Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Okul Psikolojik Danışmanı Fatma DEKİŞ
ÖĞRENME STİLLERİ Okul Psikolojik Danışmanı Fatma DEKİŞ
2
“Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır
“Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır”. Alvin Toffler
3
NEDİR BUNLARI BU KADAR BİRBİRİNDEN FARKLI YAPAN?
NEDEN? Niçin bazı çocuklar, çıkmadık duvar, düşmedik çukur, dokunmadık eşya bırakmaz da bazılarının bu işlere hiç hevesi yoktur? Niçin bazı çocuklar fanilası sürekli dışarıda gezerken bazıları sık sık annesinin yanına gidip üzerini düzelttirir? Neden bazı çocuklar oyuncaklarıyla oynadıktan sonra hemen kutusuna kayarlar da bazılarının kutuları bile ortada yoktur? Neden bazı bebekler sürekli hareket etmek isterken bazıları da daha az hareketle huzurlu oluyor? NEDİR BUNLARI BU KADAR BİRBİRİNDEN FARKLI YAPAN?
4
Çünkü… Davranış şekilleri aynı zamanda farklı öğrenme özelliklerini de
içerisine almaktadır. Öğrenme stilimiz, bizi biz yapan en önemli özelliğimizdir. Öğrenme stilimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.Yaşamımızın her anında ve her boyutunda davranışlarımızı etkiler. Yürürken,yatarken,otururken,konuşurken,oynarken, yazarken bizi etkiler ve bu özelliğimize göre bu eylemleri yaparız.
5
ÖĞRENME STİLLERİMİZ KALITSALDIR.
ANCAK KÜÇÜK YAŞTA BELİRLEYECEĞİMİZ BU ÖZELLİKLERE GÖRE, AİLELER VE OKULLAR ÇOCUKLARA DAHA ANLAMLI, DAHA RAHAT BİR YAŞAM SUNABİLİRLER
6
Öğrenme Stilleri Görsel Öğreniciler, İşitsel Öğreniciler,
Kinestetik-Dokunsal Öğreniciler olmak üzere 3 başlık altında toplanmaktadır. Bir insanda, her üç öğrenme stili eşit şekilde olabileceği gibi, biri daha baskın olup diğerleri düşük seviyede kalabilir.Bazı bireylerde yalnızca bir öğrenme şekli olup diğer öğrenme şekillerinin hiç gelişmemesi de söz konusu olabilir.
7
KAN GRUBUNUZU BİLİYOR MUSUNUZ?
Bilmiyorsanız bile, öğrenmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Çünkü: kan grubunuzun sizin için yaşamsal önemi var. Kan grubunuz kadar önemli olan öğrenme stilinizi bilmeniz de yaşamınızı oldukça kolaylaştıracaktır. Öğrenme sitilinizi bilmek size anlamsız gelen pek çok davranışınıza anlam katacaktır.
8
“Öğrenme stilleri her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendilerine özgü yollar kullanmasıdır.” Rita DUNN 1993 Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.
9
Öğrenme Stilleri ve Zeka:
Öğrenme stilleri ile zeka arasında bir bağlantı yoktur. Çoğunlukla biri ağırlıklı olmak üzere her üç öğrenme stiline de sahip olabiliriz Görseller görüntü, işitseller ses, kinestetikler de kas belleği kullanırlar.
10
“Eşit Olmayan İnsanlara Eşit Davranmaktan Daha Büyük Eşitsizlik Olamaz”. Thomas Jefferson
11
GÖRSELLER -- Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar. -- Net ve güçlü görüntülerle renkleri kullanırlar. Bundan zevk alırlar, düşünür ve öğrenirler. -- Resimlerle ve sözcüklerle düşünmeye yatkındırlar. -- Kitap kurdu olmaya müsaitler. -- Yüzleri iyi hatırlarlar. -- Liste yapmayı severler. -- Planlı ve programlı olurlar. Genellikle daha sessiz,eşyalarını daha iyi korur ve görüntülerine önem verir.
12
GÖRSELLER devam -- İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar. -- Ders anlatırken not alamazlar. -- Yazılı olmayan bilgiyi algılayamayabilirler. -- Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar. -- İsimleri hatırlamakta zorlanırlar. -- Dağınıklığa ve düzensizliğe tahammülsüzdürler.
13
GÖRSELLER devam Görseller, özel yaşamlarında genellikle düzenli ve titizdir. Karışıklık ve dağınıklıktan rahatsız olurlar. Çantaları, dolapları her zaman düzenlidir. Dağınık bir masada çalışamazlar. Yazmayı sevmeseler bile defterlerini düzenli ve itinalı kullanırlar. Öğrendikleri konuları gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışırlar.
14
GÖRSELLERİN Güçlü Yanları
Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar. Net ve güçlü görüntülerle Renkleri kullanırlar ve bundan zevk alırlar düşünür ve öğrenirler. Resimlerle veya sözcüklerle düşünmeye yatkındırlar, okumaya düşkündürler. (Kitap kurdu olmaya müsaittirler.) Yüzleri iyi hatırlarlar. Raporların veya bir olayın anlatılmasındansa yazılı olarak verilmesini tercih ederler. Planlı ve programlı olurlar.Liste yapmayı severler. Bir şeylerin görüntüsüne veya konumuna duyarlıdırlar.
15
GÖRSELLERİN Zayıf Yanları
İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar. Ders anlatırken not alamazlarsa huzursuz olurlar. Yazılı olmayan bilgiyi algılamayabilirler. İsimleri hatırlamakta zorlanırlar. Görsel metaryallere dayanmayan uzun anlatımlara tahammül edemeyebilirler. Dağınıklığa ve düzensizliğe tahammülsüzdürler. Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar. Derslerin laboratuarda işlenmesinden huzursuz olabilirler. Plansızlığa ve programsızlığa tahammül edemeyebilirler.
16
İŞİTSELLER -- İşittiklerini hatırlarlar. -- Yazarken konuşurlar. -- Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içerisinde kaybolmazlar. -- Müzik hatırlamalarını kolaylaştırır. -- Pek çok kişi için bir anlam ifade etmeyen ses, ritim, melodi onların pek çok şeyi hatırlamalarını sağlar.
17
İŞİTSELLER devam -- Gürültüden rahatsız olurlar. -- Resimler ve resimli anlatımlardan rahatsız olurlar. -- Dersin ahenkli ve melodik bir ses ile anlatılmasını isterler. -- Okumaktansa dinlemeyi tercih ederler -- İsimleri hatırlarlar. --Yüzleri hatırlamakta zorlanırlar
18
İŞİTSELLER devam Gözle okuma esnasında hiçbir şey anlamayabilirler. Bu nedenle en azından kendi kulağının duyabileceği bir sesle okumalarına izin verilmelidir. İşittiklerini daha iyi anlarlar. Daha çok konuşarak, tartışarak öğrenirler. Bilgi alırken dinlemeyi, okumaya tercih ederler. Olay ve kavramları birinin anlatması ile daha iyi anlarlar. Grup ve ikili çalışmalarda iyi öğrenirler.
19
İŞİTSELLERİN Güçlü Yanları
İşittiklerini hatırlarlar. Yazarken konuşurlar. Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içerisinde kaybolmazlar. İyi bir hatip olabilirler. Müzik hatırlamalarını kolaylaştırır. Pek çok kişi için bir anlatım ifade etmeyen ses, ritim, melodi, onların pek çok şeyi hatırlamalarını sağlar. İsimleri hatırlarlar.
20
İŞİTSELLERİN Zayıf Yanları
Gürültüden rahatsız olurlar. Gürültülü ortamlarda konsantre olamazlar. Resimler ve resimli anlatımlar rahatsız edebilir. Dersin ahenkli ve melodik bir ses ile anlatılmasını isterler. Okumaktansa dinlemeyi tercih ederler. Bilgilerin yazılı olarak sunulması bazen anlamalarını zorlaştırabilir. Yüzleri hatırlamakta zorlanırlar
21
KINESTETIK / DOKUNSAL -- Yapılanı hatırlarlar. -- Dokunma ve hareket önemlidir. -- Oyunlara bayılırlar. -- Dokunarak anlam çıkarmaya çalışırlar. -- Rahat giyinmeyi severler. -- Hissettiklerinden konuşmayı severler. -- Dans etmeyi, koşmayı, yüzmeyi severler -- Laboratuar ortamlarında çok başarılıdırlar.
22
KINESTETIK / DOKUNSAL devam
-- Konuşulanları ve görüleni hatırlamakta zorlanırlar. -- Okumakta zorlanırlar. -- Yazım hatası yaparlar. -- Okumayı sevmezler. -- Vücutları ile karşılık verirler. (atarlar, iterler, vururlar) -- Farkında olmadan insanlara dokunmaya yatkındırlar. -- Dağınıklardır.
23
KINESTETIK / DOKUNSAL devam
Tahtayı silmek,pencereyi açmak,kapıyı örtmek hep onların görevi olsun isterler. Uzun müddet oturmaya zorlanırlarsa derste ne olup bittiğini anlamaz hale gelebilirler. Hareketlilik uygun işlere yönlendirilmezse genelde sınıfta problem çıkarırlar Tahta-tebeşir-anlatım sisteminden en az yararlananlar onlardır
24
KINESTETIK / DOKUNSAL devam
Dersin anlatılması veya görsel malzemelerle zenginleştirilmesi, kinestetik/ dokunsal öğrencinin öğrenmesine katkı sağlamaz. Öğrenebilmeleri için mutlaka ellerini kullanacakları, yaparak-yaşayarak öğrenme tekniklerinin uygulanması gerekir.
25
Kinestetik /Dokunsalların Güçlü Yanları
Yapılanı hatırlarlar. Dokunma ve hareket önemlidir. Oyunlara bayılırlar. Ya eğlendirmelidirler ya da eğlenmelidirler. Taklit ederek ve deneyerek öğrenirler. Dokunarak anlam çıkarmaya çalışırlar. Rahat giyinmeyi severler. Sportif olmaya müsaittirler. Hareketi içeren etkinlikleri severler. (dans,koşma,yüzme,yeme,gezme, yemek pişirme) Laboratuar ortamlarında çok başarılıdırlar. Konuşmayı severler.
26
Kinestetik /Dokunsalların Zayıf Yanları
Konuşulanı veya görüleni hatırlamakta zorlanırlar. Okumakta zorlanmışlardır ya da zorlanmaktadırlar. Çok iyi işitemeyebilirler. Ya da işittiklerinden anlam çıkarmakta zorlanırlar. Yazım hataları çok yaparlar. Okumayı sevmezler. Bulundukları ortamın durumuna önem vermeden hareket ederler. Vücutları ile karşılık verirler. (atarlar, iterler,vururlar) Kendi stilinde sunulmazsa sunulan bilgileri algılamakta yavaş kalabilirler. Farkında olmadan insanlara dokunmaya yatkındırlar.
27
Görseller Organize Tertipli ve düzenli Gözlemci Sessiz Görüntü odaklı
Ölçüp biçmeye ve üzerinde düşünmeye yatkındır. Resim olarak belleğe kayıt eder Gürültüden daha az etkilenir Sözel talimatları takip edemez Okumayı dinlemeye tercih eder Çene yukarıda, ses yüksek Öğrenirken tüm resmi görmek ister. Gördüğünü hatırlar Anlatılanı detayları ile tamamını ister Hızlı okur Yazdıklarının görüntüsü iyi ve düzenlidir. Hayal ettiklerini tüm detayları ile görür. Uzun hedefli planlar yapabilir.
28
İşitseller Kendi kendine konuşma Kolaylıkla dikkati dağılır
Okurken dudakları oynar, sesli okur Okuduğunu ve dinlediğini tekrar edebilir Matematik ve yazma konusunda iyi değildir. Konuşurken ritmik konuşur Müziği sever Ses taklitlerine yatkındır. Dinleyerek öğrenir Basamaklı, sıralı bir şekilde beller Tempolu ve ahenkli konuşur Öğrenirken içinden ve dışından konuşur. Tartışılanı hatırlar En konuşkan gruptur Bilinmeyen kelimeleri anlamdan çıkarır, yüksek sesle okumaktan hoşlanır Konuşması yazmasından iyidir. Seslerle hayal kurar.
29
Kinestetikler Fiziksel ödüllere olumlu tepki
insanlara dokunur ve yakın durur Harekete yatkınlık gösterir Devamlı hareket eder Fiziksel tepki verir Erken kas gelişimi görülür. Yaparak öğrenir Yürüyerek ve hareket ederek beller (Ezber sözcüğü yerine belleme sözcüğü kullanılmıştır. Ezberin tanımı olarak: "anlamını bilmeden akılda tutmak" kabul edilmiştir.) Okurken eliyle işaret eder El ve yüz hareketleri ile konuşur Konuşurken çene aşağıdadır. Hareket ettirerek ve yaparak öğrenir Yaşananı bütünsel olarak hatırlar Kısa öz dokunarak, jest ve mimiklerle ve hareket ederek konuşur Entrika romanlarını sever, vücut hareketleri ile okuduğuna eşlik eder. Bastırarak ve kalın yazar, yazısı diğer stillere göre iyi değildir. Görüntüyü dramatize eder, görüntünün içerisinden yürümek ister, sezgisi güçlü, detaylara karşı dikkati zayıftır.
30
Öğrenme Stilleri Testi
31
Dokunarak-Hareket Ederek
_______ Boş bir kağıda sütunlar çizmem istendiğinde kağıdı katlarım _______ Sandalyade otururken sallanırım _______ Bacağımı sallarım _______ Kalemimi elimde döndürürüm, masada tempo tutarım _______ Herşeye dokunmak isterim _______ Kapının üst çerçevesine asılarak odaya atlamak isterim _______ Bir şeye dokunmadan sadece görerek ve duyarak ona inanmam _______ Genellikle hiperaktif olduğum söylenir _______ Objeleri biriktirmeyi severim _______ Kürdanları, kibritleri küçük küçük parçalara kırarım _______ Aletleri açan boşaltır sonra yine bir araya getiririm _______ Genellikle çok banyo yapar ya da duş alırım _______ Genellikle ellerimi kullanarak ve hızlı konuşurum _______ Başkalarının sözünü keserim
32
Duyarak _______ Konuşmayı severim _______ Dinlemeyi severim
_______ Kendi kendime konuşurum _______ Yüksek sesle okurum _______ Okurken parmağımla takip ederim _______ Okurken kağıda çok yaklaşırım _______ Gözlerimi ellerime dayarım _______ Genellikle diagram ve grafiklerle aram iyi değildir _______ Yazılı karikatürleri tercih ederim _______ Görsel ve sözcük hatırlama hafızam iyi değildir _______ Kopyalanacak bir şey olmadan kolay çizemem _______ Haritalardan çok sözel tarifleri ve yönergeleri tercih ederim _______ Öğrenmek için jingle kullanırım _______ Sembol ve simgelerle aram iyi değildir _______ Sessizliğe dayanamam..ya ben ya da diğerlerinin konuşmasını isterim
33
Görerek _______ Duyduğum yönergelere dikkat etmem
_______ Sözel tariflerin tekrarlanmasını isterim _______ Sözcükleri hatasız yazarım _______ Konuşmacının ağzını izlerim _______ Şarkı sözlerini hatırlamada zorlanırım _______ Çok not tutarım _______ Başkalarının ne yaptığını gözlerim _______ Radyo ve televizyonu yüksek sesle dinlerim _______ Diagram ve grafikleri kolay algılarım _______ Telefonda konuşmayı sevmem _______ Biri bana ders verir gibi birşeyler anlatırsa başka dünyalara dalarım _______ Sözel yönergeleri kullanamam..haritaya gereksinim duyarım
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.