Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YURT İÇİ PETROL ve GAZ ARAMACILIĞIMIZA İLİŞKİN ÖNERİLER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YURT İÇİ PETROL ve GAZ ARAMACILIĞIMIZA İLİŞKİN ÖNERİLER"— Sunum transkripti:

1 YURT İÇİ PETROL ve GAZ ARAMACILIĞIMIZA İLİŞKİN ÖNERİLER
TÜRKİYE YURT İÇİ PETROL ve GAZ ARAMACILIĞIMIZA İLİŞKİN ÖNERİLER Yurdal ÖZTAŞ Ek:1

2 Şek:1

3 MEVCUT ARAMA ve ÜRETİM SAHALARIMIZ
KARA ALANLARIMIZ ŞEKİL- 1’DE ÖZETLE VERİLMİŞTİR. MEVCUT EKONOMİK SAHALARIMIZ; TRAKYA’DA GAZ, GD’DA İSE PETROL AĞIRLIKLI DIR. ANTALYA-ISPARTA ARASINDA Şek- 2 DE GÖRÜLEN ALAN DA GÜNEYDOGU İLE BENZERLİDİRLER. MAALESEF ŞU ANA DEK DENİZLERİMİZDE (Biyojenik kökenli) KARADENIZ GAZ KEŞFİMİZ HARİÇ EKONOMİK BİR POTANSİYEL KEŞFEDİLEMEMİŞTİR. ÜLKEMİZDEKİ BELLİ KARA ALANLARI ŞEYL GAZ İÇİN TEORİDE BÜYÜK POTANSİYEL TAŞIMAKLA BERABER GEREKTİRDİĞİ KNOW-HOW EKSİKLİĞİ NEDENİYLE HENÜZ EKONOMİYE KAZANDIRILMAKTAN UZAKTIR (Ek.3 ve 3A)

4 BASEN ANOLOJİSİ ANOLOJİ OLARAK, ÇORUM-TUZGÖLÜ-ERZURUM GİBİ İÇ BASENLER TRAKYA İLE, ANTALYA-ISPARTA ARASINDAKİ ALANLAR İSE (Şek.- 2) GÜNEYDOĞU İLE BENZERLİDİR. ÖZELLİKLE GD’DA PETROL ÜRETİMİ MEVCUT İKEN, AYNİ ÖZELLİKLİ BATI ANADOLU OTOKTON ALANI AÇIKCA İHMAL EDİLMİŞTİR (Şek. -2 ve 3).

5 Şek:2

6 ARAMA PROGRAMIMIZ MEVCUT RUTİN FAALİYETLER İYİLEŞTİRİLEREK AYNEN SÜRDÜRÜLMELİDİR İÇ BASEN ARAMACILIĞINDA RİSKİ PAYLAŞMAK İÇİN ÖNCELİKLE ORTAK ARANMALI, FARMOUT YAPILMALIDIR. DENİZLERİMİZ İÇİN DE AYNISI YAPILMALI, KARADAKİ BULGULAR, DENİZDE DE İZLENİP DEĞERLENDİRİLMELİDİR. ÖZELLİKLE BATI TOROS OTOKTON ALANININ POTANSİYELİNE YÖNELİK SONDAJLI ARAMALARDA; OLUŞTURULAN MODEL İLK KUYUDA İFLAS ETMEDİĞİ SÜRECE (ki etmemiştir, Yuvaköy-1 de petrol ispatlıdır) İNATLA (Isparta) AĞLASUN’A KADAR EN AZ 2 İLAVE KUYU İLE TESTLER SÜRDÜRÜLMELİDİR ve BU ARAMA, MÜMKÜN OLDUĞUNCA ORTAKSIZ (Hizmet alınmalı), AKSİ HALDE TPAO ÖPERATÖRLÜĞÜNDE SÜRDÜRÜLMELİDİR. 200 km.lik BU DEVASA YAPI ARABİSTANDAKİ GAWAR YAPISI İLE KIYASLANACAK BOYUTLARDADIR ve ÖNEMLİDİR.

7 Şek:3 OTOKTON ve ÜZERİNDEKİ MEVCUT KUYU YERLERİ

8 GB ANADOLU İÇİN SONUÇ OLARAK
ŞEKİL- 3’TE DE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ; EMARE ve SIZINTILARI İSPATLANMIŞ OLAN BATI TOROS OTOKTONU’NDA ARAMA ÖNCELİKLİ OLARAK ELE ALINMALIDIR. BEDEŞ-1 KUYUSU İLE AFYON’A 30 km. KALANA DEK AFRİKANIN DOĞAL UZANTISI OLAN OTOKTONUN ALTTAN UZANMAKTA OLDUĞU DA İSPATLANMIŞTIR. ARTAN PETROL FİYATLAR DÜNYADAKİ BENZERLERİ GİBİ BURADA DA RİSKİ KABUL EDİLİR SEVİYEYE ÇEKMİŞTİR. GÜNÜMÜZ TEKNOLOJİSİ, 12 km. DEN DERİN KUYULARI UCUZLATIP HIZLANDIRMIŞTIR (Basra Körfezi ve Sakalin Adaları gibi). BU AVANTAJDIR. BİR KUYUYA 100 MİLYON DOLARLARIN HARCANDIĞI BİR SEKTÖRDE, BÖYLESİ (Şek.-2 ve 3) BİR SAHA İÇİN BUNUN YARISI ÇOK GÖRÜLMEMELİDİR. MEVCUT ve MUHTEMEL HİDROKARBON POTANSİYELİMİZİN ORTAYA KONMASI ÜLKEMİZİN YARINLARINI İLGİLENDİREN MİLLİ BİR MESELE OLUP, ORTAK HEDEF OLARAK ELE ALINMALI ve BAŞARILMALIDIR.


"YURT İÇİ PETROL ve GAZ ARAMACILIĞIMIZA İLİŞKİN ÖNERİLER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları