Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Soru Savaşları Dökümantasyon

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Soru Savaşları Dökümantasyon"— Sunum transkripti:

1 Soru Savaşları Dökümantasyon

2 Soru Savaşları Nedir ? Soru Savaşları zamana karşı oynanan bir soru – cevap oyunudur. Bu oyunda kullanıcı klasikleşmiş soru – cevap sistemi yerine oyuncu elindeki silahı ve kontrol ettiği karakteri ile soru havuzundan gelen sorulara kısa süre içerisinde cevap vermeye çalışıyor. Oyunun amacı soruları en kısa sürede ve en yüksek skorla bitirmektir. Soruları cevaplamak için verilen süre 60 saniyedir ve soru sayısı 9`dur. Her verilen doğru cevap : +5 puan Her verilen yanlış cevap : -3 puan

3 Oyun İçi Görüntüler

4 Oyun İçi Görüntüler

5 Oyun İçi Görüntüler

6 Kullanılan Teknolojiler & Componentler
Unity Standart Assets (FPSController) Unity Network Collider Audio Source UI(RawImage , Text) Unity Assets Store(SciFi_Gun) RayCast Muzzle Flash 3D Karakter Modeli & Animasyon(Mixamo.com) Countdown Timer (Geri Sayım) SkyBox (Sahnenin tamamında dünya geometrisinin nasıl görüneceğini gösteren bir sarıcıdır.) Font(Yazı tipi)

7 Oyun Tasarım ve Dizayn GameObject kısmından Cube’ü seçerek oyun alanına eklendi. Eklenen Cube’lerin duplicate’i alındıktan sonra birleştirme ve hizalama işlemini yapıldı. Cube’leri şeffaf yapmak için Assets’in içinde New Material oluşturuldu. Bu material Cube aktarıldı. Material’in color kısmında opacity ayarı düşürüldü. Böylelikle cube’e şeffaflık kazandırıldı.

8 Oyun Tasarım ve Dizayn

9 Oyun Tasarım ve Dizayn Oyun alanında kapıları oluşturmak için cube oluşturuldu ve boyutları ayarlandı. Kapıların textureları değiştirildi.

10 Oyun Tasarım ve Dizayn Oyun alanı dışında karanlığı kaybetmek ve oyun alanın daha şık ve kullanıcının rahat oynayabilmesi için spotlight eklendi.

11 Oyun Tasarım ve Dizayn GameArea’nın dışında uzay boşluğu ya da uzay teması sağlamamız için Assets Store’dan yükleyerek Import ettik ve Space SkyBox eklendi. SkyBox’ın içindeki GameObject’i oyun alanına sürükleyip oyun alanında uzay görüntüsünü elde edildi.

12 Oyun Tasarım ve Dizayn Player olarak eklenmesi gereken FPS Controller’ı Standart Assets’in içindeki Prefabs’i oyun alanına eklendi ve player oluşturuldu. Player’ın kapıları açması için Assets Store’dan SciFi-Gun import edildi Silahı FPS Controller’a ekleyip hizalama işlemi gerçekleştirildi.

13 Oyun Tasarım ve Dizayn Oyun alanın yönetimi için GameObject içerisinden UI Canvas eklemesi yapıldı. Canvas’ta öncelikle silahın Aim’i oluşturulması için bir Raw İmage eklendi. Bu Raw İmage’e Aim.PNG atılarak canvas’ın ortasına hizalandı.

14 Oyun Tasarım ve Dizayn Canvas’ın sol köşesine Geri Sayım için,sağ köşesine ise skor için Raw İmage ve Text eklendi.

15 Oyun Tasarım ve Dizayn Canvas’ın orta üst kısmında gözükmesi gereken soruları için 4 tane Raw Image ve 4 Tane Text eklendi. Bu 4 Tane Raw image için Photoshop’ta görsel düzenlendi. Soruların Text’i için font eklemesi yapıldı. Bu fontu Assets Store’dan import edip font- family’sini değiştirildi.

16 Oyun Tasarım ve Dizayn Oyun Sonunda yada Skor eksi(-) kısıma düştükten sonra gösterilecek olan yazı ve image oluşturuldu. Bu yazı ve image ise 2 tane Raw İmage ve 2 tane text ile oluşturuldu.

17 Unity Network

18 Unity Network

19 Unity Network

20 Cevap Sistemi(RayCast , Collider)

21 Countdown Timer float timer = 60.0f;//Timer başlangıç süresi

22 Audio Source AudioSource raySound; raySound = GetComponent<AudioSource>(); raySound.Stop(); raySound.Play();

23 Muzzle public ParticleSystem muzzleEffect; muzzleEffect.Play ();

24 Soru Havuzu

25 3D Karakter & Animasyon

26 3D Karakter & Animasyon

27 3D Karakter & Animasyon

28 Teşekkürler! Mert KARAÇAM (1507010003) Oğuzhan ŞENTÜRK (1507010033)
Mert YILMAZ ( )


"Soru Savaşları Dökümantasyon" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları