Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ"— Sunum transkripti:

1 T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

2 EĞİTİMDE NİTELİĞİ ARTTIRMA
İlköğretim kurumlarında uygulanmakta olan haftalık ders çizelgelerinin değerlendirilmesi ve güncellenmesi, Tüm eğitim öğretim programlarının temel becerileri de kapsayacak şekilde güncellenmesi ve etkin bir rehberlik sisteminin oluşturulması, Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil öğretimi için tedbirlerin alınması.

3 HAZIRLIK SÜRECİ Hazırlık süreci yaklaşık iki yıl sürdü,
Hazırlık aşamasında 130 bin görüş tarandı, Askı sürecince 1 milyonun üzerinde görüş tasnif edildi, Askı sürecinden sonra değişiklikler yapıldı, 3600 öğretmene eğitim verildi,

4 Güncellenen Programın Özelliği
Temel felsefeyi içerir 8 anahtar yetkinliği içerir Milli ve manevi değerleri içerir Bilimsel olarak daha anlaşılabilir(kolay-sade) Bilgi odaklı yerine bilgiye duyarlı,yaşantısal Disiplinler arası bilimsel yaklaşımı esas alan Standart biçimsel ve içerik yapısına sahip

5 Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
Ulusal yeterlilik çerçeveleri, ülkelerin öncelikle yeterliliklerini tanımlamak, sınıflandırmak ve karşılaştırmak; sonrasında ise yeterlilik sistemlerini yeniden yapılandırmak, bütünleştirmek ve bu sistemler arasında eşgüdümü sağlamak amacıyla kullandıkları en güncel yaklaşımdır.

6

7

8

9 TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
TÜRKÇE DERSİ TANITIM - KARŞILAŞTIRMA

10

11

12

13 1-Yapısal Değişiklikler
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Değerler Eğitimi

14 YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
1-Yapısal Değişiklikler 2-Öğrenme Alanındaki Değişiklikler 3-Kazanımlar ve Açıklamalardaki Değişiklikler

15 2-Öğrenme Alanındaki Değişiklikler
Ders programındaki öğrenme alanları ifadesi beceri olarak düzenlenmiştir.

16 Standart İsimlendirme
TÜRKÇE SINIF BERECERİ KAZANIM NO

17 Beceri Alanları 1 Dinleme/izleme 2 Konuşma 3 Okuma 4 Yazma
Eski programdaki alt kazanımlar yeni programda açıklamalar olarak düzenlenmiş.

18 KARŞILAŞTIRMA

19 TEMALAR

20 Metin Sayıları 8 Tema var,her temada 3 okuma, 1 dinleme,
1 serbest okuma var. Toplam: 40 metin var.

21 Metin türleri üç ana biçim altında toplanmıştır.
BİLGİLENDİRİCİ HİKAYE EDİCİ ŞİİR

22 Metin Türlerinin Öğretimi
5.Sınıf hikaye, fabl, masal, haber metni 6.sınıf anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı 7.sınıf söyleşi, biyografi, otobiyografi, günlük 8.sınıf fıkra, makale, deneme, roman, destan

23

24 KAZANIMLAR Medya metinlerini analiz eder kazanımı 8.sınıflarda var. İnternetteki bilgi kirliliğinin önüne geçmek için bu kazanım önemli. İnternetten bir araştırma yapılırken alan adındaki uzantı “gov,edu” olması bilginin doğruluğunu sağlar.

25 Yan anlam hiçbir sınıf düzeyinde verilmeyecek.
KAZANIMLAR Yan anlam hiçbir sınıf düzeyinde verilmeyecek.

26 Kazanım Sayılarında artış var.
KAZANIMLAR DİL BİLGİSİ KAZANIM SAYILARI 5.Sınıf 6.sınıf 7.sınıf 8.sınıf Toplam 2015 Kazanımlar 5 7 4 20 2017 Kazanımlar 3 8 6 22 Kazanım Sayılarında artış var.

27 (6.sınıf isim çekim ekleri,7.sınıf fiil çekim ekleri var.)
KAZANIMLAR SINIF PROGRAMI SINIF PROGRAMI ÇEKİM EKLERİ YOK (6.sınıf isim çekim ekleri,7.sınıf fiil çekim ekleri var.) İSİM VE SIFATLAR (6.sınıfta var.)

28 KAZANIMLAR Anlam Yönünden Anlatım Bozuklukları
SINIF PROGRAMI SINIF PROGRAMI Anlam Yönünden Anlatım Bozuklukları 7.Sınıftan itibaren var.(8.sınıfta da var) Dilbilgisi Yönünden Anlatım Bozuklukları

29 KAZANIMLAR Yardımcı fikirler sadece 7.ve 8. sınıflarda var. Bu beceri üst düzey zihinsel beceridir.

30 KAZANIMLAR Ana fikir sınıflarda var.

31 Söz sanatları sadece 7.ve 8. sınıflarda var.
KAZANIMLAR Söz sanatları sadece 7.ve 8. sınıflarda var.

32 KAZANIMLAR Kazanım sayılarında artış olması kazanımların yetiştirilememesine sebep olmayacak çünkü önceki programda birlikte verilen kazanımlar ayrıştırılarak farklı maddelerle yeni programda yer alıyor.

33 KAZANIMLAR Örneğin 2015 2017 T Kelimelerin eş ve zıt anlamını bilir. T Kelimelerin eş anlamını bulur. T Kelimelerin zıt anlamını bulur.

34 KAZANIMLAR Kelimenin anlamını metin bağlamından hareketle öğrencilere tahmin yoluyla buldurulması çok önemli. Tahmin çok önemli bir zihinsel süreçtir.

35 KAZANIMLAR Öğrencilerin mutlaka kendi sözlüklerini oluşturmaları gerekmektedir.

36 OSMAN ÇARPANALI TÜRKÇE ÖĞRETMENİ


"T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları