Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ"— Sunum transkripti:

1 KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
STRATEJİK PLAN Bilgilendirme Toplantısı 31/03/2017

2 SUNUM İÇERİĞİ Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği
- Kurumsal İç Değerlendirme Süreci - Kurumsal Dış Değerlendirme Süreci İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu Üniversitemiz İç Değerlendirme Raporu

3 KALİTE Bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır.

4 KALİTE ! Hammurabi Kanunları Madde 229: Eğer bir inşaat ustası bir adama ev yapar ve yapılan ev yeterince sağlam olmayıp sahibinin üstüne çökerek ölümüne sebep olursa o inşaat ustasının başı uçurulur. (MÖ 18. yüzyıl) Babilin altıncı kralıydı. Hammurabi, Sümer ve Akadları fethederek, Babil İmparatorluğu'nun ilk kralı olmuştur. MÖ KALİTE: Bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır.

5 MEVZUAT Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği (23 Temmuz 2015 tarihli ve Sayılı Resmi Gazete.) 06/02/2017 Tarihli ve 797 Sayılı YÖK Yazısı. 06/02/2017 Tarihli ve 797 Sayılı YÖK Yazısında 2 Mayıs 2017 e kadar Yükseköğretim Kalite Komisyonuna iletmeleri istenmiştir.

6 AMAÇ Yükseköğretim kurumlarının;
Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesini, Akreditasyon süreçleri ve bağımsız dış değerlendirme kurumlarının yetkilendirilmesini, Görev, yetki ve sorumluluklara ilişkin esasları düzenler.

7 TANIMLAR İÇ DEĞERLENDİRME: Bir yükseköğretim kurumunun, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin kalitesinin ve kurumsal kalite geliştirme çalışmalarının, ilgili yükseköğretim kurumunun görevlendireceği değerlendiriciler tarafından değerlendirilmesini, Yükseköğretİm Kalİte Komİsyonu: Yükseköğretim kurumlarının bünyelerinde oluşturulmuş kalite değerlendirme ve güvencesi çalışmaları ile akreditasyon çalışmalarının düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu Komisyon, DIŞ DEĞERLENDİRME: Bir yükseköğretim kurumunun veya programının, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin kalitesinin, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler veya Yükseköğretim Kurulunca tanınan, bağımsız Kalite Değerlendirme Tescil Belgesine sahip dış değerlendirme kuruluşları tarafından değerlendirilmesi, Yükseköğretİm Kalİte Kurulu: Bu Yönetmelik ile kurulmuş, yükseköğretim kurumlarında kalite değerlendirme ve güvencesi çalışmaları ile akreditasyon çalışmalarının düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu Kurulu,

8 TANIMLAR Yükseköğretİm Değerlendİrme ve Kalİte Güvencesİ Durum Raporu: Yükseköğretim Kalite Kurulunun ilgili yıl içinde dış değerlendirmesi yapılan yükseköğretim kurumlarının kurumsal değerlendirme raporlarını dikkate alarak, her yıl hazırladığı veya hazırlattığı raporu, Yükseköğretİm Kurumu Performans Değerlendİrme Raporu: Bir yükseköğretim kurumunun, kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren ve ilgili yükseköğretim kurumu tarafından her yıl hazırlanan raporu ifade eder. KALİTE GÜVENCESİ: Bir yükseköğretim kurumunun veya programının iç ve dış kalite standartları ile uyumlu kalite ve performans süreçlerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek için yapılan tüm planlı ve sistemli işlemleri, İç ve dış değerlendirme raporları neticesinde oluşturulan 2 rapor.

9 YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU KALİTE KOMİSYONU
Üniversitemizce iç ve dış değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmaları için bir Kalite Komisyonu oluşturur. Komisyonun başkanlığını Üniversitemiz Rektörü yapar. Rektörün bulunmadığı zamanlarda ise bu görev Rektör Yardımcısı tarafından yürütülür. Komisyon üyeleri; aynı fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokullarından birden fazla olmamak ve farklı bilim alanlarından olmak üzere Üniversite senatosunca belirlenen üyelerden oluşur. Üyelik süresi 2 yıldan az olamaz. Komisyon üyeleri arasında yükseköğretim kurumu genel sekreteri, strateji geliştirme daire başkanı ve öğrenci temsilcisi bulunmak zorundadır. Madde 7

10 GÖREV ve SORUMLULUKLAR
Kurumun stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda; Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili kurumun iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, Çalışmalarını Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek, Yıllık kurumsal değerlendirme raporunu hazırlamak ve senatoya sunmak, Onaylanan yıllık kurumsal değerlendirme raporunu kurumun internet ortamında, ana sayfasında ulaşılacak şekilde kamuoyu ile paylaşmak, Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermek. Madde 8

11 İÇ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İç Değerlendirme Raporu; Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini ve bunları destekleyen idari hizmetlerin tümünü içine alacak şekilde, Stratejik plan ve yıllık olarak, performans programı ve faaliyet programı ile bütünleşik yapıda, hazırlanır.

12 İÇ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İç Değerlendirme Raporu; İç değerlendirme çalışmaları her yıl Ocak-Mart aylarında tamamlanır. Hazırlanan İç Değerlendirme Raporu Nisan ayı sonuna kadar bilgi amaçlı olarak Yükseköğretim Kalite Kuruluna gönderir. (06/02/2017 Tarihli ve 797 Sayılı YÖK Yazısında 02 Mayıs 2017 olarak belirlenmiştir.) Madde 10

13 İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU KAPSAMI
Kurumun misyonu, vizyonu ve stratejik hedefleri ile kalite güvencesine yönelik olarak belirlenen politika ve süreçleri, Akademik birimlerin ölçülebilir nitelikteki hedeflerini, bu hedeflerle ilgili performans göstergelerini ve bunların periyodik olarak gözden geçirilmesini, Bir önceki iç ve dış değerlendirmede ortaya çıkan ve iyileştirilmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili çalışmalarını içerir. Madde 11 İç değerlendirme Süreci Çıktısı olan İç Değerlendirme Raporu.

14 ÜNİVERSİTELERDEKİ KİDR ANLAŞILMA DÜZEYİ
KİDR süreci net olarak anlaşılmıştır. Yükseköğretim Kurumlarının % yılı KİDR teslim etmişleridir. Katılıyorum % 50 Kısmen Katılıyorum % 28 Katılmıyorum %22

15 DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
En az beş yılda bir dış değerlendirmede bulunulur. Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler veya Yükseköğretim Kurulu tarafından Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi verilmiş bağımsız kurum ve kuruluşlarca gerçekleştirilir. Madde 12

16 DIŞ DEĞERLENDİRME RAPORU KAPSAMI
11 inci maddesinde belirtilen kapsam ve konuları içerecek şekilde gerçekleştirilir. Madde 13

17 DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Kurum Ziyareti Kurumsal İç Değerlendirme Raporu Üzerinden Ön Değerlendirme Kurumsal Geri Bildirim Raporu DEĞERLENDİRME SÜRECİ

18 DIŞ DEĞERLENDİRME İLKELERİ
Kurumun dış değerlendirme süreci aşağıdaki dört ana hususu içerecek şekilde gerçekleştirilir. Kurum ne yapmaya çalışıyor? (Kurumun misyonu ve hedefleri) Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor? (Kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetleri) Kurum misyon ve hedeflerine ulaştığına nasıl emin oluyor? (Kalite güvencesi süreçleri, İç değerlendirme süreçleri) Kurum geleceğe yönelik süreçlerini nasıl iyileştirmeyi planlıyor? (Yükseköğretimin hızlı değişen gündemi kapsamında kurumun rekabet avantajını koruyabilmesi için sürekli iyileşme faaliyetleri)

19 DIŞ DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ZİYARET EDİLECEK BİRİMLER Akademik Birimler Yükseköğretim Kurumunun Paydaşları İdari Birimler Araştırma-Geliştirme Birimleri

20 DIŞ DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
GÖZLEM GÖRÜŞME/MÜLAKAT DİĞER YÖNTEMLER DOKÜMAN İNCELEME DEĞERLENDİRME SÜRECİ

21 DIŞ DEĞERLENDİRME BAŞLIKLARI
Kurumsal İç Değerlendirme Raporu (KİDR)süreci net olarak anlaşılmıştır. KİDR’ de süreçlerin(kalite güvencesi, eğitim, araştırma, yönetimsel) kurumda nasıl işletildiğine dair yeterli açıklama bulunmaktadır. KİDR, Kurumsal dış değerlendirme ölçütlerine uygun olarak hazırlanmıştır. KİDR’ de kanıtlara eklerde yer verilmiş ya da uygun referanslarla web sayfalarına yönlendirilmiştir. KİDR’de sunulan bilgiler günceldir. KİDR, kendi içinde tutarlıdır. KİDR, kılavuza uygun olarak hazırlanmıştır. KİDR, soru-cevap ya da stratejik plan/ faaliyet raporları formatında yazılmıştır. KİDR’de iletişim bilgileri paylaşılmıştır. KİDR’in yazım dili açık, anlaşılır ve sadedir. KİDR, sayfa sayısı açısından uzunluğu uygundur(sayfa sayısı<50). KİDR, kurumun web sayfasında kolayca erişilebilir şekilde yayınlanmıştır. Yükseköğretim Kurulunu’nun 15 Mart 2017 tarihli Konferansından.

22 SÜRECİN NET ANLAŞILDIĞINA DAİR BULGULAR
KİDR nin aşağıdaki soruların cevabını içerecek şekilde hazırlanması beklenmektedir: Kurum ne yapmaya çalışıyor? (Kurumun misyonu ve hedefleri) Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor? (Kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetleri) Kurum misyon ve hedeflerine ulaştığına nasıl emin oluyor? (Kalite güvencesi süreçleri, İç değerlendirme süreçleri) Kurum geleceğe yönelik süreçlerini nasıl iyileştirmeyi planlıyor? (Kurumun rekabet avantajını koruyabilmesi için sürekli iyileşme faaliyetleri) Genel bilgi aktarımından çok “Nasıl” sorularının cevaplandırılması Bilginin kanıtlarla desteklenmesi. Yükseköğretim Kurumlarının % yılı KİDR teslim etmişleridir.

23 DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ Yoyut değil de somut ifadeler ve buna bağlı olarak somut çıkılar isteniyor.

24 DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ KİDR’de kanıtlara ekler de yer verilmiş yada uygun referanslarla web sayfalarına yönlendirilmiştir. Ekler Web sayfaları Toplantı tutanakları Yönetmelik ve yönergeler Senato, YK ya da Akademik Kurul Kararları Paydaşlara ait anket sonuçları Arşiv belgeleri İş akış şemaları Yoyut değil de somut ifadeler ve buna bağlı olarak somut çıkılar isteniyor.

25 DIŞ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ
TED(TÜRKİYE EĞİTİM DERNEĞİ) ÜNİVERSİTESİ 1. GİRİŞ……………………………………………………………………………………………………………………………….4 1.1.Kurumsal Dış Değerlendirme Süreci……………………………………………………………………………….4 1.2. Kuruma İlişkin Bilgiler……………………………………………………………………………………………………6 1.3. Değerlendirme Süreci…………………………………………………………………………………………………..7 2. KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ………………………………………………………………………………………………….9 3. YÖNETİM SİSTEMİ ve KURUMSAL KARAR ALMA SÜRECİ…………………………………………………..12 4. EĞİTİM-ÖĞRETİM…………………………………………………………………………………………………………….16 5. ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME……………………………………………………………………………………………..19 6. TOPLUMSAL KATKI…………………………………………………………………………………………………………..22 7. SONUÇ ve ÖNERİLER………………………………………………………………………………………………………..23

26 KURUMSAL İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
C. Eğitim ve Öğretim D. Araştırma ve Geliştirme B. Kalite Güvencesi Sistemi Kurum İç ̧Değerlendirme Raporu (KİDR); ̇ kurumun yıllık iç değerlendirme süreçlerini izlemek ve beşyıl içinde en az bir defa gerçekleştirilecek dış değerlendirme sürecinde esas alınmak üzere, kurum tarafından her yıl hazırlanır. E. Yönetim Sistemi KURUM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU A. Kurum Hakkında Bilgiler F. Sonuç ve Değerlendirme

27 KURUMSAL İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU A. KURUM HAKKINDA BİLGİLER
Tarihsel Gelişimi İLETİŞİM BİLGİLERİ MİSYON, VİZYON, DEĞERLERİ ve HEDEFLERİ KURUM HAKKINDA BİLGİLER EĞİTİM ÖĞRETİM HİZMETİ SUNAN BİRİMLERİ İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN YÜRÜTÜLDÜĞÜ BİRİMLER

28 KURUMSAL İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU B. KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
Kurumun, stratejik yönetim sürecinin bir parçası olarak kalite güvencesi politikalarını ve bu politikaları hayata geçirmek üzere stratejilerini nasıl belirlediğine, uyguladığına, izlediğine ve süreci nasıl iyileştirdiğine ilişkin metodolojisini bu kısımda anlatılır.

29 KURUMSAL İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU C. EĞİTİM ve ÖĞRETİM
PROGRAMLARIN SÜREKLİ İZLENMESİ ve GÜNCELLENMESİ PROGRAMLARIN TASARIMI ve ONAYI ÖĞRENME KAYNAKLARI, ERİŞİLEBİLİRLİK ve DESTEKLER ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME, ÖĞRETME ve DEĞERLENDİRME Kurumun eğitim-öğretim sürecinin değerlendirmesinin yapılması beklenmektedir. Eğitim- öğretim, kurumun sürekli gelişim odağı ile hedeflerinin ve bu hedeflerin kimler tarafından gerçekleştirileceğinin belirlendiği, eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirildiği, hedeflerin nitelik ve nicelik olarak izlenerek değerlendirildiği ve ulaşılan sonuçların kontrol edilerek ihtiyaç duyulan iyileştirmelerin yapıldığı bir süreç olarak ele alınmalıdır. EĞİTİM ve ÖĞRETİM EĞİTİM ve ÖĞRETİM KADROSU ÖĞRENCİNİN KABULÜ ve GELİŞİMİ, TANINMA ve SERTİFİKALANDIRMA

30 KURUMSAL İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU D. ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME
ARAŞTIRMA KADROSU Kurumun araştırma sürecinin değerlendirmesinin yapılması beklenmektedir. Araştırma süreci kurumun sürekli gelişim odağı ile hedeflerinin ve bu hedeflerin kimler tarafından gerçekleştirileceğinin belirlendiği, araştırma faaliyetlerinin gerçekleştirildiği, hedeflerin nitelik ve nicelik olarak izlenerek değerlendirildiği ve ulaşılan sonuçların kontrol edilerek ihtiyaç duyulan iyileştirmelerin yapıldığı bir süreç olarak ele alınmalıdır. ARAŞTIRMA KAYNAKLARI ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME ARAŞTIRMA PERFORMANSININ İZLENMESİ ve İYİLEŞTİRİLMESİ ARAŞTIRMA STRATEJİSİ ve HEDEFLERİ

31 KURUMSAL İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU E. YÖNETİM SİSTEMİ
BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ KURUM DIŞINDAN TEDARİK EDİLEN HİZMETLERİN KALİTESİ KAYNAKLARIN YÖNETİMİ KAMUOYUNU BİLGİLENDİRME “Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor?” sorusuna yanıt oluşturmak üzere kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetlerinin neler olduğunun anlatılması ve buna ilişkin değerlendirmenin yapılması beklenmektedir YÖNETİM SİSTEMİ YÖNETİM ve İDARİ BİRİMLERİN YAPISI YÖNETİMİN ETKİNLİĞİ ve HESAP VEREBİLİRLİĞİ

32 KURUMSAL İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU F. SONUÇ ve DEĞERLENDİRME
Kurumun güçlü yönleri ile iyileşmeye açık yönlerinin Kalite Güvencesi, Eğitim Öğretim, Araştırma-Geliştirme ve Yönetim Sistemi başlıkları altında özet olarak sunulması beklenmektedir. Kurumun güçlü yönleri ile iyileşmeye açık yönlerinin Kalite Güvencesi, Eğitim Öğretim, Araştırma-Geliştirme ve Yönetim Sistemi başlıkları altında özet olarak sunulması beklenmektedir. Kurum daha önce bir dış değerlendirme sürecinden geçmiş ve kuruma sunulmuş bir Kurumsal Geri Bildirim Raporu varsa bu raporda belirtilen iyileşmeye açık yönlerin giderilmesi için alınan önlemler, gerçekleştirilen faaliyetler sonucunda sağlanan iyileştirmelerin neler olduğu açıkça sunulmalı ve mevcut durum değerlendirmesi ayrıntılı olarak verilmelidir.

33 OKÜ KALİTE KOMİSYONU OKÜ Kalite Komisyonu Kalite Komisyonu
Eğitim Öğretim İç Değerlendirme Komisyonu Araştırma Geliştirme İç Değerlendirme Komisyonu İdari Hizmetler İç Değerlendirme Komisyonu

34 OKÜ KOMİSYONLAR (Kalite Komisyonu)

35 OKÜ KOMİSYONLAR (Eğitim Öğretim İç Değerlendirme Komisyonu)

36 OKÜ KOMİSYONLAR (Araştırma Geliştirme İç Değerlendirme Komisyonu)

37 OKÜ KOMİSYONLAR (İdari Hizmetler İç Değerlendirme Komisyonu)

38 ÜNİVERSİTEMİZ İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
2015 yılı değerlendirme raporu 01/07/2016 tarihinde tamamlanarak Yükseköğretim Kalite Kuruluna gönderildi. Kurumsal iç değerlendirme raporu beş ana başlıktan oluşmakta olup, 2015 yılını kapsamaktadır. Dış değerlendirmede henüz bulunulmadı. Yönetim sistemleri yok. Normalde 6 ana başlık olmalı.

39 TEŞEKKÜRLER…


"KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları