİ Öğrencilerimiz tasarladıkları logoyu Üniversite Senatosunda anlattı. Ayrıca, yeni binaları için Rektör Prof. Dr. Adnan GÖRÜR’e teşekkürlerini sundu… Öğrencilerimiz, sunumlarında ortaya koydukları performansla Senato Üyelerinin takdirini topladılar.
41
İLETİŞİM KULÜBÜ ENGEL TANIMIYOR
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Kulübü öğrencileri Niğde Emine Teoman Özel Eğitim ve Uygulama Okulu’na ziyarette bulundu. Okuldaki engelli öğrencilerle vakit geçirip, onların halini anlayarak sıcak ve samimi arkadaşlıklar kurdu.
42
TV2’NİN ÇOK GEZENTİSİ İLE ÇOK GEZENTİ BİR SÖYLEŞİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 3. Sınıf Öğrencileri Berk Kocaman, Sevda Yıldız, Abdülkadir Gökçe ve Osman Ceylan Kurumsal İletişim Dersi Uygulama Ödevi kapsamında BURAK AKKUL’u öğrencilerle buluşturdu.
43
REKLAM METİN YAZARLIĞI / "BU REKLAMCILAR ÇOK BİLİYOR!"
Fakültemiz, İletişim Kulübü girişimiyle, "Bu Reklamcılar Çok Biliyor!" başlıklı bir söyleşi düzenledi. Söyleşiye konuk olarak katılan Reklam Metin Yazarı Caner Tepikoğlu, sektördeki durum ve iyi bir reklamcı olmak için tüyolar verdi.
44
ÖĞRENCİLERİMİZDEN SOKAK GÜNLÜKLERİ TEMALI FOTOĞRAF SERGİSİ
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri Kurumsal İletişim Dersi Uygulama Ödevi kapsamında 10 Mayıs’ta ‘Sokak Günlükleri Temalı’ bir günlük fotoğraf sergisi açtı.
45
ÖĞRENCİLERİMİZ SEKTÖRDEN İSİMLERLE BULUŞMAYA DEVAM EDİYOR…
İletişim Fakültesi öğrencileri sektörden isimlerle yapmayı planladıkları söyleşilerden birini 6 Nisan’da gerçekleştirdi. Akira Works Reklam ve Prodüksiyon Şirketi’nin kurucusu Uğur Erem’le yeni Fakülte Binamızda gerçekleştirilen ilk söyleşide Erem, sektör deneyimlerini öğrencilerle paylaştı.
46
İLETİŞİM FAKÜLTESİ YENİ BİNASINA TAŞINDI
50
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.