Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ
2
Birbirinden Ayrılmaz İki Kavram PAZARLAMA VE SATIŞ
Pazarlama ve satış birbirini tamamlayan iki kavramdır. Ancak aralarında önemli farklılıklar vardır. Pazarlama ve Satış Farklı Kavramlardır Pazarlamada amaç müşteri tatmini iken satışta amaç satmaya odaklıdır. Pazarlamada başlangıç noktası hedef pazar (tüketici ihtiyaç ve istekleri) iken satışta fabrikadır. Pazarlamada odak noktası tüketici ihtiyaçları iken, satışta ürünlerdir. Kullanılan araçlar açısından bakıldığında pazarlama bütünleşik pazarlama odaklanırken, satışta reklam ve tutundurma baskındır. Kaynak: T. Levitt, ‘’Marketing Myopia, HBR, p. 50
3
Pazarlama Yönetimi Süreci
4
Pazarlamanın Amaçları
Hedef pazar seçimi Seçilen hedef pazarın ihtiya ve isteklerini karşılayan pazarlama karması hazırlamak
6
Pazarlama Anlayışının Temelleri
Bütünleşik Pazarlama Sistematik Planlama Müşteri Tatmini Tüketici Yönelik Tutum Pazarlama Anlayışı
7
Tüketiciye Yönelik Tutum
Tüketici Araştırması Üstünlük Stratejisi Ürün Farklılaştırma Hedef Pazarın Tanımı İhtiyaç Tanımı Tüketiciye Yönelik Tutum
8
Pazarlama Yönetimi Süreci
Amaçları Pazarlama Stratejileri Uygulama Kontrol
9
Pazarlama Karması ÜRÜN FİYAT TUTUNDURMA DAĞITIM
Kalite, Performans, Kolaylık, Tasarım, Garanti, Estettik, Marka, Renk, … ÜRÜN Reklam, Halkla ilişkiler, Promosyon, Satış teşvik, … Maliyetler, Uygun fiyat, Doğru fiyat, Ödeme kolaylıkları, … Satış noktası özellikleri, Aracılar, Paketleme, Teslim Hızı, Stok Yönetimi FİYAT TUTUNDURMA DAĞITIM
10
Pazarlamada Yeni Bakış Açıları
Niş pazarlama Yeşil pazarlama Destinasyon (şehir) pazarlaması Gerillla pazarlaması Doğrudan pazarlama İnternette pazarlama İzinli (Permission) pazarlama Kulaktan-Kulağa Pazarlama (WOM) Mobil pazarlama Viral pazarlama Deneyimsel pazarlama Değer Temelli Pazarlama İlişkisel pazarlama Postmodern pazarlama
11
Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.