Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Diyalog pencereleri
2
Inputbox (Giriş Penceresi)
MessageBox (Mesaj Penceresi) File Diaolg Kontrolleri
3
INPUTBOX Inputbox Nesnesi C# da mevcut değildir. Bu yüzden eklemek gerekir. Veri girişi amacıyla kullanılan pencerelerdir. InputBox içerisinde görüntülenecek olan mesajın uzunluğu en fazla karakter olabilir.
5
MESSAGEBOX (MESAJ PENCERESİ)
C# form uygulamalarında mesaj penceresi (MessageBox), kullanıcı çeşitli işlemler yaparken bazı önemli durumlar meydana geldiğinde, uyarı, bilgilendirme ve hata mesajları göstermek için açılan, yardımcı pencerelerdir. Ayrıca kullanıcının bu pencere üzerindeki seçimine bağlı olarak farklı kod bloklarının çalışmasını da sağlayabiliriz.
6
MessageBoxButtons.OK: Mesaj kutusunda sadece Tamam düğmesi görüntülenir.
MessageBoxButtons.OKCancel: Mesaj kutusu üzerinde Tamam ve İptal butonları görüntülenir. MessageBoxButtons.YesNo: Mesaj kutusu üzerinde Evet ve Hayır butonları görüntülenir. MessageBoxButtons.YesNoCancel: Mesaj kutusu üzerinde Evet, Hayır ve İptal butonları görüntülenir. MessageBoxButtons.RetryCancel: Mesaj kutusu üzerinde Yeniden dene ve İptal butonları görüntülenir. MessageBoxButtons.AbortRetryIgnore: Mesaj kutusu üzerinde Durdur, Yeniden dene ve Yoksay butonları görüntülenir.
7
Basit Bir Bildirim Penceresi Oluşturmak
En basit haliyle bir mesaj penceresi başlık ve kullanıcıya sunulacak bir mesajdan oluşur. Metodun 1.parametresi mesajı, 2.parametresi başlığı gösterir.
8
Pencere Düğmelerini Belirlemek
Yukarıdaki örnekten farklı olarak mesaj penceremize Tamam butonu yerine, gerektiği yerlerde farklı seçimler yapabileceğimiz düğmeler ekleyebiliriz. Bu durumda metodumuzun 3.parametresi olan düğme seçeneklerini, aşağıdaki gibi kodumuza ekliyoruz.
9
Pencereye Icon Eklemek
Gösterdiğimiz mesajın konusuna uygun olarak bir icon seçimi yapmak, mesajlarımızın daha profesyonel görünmesini sağlayacaktır. Show() metodumuzun 4.parametresi icon seçimi yapmak için kullanılmaktadır.
10
Icon(Simge): MessageBox üzerindeki simgeyi ve MessageBox açıldığında oluşacak sesi belirtir. MessageBoxIcon.Question: Soru İşareti MessageBoxIcon.Warning: Ünlem İşareti MessageBoxIcon.Exclamation: Ünlem İşareti MessageBoxIcon.Stop: Dur İşareti MessageBoxIcon.Error: Dur İşareti MessageBoxIcon.Hand: Dur İşareti MessageBoxIcon.Information: Bilgilendirme İşareti MessageBoxIcon.Asterisk: Bilgilendirme İşareti
11
Basılan Düğmeye Göre Çalıştırılacak Kod Bloklarını Belirlemek
Bazen kullanıcının yaptığı seçime bağlı olarak bazı kodların çalıştırılması istenebilir. Örneğin kullanıcı Kaydet butonuna tıkladığında mesaj penceresi açılır, eğer kullanıcı Evet seçeneğini seçerse kayıt veritabanına eklenir gibi. Farklı düğme seçeneklerine göre işlemler yaptırmak için DialogResult özelliğini kullanacağız.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.