Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi"— Sunum transkripti:

1 Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi

2 Gelişimler Ortalama 20 yılda bir kalite anlayışı değişime uğramıştır
Toplam kalite yönetimi Toplam kalite kontrolü İstatistik Muayene Ustabaşı Operatör sonrası

3 Gelişimde ABD’nin rolü
İşyerlerinin büyümesi ve sanayileşmeye bağlı makineleşme itici güç olmuştur Avrupa geleneklerinde vazgeçilmiş Bilimsel İşletmecilik uygulaması (Taylor modeli) işlerlik kazanmıştır.

4 Bu modelde işçi sayısı azalmış, denetleyici sayısı artmıştır
Denetleyicilik işyerlerinde bağımsız bölümler halinde organize olmaya başlamıştır Denetleme, test planlaması ve güvenilirlik konuları ön plana çıkmıştır

5 Kalite Kontrol Mühendisi
Güvenilirliği Sağlama Mühendisi kavramları ortaya çıkmıştır Daha organize bir yapılanmaya gidilerek Amerikan Kalite Kontrol Birliği kurulmuştur (1942).

6 1924 İlk olasılık çizelgesi oluşturulmuş (W.A.Shewhart tarafından)
İstatistiksel kalite kontrolünün temelleri atılmıştır 1930’lu yıllarda kalite kontrolünde problem çözmede yararlanılan Pareto İlkesi geliştirilmiştir

7 İstatistiksel kalite kontrolü
2. Dünya Savaşı sonrasında kitlesel üretim gereksini nedeniyle istatistiksel kalite kontrolü yaygınlık kazanmaya başlamıştır. 1940’lı yıllarda %100 muayene yerine kabul örneklemesi yöntemi uygulanmaya başlanmıştır Kaliteye ulaşmada yönetimlerin sorumlulukları sistematiğe bağlanmıştır 1960’lı yıllarda Japonya’da kalite kontrol çemberleri oluşturulmuştur

8 1960’lı yıllar Toplam kalite anlayışı yavaş yavaş tanımlanmaya başlanmıştır Toplam kalite kontrolünün hedefi: ürün kalitesini artırmak ve üretim maliyetlerini düşürmek için geliştirilmiştir

9 Toplam kalite kontrolü
Düzenli dizayn kontrolü Proses içi verilerin incelenmesi Üretim veya tedarik aşamalarında düzeltici önlemlerin alınması Gerektiğinde üretimin durdurulması aşamalarını içermektedir

10 Toplam Kalite Yönetimi (1990 sonrası)
Amaç; kalitenin yalnızca korunması değil aynı zamanda yönetilebilmesini sağlamaktır toplam kalite yönetimi bir grup aktivitesi olduğundan eşgüdüm ve insan eğitimi ön plana çıkmaktadır

11 Toplam kalite yönetimi
Katılımcı modeli esas alır Çalışanlar sürece aktif olarak katılırlar Çözüm hızlanmakta ve maliyetler düşmektedir

12 Toplam Kalite Yönetimi
düzelt planla kontrol et uygula KAIZEN MODELİ Kai: değişim Zen: daha iyi

13 Tasarım kalitesi (1990’lar)
Gelişme hızı ile rekabet mantığı temelinde i. Tüketici beğenisini kazanma ve ii. Yeni, çeşitli ve farklı modeller geliştirme süreci başlamıştır Tüketici şikayetleri veya yeni oluşan ya da değişen tüketici talepleri uzun zaman almaktadır

14 Tasarım kalitesi (1990’lar)
REAKTİF KALİTE SÜRESİ Tüketici şikayetleri Sat Hatayı düzelt Üret PROAKTİF KALİTE SÜRESİ Pazarı araştır 20. yüzyıl 21. yüzyıl

15 Toplam Kalite Yönetimi Sistemi (TKY)
Temel hedefler: Geleneksel ticaret yollarının arttırılması ve Global rekabet koşullarında sınırsız bir garanti sağlamaktır

16 TKY 6 esas kavramı içermektedir
1- Uzun süreli tepeden asta destek vermeye hazır üst yönetim anlayışı 2- Tüketici isteklerine yöneltilmiş ilgi 3- Tüm işgücünün etkili biçimde yönetime katılımı 4- İşletme ve üretim proseslerinin sürekli geliştirilmesi 5- Tedarikçileri partner-ortak olarak kabul etme 6- İşlemler için performans ölçümlerinin geliştirilmesi

17 Teboul Modeli Sunulan ürün ya da hizmet Tüketici gereksinimleri
Daire ile kesişen kare tüketici memnuniyetini göstermektedir Amaç, tüketici gereksinimlerine odaklanmaktır

18 Tedarikçileri partner-ortak kabul etme
Dış tedarikçi girdileri Dış müşteri çıktıları İç tüketici-iç tedarikçi zinciri

19 Kalite elemanı Önceki durum TKY Tanım Ürüne yönelik Tüketiciye yönelik Öncelikler Servis ve maliyetler ikincil ağırlıklı Servis ve maliyetler birincil ağırlıklı Kararlar Kısa vadeli Uzun vadeli Ağırlık Muayene-ölçme Önleme Hatalar İşlemde Sistemde Sorumluluk Kalite kontrol Herkes Problemlerin çözümü Yönetim Takım çalışması (Pareto analizi, kılçık diyagramı, beyin fırtınası gibi teknikler) Tedarik Para Ömür boyu maliyet- ortaklık Yönetimin rolü Planlama, düzenleme, kontrol Liderlik ve kılavuzluk Çalışanların rolü Koşullara göre yapılabileni uygulama Yeterli eğitim, araç, bilgiye ve çevreye sahip olarak işi doğru gerçekleştirme

20 Kazanımlar Üretim maliyetlerinde %5’ye varan azalma ve verimlilikte %50’ye varan artış Şikayetlerde %50 dolayında azalmaya bağlı işçi girdilerinde 1/3 oranında azalma Toplam sirkülasyon süresinde azalma

21 Sloganların dili Made in Turkey Kalite bir iştir Biz bir aileyiz
“Ülkem benim için ne yapabilir” yerine “ben ülkem için ne yapabilirim” JF Kennedy

22 TKY’de temel anlayış Kalite herkesin işidir ancak başarı için farklı yeteneklerin etkileşimi gereklidir


"Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları