Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR 130907046
2
Tchibo 1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(Çilingiryan) tarafından Hamburg'da kuruldu. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı yaparak başladı. Şirketin ismi Tchilinghiryan ve Bohn kelimelerinin birleşiyle(Tchi-bo) oluşturuldu. 1952 yılında, dar bütçeler için tarifler, son moda tüyolar gibi içerikler barındıran Tchibo Dergisi aylık olarak yayınlanmaya başlandı. Tchibo, Starbucks ile birlikte dünyanın en büyük kahve üreticilerinden biridir.
3
Kahve satışı markanın en önemli ürün grubudur
Kahve satışı markanın en önemli ürün grubudur. Firmanın Almanya sloganı " Her hafta yeni bir dünya" şeklindedir. Tchibo faaliyetlerini 1.000'in üzerindeki mağaza sayısıyla devam ettirmektedir. Ana merkezi halen Hamburg'dadır. Tchibo markalı kahveler ABD, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Romanya, Türkiye, Macaristan, Ukrayna, Suriye, İsrail, Ürdün, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Polanya'da son kullanıcılara ulaşmaktadır.
4
Son dönemde kahvenin sosyalleşme aracı haline gelmesi pazarında hızla büyümesini sağladı. Bu pazarın ülkemizdeki ilk oyuncularından biri olan Tchibo, hem bu potansiyeli kullanarak hem de orijinal konseptiyle, hızla büyüyen zincirler arasında yer alıyor. Tüketicilerine posta yoluyla kahve satma fikriyle yola çıkan Tchibo 2005 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteren Tchibo’nun mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farklı konseptlerde ürünler de bulunuyor.
5
Aynı zamanda 1973 yılından beri ürün yelpazesini genişletip müşterilerine seyahat hizmetleri ve finansal hizmetler sunup, internet ve telefon gibi satış kanallarını kullanarak müşterilerinin ilgisini canlı tutuyor ve tercih edilebilirliğini arttırıyor.
6
Tchibo’yu rakiplerinden ayıran en önemli farklardan biri müşterilerini misafir gözüyle görmesi diyebiliriz. Onlara bir aile ortamı sunarak alışverişlerini kolaylaştırıyor, onları sanki evinde ağırlıyormuş havası ile hizmet veriyor. Bu tarz farklılaştırılmış pazarlama stratejileri kullanarak müşterileri kendisine çekmeyi başarıyor. Tchibo’nun kullandığı stratejilerden birisi de deneyim mağazacılığı olarak karşımıza çıkıyor. Deneyim mağazacılığı kısaca “müşterinin mağazada eğer 5 duyu organına aynı anda ve birlikte seslenen bir mağazacılık anlayışı kurgulanmasıdır. Böylelikle müşteri bu ortamdan ve sahneden etkilenir. Müşteri için bu an “unutulmaz bir andır” ve duygulara kodlanır. Sonuç olarak mağazadan, markadan ve hizmet tasarımından hoşlanır hale gelir.
7
Online alışveriş sitesinde, ziyaretçisini yormadan aradığını bulabilmesini sağlaması ve o haftaki temasına uygun kataloglar gibi avantajları takipçileri tarafından oldukça seviliyor. Ayrıca hem arama motoru ile kolaylık sağlarken hem de online alışveriş hizmeti veriyor. Tchibo bu hizmeti ile Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği tarafından en iyi SEM (arama motoru pazarlaması) ödülünü alırken, Bahçe Keyfi, Haydi Spora, Kahvaltı Keyfi, Yaratıcı Fikirler, Bu Hafta Ailece Dışarı Çıkıyoruz! Kahve ve benzer tatlarının yanı sıra gıda dışı ürünlerde temalar her hafta değişiyor. Böylelikle de pazarlama anlayışını canlı tutmayı başarıyor.
8
Hız ve deneyimin yanı sıra bu mağazacılık uygulamasını müşterinin gözünde farklı kılan bir başka etmen ise görsel sunum içinde ürünün hızlı yenilenmesinden kaynaklanan “müşterinin merak duygusunun sürekli gıdıklanması” da var. Müşteri Tchibo ile olan alışveriş süreci içinde şöyle düşünüyor:“-Acaba bir sonraki mağaza yenilenmesinde Tchibo bana hangi farklı ürün sunumuyla gelecek, ben mağazada kahvemi de yudumlarken bana ne tür ilginç ürünler ve fırsatlar sunacak?” bu merak duygusu müşterinin alışveriş tutkusunu sürekli “diri” tutmayı başarıyor. Müşteri sadakatinin giderek düştüğü genel perakende sektöründe Tchibo, mağazacılığının başarısıyla topladığı ve her geçen gün büyüttüğü “müşteri sadakati” evrensel olarak incelenmeye değer duruyor.
9
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR Teşekkürler.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.