Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTolga Ulusoy Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN PROJESİ MATERYALİN HAZIRLANIŞ AŞAMALARI Derse görsel zenginlik katarak tam sayılarda toplama işlemini öğrenci tarafından daha anlaşılır hale getirmek amacıyla tasarlanmıştır. 35cm x 55cm ölçülerinde tabanı oluşturan mdf kesildi. 2 adet 50cm x 7cm ölçülerinde doğru mdf ve bir adet 50cm x 5cm ölçülerinde doğru mdf kesildi. Hazırlanan mdfler zımparalanarak boyandı. Boyama işleminde şekil-zemin ilişkisi dikkate alındı. Ortadaki doğru üzerine 2cm aralıklarla ve diğer iki doğrunun üzerine 4cm aralıklarla çivi çakıldı. Bu çiviler, sayı doğrusu üzerindeki sayıları temsil edecektir. Çivilerin altına temsil ettikleri sayılar yazıldı. Sayı doğrusu şeklindeki mdfler taban mdfnin üzerine tutkalla yapıştırıldı. Tam sayılarda toplamı işlemini lastikleri çivilere takarak gösterildi. MATERYALDE KULLANILAN MALZEMELER Dikdörtgen şeklinde mdf 3 adet doğru şeklinde mdf Ahşap boyaları (13 TL) Lastikler ve çiviler (5 TL) MATERYALİN KAZANIMLARI Tam sayılarda toplama işlemini yapar. a-b ve a+(-b) işlemlerini gerektiren problemler ayrı ayrı incelenir. Elde edilen çözümler karşılaştırılarak a-b=a+(-b) olduğu fark ettirilir. Toplama işleminin değişme özelliği incelenir. Toplamları 0 (sıfır) olan iki tam sayının toplama işlemine göre birbirlerinin tersi olduğu vurgulanır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.