Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
SINIF YÖNETİMİ EYLÜL,2004
2
Problem Davranış Bireylerin toplumda etkili işlev görmelerini engelleyen ve kendilerinin/akranlarının güvenliklerini tehlikeye sokan herhangi bir davranıştır. EYLÜL,2004
3
Hangi davranışlar problem davranıştır?
Öğrenmeyi engelleyen Varolan becerileri kullanmayı engelleyen Sosyal etkileşimi etkileyen Çocuğun kendisine ve çevresine zarar veren davranışlar EYLÜL,2004
4
Problem davranışlar iki grupta toplanabilir:
Uygun olmayan sınıf davranışları (sınıfta konuşma, kavga etme, dolaşma, bağırma vb.) Zayıf ya da yetersiz çalışma becerileri (dikkat azlığı, yönergelere uymama, ödevi tamamlamama vb.) EYLÜL,2004
5
Davranış kontrolünün temel varsayımları:
Davranışlar öğrenilir, Davranışlar bireyin davranış sonucunda elde ettikleri ile değişir, Çevredeki etmenler, hangi davranışların ödüllendirileceğini, hangi davranışların cezalandırılacağını belirleyecek şekilde düzenlenir, EYLÜL,2004
6
Problem davranışların kontrol edilmesindeki aşamalar
Problem Davranışın Tanımlanması Problem Davranışın Değerlendirilmesi Problem Davranış için Uygun Yöntemin Belirlenmesi Yöntemin Uygulanması Uygulanan yöntemin Sonuçlarının Değerlendirilmesi EYLÜL,2004
7
Problem davranışların tanımlanması
Problem davranış, sayılabilir ve ölçülebilir şekilde tanımlanmalıdır. EYLÜL,2004
8
Problem davranışların değerlendirilmesi (Gözlem teknikleri)
Davranışın sıklığının/sayısının belirlenmesi Davranışın süresinin belirlenmesi Davranışın bekleme süresinin belirlenmesi Davranışın şiddeti/gücünün belirlenmesi EYLÜL,2004
9
Yanıt vermemiz gereken sorular
Problem davranış hangi ders ya da derslerde ortaya çıkıyor? Problem davranış günün hangi saatlerinde daha fazla ortaya çıkıyor? Problem davranış ortaya çıkmadan önce sınıf ortamı nasıl oluyor? Problem davranış öncesinde sınıfın düzeni nasıldı? EYLÜL,2004
10
Devam Davranış ortaya çıktığında ben ne yapıyordum?
O sırada çocuk ne yapıyordu? Çocuğun problem davranışına hemen nasıl tepki veriyorum? Çocuk benim tepkime karşılık olarak nasıl tepki veriyor? EYLÜL,2004
11
Davranış ortaya çıktığında, diğer çocuklar nasıl tepki veriyorlar?
Devam Davranış ortaya çıktığında, diğer çocuklar nasıl tepki veriyorlar? Bu davranışı daha önce kontrol edebildim mi? Nasıl kontrol ettim? Problem davranışa her zaman tutarlı tepki veriyor mu? Çocuğun doğru/olumlu davranışlarını fark ediyor ve fark ettiğimi öğrenciye gösteriyor muyum?/ödüllendiriyor muyum? EYLÜL,2004
12
Problem davranışların kontrol edilmesi
Problem davranışların önlenmesi Bazı davranışların hoş görülmesi Problem davranışların azaltılması EYLÜL,2004
13
Problem Davranışların Önlenmesi
Sınıf kurallarının belirlenmesi Sınıf işleyişinin düzenlenmesi ve sınıfa açıklanması Sınıfın düzenlenmesi / fiziksel yapısı Olumlu davranışların ödüllendirilmesi EYLÜL,2004
14
Bazı Davranışların Hoş Görülmesi
Görmezlikten gelme İşaret etme Çocuğa yaklaşma Günlük rutini takip etme Dikkat dağıtan nesneleri ortadan kaldırmak EYLÜL,2004
15
Problem Davranışları Azaltma Tekniklerine Karar Vermeden Önce Kendinize Sorun!
Sınıfımı etkili bir şekilde yönetiyor muyum? Sınıf kurallarını belirledim ve astım mı? Sınıf kurallarını çocuklara öğrettim mi? Kurallara uyan çocukları fark edip ödüllendirdim mi? Kullandığım öğretim teknikleri çocuğun gereksinimlerini karşılıyor mu? Ders içeriğini planlarken kaynaştırma öğrencimin gelişim düzeyini göz önüne aldım mı? EYLÜL,2004
16
Ders materyallerinde uyarlama yapmam gerekti mi?
Devam Ders materyallerinde uyarlama yapmam gerekti mi? Sınıfın fiziksel yapısı / oturma düzeninde gerekli değişiklikleri yaptım mı? Problem davranışın ortaya çıkma olasılığı yüksek olan zamanları belirleyebildim mi? Problem davranışın sergilenmesini önlemek için gerekli tedbirleri aldım mı? EYLÜL,2004
17
Problem Davranışların Azaltılması
Problem davranışın ödüllendirme yolu ile azaltılması Problem davranışı görmezlikten gelme Simgesel ödüllerin kullanılması Kontrat yapma Çocuğun kendi davranışlarını kontrol etmesi Bedel ödeme Mola / ortam dışı bırakma EYLÜL,2004
18
Son Söz Hiç bir yöntem bütün davranışlar için uygun olmaz. Aynı şekilde bir yöntem her çocuk için aynı sonucu sağlamaz. Çocuğun özellikleri, davranışın özellikleri ve davranışın nedenleri çok iyi bilinmelidir. Problem davranışın özellikleri ve yöntemin uygulama şekli çok iyi bilinmelidir. Sonuç yine değişmiyorsa ve problem davranışta değişiklik gözlenmiyorsa, çocuğun anne-babasıyla, okuldaki diğer öğretmenleri ve rehber öğretmenle görüşmelisiniz. EYLÜL,2004
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.