Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Yrd. Doç. Dr. Emine CABI
2
“Personelin iş doyumu ile yaşı arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?”
KORELASYON (Basit) Bir kurumda görev yapan personelin iş doyumu ile yaş, gelir ve denetim odağı puanları arasındaki ilişki araştırılıyor. “Personelin iş doyumu ile yaşı arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?” (ISDOYUMU.SAV) Analyze / Correlate / Bivariate komutunu seçin. “Bivariate Correlation penceresinde yaş ve doyum değişkenini “variables” a taşıyın “Correlation Coefficients” kısmında “Pearson” seçin OK
3
KORELASYON (Kısmi) (ISDOYUMU.SAV)
Denetim odağı puanları kontrol edildiğinde personelin iş doyumu ile yaşı arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? (ISDOYUMU.SAV) Analyze/ Correlate / Partial.. Seçin Partial Correlation penceresinde yaş ve doyum değişkenlerini “variables” kutusuna taşıyın. denetim değişkenini “ controlling for” kutusuna aktarın OK
4
Normal dağılım nasıl anlaşılır?
NORMALLİK TESTİ Normal dağılım nasıl anlaşılır? Grafikler ile Merkezi ölçütler ve dağılım ölçütleri ile Skewness ve kurtosis değerleri ile Hipotez testleri ile Kolmogorov-Smirnov (K-S) Shapiro - Wilks
5
Normal dağılım nasıl anlaşılır?
NORMALLİK TESTİ Analyze / Descriptive Statistics / Explore n<50
6
Normal dağılım nasıl anlaşılır?
NORMALLİK TESTİ Analyze / Descriptive Statistics / Frequences
7
Araştırma desenine bağlı olarak üç farklı T-TESTİ vardır;
Tek örneklem için t-testi Bağımsız örneklemler için t-testi Bağımlı örneklemler için t-testi
8
Tek örneklem için t-testi
«20 öğrencinin yaşları verilmektedir. Öğrencilerin yaşları ortalaması 40 olarak tahmin edilmektedir. Tahminini yaş ortalaması ana kitlenin (tüm katılımcılar) özelliklerini gösterip göstermediğini bulunuz.» (baslangıc.sav) H0 = Tahmini yaş ortalaması(40) ile sınıfın yaş ortalaması arasında anlamlı bir fark yoktur. H1 = Tahmini yaş ortalaması(40) ile sınıfın yaş ortalaması arasında anlamlı bir fark vardır. P > 0.05 0.03<0.05
9
Bağımsız örneklemler için ilişkisiz t-testi
«Bir işletmede personelin utangaçlık tutumları inceleniyor. Personelin utangaçlık tutumları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?» (Utangac.sav) H0 = Utangaçlık ile cinsiyet arasında anlamlı bir fark yoktur. H1 = Utangaçlık ile cinsiyet arasında anlamlı bir bir fark vardır.
10
Bağımlı örneklemler için ilişkili t-testi
«Grupla proje çalışmasının üniversite öğrencilerinin araştırmaya yönelik kaygılarını azaltmada etkili olup olmadığının incelendiği bir çalışmada, yansız seçilen bir grup öğrenciden deney öncesi ve sonrasında araştırma kaygı puanları elde ediliyor. Katılımcıların deney öncesi ve deney sonrası ölçümlere ait ortalama puanları arasında anlamlı bir fark var mıdır?» (arastırmakaygısı.sav) H0 = ………. H1 = ………….
11
Varyans Analizi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi ANOVA
12
İlişkisiz Örneklemler İçin Tek Faktörlü Varyans Analizi (One-way Anova)
«Yansız olarak seçilen bir grup ilköğretim okulu öğrencisinin bir konudaki performansının, tutumunun, kaygısının ya da ağırlık, boy gibi özelliklerinin örneğin sosyo-ekonomik düzeye (alt-orta-üst) göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi durumunda da ANOVA kullanılabilir.» Araştırma sorusu t-testinde olduğu gibi iki türlü yazılabilir: Öğrencilerin sürekli kaygıları uygulanan yönteme (A-B-C) göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir? Öğrencilerin sürekli kaygıları ile uygulanan yöntem arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?
13
İlişkili Örneklemler İçin Tek Faktörlü Varyans Analizi (One-way Anova)
«Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinde aldığı ortalama puanlar, belirli dönemlere (öntest-sontest-kalıcılık) göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?»
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.