Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI"— Sunum transkripti:

1 REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI 2017-2018

2 A- EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞINDA YAPILMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
1- REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN KURULMASI. 2- DESİMAL DOSYA SİSTEMLERİNİN OLUŞTURULMASI (GÜNCELLENİRSE YENİSİ KULLANILACAKTIR. ŞUAN KULLANILAN ESAS ALINMIŞTIR)

3

4

5 AYRICA REHBERLİK SERVİSİNDE TUTULMASI GEREKEN DOSYALAR ŞUNLARDIR
1.KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ DOSYASI a. Kaynaştırma öğrencileri listesi b. Kaynaştırma öğrencilerinin eğitsel yöneltme raporu, varsa sağlık kurulu raporu (Her Bir Öğrenci İçin Ayrı Bir Poşet Dosya İçinde) c. BEP planları (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) 2. MEVZUAT DOSYASI a. İlköğretim/Ortaöğretim/Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği b. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği c. Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği d Sayılı Çocuk Koruma Kanunu

6 3- REHBERLİK SERVİSİ VE HİZMETLERİNİN ÖĞRENCİLERE, VELİLERE, OKUL PERSONELİNE TANITIMI 4-REHBERLİK HİZMETLERİ YÜRÜTME KOMİSYONU’NUN KURULMASI, TOPLANTILARIN YAPILMASI (YILDA 3 DEFA) TARİHLERİ ARASINDA OKULLAR TARAFINDAN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİLERİN RPD HİZMETLERİ İHTİYAÇLARININ ANALİZ EDİLMESİ 6- YILLIK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLANININ HAZIRLANARAK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNE GÖNDERİLMESİ ( ) 7- PSİKOSOSYAL MÜDAHALE EKİBİNİN KURULMASI, PSİKOSOSYAL MÜDAHALE HİZMETLERİ OKUL EYLEM PLANININ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNE GÖNDERİLMESİ (RAMIN SİTESİNDEN GÖNDERİLME TARİHİ İLAN EDİLECEKTİR)

7 8- OKULDA ÖĞRENCİLERİN ZARARLI ALIŞKANLIKLARIN ÖNLENMESİ VE ÖĞRENCİLERİN ŞİDDETTEN KORUNMASI AMACIYLA GÜVENLİ ORTAMIN SAĞLANMASINA YÖNELİK KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ ÇALIŞMALARIN REHBERLİK SERVİSİ İLE İLGİLİ OLAN KISIMLARIN PLANLANMASI, ORGANİZASYONU 9- YIL İÇİNDE ÖĞRENCİLERE VE VELİLERE YAPILACAK OLAN SEMİNER, KONFERANS VB. ORGANİZASYONLARIN PLANLANMASI

8 B- ÖĞRETMENLERE YÖNELİK YAPILACAK ÇALIŞMALAR
1-REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YILLIK PLANININ TANITILMASI 2-SINIFLARDA UYGULANACAK REHBERLİK ETKİNLİKLERİNİN UYGULANMASININ ORGANİZASYONU 3-YIL İÇERİSİNDE REHBERLİK DERSİNİN İŞLENİŞİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNE MÜŞAVİRLİK YAPILMASI 4-İHTİYAÇ DUYULAN KONULARDA, OKUL REHBERLİK SERVİSİNİN BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARINI PLANLAMASI, UYGULAMASI (TEOG- ORTAK SINAVLAR, YGS, LYS, , İLETİŞİM VB.)

9 C- YIL BOYUNCA VELİLERE YÖNELİK YAPILACAK ÇALIŞMALAR
1- İLKOKULARDA BİRİNCİ SINIF VE ANA SINIFI VELİLERİNE OKULA UYUM KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTILARININ YAPILMASI, 2- OKULA YENİ BAŞLAYAN VE NAKİL ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNE ORYANTASYON ÇALIŞMASI YAPILMASI. 3- UYUM SORUNU YAŞAYAN, DEVAMSIZLIK YAPAN, FARKLI DURUMLARDA BİREYSEL PROBLEM YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN VELİLERİYLE GÖRÜŞME, PROBLEMİN ÇÖZÜMÜNDE İŞBİRLİĞİ YAPMA, 4- ÖĞRENCİLERE YAPILAN MESLEKİ REHBERLİK DOĞRULTUSUNDA VELİLERİ BİLGİLENDİRME, İŞBİRLİĞİ YAPMA (ULUSAL MESLEKİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ, ÜST ÖĞRENİM KURUMLARININ TANITIMI, ALAN/MESLEK TANITIMLARI VB.)

10 5- VELİ TOPLANTILARINDA OKULUN TÜRÜ VE ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLLERİ DOĞRULTUSUNDA SEMİNER, KONFERANS VB. YAPILMASI (AİLE İÇİ İLETİŞİM, ERGENLİK DÖNEMİ, ETKİN ÇALIŞMA YÖNTEMLERİNDE VELİYE DÜŞEN GÖREVLER, ANNE-BABA TUTUMLARI, SINAV SİSTEMLERİ, VB.) YAŞ AİLE EĞİTİMİ VE ANNE DESTEK, BABA DESTEK PROGRAMLARININ EĞİTİM ALAN REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR TARAFINDAN UYGULANMASI 7- VELİLERE YÖNELİK PSİKOEĞİTİM ÇALIŞMASININ ORGANİZE EDİLMESİ, 8- İHTİYAÇ DUYULAN DURUMLARDA AİLE ZİYARETLERİNİN PLANLANIP, GERÇEKLEŞTİRİLMESİ, 9- ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERİN AİLE EĞİTİM ÇALIŞMALARININ YAPILMASI (FİDANLARIMIZIN GELECEĞİ İÇİN EL ELE VB.)

11 D- YIL BOYUNCA ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAPILACAK ÇALIŞMALAR
1- BİREYSEL GÖRÜŞME/DANIŞMA YAPILMASI 2-OKULA YENİ BAŞLAYAN VE NAKİL ÖĞRENCİLERE ORYANTASYON ÇALIŞMASI YAPILMASI 3- SINIF ÖĞRETMENİ VE AİLE İLE İŞBİRLİĞİ YAPILARAK İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERİN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ’NE GÖNDERİLMESİ 4- KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ GÖREN ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ İŞLEMLERİN YERİNE GETİRİLMESİ 5- ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM İHTİYACININ KARŞILANMASI AMACIYLA PLANLARIN HAZIRLANMASINDA BEP GELİŞTİRME BİRİMİYLE, ÖĞRETMENLER VE İLGİLİ PERSONEL İLE İŞ BİRLİĞİ YAPILMASI 6- DİSİPLİN OLAYLARINI AZALTMA, ŞİDDETİ ÖNLEME, ZARARLI AKIMLAR TERÖR VE MADDE BAĞIMLILIĞI, OKUL İÇİ VE DIŞI OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMAYA YÖNELİK OLARAK ÖĞRENCİLERE SUNUM, KONFERANS VB. ETKİNLİKLER DÜZENLENMESİ

12 C- ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİNİN KULLANIMI,
7- OKUL TÜRÜ VE ÖZELLİKLERİ DE DİKKATE ALINARAK MESLEKİ VE EĞİTSEL REHBERLİK KAPSAMINDA; A- MESLEK LİSELERİ VE GENEL LİSELERDE 9. SINIFTAN SONRA ALAN/DALA GEÇİŞ, VE 10. SINIF ÖĞRENCİ KAYITLARINA YÖNELİK MESLEKİ REHBERLİK YAPILMASI, SİSTEMİN TANITILMASI, B- GENEL LİSELER, ANADOLU VE FEN LİSELERİNDE DERS VE MESLEK SEÇİMİNE YÖNELİK MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARININ YAPILMASI, C- ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİNİN KULLANIMI, D- MESLEKİ YÖNELİM ENVANTERLERİNİN KULLANILMASI

13 E- ÜST ÖĞRENİM KURUMLARININ TANITIMI, F- MESLEK TANITIMLARI YAPILMASI,
G- OKUL TANITIM GEZİLERİNİN DÜZENLENMESİ H- ETKİN DERS ÇALIŞMA BECERİLERİNİ KAZANMA I-BAŞARILI OLMASINI ENGELLEYEN ETMENLERİ AZALTMA/ORTADAN KALDIRMA (SINAV KAYGISI, MOTİVASYON VB.) İ- OKULA VE BULUNDUĞU ÇEVREYE UYUM SAĞLAMASINA YÖNELİK SUNUMLARIN YAPILMASI, GEREKTİĞİNDE BİREYSEL GÖRÜŞME/DANIŞMA İLE DESTEKLENMESİ J- SINIF SEVİYESİNE GÖRE YETERSİZLİKLERİ GÖRÜLEN ÖĞRENCİLER İLE İLGİLİ OLARAK GEREKLİ TEDBİRLERİN ALINMASI, BİREYSEL GÖRÜŞME/DANIŞMA İLE DESTEKLENMESİ. K- SINAV SİSTEMLERİ (TEOG-ORTAK SINAVLAR, YGS, LYS), ERGENLİK DÖNEMİ, SINAV STRATEJİLERİ VB. KONULARDA BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARININ YAPILMASI.

14 8- ÖĞRENCİLERE YÖNELİK PSİKOEĞİTİM ÇALIŞMASININ ORGANİZE EDİLMESİ, 9- REHBERLİK PROGRAMINDA, SINIFLARDA YÜRÜTÜLEN GRUP REHBERLİĞİ ETKİNLİKLERİNDEN, REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA ALANINDA ÖZEL BİLGİ VE BECERİ GEREKTİRENLERİNİN UYGULANMASI

15 E- EĞİTİM ÖĞRETİM YILI/DÖNEM SONLARINDA YAPILACAK ÇALIŞMALAR
1- SINIF ÖĞRETMENLERİNDEN YILSONU ÇALIŞMA RAPORLARININ TESLİM ALINARAK, REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YILSONU RAPORUNUN RAM MODÜLÜNE GİRİLMESİ 2- SINIF REHBERLİK DOSYALARININ TESLİM ALINMASI, 3- EĞİTİM ÖĞRETİM YILI/DÖNEM SONU ÖĞRETMENLER KURULUNDA YIL BOYUNCA YAPILAN ÇALIŞMALARIN SUNUMU, GEREKLİ İSTATİSTİK BİLGİLERİN ÖĞRETMENLERLE PAYLAŞIMI 4. REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNE GÖNDERİLECEK RAPORLAR A- PSİKOSOSYAL MÜDAHALE HİZMETLERİ OKUL EYLEM PLANI YIL SONU ÇALIŞMA RAPORU (GÖNDERİLME TARİHLERİ RAMIN SİTESİNDEN İLAN EDİLECEKTİR) B- ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI EYLEM PLANININ REHBERLİK İLE İLGİLİ FORMLARININ HAZIRLANMASI

16 5- KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN DURUMLARINI İNCELEYİP BEP’LERİN İLERLEME OLUP OLMADIĞININ BELİRLEMESİ, SENE SONUNDA DA GENEL BİR DEĞERLENDİRME AMACIYLA BİR BEP TOPLANTISI DÜZENLEMESİ. 6- ORTAOKULLARDA YÖNELTME ÇALIŞMALARININ YAPILMASI TARİHLERİ ARASINDA OKUL/KURUMLAR TARAFINDAN BİR SONRAKİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İÇİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİLERİN RPD HİZMETLERİ İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ

17 F- GENEL OLARAK YAPILMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
1- DİSİPLİN OLAYLARINDA DİSİPLİN KURULUNCA İNCELENMESİ İSTENEN ÖĞRENCİ HAKKINDA GÖRÜŞ BİLDİRME 2- ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLERİ GEREKLİ KURUM VE KURULUŞLARA YÖNLENDİRME 3- RESMİ YAZIŞMALAR, 4- ÇOCUK KORUMA KANUNUNA GÖRE DANIŞMANLIK TEDBİRİ KARARI ALINAN ÖĞRENCİLERİN PLAN VE RAPORLARININ HAZIRLANIP İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ’NE GÖNDERİLMESİ 5. GÜVENLİ ORTAMIN SAĞLANMASINA YÖNELİK KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ ÇALIŞMALARA AİT AYLIK RAPORUN REHBERLİK SERVİSİ İLE İLGİLİ OLAN KISIMLARININ HAZIRLANMASINDA, İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI İLE İŞBİRLİĞİ YAPILMASI, 6- REHBERLİK PANOLARININ HAZIRLANMASI, YIL BOYUNCA BELİRLİ ARALIKLARLA GÜNCELLENMESİ, 7- PLANLANAN ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU’NA KATILIR VE GÖRÜŞ BİLDİRİR.


"REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları