Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
2
NEDEN KÜÇÜK ELLER ÖYKÜ YAZSIN İSTEDİK?
İleriki sınıflara öğrenciler Türkçe dilbilgisi konusunda donanımlı bir şekilde giderken, yazılı anlatım becerisi yönünden zayıf kaldıklarını üst sınıf Türkçe öğretmenleri ile yapılan görüşmeler sonucunda belirledik.
3
Küçük yaşlarda bu becerinin daha kolay kazandırılabileceğine karar verdik.
Alınan bu karar doğrultusunda sanat çalışmalarıyla yazı çalışmalarını birleştirip yeni bir proje oluşturduk. Bu projeyi bir plan dahilinde uygulamaya başladık.
4
Her öğrenci bir adet çizgili büyük boy spiralli defter edindi.
Bu deftere “Hikaye Defteri” adı verildi. Hikaye defterinde öyküler sadece sağ yaprağa yazıldı. Sol yaprak uygulanacak çalışmaların görselleri için kullanıldı.
5
Hikaye defterine yazılar, birer satır atlanarak yazıldı.
Öğrenciler, yazma çalışmalarını tamamladıktan sonra defterlerini öğretmenlerine teslim ettiler. Öğretmen yazılardaki yazım ve noktalama yanlışlarının altını çizerek öğrencilere iade etti. Öğrenci altı çizili hataların düzeltilmiş halini boş bıraktığı üst satıra yazarak öğretmene tekrar gösterdi. Hala hataları olan öğrencilere, öğretmen yönlendirmeleri ve kısa hatırlatmaları ile hatalarını kendilerinin bulmasını sağladı.
6
1 İlk olarak öğrencilere hikaye unsurlarını
kavratmak amacıyla “Hikaye Haritası” uygulaması yapıldı.
7
2 Öğrencilerden yazacakları öykülerde, olayları akış sırasına göre yazmalarını sağlayacak resimleri kullanarak öyküyü oluşturmaları istendi.
8
3 Öğrencilerin yazacakları konuyu seçmelerine yardımcı olacak kalp kartı uygulaması yapıldı.
9
YAZI GÖRSEL SANATLARLA BİRLEŞİNCE…
10
4 DİNAZOR AİLESİ
11
12,5 x 17,5 ebatlarındaki mukavvaların zemini tamamen oyun hamuruyla kaplandı.
12
Kaplanan zeminin üzerine bir mekanın içinde yaşayan, en az iki dinozorun yer aldığı dinozor aileleri yapıldı.
13
Yapılan çalışmalar kurumaması için streç filmlerle sarıldı.
14
Sonunda yaptıkları çalışmaların öykülerini sınıf arkadaşlarıyla paylaştılar.
15
Paylaştıkları çalışmaları hikaye defterine yazdılar.
16
5 RESİMDEN ÖYKÜYE
17
Her öğrenci, içinde hikaye unsurlarının ( karakterler, yer, zaman ve olay) belirgin bir şekilde görüldüğü birer resim yaptılar.
18
Yapılan resimler her öğrenciye kendi resmi dışında bir resim gelecek şekilde dağıtıldı.
19
Öğrenciler kendilerine gelen resimle ilgili yeni bir öykü yazdılar.
20
Sonunda öykülerini resmi yapan arkadaşlarıyla paylaştılar.
21
6 KENDİ MASALIM
22
Öğrenciler evden getirdikleri iki veya üç farklı masal ya da çizgi film kahramanının resimlerini boş A4 kağıtlara yapıştırdılar.
23
Yapıştırdıkları karakterlerin kendi masallarının kurgusundaki karakterleri olması ve hikaye unsurlarının belirgin bir şekilde görülmesi koşuluyla resimlerini tamamlamaları istendi.
24
Yaptıkları resimlere uygun masallarını önce sınıf arkadaşlarıyla paylaştılar, sonra hikaye defterlerine yazdılar.
25
KÜÇÜK ELLERDEKİ DEĞİŞİKLİKLER:
ÖNCE SONRA Öğrencilerimiz belirlenen konuya ve amaca uygun hikaye yazarken, yazıları hikaye unsurlarının tamamını içermemekteydi. Olayları mantıksal bir bütünlük içinde değil de daha karışık ve aklına o anda gelen olayları belli bir sıra gözetmeksizin yazıyorlardı. Anlatımları yeterince akıcı değildi. Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini yazılarında tam olarak uygulayamıyorlardı. Yapılan uygulamalardan sonra öğrencilerimizin bir çoğu tespit edilen eksiklikleri tamamlayarak, yazım kuralları ve noktalama işaretlerini yerinde kullanarak, hikaye unsurlarını içeren akıcı bir anlatımla yazılarını yazar hale geldiler.
26
DEĞERLENDİRME FORMU SONUÇLARINA GÖRE;
YAPILAN DEĞERLENDİRME FORMU SONUÇLARINA GÖRE; İlk uygulamada 117 öğrencinin %81’i yazılarını kazanımlara uygun yazıyordu. Son çalışma olan “Benim Masalım” uygulamasında yapılan değerlendirmeye göre bu sonuç %96’ya çıkmıştır. Öğrencilerimizin yazılı anlatım becerilerinde %15’lik bir artış gözlemlenmiştir.
27
Teşekkürler… Melike AKÇORA melike.akcora@egelisesi.k12.tr Şerife ERDEM
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.