Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMetin Koçak Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Multi-purpose center for adult education in clean environment
ERASMUS+ PROGRAMME KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center AKADEMİK DERS GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ MİKROORGANİZMALAR – ZORLUKLAR VE SINIRLAMALAR ECO-Center BG01-KA
2
HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO
Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Biyoloji Kimya Yetişkin eğitimi verenler Fen Eğitimi ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Halk Sağlığı ISCO 2423: Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensupları; personelin işe alımı veya yetiştirilmesi, mesleki analizler ve mesleki rehberlik gibi personel politikaları ile ilgili profesyonel iş hizmetleri sağlarlar. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center BG01-KA
3
HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO
Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel: Yönetim İktisat ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2421: Yönetim ve organizasyon analistleri Yönetim ve organizasyon analistleri; daha etkin çalışmalarını sağlamak ve kuruluşla ilgili problemleri çözmek için kuruluşlara yardım ederler. Organizasyonel yapıları, yöntemleri, sistemleri ve prosedürleri incelerler. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center BG01-KA
4
EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler:
Biyoloji; Kimya AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online ( Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ3: Gıda üretimi ve güvenliğinde GDM ÖÇ4: GDM’lar ve GDM’larla üretilen ürünlerin risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ3 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ4 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center BG01-KA
5
EĞITIM AYRINTILARI Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Halk Sağlığı AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online ( Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ4: GDM’lar ve GDM’larla üretilen ürünlerin risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ4 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center BG01-KA
6
EĞITIM AYRINTILARI Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel Yönetim İktisat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online ( Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ4: GDM’lar ve GDM’larla üretilen ürünlerin risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ4 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center BG01-KA
7
MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ
ÖZET ÖÇ3: Gıda üretimi ve güvenliğinde GDM ÖÇ 3: küresel gıda endüstrisi ve dünya genetik modifikasyon (GM) teknoloji politikasında, GM ile ilgili kısa bir giriştir. Bu bölümde, genetiği değiştirilmiş gıdaların niteliği ve güvenliğine dair bazı tanımlar sunulur. GDM’lar aracılığıyla üretilen gıdalar ve gıda bileşenleri ile ilgili farklı sınıflandırmalar açıklanır. Gıdalardaki GDM’ların güvenlik değerlendirmesinin genel ilkeleri özetlenir. GDM’lu gıdaların güvenlik değerlendirmesine yönelik değerlendirme prosedürünün hazırlanması için gerekli olan araçlara dair bilgi sağlanır. Gıda değerlendirmesinde göz önünde bulundurulması gereken unsurlar açıklanır. Genetiği değiştirilmiş gıdaların, insan sağlığı üzerinde yarattığı riskler ve risk değerlendirmesi yaklaşımları hakkında bilgi verilir. GDM’lara özgü güvenlik konuları ele alınır. Genetiği değiştirilmiş gıdaların kontrolü için uygulanan moleküler yöntemlere dair genel bilgiler verilir. Gen transferi, genetik denge ve mikrobiyal hastalık değerlendirmesine yönelik yaklaşımlara vurgu yapılır. ECO-Center BG01-KA
8
MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ
ÖZET ÖÇ4: GDM’lar ve GDM’larla üretilen ürünlerin risk değerlendirmesi ÖÇ 4 GDM’larla ilgili eşdeğerlik kavramı hakkında bilgi sağlar. Farklı GDM grupları ve bunlardan üretilen ürünlerin insan ve hayvan tüketimi için uygulanabilirliği anlatılır. GDM’lar ve GDM ile üretilen ürünlerin çevresel risk değerlendirmesinde uygulanan yaklaşımlarla ilgili bilgi verilir. GDM’ların ve GDM’lardan üretilen gıdaların ve yemlerin, insan ve hayvan sağlığı üzerine etkisi incelenir. GDM’lara maruz kalmanın ve/ya da GDM kullanımının bir sonucu olarak öngörülen istenen ve istenmeyen etkiler kısaca gözden geçirilir. Bağırsak mikroflorası ile potansiyel bir GDM etkileşimi ve bağışıklık sisteminin tepkisi değerlendirilir. Son olarak da Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO) tespiti ve onayı alanındaki güncel gelişmelerin kısa bir açıklaması sunulur. ECO-Center BG01-KA
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.