Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
2
SINAV KAYGISI
3
Kaygı nedir? Sınav kaygısı nedir? Sınav kaygısının belirtileri Sınav kaygısının nedenleri
4
Kaygıyı kontrol etmek bize ne sağlar?
Sınav kaygısıyla baş etme yolları nelerdir? Sınavdan önce ve sınav anında neler yapılabilir?
5
KAYGI NEDİR?
6
SINAV KAYGISI NEDİR?
7
Başarıya giden yolda kaygı yol gösterici midir yoksa engelleyici mi?
8
İSTENİLEN KAYGI ORTA DÜZEY KAYGIDIR.
KAYGI DÜZEYİ GRAFİGİ İSTENİLEN KAYGI ORTA DÜZEY KAYGIDIR. -1 +1 Düşük kaygı Orta düzey kaygı Yüksek kaygı
9
Yüksek ve aşırı kaygı sınavda başarısızlığa neden olabilir.
11
ZİHİNSEL FİZİKSEL SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ DAVRANIŞSAL DUYGUSAL
12
FİZİKSEL BELİRTİLERİ Yeme alışkanlıklarında değişiklik Kilo kaybı
Mide ağrıları Bağırsak hareketlerinde değişiklik Bulantı Nefes alıp vermede düzensizlik
13
FİZİKSEL BELİRTİLERİ Kalp çarpıntısı, Terleme Titreme Baş ağrısı
Yorgunluk, halsizlik Uyku düzeninin bozulması
14
DUYGUSAL BELİRTİLER Huzursuzluk Umutsuzluk Tedirginlik Öfke-kızgınlık
Endişe Korku
15
DUYGUSAL BELİRTİLERİ Mutsuzluk Çaresiz hissetme
Durgunluk,ilgisizlik,isteksizlik Yalnızlık hissi
16
Unutmayın bu tür duyguları sadece siz hissetmiyorsunuz.
17
DUYGUSAL BELİRTİLERİ Kendine güvenememe Ruh halinde değişkenlik
Gerginlik ve/veya sinirlilik hali Karar vermede güçlük Nedensiz ağlamalar
18
Sınav aklıma geldikçe göz yaşlarıma hakim olamıyorum…
19
DAVRANIŞSAL BELİRTİLER
Kaçma (sınavı yarıda bırakma) Kaçınma (ders çalışmayı erteleme, sınava girmeme)
20
Olay Duygu Tepki ↓ Düşünce
Sınav Kaygı Kaçmak-Savaşmak “NASIL DÜŞÜNÜRSEK ÖYLE DUYGULANIR VE DAVRANIRIZ…”
21
DAVRANIŞSAL BELİRTİLER
Aşırı hareketli ya da durgun olma Zaman kullanımında düzensizlik Çatışmacı ve tahammülsüz durum
22
ZİHİNSEL BELİRTİLERİ Aşırı uyanıklık hali Unutkanlık
Konuları hatırlamada güçlük. Dikkatini toplamada güçlük Olumsuz yorumları içeren inanç ve düşünceler
23
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
24
Öğrenciden kaynaklanan nedenler
Özgüven eksikliği
26
Öğrenciden kaynaklanan nedenler
Çalışma zamanlarında ve sınav esnasında zamanın iyi kullanılmaması Fizyolojik ihtiyaçların karşılanmaması. (uykusuzluk,yorgunluk,yanlış beslenme gibi)
27
Öğrenciden kaynaklanan nedenler
Düzenli ders çalışma alışkanlığınızın olmaması
28
Görev ve sorumlulukların sürekli ertelemesi.
29
Öğrencinin Olumsuz Düşünceleri
Sınava girmeden sınavda başarısız olacağını düşünmesi Biliyorum sınavda başarısız olacağım
30
Öğrencinin Olumsuz Düşünceleri
Sınavı araç değil amaç olarak algılaması, Olayların olumlu yönleri yerine olumsuz yönlerini abartmak. Öğrencinin önceki başarısızlıklarından dolayı yeni denemelerde de başarısız olacağı düşüncesi,
33
Çevreden kaynaklanan nedenler
Ailenizin yüksek beklenti düzeyi Fen lisesini kazanmalısın.
34
Çevreden kaynaklanan nedenler
Aileniz ve çevreniz tarafından başarısız olarak değerlendirilme korkusu, Ailenin otoriter ve baskıcı tutumu, Yargılayıcı ve eleştirici tutumların olduğu bir ortam,
35
Çevreden kaynaklanan nedenler
Tutarsız ebeveyn ve öğretmen davranışları, Başarılı olan kişi/kişilerle kıyaslanması, Farklı etkinliklerle uğraşma
36
KAYGIYI KONTROL ETMEK BİZE NE SAĞLAR?
Öncelikle sınava konsantre olmanızı ve sorulara odaklanmanızı sağlar , Düşüncelerinizi organize etmede , dikkatinizi toplamada yardımcı olur ,
37
KAYGIYI KONTROL ETMEK BİZE NE SAĞLAR?
Olumsuz düşünmenizi ve paniğe kapılmanızı engeller , Başarmanıza yardım eder.
39
SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER
Farklı bir düşünce tarzı geliştirin. ( Olumlu düşünün iyi olsun.)
41
“Ders alınmış başarısızlık, başarı demektir.”
Başarısızlıklarınızdan ders alın. “Ders alınmış başarısızlık, başarı demektir.”
43
SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER
Düzenli uyku uyumalıyız
44
SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER
Beslenmenize dikkat edin
45
SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER
Nefes Almayı Öğrenmek
46
SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER
Spor yapın
47
SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER
Gülümsemeyi eksik etmeyin
48
SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER
Çalışmayı ertelemeyin.
49
SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER
Zamanınızı verimli kullanın, engelleyici faktörlerden uzak durun.
50
SINAVDAN ÖNCE VE SINAV ANINDA NELER YAPILABİLİR?
51
SINAVDAN ÖNCE Sınavdan en az birkaç gün önce yeni konular öğrenmeyi ve ders çalışmayı bırakınız. · Her zaman yapmanız gerektiği gibi özellikle sınav öncesinde sağlığınıza, beslenmenize ve uykunuza özen gösteriniz. · Sizi yoran faaliyetlerden ve gürültülü ortamlardan uzak durun. · Sınav sabahı kuvvetli, dengeli, iyi bir kahvaltı yapınız. Uyarıcı özellikli ilaç kullanmaktan, çok miktarda çay ve kahve içmekten sakınınız. Sınavlardan önceki birkaç gün içinde sınava gireceğiniz binayı görmeniz ve ulaşım imkanlarını öğrenmeniz yararınıza olacaktır. En geç saat 09:00’da sınava gireceğiniz salonun kapısında hazır bulununuz.
52
SINAV GÜNÜNDE
53
Sınav kaygısı sınavın ilk dakikası içinde yoğun olarak yaşanır ve sınavın sonuna doğru bu belirtiler gittikçe azalmaktadır.
54
Soruyu göz ucuyla birkaç kez okumak yerine, her soruyu tam olarak okuyunuz.
* Neyin sorulduğunu eksiksiz – tam olarak anlamaya çalışınız. UNUTMAYIN :Soruyu anlamak çözümün % 70’ini oluşturur. * Eğer soru cümlesi tam olarak okunmazsa doğru sandığınız seçeneği işaretler ve doğru yaptığınızı sanırsınız. ·Testteki her soruyu mutlaka okuyunuz. Soruyu göz ucuyla birkaç kez okumak yerine, her soruyu tam olarak okuyunuz. Neyin sorulduğunu eksiksiz – tam olarak anlamaya çalışınız. UNUTMAYIN :Soruyu anlamak çözümün % 70’ini oluşturur
55
SORULARIN ZORLUK-KOLAYLIK YÜZDELERİ
%40 Nornal %20 Kolay %20 Zor %10 Çok kolay %10 Çok zor
56
Öncelikle kolay sorulardan başlayıp daha sonra zor sorulara geçerek “TURLAMA” tekniğini kullanmanız yararınıza olacaktır. UNUTMAYIN: Çok zor ve çok kolay soruların size sağlayacağı puan değeri aynıdır
57
Sorulan soruya cevap olmayacak seçenekleri ELEYİN
Sorulan soruya cevap olmayacak seçenekleri ELEYİN. Böylece dikkatinizi daha az seçenek üzerinde yoğunlaştırarak doğru karar verme ihtimalinizi artırabilirsiniz. “ İki seçenek arasında tahminde bulunmanız gerekiyorsa, hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin.”
58
Bazı sorular çok zordur
Bazı sorular çok zordur. Bütün soruları doğru cevaplandırma beklentisi içinde olmayın. Gireceğiniz sınav bir başarı sınavı olmayıp, sıralama sınavıdır, bu sebeple çok güç bazı sorularla karşılaşmanız doğaldır. Bu durum moralinizi bozmasın ve zaman kaybetmeden diğer sorulara geçin.
59
Soru köklerini tam olarak okumalısınız
Soru köklerini tam olarak okumalısınız. Soru kökleri bazen “olamaz” “değildir” “ulaşılamaz” “verilmemiştir”, “değinmemiştir” “gereksizdir” “açıklanamaz” “beklenmez”, “söylenemez” “yoktur” vb. olumsuz ifadeler taşıyabilir. Zihin genelde olumlu soru köküne alıştığı için bu ifadeleri yanlış algılayabilirsiniz. Sorularda “ en çok” , “en önemli” gibi pekiştirecekler kullanılmış ya da bazı kelimelerin altı çizilmiştir. Burada amaç en doğru olanını seçmenizi sağlamaktır.
60
Yanıtladığınız sorunun numarasına iyi bakınız. Cevap
kağıdında onu işaretlediğinizden emin olmak için sınav soru kitapçığındaki soru numarasını kontrol ediniz. Cevaplarınızı cevap kağıdına gruplar halinde işaretleyiniz. Cevaplarınızı gruplar halinde soru kitapçığına yazdıktan sonra, bunları topluca cevap kağıdınıza geçirin. Böylece soru kitapçığı ve cevap kağıdı arasındaki gidiş gelişlerden, bunun doğurduğu zaman kaybından ve dikkat aymalarından korunuş olursunuz. “kaydırma” ihtimaliniz bu yöntemle artmaz, azalır.
61
Doğru cevap arka arkaya üç kere aynı
seçenekte toplanabilir. Ancak dört kere aynı seçeneği işaretlediyseniz cevaplarınız bir daha gözden geçiriniz. En az bir seçeneği yanlış işaretlemiş olma ihtimaliniz çok fazladır.
62
Sınavı erken terketmeyiniz. Süreyi son saniyesine kadar tam kullanınız.
63
Unutmayın ki bu sınava sizler gibi binlerce öğrenci girmektedir
Unutmayın ki bu sınava sizler gibi binlerce öğrenci girmektedir. Sınavda bildiğiniz soruları yapmanız gerekiyor. Sınav sırasında keşke çok çalışsaydım gibi pişmanlıklar size kar getirmez. Sınavda hiç heyecanlanmamak büyük bir sorundur. Sınav sırasındaki heyecanı herkes yaşar. Önemli olan bu heyecanı olumlu yönde kullanmaktır. Kendi kendinizi telkin ederek bu işin üstesinden gelebilirsiniz.
64
Tatvan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni
Damla AÇABAY Tatvan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.