Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Performans Değerlendirme
2
Konular Performans ve performans değerlendirmenin tanımı
Performans değerlendirme amaçları Performans değerlendirmenin taşıması gereken koşullar Performans değerlendirmede hata kaynakları Performans değerlendirme yöntemleri
3
Performans Kavramı Performans, herhangi bir görevin gereği olarak önceden belirlenen standartlara uygun davranışların gösterilmesi ve beklenen amaçlara yaklaşma derecesi olarak tanımlanabilir. Performans değerlendirme ise, çalışanın performansının incelendiği, değerlendirildiği, sonucun kaydedildiği ve çalışana bildirildiği süreçtir.
4
Performans Yönetimi Performans Yönetimi kurum hedefleri ile kişinin bireysel hedefleri arasında eşgüdüm sağlayarak her iki tarafın da hedeflerine ulaşmasını koordine eden devamlı bir süreçtir.
5
Performans Değerlendirme Süreci
6
Amaçlar Geliştirme Sınıflama Başarı Değ. Ödüllendirme
Başarısızlığın önlenmesi Başarının pekiştirilmesi Geliştirme Personelin başarı düzeylerine göre gruplanması Başarı Değ. Sınıflama Personelin başarı düzeyinin ölçülmesi, yorumlanması Ödüllendirme Bireysel performansın karşılığını vermek
7
Performans Değerlendirme Sonuçlarının Kullanım Alanları
Hizmet içi eğitim, Personel planlaması, Kariyer planlaması, Yönetsel beklentileri anlama, Eksikliklerini görme, Geliştirme Maddi ve manevi ödüller Yükseltme (terfi) Tanınma Ücret artışı Tenzil i rütbe Disiplin soruşturması Cezalandırma Ödüllendirme
8
Performans Değerlendirmesinin Taşıması Gereken Koşullar
Adil olmalıdır, Geliştirici olmalıdır, Güdüleyici olmalıdır, Duruma uygun olmalıdır, Geçerli ve güvenilir olmalıdır, Kapsamlı olmalıdır, Sürekli olmalıdır, Personelin katılımına imkan vermelidir.
9
Performans Değerlendirmede Hata Kaynakları
Aşırı Hoşgörü ve Esneklik Katılık Hale Etkisi Merkezi Eğilim Yakın Zaman Etkisi İşler Arasındaki Bağımlılığın Dikkate Alınmaması Başarı Standartlarının Yetersizliği Nesnel Davranamama
10
Performans Değerlendirme Yöntemleri
Karşılaştırmalı Standartlar Yaklaşımı Doğrudan sıralama yöntemi Sıraya Koyarak Değerlendirme Yöntemi İkili karşılaştırma yöntemi Zorunlu Dağıtım Yöntemi Kesin Standartlar Yaklaşımı Kompozisyon yöntemi Kritik olay yöntemi Ağırlıklandırılmış denetim Listesi yöntemi Grafik derecelendirme Ölçekleri Davranışa Dayalı Değerlendirme Ölçeği Amaç-Sonuç Yönelimli Yaklaşımlar AGY Sorumluluk Merkezi İş Standartları yöntemi Değerleme Merkezi Tekniği Direkt İndeks Yaklaşımı 360 Derece başarı değerlendirmesi
11
Karşılaştırmalı Standartlar Yaklaşımı
Bu yaklaşım, bir personelin, diğer personel ile karşılaştırılması düşüncesine dayanır. Doğrudan sıralama yöntemi Sıraya Koyarak Değerlendirme Yöntemi İkili karşılaştırma yöntemi Zorunlu Dağıtım Yöntemi
12
İkili karşılaştırma yöntemi
Zorunlu dağıtım yöntemi
13
Kesin (mutlak) standartlar yöntemi
Kesin standartlar yaklaşımında -karşılaştırmalı yaklaşımın tersine- değerleyiciler personeli, diğer personelden bağımsız olarak, işle ilgili çeşitli boyutlara göre değerlendirebilmektedir. Kompozisyon yöntemi Kritik olay yöntemi Ağırlıklı denetim listesi yöntemi Zorunlu seçme yöntemi(dörtlük;2iyi, 2kötü) Grafik derecelendirme ölçekleri Davranışa dayalı değerlendirme ölçeği
14
Ağırlıklı denetim listesi yöntemi
15
Grafik derecelendirme ölçekleri
16
Amaç-Sonuç yönelimli yaklaşım
AGY Sorumluluk merkezleri(kar,maliyet,gelir) İş Standartları yaklaşımı Değerleme Merkezi Tekniği
17
Direkt İndeks Yaklaşımı
Nitelik ölçütleri: Müşteri şikayet sayısı, bozuk ve hatalı ürün sayısı.. Nicelik ölçütleri: Bir saatte üretilen ürün miktarı, satış miktarı, hizmet edilen müşteri sayısı..
18
360 derece geri bildirim Ebe Hekimler Hemşire Hastalar Hekim
Hasta yakınları Yöneticiler Hastalar Hekimler Ebe
19
TEŞEKKÜR EDERİM
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.