Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Temel Bilgi Teknolojileri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Temel Bilgi Teknolojileri"— Sunum transkripti:

1 Temel Bilgi Teknolojileri
Yrd. Doç. Dr. Doğan Aydoğan

2 DONANIM SORUNLARINI ÇÖZMEK
Bilgisayarların bir çok problemi kullanıcı tarafından çözümlenebilir. En yaygın sorunlar Donanım sorunları Yazılım ve Sürücü Sorunları Virüs ve Trojen Sorunları

3 YAYGIN SORUNLAR - ISINMA
Bilgisayarlar elektronik aletlerdir ve özellikle yaz aylarında çok ısınırlar. Bilgisayar ısınma problemi yaşadığında, aniden kapanmaya başlar. Bunun nedeni BIOS’un elektronik aletlerin yanmasını engellemek için belirli bir ısınız üzerine çıkıldığında bilgisayarı kapatacak şekilde ayarlanmasıdır. Bilgisayar sürekli aniden kapanma problemi yaratıyorsa ısınma sorunu düşünülmelidir. Bilgisayar kapandıktan sonra, tekrar açılırken BIOS ekranına geçerek, işlemcinin ısısı kontrol edilebilir. Eğer 70 derecenin üzerindeyse ciddi bir ısınma sorunu var demektir. Isınma sorunu olduğunda bilgisayarın hava delikleri temizlenmeli, kasa içindeki fan kürdan benzeri bir çubuk ile dikkatlice temizlenmeli. Sorun çözülmediyse işlemcinin «termal sıvısı» yenilenmelidir.

4 YAYGIN SORUNLAR – DÜZGÜN KAPATMAMA
Düzgün kapatılmayan bilgisayarlar, işletim siteminde ya da programlarda sorun çıkartmaya başlar. Bu nedenle bilgisayarı Başlat – Kapat sekmesinden kapatmalıyız. Bilgisayarımız bu komuta cevap vermiyorsa CTRL+ALT+Delete tuşlarına basarak Görev Yöneticisini çalıştırabilir ve buradan sorun çıkaran programı durdurabiliriz. Görev Yönetici’nde her programın RAM ve CPU (işlemci) kullanma oranları görünmektedir. Buradan bilgisayarı kilitleyen programı görüp, işlemi sonlandırabiliriz. Bazı virüsler kendini program gibi göstermektedir. Bu ekranda bir program sürekli yüksek seviyede işlemci ve RAM kullanıyor görünüyorsa virüs şüphesi vardır.

5 KABLOLU AĞ BAĞLANMA SORUNLARI
Kablolu bağlantıda bir sorun varsa bu genellikle alt yapı ya da evimizdeki kablodan kaynaklanmaktadır. Bilgisayarımıza bağlı olan kabloyu başka bir bilgisayara taktığımızda sorun çözülüyorsa bilgisayarımızın bağlantı sorunu var demektir. Kablolu ADLS bağlantı sürekli bağlanma ve kopma sorunu yaşıyorsa, kablo bağlantımızda veya bağlantıyı ayıran düzenekte bir sorun olması yüksek ihtimaldir. Modemimizde İnternet ve ADSL ışıkları düzenli ve yeşil yanıyorsa Bilgisayardaki ayarlara göz atmakta fayda vardır. Denetim Masası – Ağ Bağlantıları Burada Yerel Ağ Bağlantısı ya da Local Area Connection sekmesi sağ tıklanarak Etkinleştir sekmesi seçilmelidir. Bu seçeneklerin hiçbiri çözüm sağlamıyorsa, internet servis sağlayıcının çözmesi gereken bir sorun olabilir.

6 KABLOSUZ AĞ BAĞLANMA SORUNLARI
Diz üstü bilgisayarlarda kablosuz ağa bağlanmayı sağlayan bir tuş vardır. İlk olarak bu tuşun açık olduğu kontrol edilmelidir. Bildirim Alanından, bağlanmaya çalıştığımız ağın çekim alanında olup olmadığımızı kontrol ederiz.

7 KLAVYE SORUNU Eğer usb bağlantılı bir klavye kullanıyorsanız zaman zaman Bilgisayar açılışta bu aygıtı görmeyebilir. Klavyeyi USB girişine çıkarıp takarsanız NUM LOCK ya da Caps Lock ışıkları yanacaktır. Bilgisayarınız klavyeyi algılamıştır. Klavyelerde yaşanan en önemli sorun üzerine sıvı dökülmesidir. Üzerine sıvı dökülen klavye bilgisayardan ayrılarak, ters çevrilmeli ve sıvının buharlaşması beklenmelidir. Bazen klavyenin çalıştığı dil farklı algılanabilir ve bastığımız karakterlerden farklı bir karakter çıkabilir. Bildirim alanından klavye dilini düzelterek bu sorunu çözebiliriz.

8 SES ile İlgili Sorunlar
Mikrofon ya da hoparlör kullanımında en önemli sorun aygıtların yanlış uçlara bağlanmış olmasıdır. Kırmızı yuva mikrofon, yeşil yuva hoparlör girişidir. Laptoplarda bu girişlerin üzerinde bağlanacak aygıtın simgesi bulunur. Bildirim Alanına gidilip ses sekmesi sağ tıklanarak uygun aletle ilgili ayarlar yapılabilir ve donanımın çalışıp çalışmadığı kontrol edilebilir. Kayıt Aygıtları sekmesi ses girişi ile ilgili ayarları Kayıttan yürütme aygıtları ses çıkışı ile iligili ayarları yapmamızı sağlar.

9 PROJEKTÖRE BAĞLANTI SORNULARI
Çalışan bir bilgisayara, çalışan bir projektör bağlandığında ekrana görüntünün yansıması gerekir. Bunun için klavye üzerinde bir fonksiyon tuşu vardır. Bu tuş sayesinde projektöre bağlantı sağlanır. Win7 ile ekran bağlantı seçenekleri gelmiştir. Sadece Bilgisayar; Projektör Bağlantısını keser Kopyala; Bilgisayar ekranının aynısını projektöre aktarır Yay; Bilgisayar ve projektör iki farklı monitörün yan yana getirilmesi şeklinde çalışır Sadece projektör: Bilgisayar ekranını kapatır sadece projektör çalışır. Projektör renklerinde sorun varsa bilgisayara takılan kabloda gevşeme ya da giriş kafasında bozukluk vardır.

10 GENEL DURUMU İNCELEMEK
Denetim Masası – Donanım ve Ses Adresinde «Aygıt Yöneticisi» sekmesini tıklayarak Bilgisayardaki tüm aygıtları listeleyebiliriz. Burada çalışmayan aygıtlar üzerinde sarı ya da kırmızı işaretçilerle belirtilmektedir. Aygıtı tıklayarak, detaylı açıklamaları okuyabiliriz. Sarı işaretler genel olarak, sürücü yüklenmediği için çalışmayan aygıtları göstermektedir. Sürücüyü yükleyerek bu sorunu çözebiliriz.

11 GÖRÜŞMEK ÜZERE


"Temel Bilgi Teknolojileri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları