Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI"— Sunum transkripti:

1 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
ÖĞRENCİ GERİBİLDİRİMLERİ

2 Arş. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Arş. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ
İntörn Koordinatörü: Prof. Dr. M. Olcay ÇAM İntörn Sekreterleri: Arş. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Arş. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ 05/02/2018

3 Sorumlu Öğretim Üyeleri
UYGULAMA ALANLARI, SORUMLU ÖĞRETİM ÜYE, ELEMANI VE KLİNİK SORUMLUSU Uygulama Yeri Sorumlu Öğretim Üyeleri Öğretim Elemanları Klinik Sorumlusu Kadın servisi Doç. Dr. Şeyda DÜLGERLER Ar. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Ar. Gör. Elif Deniz KAÇMAZ Aylin ATA Erkek servisi Doç. Dr. Ayşegül BİLGE Yard. Doç. Dr. Satı BOZKURT Ar. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ Ar. Gör. Hacer DEMİRKOL Gülsüm ÇANAYAZ Karma servisi Prof. Dr. Olcay ÇAM Yard. Doç. Dr. Serap YILDIRIM Günay BAŞER Bağımlılık servisi Doç. Dr. Esra ENGİN Ar. Gör. Merve UĞURYOL Kadriye ÖZAYDIN Uzm. Hem. Elif Özge AKYÜZ Affektif servisi Doç. Dr. Gönül ÖZGÜR Uzm. Hem. Aysel AVCI Çocuk- Ergen Psikiyatrisi Yataklı Birim Yrd. Doç. Dr. Ayça GÜRKAN Bilgi ALGÜL Gülay ÇELEBİ 05/02/2018

4 Çocuk Psikiyatrisi Poliklinik Fatma APAK
Uygulama Yeri ROTASYON Klinik Sorumlusu KLP Uzm. Hem. Aysel AVCI Çocuk Psikiyatrisi Poliklinik Fatma APAK Ergen Psikiyatrisi Poliklinik Toplum Ruh Sağlığı Merkezi Kadriye ÖZAYDIN 05/02/2018

5 ÖĞRENCİ GERİBİLDİRİMLERİ
05/02/2018

6 Uygulama Süresi 05/02/2018

7 Uygulama Alanının Fiziksel Özellikleri
05/02/2018

8 Uygulama Alanlarının /Kliniklerin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı
KISMEN 05/02/2018

9 Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu
7.61 10 05/02/2018

10 Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşler
05/02/2018

11 Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı
8.13 10 05/02/2018

12 Uygulama Alanında Kullanılan Formlara İlişkin Görüşler
YETERLİ KISMEN YETERSİZ 05/02/2018

13 Seminerlere İlişkin Görüşler
05/02/2018 YETERLİ KISMEN YETERSİZ

14 Seminer Konularının Gelişime Katkısı
7.66 10 05/02/2018

15 Uygulama Çıktığınız Alanlarda Sorun Yaşama Durumu
05/02/2018

16 GÖRÜŞLER 05/02/2018

17 UYGULAMA ALANINA YÖNELİK GÖRÜŞLER
Verimliydi, bilgilerim pekişti. Doyum aldım. (3 öğrenci) Öğretim üyelerinin bizlerle daha çok vakit geçirmesi gerekirdi. (2 kişi) Hemşireler çok kabullenici, anlayışlı, destekleyiciydi. (2 kişi) Ekip hemşireleri eğitici ve öğretici değildi. Hemşire odalarını bizlerle paylaşmak bazı hemşireler için sorun oluyor. (2 kişi) Bazı hemşirelerin hastalara yönelik tutumu iyi değil. (1 kişi) Uygulama süresince devamlı olarak iki hasta alınmasın ve hastaların takibinde eşitlik sağlanabilsin. Bazı öğrenciler iki bazılarıysa bir hasta almasın. (2 Kişi) Hem hastayla görüşme yapıp hem de dosya doldurmak mümkün olmuyor (1 kişi) Klinikler arasında daha fazla rotasyon yapılmasını isterdim. (1 kişi) Stajımızdan önce hasta görüşmeleri yapabilme becerimizi geliştirecek daha fazla eğitim verilmeli. (1 kişi) İleride çalışmak istediğim alanın psikiyatri olmasına karar verdim. (1 kişi) Uygulamada kişilerarası ilişkiler teorik becerilerden daha önemlidir. (1 kişi) Öğrencilere giriş çıkışlar için kart teslim edilsin. (1 kişi) 05/02/2018

18 Formlara İlişkin Görüşler Seminerlere İlişkin Görüşler
Çok fazla form var ve dosya yükü çok ağır. (6kişi) Seminerler etkili ve verimli geçiyor. (7 kişi) Veri toplama formları yeterli, gözlem raporu yazmayalım. (2 kişi) Teorik bilgimizi tazelememize yardımcı oluyor. (1 kişi) Formlardaki bazı soruları hastaya doğrudan soramıyorum. (1 kişi) Her grubun kendi içinde de ayrı ayrı olması verimi arttırabilir. (1 kişi) Dosyalardaki formlar yerine klinikte kullanılan gerçek formlar veri toplamak için kullanılmalı. (1 kişi) Seminer konularının daha erken verilmesi iyi olur. (1 kişi) Dosya yükünü azaltmak için hasta yerine bir hasta takip edilirse klinikten daha fazla yararlanılabilir. (1 kişi) Daha kısa sürmesini isterdim. (1 kişi) Gözlem raporları için yalnızca yapılması gerekli olan gözlemle ilgili kavramlardan oluşan bir form tasarlanması iyi olur. (1 kişi) Seminerlerin öğretim üyesi kadrosuyla işlenmesi iyi olurdu. ( 1 kişi) 05/02/2018

19 Uygulamaya çıkacağımız servisin kapatılması gerekti. (1 kişi)
UYGULAMAYA ÇIKTIĞINIZ ALANLARDA HERHANGİ BİR SORUN YAŞADINIZ MI? EVETSE; Uygulamaya çıkacağımız servisin kapatılması gerekti. (1 kişi) Odaların kullanımı ile ilgili olarak hekimle tartıştık. (1 kişi) Hasta sayısının fazla olduğu servislerde daha çok hasta takip ederek diğer arkadaşlarımıza göre daha dezavantajlı oluyoruz. (2 kişi) İki hastayı takip etmek bakımın kalitesini düşürüyor. (1 kişi) İki hastayı takip etmek zorunda kaldığımda teorik konulara çalışmaya vakit kalmıyor. Devamlı dosya yüküyle uğraştık, hastayla bile ilgilenemedik. (3 kişi) Tüm psikiyatri konularının finalde sorulmasını uygun bulmuyorum. (2 kişi) Final sınavlarında konuların sorulması yerine vakalar sorulmalı. (1 kişi) Bir hasta bana saldırmaya çalıştı. (1 kişi) Klinik sorumlu hekimleri kıyafetlerimize karışıyor ve sakal ve kot pantolona izin vermiyor. (1 kişi) 05/02/2018

20 Tüm Gruplara Ait Başarı Notları
* Kişi Sayısı Güz döneminde 20öğrenci bütünlemeye kalmış; bu öğrencilerden biri intörnlük uygulamamızı tekrarlayacaklardır. Bahar döneminde 6 öğrenci bütünlemeye kalmıştır. 05/02/2018

21 Teşekkür Ederiz… 05/02/2018


"RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları