Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Bina Trafiği ve İnsan Trafik Hareketi
Her binanın fonksiyonuna göre bir insan hareketliliği vardır. İnsan ve yüklerin hareketliliği kullanılacak transport sisteminin seçimini ve maliyetini etkilemektedir.
2
Bir binada insan ve yüklerin bir yerden diğer bir yere taşıması sırasında geçen zaman ve insan ve yüklerin yoğunluğu önemlidir. Binanın kalitesi, koridorların, merdivenlerin ve düşey transport sistemlerinin düzgün seçilmesi ve dizayn edilmesi anlamına gelmektedir.
3
Bina içindeki hareketlilik mekanik sistemler kullanılarak giderilmeye çalışılır. Bunun için en önemli kıstaslar Asansörleri uzun bekleme zamanı Asansörlere ulaşmak için gerekli mesafe
4
Bina içindeki insan sirkülasyonu oldukça karmaşıktır
Bina içindeki insan sirkülasyonu oldukça karmaşıktır. Bu sirkülasyonun verimliliği, binanın uzun/kısa olmasına, insanların kullanım amaçlarına, cinsiyetlerine, yaşlarına, insan sayısı gibi etkenlere bağlıdır. Bina içindeki sirkülasyon asansör, yürüyen merdiven ,merdivenler ve koridorlar ile çözülmeye çalışılınır. Tasarımcı bunlardan birini veya birkaçını kombine olarak bina yapısına göre seçmelidir.
5
Serbest Dizayn Akışı, insanların kapalı mekanlarda başkalarına çarpmadan rahatça hareket edebildikleri akıştır. Tam dolu dizayn Akışı ise koridor, merdiven gibi bina elemanlarının optimum kapasitede iken insanların dikkatli hareket etmeleri gereken haldir.
6
Kapalı mekanlarda insanların transportunda kullanılan koridor,merdiven ve yürüyen merdivene ait taşıma kapasitesi hesapları şunlardır: -Koridor taşıma kapasitesi Ck =v.D.w.60 (P/dak) - Merdiven taşıma kapasitesi CM =0,83.v.D.w.60 (P/dak) - Yürüyen Merdiven taşıma kapasitesi Ck =v.D.k.60 (P/dak) =150.v.D (P/dak) Burada; v= yaya veya yürüyen merdiven hızı (m/s) D= yaya yoğunluğu (P/m2 ) W= (merdiven/koridor) genişliği (m) k= metre başına yürüyen merdiven basamak adedi
7
Konvansiyonel Asansörler
Binadaki insan trafiğini karşılamak için birden fazla kabinden oluşan asansör asansör sistemleri kullanılmaktadır. Bunlar ayrı kuyu boşluklarına ve makine donanımlarına sahiptirler. Ancak grrup halinde kontrol ve kumanda edilirler. Kabin maksimum hızı, duraklar arası mesafeye ve seyir mesafesine göre seçilmelidir. Katta hızalam, kapı açılma-kapanma, yolcu transferi zaman kayıpları oluşturur.
8
Verimliliğ artırmak için asansör sistemlerinde şunlara dikkat edilmelidir.
-Bir hatta çalışan asansörler grup halinde bulunmalıdır. - Kontrol sistemleri birbiri ile bağlantılı olmalıdır. - Çok yüksek katlı binalarda, üst katlar ayrı ayrı zonlara ayrıldığında, buralarda kullanılacak asansörler aynı kuyu boşluklarını kullanabilir. - Mümkünse hareketlilik ana girişten verilmeli,
9
Yürüyen Merdiven Ve Bantlar
Kısa mesafede 150 P/dak gibi bir kapasitede insan hareketliliği sağlayan sistemlerdir. Alışveriş merkezi, metro durakları ve havaalanı gibi yoğun trafik olan kapalı mekanlarda tercih edilmektedir. Yürüyen merdivenler 300 ila 350 arasında yapılırlar. Yürüyen bantlar ise açıyı pek geçmezler.
10
Merdiven ve Koridorlar
Bina içindeki trafik akışının büyük çoğunluğunu karşılarlar. Merdivenler ayrıca temel taşıma rotasını da belirler ve normal işlevlerinin yanında yangın veya diğer olaylarda binanın boşaltılmasında kullanılırlar. Binanın fonksiyonuna göre insanların bekleme alanları ayarlanmalı ve uygun taşıma sistemine yönlendirilmelidirler.
11
Binaya giren yabancıların davranışı çeşitli olmakla birlikte genellikle
Gözlem yaparak,diğer insanları takip etmek İşaret ve ikazları okumak Başkalarından yardım istemek
12
Trafik Akış Hesabı Asansör ölçmede iki kriter referans alınır.
Belli bir zamanda taşınan insan sayısı Asansörden hizmet bekleme süresiyle katlar arası seyir mesafesi
13
İnsan hareketliliği incelendiğinde bina tipleri aşağıdaki gibi gruplayabiliriz:
1) Okullar, üniversiteler, konferans ve toplantı binalar 2)Hastane, havaalanı ve mahkeme binaları 3)Çok katlı otoparklar 4)Oteller 5)İşyerleri, iş merkezleri 6)Evler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.